vissen met onweer inpakken of blijven zitten?


sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-01-2010 22:45

ik ga in ieder geval altijd weg hoe zit dat met julie?

is wel gevaarlijk

visgroeten sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

30-01-2010 22:49

Ik ben vorig jaar met een weeralarm blijven zitten. Natuurlijk wel een end van de hengels weggebleven.
Mvg,
PBI Speldenbrink
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

31-01-2010 00:28

Nou ik ga niet weg
Maar zit altijd wel te denken..als ik NU maar geen run krijg
Is nog nooit gebeurd tijdens een onweersbui maar ik denk dat ik niet mn hengel zal oppakken
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2010 01:27

Hier zijn al verschillende topics van geweest, zie zoek functie.

Zelf blijf ik niet zitten bij 4 sec. ga ik richting de auto als die binnen fatsoelijke loop (ren) afstand staat....wel zo veilig... 8)
Catch them if you can...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-01-2010 08:27

Ik ga onder een boom staan 8)


Nee, als het te dicht bij komt dan draai ik de hengels binnen en ga ik in de auto zitten of onder een brug zitten.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-01-2010 08:58

leo westdorp schreef:Is nog nooit gebeurd tijdens een onweersbui maar ik denk dat ik niet mn hengel zal oppakken

Leo,

Ben bang dat dit een verkeerde afspiegeling is van de waarheid ....... als jij aan het vissen bent en jouw pieper gaat af sta jij dan ook strak van de spanning?

Zo ja, dan durf ik wel te beweren dat jij wel aanslaat en de vis gaat landen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

31-01-2010 09:16

Ik blijf zitten.
Beste sessie's van mijn leven meegemaakt tijdens onweersbuien.... Zelfs in Frankrijk waarbij de koeien dood neer vielen bleef Campbell'tje vissen...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

31-01-2010 10:30

Same here, maar echt een run midden in een onweers bui heb ik nog nooit gehad.

Wel erg goede vangsten gehad vlak na de bui of als de bui kortbij bleef hangen voor de rivieren.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-01-2010 10:50

1 keer

Je pakt gewoon die hengel. Kon op die stek gelukkig met het waadpak direkt het water in en heb de vis met de hengel haaks op de vis en horizontaal in het water afgedrild.

Of dat verstandig was ? Leek mij van wel en het liep goed af.

Maar je staat met een heel apart en idioot gevoel te drillen. Adreline vermengd met angst. Bizar.
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

31-01-2010 11:00

Heb wel een aantal keren in m`n tent gelegen dat ik me echt de tering schrok, gelukkig geen aanbeten gehad op dat moment..
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

31-01-2010 11:23

Ik heb niet vele gevist tijdens onweer buiten. maar wel een aantal keer, ben toen gewoon blijven zitten, heb geen auto waar ik kan schuilen, dan zit er verder niet echt veel op. Eigenlijk nooit run gehad tijdnes de ongweer, ik hoo rwel dat van meerdere mensen dat je daar na goed vangt. Had daarna een runnetje een vis geland!

Gr
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

31-01-2010 11:24

Ik bleef ook altijd gewoon doorvissen.
En net als RC, dat waren de beste tijden.

TOCH, ik heb sinds ik de zaak verkocht heb, veel meer tijd ook ook national Geo te kijken op tv.
1 docu gezien over onweer en inslagen, en nu heb ik mijn eigen mening toch echt bij moeten schaven.
Dood of levenslange geheugen verlies is die vangst niet waard (ook die monsterkarper niet :D )
Met andere woorden, na het zien van die docu en de "gelukkige" overlevenden.
Toch wel anders gaan denken
Want die konden mijn inziens ook niet meer hun hobby uitoefenen.
(golf spelers, voetballers ect.ect.)

op Cijfers.net :
getroffen door de bliksem. In Nederland zijn dat er zo'n 5 per jaar. Aan het begin van de vorige eeuw waren er nog ongeveer 15 Nederlandse slachtoffers per jaar te betreuren. Dat aantal is afgenomen omdat we anders zijn gaan bouwen en omdat de landbouw minder arbeidsintensief geworden is

Zover van je bed show is het dus niet. Want zoveel onweer hebben wij niet in vergelijking tot andere landen.
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

31-01-2010 11:41

Nou ik pak die bliksemgeleiders egt niet op als het hard onweert.
Mvg,
PBI Speldenbrink
patrick barten
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-01-2008 18:54
Locatie: wieringerwerf

31-01-2010 12:45

blijf ook altijd zitten. het is gevaarlijker om je tent uit te gan en je spullen in te gan pakken dan dat
je gewoon in je tent blijf zitten.

heb ok een keer gehad midden in een onweersbui een run. heb de hengel gewoon laten gan. viste op een meer
zonder opstakels dus kon wel. 10 min later was de onweer al wer an het weg trekken en kon zo de karper zo binnen
halen.

gr. patrick
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

31-01-2010 13:30

Een van de redenen dat ik na al die jaren nog steeds vis is dat ik enorm geniet van de natuur om mij heen als ik zit te vissen
Net voor een onweersbui valt meestal de wind even weg en dan word het muisstil..geen vogeltje hoor je meer fluiten
Ik vind zulke momenten geweldig..en ik weet dat je heel goed kan vangen net na of net voor een onweersbui
Maar wat ik zou doen als een onweersbui echt BOVEN mij zit als ik eenrun krijg??
Ik weet het niet..waarschijnlijk pak ik toch die hengel tegen beter weten in
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

31-01-2010 13:50

Nah ja ik heb zelf ook menig weeralarm negeerd :P

Maar ja heb zelf een keer een nat pak gepakt ik hoefde 3 weken niet te douchen. Het onweerde wel zat met de pen dus ik kon lekker snel inpakken.

Visgroeten
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

31-01-2010 13:52

Het ligt denk ook aan de situatie.
Hoge opstakels in de omgeving, of een open stuk land.

Ik zou zelf doorblijven vissen.

Groet,
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

31-01-2010 14:04

Daarom raad ik ook iedereen aan die docu te gaan zien :)

Die variable omstandigheden waren ook juist aanwezig.
Een hoogspanningkabel, bomen verderop.
Zelf sporters in het stadion vielen met ze allen om, en daar stonden toch echt lichtmasten.

Voorbeeld uit de docu,

Er kwam wat onweer aan en was nog ver weg.
Niks om zorgen over te maken
Ik voelde een tinteling en een soort van opgetild worden.
Verder heb ik geen herrinering eraan.



Nu heeft ie gaten in zijn geheugen
Vertaald naar ons.
Je heb ooit een mooie pb gevangen, maar je weet er geen fuck meer van.

1 voordeel, je drive blijft altijd aanwezig :) (als je motorisch het nog kan, dat dan weer wel)
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

31-01-2010 14:42

Jij ben helemaal een mooie..zijn ze net allemaal bijgekomen van die berovingen aan de waterkant
Ga jij ze weer bang lopen maken over onweer :lol:
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

31-01-2010 15:07

@ raymond renirie

Dan is het tog gevaarlijker dan je zou denken.
En zou het voor vele verstandig zijn om die doc. te kijken. (incl. mezelf:P)

Groet,
Remco Brok
Berichten: 55
Lid geworden op: 03-01-2005 08:52

31-01-2010 15:32

Je verstand zegt bij heftige onweer dichtbij: niet vissen of zeker al geen aanbeet proberen te verzilveren, maar toch kan je het niet laten... dit blijkt wel weer.

Denk dat het inmiddels een jaar of 7 geleden is. kwam aan 's avonds op het water waar ik al verschillende sessies had gemaakt voor de prachtoge vissen die er zwommen. Helaas wisten veel andere vissers dit ook en was het druk, en niet al te makkelijk geworden in de loop der jaren.
bij aankomst zat er gelukkig maar één andere visser. Toen ik mij gereed aan het maken was om een kort nachtje te pakken (in de bosjes met een pluutje, want nachtvissen mocht er eigenlijk niet) werd het weer al slechter en slechter. toch was ik vastberaden om te blijven zitten....
om een uur of 10 begon de visser aan de overkant op te ruimen. hij hield het voor gezien en ging er gauw vandoor, want het weer werd er niet beter op. Normaal gezien heb ik het liefst dat ik alleen zit natuurlijk, maar toen ben ik naar hem toen gegaan of hij niet wilde blijven. ik voelde me namelijk niet echt veilig in me uppie daat onder een plu. De betreffende jongen ging naar huis en ik bleef alleen achter.

om 1 uur 's nachts barstte het los. recht boven mij grote flitsen en veel gedonder. echt op mijn gemak voeld eik me niet met enkel een plu tussen de bosjes.
toen begon het ook nog een flink te stortregenen.

midden in die onweer en regen een harde run uit het niets. eindelijk weer een kans op vis. en die kansen kreeg je daar niet zoveel.
toch verstijfde ik en twijfelde twijfelde en ik kon gewoon niet onder die plu vandaan komen om die hengel van de steun te pakken. ik was toen gewoon bang. bang voor het onweer (Het is lastig te beschrijven hoe de onweer was toen).

de run stopte............ maar na 30 sec begon die weer...... en toen kon ik het gewoon niet laten.
sprintend uit de bosjes aanslaan en hengeltop naar beneden in het water. bijna liggend op de grond naast de rietkraag in de zeikende regen en onweer de vis gedrild.

het resultaat: een van de topvissen van het water.

de herinnering van deze vangst zal ik nooit meer vergeten. en die herinneringen, daar doe je het uiteindelijk toch voor!

maar verstandig...... ik denk van niet

gr Remco
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

31-01-2010 17:02

Ik hoop niemand bang gemaakt te hebben hoor
Tis dat ik zelf nu in me broek scheit :D

Als je op vakantie gaat gaat je ook niet meer naar discovery kijken
Aircrash investigation :P


Maar serios jongens,

Het is gewoon gevaarlijk, en ik gaat ook nog steeds plat op me stretcher liggen,
Als ik weer eens overvallen word snachts, en dan zorgen dat ik niks aanraak, en dat alles tegen beter weten in.


Maar zoals aangegeven, je vangsten schieten omhoog , en me opa wist niet hoesnel hij achter de paling moest aangaan. Dus dat is een gegeven, want me opa .....tjonge die man kon pas vissen.

Tight lines,

Ray
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

31-01-2010 17:07

persoonlijk blijf ik zitten, maar helemaal veilig is het natuurlijk niet. Ik heb ooit 1 onweersbui meegemaakt, een jaar of 15 geleden en die bui leek te blijven hangen, 3 uur lang, vlak boven waar ik zat te vissen. Toen heb ik hem wel geknepen hoor
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

31-01-2010 17:22

ik zeg ook gewoon blijven zitten, alleen als de onweer echt dichterbij komt ff hengels binnenhalen en daarna weer uitgooien
via internet op me telefoon kan ik de weerradar in de gaten houden, blijft er veel onweer dan is het inpakken, zoniet dan is het waarschijnlijk goed vangen!!
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

31-01-2010 20:20

ik heb het ook een paar keer mee gemaakt
was er niet zo blij mee
toch gebleven maar het is niet fijn en best eng

gr rene
karperen en de rest
welke rest???