NACHTVISSEN VAN DE BAAN


leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

19-01-2010 18:14

Lijkt mij een leuke TAAKSTRAF voor mensen die dr altijd een zooitje van make
200 uur de waterkant opruimen van zwerfvuil en andere shit :P
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-01-2010 18:47

klaasje (lezen vrind) en jou andere woorden en termen,, ik snap en weet het allemaal heus wel wat je bedoeld hoor maar ga nou eerst eens terug naar die eerste of tweede posting weet ik het welke ,waar je zoiets zeg van in verb. geb. vissen maar wel je troep opruimen ben je toch fout ofzoiets dergelijks!
daar bedoelde je MIJ toch mee of niet soms toch?
en dan mag ik mezelf niet aangesproken voelen door jou, juist jou zeg!!waar ik welenns mee stond te bieren in rijsoord!! want dat heb ik weer te lange tenen (op me teentjes getrapt) wat heb jij nou tegen mij joh??
we hebben het hier toch over echt een stel vandalen die echt alles aan hun laars lapen daar ga JIJ uitgerekend JIJ KLAAS mij toch niet mee vergelijken joh!
EN DAT IS NU WAT IK BEDOEL EN VAN OVER DE PIS KAN RAKEN KLAAS,, OFTERWEL JIJ PLAATS STEEDS MAAR DAT IK JOU NIET SNAP OF JE POSTINGS NIET SNAP,, MAAR SNAP JIJ MIJ WEL???
NOGMAALS WAT HEB JIJ DAN TEGEN MIJ JOH ?? :-? :-?
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-01-2010 18:59

P>S Klaas en wat helemaal het verschil zo groot maakt is dat het verschil van water ook een beetje meespeelt ,een BEETJE vindt ik dan he,kijk arend heb het hoofdzakelijk DENK IK over het LBB(lage bergse bos) waar elk weekend al 12 tenten staan toch?of niet?? minimaal 12 denk ik!!
waar streng gecontroleerd wordt daaraan kan je toch al zien dat het een stel aso,s zijn om op zo,n locatie waar mensen wandelen kinderen spelen honden lopen enz. enz zeer druk dan nog een zooitje ervan te maken.VERSUS het water waar ik vist,, nog redelijk rustig zeer extreem groot ,zeer weinig stekken ja en soms klim ik weleens een hekje over in de schemer wat eigenlijk niet mag,,MET 2 hengels en verder zo min mogelijk spullen meestal niet eens een oval plu laat staan een tent !!
slaapzak met regenzeiltje erover heen en dan als het licht wordt EN IK ALLES HEB OPGERUIMD JA OOK MIJN AFVAL GA IK SNEL NAAR HUIS!!
wat ben ik slecht zeg!! :D
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-01-2010 19:12

OOOHHH KLAAS nog een p.s je elk jaar begin hier het seizoen t zelfde kom een stel ander vissers tegen uit numansdorp vissen op het zelfde water en echt elk jaar t zelfde he al 5 jaar ofzo.
kom ik hun tegen of ga kijken bij ze in maart ofzo en dan is het eerste wat ze zeggen ja kut hoor henry wij hebben alweer een prent van 110.00 euro,ja want elk jaar zitten hun netjes met 2 stokken op de stekken waar je mag vissen ook snachts het hele jaar maar met een tent meestal 2 persoons armadillo BOEM 110.00 euro. :D :D
en dan wil jij dat ik dat ook doet HAHAHA mij niet gezien hoor ze kunnen de .....krijgen!!!
zo ja nu ben ik echt los hoor kom maar op weet je wat KLaas zullen we de andere laten stemmen op ons :lol: heus niet omdat ik me gelijk wil hebben hoor maar nogmaals dat JIJ uitgerekend tegen mij of over mij zo,n opmerking heb gemaakt :D ik ben toch zo,n slecht mens he klaas word je me al zat krijg ik nou straks ook een stomp voor me kop als ik je tegen komt in zwolle ofzo??? :oops: NO HARD FEELINGS KLAAS maar ik had het gewoon niet verwacht van jou klaar en nu ben ik er echt klaar mee want anders wordt het wel heel vervelend he
MVG> HENRY
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

19-01-2010 19:19

Neem lekker een koud badtjie man, das beter voor je hartjie man....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

19-01-2010 19:21

lbb daar wil je toch niet meer vissen
snachts auto racen op de parkings scooter rijden van tentje naar tentje (kijken of je matties ook wat vangen) met de autos het liefst tot aan het water als er mensen op de wandel paden lopen dan toeter je gewoon want je wilt niet effe lopen met je hengels dus opzij allemaal
in de nacht een beetje house muziek bij je auto
opruimen oke maar wat je daar vind is niet alleen van de vissers dus dat vissers er de schuld van zijn vind ik een beetje makkelijk als je een biertje drinkt bij het vissen dan ben je geen echte visser en als je niet de rommel van een ander opruimt dan ben je ook geen visser

we zijn toch allemaal niet zo heilig als de paus
karperen en de rest
welke rest???
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-01-2010 19:37

KIJK zo ben ik dan ook weer ik moet wel even SORRY zeggen tegen klaas van mijn opmerking over de KSN dat was wel een zoute opmerking want zoals ik weet en vele met mij heeft Klaas lange tijd klaar gestaan voor de KSN!
dus bij deze klaas,, het was ook weer niet omdat ik geen andere woorden kon vinden zoals jij dan weer zei, want je kunt in mijn laatste 3 postings zien dat ik woorden zat over heb maar SORRY!!
p.s en deze sorry zeg ik heus niet omdat ik wil dat jij nu ook sorry gaat zeggen hoor echt niet :D
........de zoveelstebaits
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

19-01-2010 19:43

rene sla schreef:lbb daar wil je toch niet meer vissen
snachts auto racen op de parkings scooter rijden van tentje naar tentje (kijken of je matties ook wat vangen) met de autos het liefst tot aan het water als er mensen op de wandel paden lopen dan toeter je gewoon want je wilt niet effe lopen met je hengels dus opzij allemaal
in de nacht een beetje house muziek bij je auto
opruimen oke maar wat je daar vind is niet alleen van de vissers dus dat vissers er de schuld van zijn vind ik een beetje makkelijk als je een biertje drinkt bij het vissen dan ben je geen echte visser en als je niet de rommel van een ander opruimt dan ben je ook geen visser

we zijn toch allemaal niet zo heilig als de paus

Ik weet niet waar dit allemaal weer om gaat ..maar ik rij op een scooter en ik ruim op
Maar voorderest zal het wel over een ander gaan..ik weet in iedergeval niet waar je het over hebt
martijn boer

19-01-2010 20:01

Arend, je hebt mijn oprechte deelneming. Die gore mongolen ook altijd die het lef hebben, het voor een ander te verpesten...... Er worden in deze topic een hoop wanordelijkheden opgesomd.

Jammer, jammer, jammer. Nog even en we kunnen enkel relaxed nachtvissen op syndicaatwatertjes of priveputten. Hebben we die onzin ook in Nederland. Willen we dat? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

19-01-2010 20:35

ik bedoel hier niemand mee hoor leo
ook ik ruim rommel op van anderen
maar drink ook een biertje
en die scooter in het lbbos daar hoor je dat de hele avond en halve nacht


gr rene
karperen en de rest
welke rest???
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-01-2010 20:40

ik ken een water, waar men er niets eens over denkt om een tent neer te zetten, nacht te vissen, rotzooit achter te laten of noem maar op wat. Het is nog een beulenwater ook. Stukje keiharde controle (en dan bedoel ik echt keihard, natuurgebeid e.d.), stukje sociale controle van vissers onderling. EN HET WERKT! Je vindt er nog geen peuk op de grond. Helaas mag je er niet nachtvissen, degenen die het wel doen worden GEGARANDEERD gepakt. Zo mag het van mij op ieder water. Stel de regels vast en leef ze strikt na. Als jezelf een overtreding begaat, betaal je zelf de boete, je kunt niemand anders er de schuld van geven. Ik denk dat het bij veel wateren fout is gegaan nadat de controles afgezwakt zijn. Ik zit zelf echt niet te wachten op een controleur elke keer als ik aan het vissen ben, maar als het ervoor kan zorgen dat alle dingen die "wij " als karpervissers haten zoals rotzooi, overlast e.d. verdwijnen (of op zijn minst verminderen) dan lijkt mij dit de enige weg. Gewoon een strakke handhaving.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

19-01-2010 21:26

Handhaven daar zijn we in nederland goed in ?
Blik op de weg word blik op de karpervisser.
Heb jij wel eens gezien hoe er gehandhaafd word op het waaltje. Let op de boten.
Neem een willekeurig water en een mooie zomerse dag, als je het wil zien kan je als politie agent boekjes vol schrijven. Er gebeurd weinig.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-01-2010 21:31

dat snap ik Kees, daarom zei ik ook ik ken "een "water, niet ik ken vele wateren, het zal niet werken als het niet consequent gebeurd.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
K. van den Herik

20-01-2010 07:22

Sorry Hen ik heb helemaal niets tegen jou. Moest er zoiets zijn, dan noem ik man en paard wees niet bang, je was even het dichtsbijzijnde voorbeeld van het spanningsveld van de gebeurtenissen binnen het "belangenbehartigen" .

Ik snap ze allemaal, die uitvluchten en redenen, sterker heb ze op het bijna hoogste niveau in Nederland kunnen spuien en weet je: een deel van de toenmalige kamer gaf mij nog gelijk ook.

Keurig netjes is er toen, door de minister, al op gewezen, dat de wetgeving allerlei zaken die wij willen, mogelijk maakt, moeten we alleen de bierkaai verslaan. Hier in dit proces, is Arend verslagen, helaas door zich karpervisser noemend tuig. En hier zou iemand op moeten staan en het stokje over nemen.

De kans ligt er immers Groot Rotjeknor zoekt bestuursleden.

Met 200 man kunnen we discussiëren en mening uitwisselen wat we willen, helpen doet het niets, ok je hart luchten.


Kees, toevallig ben ik getuige geweest van een agent, een lasergun, een bonnenboekje en een verrekijker.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

20-01-2010 09:31

Ik denk dat het water naar de zee dragen is, die lui die alles verstieren voor ons welwillende karpervissers, die lui vind je niet op dit board. Die lui vinden het alléén maar mooi om naast de hengels een vuurtje te bouwen en bier te zuipen en dat is ander publiek dan menigéén hier op het forum.

Jongens die keihard tijd en geld steken in deze prachtige levenswijze, de wijze die wij karpervissen noemen. Het uitzichtloze turen over het water, de geur van een ontwaakt dennenbos aan een in stilte gehuld meer, hetgeen wij van genieten dat zijn plekken die vind je hier bijna niet meer. Daarnaast denk ik dat het regio beperkt is, val me in de worden als ik ongelijk heb, maar ik hoor hier nooit friezen klagen met hun prachtige vrije meren. Ik wijt het aan het gegeven dat wij in ons zuid holland te maken hebben met een ander publiek, de jongeren hier zijn gewend geraakt aan een multi culturele samenleving, een geharde samenleving waar je niet meer gerespecteerd wordt als je een ander zijn ogen niet dicht mept als hij je belachelijk maakt of je een sneer geeft.

Die lui kleven in grote groepen aan elkaar vast en vervelen zich de pleuris. Vanuit hun beleving kan ik het ergens wel begrijpen, lekker nachtvissen, fikkie stoken, bier zuipen, alleen begrijp ik niet dat er geen normen en waarden meer zijn zoals wij die vroeger mee kregen. Ondenkbaar dat ik vroeger een blikje op straat zou gooien, me vader zou me één keer vragen of dat normaal was wat ik deed en raapte ik het niet op dan zorgde hij er wel voor dat ik het zou oprapen, ik bedacht me wel een tweede keer als ik eraan dacht iets zomaar weg te gooien. Nee die eikels van tegenwoordig hebben daar maling aan, de sturing is weg en de maatschappij is gehaast!!!

Het probleem ligt hem bij de overheid jongens, er is te weinig blauw op straat en als ze er dan zijn dan mogen ze niets of doen ze niets, die ene welwillende agent die er iets aan doet wordt meteen besprongen en zit vervolgens 6 maanden thuis omdat zijn ogen zijn dichtgeslagen. Bezuinigen en nog eens bezuinigen, het doet ons allen tekort, het is zoals ik al eerder aangaf net het wilde westen, alles kan en alles mag...Maar we bemoeien ons wel met een oorlog in afghanistan en we bouwen wel grote straal vliegtuigen, en wat kost dat dan meneertje bakellende, je land gaat naar de klote maar we pompen wel geld in maatschappelijke onnodige onderwerpen die we eigenlijk toch niet nodig hebben.

Maar als je er wat van zegt dan wordt je aangeklaagt en heb je een politiek proces, wil men niet met je samenwerken en moeten ons vooral maar aanpassen, het wordt tijd dat die lui in Denhaag eens een flinke schop onder de reet krijgen. En nou eens gaan zien waar de echte problemen zich bevinden.

Sorry week een beetje af van het nachtvissen maar ik denk dat vanuit deze achterliggende problematiek wij als karpervissers hier nog steeds mee te maken hebben, en hier de kern van het probleem ligt.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2010 09:45

Als ze nachtvissen 1 jaar overal toelaten is het jaar erna karpervissen in zijn algemeen verboden denk ik , Citaat van Robert de Jong.
Is niet waar Robert, voorbeelden: in de provincies Groningen en Drenthe en in vrijwel alle wateren van de federatie Oost-Nederland mag je al jarenlang het hele jaar door nachtvissen (bij de laatste zelfs ook nog met 3 hengels). En dat gebeurt ook zonder noemenswaardige problemen...
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-01-2010 10:02

Ja daar heb je gelijk in Aart…

Ik ben wel erg benieuwd wat er zou gebeuren als iedereen overal in omgeving randstad met een tent naar keuze op een plek naar keuze kan vissen zolang hij wil, en ondanks hoe dat in Noorden gaat, zie ik dat niet langer dan een jaar duren, maar wie weet heb ik dat mis...

Volgens mij mag het in die provincies alleen nog met een nachtvis pas trouwens en ook alleen onder een plu? Vanwaar die pas trouwens, als er toch geen problemen waren?

Het nachtvissen ansich is het probleem ook niet volgens mij, meer de uitvoering ervan…

Ik heb er al een paar duizend nachten illegaal vissen opzitten zonder boete op dat gebied dus mij maakt het eigenlijk niets uit wat ze verzinnen, ik ga toch wel :)
8)
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-01-2010 10:18

Idd, zoals Aart en Jeroen al aangaven, het is een Maatschappelijk probleem, vooral hier in de randstad.
Alleen nu het ons betreft, word het als een (karper)vissers probleem gezien.
Wat heeft een Feest op hoek van holland te maken met een voetbal club uit rotterdam? helemaal niks
Toch worden er nu bij elk feest in rotterdam strenge maatregelen genomen, het is toch van de gekke.
Toch worden daar nog feesten georganiseerd, door wie? door mensen die zich er niet bij neerleggen om goedwillende mensen te benadelen

Ik ben dat dan ook zeker niet van plan, en zal voor "onze" wateren (lees GHV-den haag) nog steeds alles uit de kast halen om een goede APV en regels te maken zodat wij voor meer wateren ook een vrijstelling krijgen, of dat lukt , de tijd zal het leren Ik heb voor de oude rijn (ghv water) ook voor het hele jaar door een nachtviskaart kunnen uitgeven (2009), het eerste jaar als proef, en dit jaar gaan we verder. Toch ook wel weer een kanttekening daarbij, De oude rijn mag dus alleen bevist worden met een nachtviskaart, ook in juni juli en augustus. zo heb je een duidelijk beeld via administratie wie er vissen. Kaart met vispas nummer, pasfoto en uitgifte datum en een schriftelijke toestemming met alle regels op de achterkant. Bij een overtreding word deze ingenomen.

Geen vergunning die je even kan kopieren (gezien, en er mee wegkomen) en voor 40 euro te koop is bij de aangewezen hengelsportwinkelier zonder een administratie erachter.

Hellaas door incidenten zoals deze word het toch een stuk moeilijker om dadelijk bij de gemeentes nog wat te bereiken, voor de gemiddelde ambtenaar zijn wij niets meer of minder dan b.v. het breiclubje van de stad.
En door deze berichten word het zeker niet makkelijker.
De verantwoordelijke "vissers" geven er geen donder om, zoals ze nergens om geven, wij geven er wel om en laten een groepje kampeerders niet onze hobby om zeep helpen.


Raymond

ps , wie heeft ook bij langere berichten dat je venster blijft springen ? . maakt typen niet echt makkelijker erop ( IE 8 laaste versie)

PS PS http://www.zie.nl/video/Natuurschade-do ... czq6tfun4g verander schaatsen in karpervisser en je krijgt het zelfde verhaal
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2010 11:54

Robert: op de wateren van de federatie Oost-Nederland mag een vistentje van bepaalde kleuren en bepaalde maximum afmetingen worden gebruikt tijdens het nachtvissen en vanaf 1-1-2007 heeft niemand in deze omgeving, die in het bezit van zo'n nachtvispas was nog een PV voor 'wildkamperen ' gekregen...
Daarom is dat nachtvispasje (met bijlage waarin de regels staan) er gekomen, maar ook omdat dit nachtvispasje bij een grove overtreding direct ingevorderd kan worden en die persoon dan ook niet meer in aanmerking komt voor een nieuw pasje. Van de opbrengst worden in dat gebied o.a. nu meer dan 40 BOA's + boot e.d. gefinancierd, tot voor enige jaren waren dat slechts 2 BOA's.
Ik heb geen enkele zin om hier grote verhalen neer te gaan pennen, maar loop al heel wat jaren mee en weet uit ervaring dat alleen zeer frequente controle (b.v. Bussloo 6 van de 7 avonden / nachten per week, door alle houders van een nachtvispasje bij toerbeurt met 2 man) wel afdoende is om alle bovenstaande omschreven narigheid te voorkomen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-01-2010 12:25

Aha, Goed voor mekaar dan daar :D



Maar ik blijf erg benieuwd hoe zoiets zich vertaald naar dit deel van Nederland, waar de mensen over het algemeen nét even een iets andere mentaliteit hebben, laten we maar zeggen…Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat hier in de buurt ook veel meer viswater min of meer in de 'bebouwde kom' (alles is bebouwde kom :lol: ) ligt dan in de noordelijke provincies...

Maar wie weet, zou het hier ook werken, wie weet…
8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2010 15:39

Het zal jou niks uitmaken Robert, maar de federatie NWN heeft voor al haar federatie wateren inmiddels ontheffing bij LNV aangevraagd om daar het hele jaar door 's nachts te mogen vissen. Dit wil uitdrukkelijk nog niet zeggen dat het federatiebestuur daar t.z.t. ook overal gebruik van zal gaan maken en dit weer vanwege nu al klachten over overlast bij sommige wateren.
En jij overdrijft wel heel sterk met in Noord-Holland alle viswateren binnen de bebouwde kom...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

20-01-2010 15:54

Met al die tenten lijkt 't bebouwd. :D
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-01-2010 15:55

Nou Aart, het maakt me inderdaad niet veel uit, maar ik hoop niet dat het straks overal mag :lol:


Dat van dat ‘nu al klachten over overlast bij sommige wateren’ dat bedoel ik nou net, denk je dat zulks afneemt als je bijna overal heel het jaar mag vissen? Ik weet bijna zeker dat die klachten dan gaan toenemen, ik woon hier he Aart, en ik vis hier al 10 jaar meer nachten dan dat ik thuis slaap, ik weet echt wel hoe het/'de foute vissers' hier is/zijn… ;-)

Een verenigingsputje hier in de buurt werd vorig jaar gedurende een bepaalde periode gecontroleerd door een lid die twee van die vechthonden had, was net ff veiliger. Heb je dat ook in Drenthe? 8)

Jongens (burger die niks mag) met een nachtpas die de probleem mannen gaan wegsturen? Krijgen die een blaffer en een licence to kill mee?

:lol:

(dat laatste is trouwens net zo min letterlijk bedoeld als dat alles hier in de bebouwde kom ligt, maar volgens mij snap je wel wat ik bedoel?)
8)
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

20-01-2010 17:40

3 federatie's waar dit wel mag ,zou haast moscowitz er bij halen wet ongelijke behandeling.
Helaas ben ik maar een loonslaaf.

Klaas ik zit ook heel wat uren op het water en zie ook dat er wat bekeuringen aan andere water gebruikers gegeven worden ( meestal te hard varen). Ik heb ook 3 weken een witte partytent zien staan bij een boot waar diverse pitbuls rondliepen, veel mensen, kinderen en barbeque's. en ik zie niemand.
Ik kan nog wel effe doorgaan maar weet ook, dit heeft geen nut.
Misschien mag je gewoon een tent neerzetten als je er snacht's geen gebruik van maakt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

20-01-2010 17:57

Klaas,, oke dan,, je zou het dus recht voor me raap zeggen kijk nou gaan we praten, efffe wachten klaas ik maak effe een flesje hertog -jan open hahah want zoveel schelen we toch niet van elkaar :D ik hoop dat ik je binnenkort in zwolle ziet ofzo dan sla ik eerst jou op je bek en dan jij mij heel hard op me bek en dan gaan we echt bier drinken VEEL EN KOUD!!hahha :D
zijn we nu weer vriendjes???? :evil: :evil: :evil: vervelende man!!hahah
NO HARD FEELINGS ZOALS IK AL HAD GEZEGD TOCH???

xxxjes hennephen
........de zoveelstebaits