HAITI


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-01-2010 13:31

Wat als er wat in Nederland gebeurd?? Staat dan ook de halve wereld klaar??

Wat gebeurd er met het geld voor haiti?? Meeste gaat naar de rijke,corrputie en crime. Je kan geloven dat het goed komt,maar met de Thsunami ging ook maar 2% naar de bevolking rest naar de rijke en/of is spoorloos verdwenen!

Tis klote voor die mensen,zeker als je weet dat het 1 van de armste landen ter wereld is,maar bij elke ramp geld gaan geven,houd denk ook een keer op. Het totaal bedrag van rond de 88 miljoen had meer kunnen wezen,maarjah door de Malaria actie in December is er al heel veel gegeven. Daar had ik zelf 75 euro aan gegeven.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-07-2010 12:14

michel Tja schreef:zomaar een paar vragen....

hoeveel mensen hebben niks te eten na deze donaties ?

en hoeveel mensen zijn er nu stinkend rijk geworden over de "rug" van mensen die omkomen van de honger ?

wie het antwoord weet ,gaarne..


sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal...

maar ik had toch gelijk he!

ik stort nooit meer wat, ik breng het zelf wel, of geef geld aan een organisatie die zelf gaat om het persoonlijk af te leveren.

want als ik punt 1 en 2 van mn eigen quote bekijk,wordt ik er misselijk van.

van de 88 miljard is dus maar 2% aangekomen bij de mensen die het nodig hadden..

de rest ? zie punt 2!

http://www.nu.nl/algemeen/2293054/2-pro ... haiti.html

Uitgegeven: 15 juli 2010 06:01
Laatst gewijzigd: 15 juli 2010 07:55

PORT-AU-PRINCE - Van de bijna 8 miljard euro aan hulp die de internationale gemeenschap heeft toegezegd voor de wederopbouw van Haïti is tot dusver minder dan 2 procent in het Caraïbische land terechtgekomen.

Dat heeft Leslie Voltaire, de speciale gezant van Haïti bij de Verenigde Naties, woensdag gezegd.

Onder de landen die wel met geld over de brug zijn gekomen, zijn Brazillië en Noorwegen. De Haïtiaanse gezant van de VN klaagde dat de wederopbouw van Haïti door het gebrek aan geld niet echt van de grond komt.

Voltaire stelde dat circa 1,5 miljoen mensen nog altijd in tentenkampen leven. De Amerrikaanse oud-president Bill Clinton, de speciale VN-gezant voor Haïti, zei dat hij regeringen onder druk gaat zetten de beloften aan Haïti na te komen.

Haïti werd 12 januari getroffen door een allesverwoestende aardbeving. Daardoor kwamen naar schatting 230.000 mensen om het leven.


:x
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

15-07-2010 13:49

ik ga liever met een paar zakken brood naar het vliegveld dan dat ik ook maar 1 rooie cent aan die zogenaamde goede doelen geef. Stelletje criminelen dat het zijn. Er zijn ook zo weinig goede doelen die het vrijwillig doen, de meeste strijken nog een vette salaris op van het geld wat ze krijgen.