NACHTVISSEN VAN DE BAAN


Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

17-01-2010 10:41

http://www.sportvisserijbelangen.nl/act ... ail&id=138

Ja het zat er aan te komen. Hierbij stop ik met de Karperafdeling Groot Rotterdam die zich afgelopen jaren heeft ingezet om het nachtvissen buiten de 3 vaste maanden te realiseren in overleg met de instanties.
dank je wel stelletje hersenlozen randdebielen!
Ik was al ver gevorderd met een SKP aanvraag voor de Rotterdamse boezem. Ik stop hier ook onmiddellijk mee. Ik doe echt niks meer voor de belangen van karpervissers hier in de omgeving.
De Karperafdeling is hierbij wat mij betreft, formeel opgeheven.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-01-2010 10:47

Jammer Arend. Maar toch ook begrijpelijk....
Misschien ben je bereid je werk over te dragen aan een aantal mensen die het kunnen voortzetten.
We moeten toch doorgaan voor het groter belang!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-01-2010 11:55

Heeft dit nachtvisverbod ook zin?
Of gaan we het probleem gewoon opschuiven?

Zullen we de snelwegen ook gewoon afsluiten daar worden zoveel regels overtreden.....
Gebruikersavatar
james hazenberg1974
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-09-2009 15:05
Locatie: groningen

17-01-2010 12:14

jammer arend
maar snap je standpunt
je inzetten voor de goede zaak en weer een stel malloten die het voor een ander verknallen
gewoon jammer
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-01-2010 12:18

Tja mannen is toch diep triest hoor en ik kan arend niet meer dan gelijk geven!
wel heel bizar als ik naar de link gaat,, dan ineens een foto ziet van mijn eigen hengels aan het haringvliet BIZAR!!
maar om even terug te komen op het incident het is toch eigenlijk heel simpel als de boa,s of andere om de vergunning vraagt maar ziet dat ze een zooitje maken of zichzelf niet aan de regels houden,gewoon hun naam overschrijven op kladblok vergunning terug geven niks zeggen ,maar als ze het volgende seizoen een vergunning willen kopen staat er in het systeem gewoon hun naam en dan GEEN VERGUNNING meer verstrekken SIMPEL opgelost!!!
ze zijn nog steeds te lief de controleurs of boa,s!!
kijk ik ben zelf ook niet heilig ik vis ook weleens in verboden natuurgeb. of iets dergelijks maarrrr ik maak er geen zooitje van ik ruim zelfs de blikjes en flesjes op die voor mijn neus aanspoelen,die gooi ik gewoon in mijn vuilniszak en gooi ik thuis weg!!!
tja de tijd is veranderd jongens echt ik ga me nu echt een oude lul voelen met me pas 40 jaar ik vindt dus ook al nieuwe jeugdige karpervissers die erbij komen nou niet alle dat is ook niet waar maar er zijn er zat die volop zitten te blowen en zuipen in de tent heb niks meer met vissen te maken.
ze kopen een setje spullen een zak readymades en vissen maar ik weet zeker ze zullen en kunnen nooit de beleving hebben als de ouderen onder ons,, ik vis zelf al zo.n ruim 25 jaar dus in mijn BRAINS zullen altijd de termen en verhalen van vroeger blijven spoken zoals redmire pool,een pauwepen hardy hengels ,richard walker,ashley pool ,een fleurnaald om je aardappel aan je haak te krijgen en aliminiumfolieringen als wakers!!! het is gewoon anders die feeling is moeilijk uit te leggen!!
........de zoveelstebaits
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

17-01-2010 12:32

Ik denk ook dat we meer begrip moeten hebben voor die controleurs...wat die elke dag moeten meemaken

En geloof me ze zien echt wel het verschil tussen iemand die gewoon netjes zit te vissen met een plutje en netjes altijd met twee hengels
En gasten die er altijd een zooitje van maken..bbqs erbij..6 kisten lege bierflessen achter de tent ..ga zo maar door
Die kerels moeten gewoon rustig hun WERK kunnen doen..zonder kans op een pak slag of rare opmerkingen
Dat de goede hier onder moeten lijden is wrang..maar wel begrijpelijk toch
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-01-2010 12:41

als je ooit een 40ponder wilt vangen moet je naar cassien gaan( by leo westdorp)kijk dat bedoel ik nou uit het groene boek van rini groothuis,,toch leo of ben jij een andere leo ik ga ervan uit leo uit hellevoetsluis ofzo toch??? :lol: :lol:
........de zoveelstebaits
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

17-01-2010 12:54

korrect maar niet uit helvoet..wel vlakbij
En dat van cassien was nog in de rustige tijd..zou er nu niet meer heen willen :)
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

17-01-2010 12:56

Karpervissers neee die zijn niet zo, die doen dat niet toch? :roll:
CN
Unicorn Carp Fisching
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

17-01-2010 15:05

Die zijn er zeker! Maar die moeten ze een keer aanpakken, en niet 60 euro boete geven.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

17-01-2010 15:16

Dit is toch wel weer heel vreemd.

Ik kan iemand die daar 25 nachten heeft gezeten de afgelopen jaar.
Hij heeft zelfs de meeste nachten ook een controleurs rondje gelopen.
Hij heeft zelfs de troep van de hangjeugd opgeruimd.

Ook heeft hij een enkele keer wat jeugd vissers gecorrigeerd maar dat aantal was niet noemenswaardig.

Gewoon een beslissing van wij hebben geen zin om te controleren
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

17-01-2010 16:07

Raymon, ben een paar keer overdag gaan controleren. Als ik 's nachts tijd had ging ik zelf vissen.
Is nu weer tijd voor een andere stek. Tot we daar ook weggejaagd worden
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

17-01-2010 16:20

Wij hebben denk ik 30 nachten gevist afgelopen jaar bijna elke vrijdag nacht en zijn denk 1 of 2 keer gecontrolleerd:S
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

17-01-2010 16:33

Teveel klooitvioolen die het daar verziekt hebben door zichzelf 'karpervissers' te durven noemen en vervolgens elke willekeurige regel aan hun laars lappen. :-?

Bedankt he!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-01-2010 16:55

Nou nou, regels aan de laars lappen valt wel mee...

Ik ken wateren waar absoluut niet s'nachts gevist mag worden.
Echter zijn de aanwezige vissers echte commando's geworden. Elk goede stek is bezet maar niemand weet dat ze er zitten.
Controleurs weten wie de vaste vissers zijn en scheiden op die manier al de kaft van het koren.
Voorkomt een hoop gezeik aan het water kan ik je zeggen.

Zomaar een ander invalshoek :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

17-01-2010 17:27

Een aantal plekken niet (meer) van 1juni t/m 31aug en op andere van 1 maart t/m 31 oktober. Zeg maar dat ze daar hun best niet voor karpervissers. Vergeleken met andere regio's mag je meer dan een ander. Dus om daar nou "pissed off" over te zijn....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

17-01-2010 17:34

Rene, het word 'ons' toch ontnomen?
Dat het ergens anders dan niet mag.. maakt het voor de vaste vissers daar het niet minder om.. :-?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

17-01-2010 17:51

't Is maar hoe je er tegenaan kijkt. Als ze daar van de 50 er 15 "afpakken" kun je boos zijn, als ze hier van de 6 er 3 "afpakken" is 't einde oefening. Zaak blijft zelf ook "een oogje in 't zeil" te houden. Kun je bij geconstateerde wantoestanden e.e.a doorgeven aan de juiste (?) instanties maar voorkom je dat alles weer over 1 kam gaat en de instanties (?) de weg van de minste weerstand kiezen. Zoals hier dus.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

17-01-2010 18:27

Gewoon een lik op stuk beleid invoeren
1ste kleine overtreding..waarschuwing
1ste grote( of meerdere kleine) overtreding..flinke prent
2de overtreding binnen korte tijd...grote geld boete
3rde overtreding..inbeslagname alle materiaal plus boete plus inname vergunning
En dat is tegenwoordig best te doen met die centrale computer van de politie
Als sportvisserij nederland daar nou eens voor ging zou het vissen er veel beter op woorden
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

17-01-2010 20:29

Ja natuurlijk. Een of andere mongool in Heerlen kan precies vertellen of ik recht heb op aanvullende kinderkorting (of niet dus) omdat 'ie precies kan zien met wie ik samenwoon, althans op hetzelfde adres woon met iemand (al dan geen huurder). Hij kan nog net niet vertellen welke kleur sokken ik op maandag aantrek en hoevaak ik 'm erin hang. Of misschien ook wel..... Moet dit ook niet te ingewikkeld zijn. Al was 't alleen maar om het begrip recidivist (vist?) naar medevissers toe duidelijk te maken.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
rob willemse
Berichten: 125
Lid geworden op: 14-02-2003 01:00

17-01-2010 20:51

Ik dacht ook, net als Henry, dat er een grapjas de naam van Leo Wesdorp "misbruikte". Maar niets blijkt minder waar. Het is de Carp-legend himself. :wink: Maakt het forum wel weer interessanter.(voor mij ieder geval...).

On topic: Weleens wezen kijken op een willekeurige nacht in het weekend in de zomer op een van genoemde wateren in Rotterdam? Niet zo raar dat het nachtvissen niet meer mag he! Je zou ook zo direct je spullen verkopen; wat een zielige hobby is het dan ook jongens...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-01-2010 21:02

Jammer Arend, dat het zover kwam. Karpervissen is niet langer de hobby van een aantal fanatieke die-hards die stilletjes en onopvallend hun ding doen, maar lokt tegenwoordig grote aantallen "tokkies in tentjes" die er een bende van maken. Ik schaam me af en toe om karpervisser te zijn en houd me er maar ver van...

@Henry, wel apart ja, om jouw foto daar te zien staan, ik had hem ook herkend!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

17-01-2010 21:06

Jammer dat de kleine (of misschien wel de grote??) groep het verpest voor de rest!

Hoop dat er in de toekomst nog eens een pasjessysteem doorheen komt. Bij overtreding direct invorderen en een beperkte groep toestemming of iets dergelijks...
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

17-01-2010 21:12

dit is nog maar het begin
ooit was er de eerste stille tocht

hoop dat het hier bij blijft
maar na de eerste komt altijd ..............................weg nacht vissen :(
karperen en de rest
welke rest???
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

17-01-2010 21:21

heb vorig jaar in den bosch in de zomer mensen zien slepen met matrassen.......... dit was een groep van ongeveer 8 mensen. waarvan er maar 2 viste....

heb de mensen aangesproken dat ze het matras niet achter moesten laten en ik hun nummerbord op zou schrijven.
peter heeft op deze put al regelmatig vuilniszakken vol opgeruimd. nu wil ik ook wel eens een en ander opruimen maar als er zoveel ligt als daar.....
dan ga ik liever ergens anders zitten.

jammer om te horen dat het daar niet anders is als hier. het ergste is dat de mensen die deze verboden veroorzaken er waarschijnlijk s'nachts gewoon doorgaan met vissen en maling hebben aan het beleid. wij als "echte" vissers zijn hiervan vaak de dupe.

ik zou ook een voorstander zijn om nachtvisvergunningen uit te geven, en als er dan rotzooi gemaakt wordt of andere onregelmatigheden worden geconstateerd, 1e keer flinke boete (en dan heb ik het over enkele 100-en euro's), 2e keer inleveren van de vergunning, nog hogere boete en nooit meer een nachtvisvergunning aan mogen schaffen. dan wordt het nachtvissen een soort syndicaat groep, waarvan de meeste elkaar welk kennen en er ook wat meer sociale controlle is. mocht dit mogenlijk zijn wil ik best een bedrag als bv. 100 euro betalen om een jaar te mogen nachtvissen, houd je meteen de mensen over die er serieus vissen.

lastig is alleen dat je dan weer mensen moet hebben die gaan controleren, en die vind je niet veel tegenwoordig.