NACHTVISSEN VAN DE BAAN


piet vliet

18-01-2010 18:00

dat bedoel ik dus, volgens mij worden de karpervissers die gebruik maken van deze vergunning met een kluitje het riet ingestuurd.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

18-01-2010 18:21

En wat nu als een plas/terrein een heel jaar 10 ton zwerfvuil oplevert MET nachtvissen en 9 zonder? Bestempelen we 't dan als verboden om te nachtvissen? Ik kan ook talloze terreinen opnoemen waar vuilnisbakken staan waar je met goed fatsoen nog geen boterhamzakje kan bijproppen en een maand later dezelfde inhoud nog steeds in die bak zit+uiteraard het nodige er om heen. Die vangnetjes voor blikkies langs de weg zijn toch ook zo'n geweldig succes? 3 erin en 456 er omheen. Gaan we dan ook autorijden verbieden? Uiteraard heeft een ieder z'n eigen verantwoordelijkheid te nemen in deze maar je stapt bij dat net toch ook niet uit de auto? :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

18-01-2010 18:33

Arend,

Respect voor jouw tomeloze inzet de afgelopen jaren. Wat nu wel het gevolg is; je hebt meer tijd om te vissen :)

Het zat er helaas al aan te komen. Neem de opruimdag van de Groot Rotterdam. Schandalige opkomst. Typisch vooral, héél typisch!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-01-2010 18:51

Laten we nu geen modder gooien hier onder elkaar.
Feit blijft dat ik het zeer jammer vind dat Arend de handdoek in de ring gooid.
Ik hoop toch echt dat als de ergste woede weg is , hij weer een draadje oppakt.

Ik hoop ten zeerste dat die paar verantwoordelijke misschien ook hier op het board zitten en kunnen lezen wat ze hebben veroorzaakt.
Het is een zeer kleine groep. Zonder mensen als Arend is er geen toekomst

Wat betrefd de woorden van Arend, voel ik het zelfde op dit moment
Ze hebben de mond vol over "de jeugd moet gaan vissen" "karperen stoer"

Maar . bij paaltje,

Ach soms weet ik het ook niet meer.

Arend ik hoop dat je nog een andere beslissing neemt, we kunnen nog steeds een fundering maken voor de toekomst van onze hobby
Want daar doe ik het voor.

Raymond
voorzitter KC GHV Den Haag
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2010 19:15

hey klaas IK het middelpunt?? mensenkennis heb je ook niet he!! zonder hoor echt jammer ,,en het verhaal over die boter en je gladde rug pffff kijk weer een opmerking zonder mensenkennis, want mijn rug is veel gladder die is met spekvet ingesmeerd en neem van mij aan dat spekvet gaat er nooit meer af joh!! omdat ik in sommige mensen en ja ook vissers zo teleurgesteld bent figuren zoals JOU!!! :evil: :evil:
maar daarom kan ik nog wel aardig zijn hoor al ben ik het bijna nooit met je eens :D leuk he ruzie zoeken om een karper iets waar je meestal uren op zit te wachtem em dan gooi je hem weer terug je kan hem niet eens lekker opeten maar tja tis de verslaving he die het hem doet!!
........de zoveelstebaits
Jurgen Bart

18-01-2010 19:33

Verbieden is niet slim, betere maatregelen treffen zou beter zijn.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-01-2010 19:36

Beste Klaas en lieve Henry

Klaas ken ik niet goed, Henry vind ik een zeer toffe peer.
Maar kan dit verder in PB en niet op forum.

Dit onderwerp gaat mij aan het hart en een zijlijntje erin is niet echt prettig lezen.

Dank je wel.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-01-2010 19:59

Niet vreemd hoor dat er wat mensen zijn die in natuur gebieden gaan zitten(Ikzelf ook soms). Merk zelf wel rondom het water waar ik vis,dat de mensen die er al jaren vissen in gebieden waar het eigenlijk niet zou mogen gewoon met rust gelaten worden,en zodra er een nieuwe bij komt gelijk aangepakt word! Dusjah ik merk wel dat er op sommige wateren het toegelaten word dat er mensen in dat soort gebieden vissen,zonder enige overlast/puinzooi tot gevolg! en dan vind ik het niet meer dan logies dat een 'vreemde' direct gecontroleerd zoniet weggestuurd wordt,om ook hinder in die gebieden tegen te gaan! Maarjah nu ik dit schrijf denk ik ''waarom kan dit gewoon ook niet in de toegestaande gebieden'' Het is allemaal zo simpel om normaal te doen,alleen blijkbaar heeeel moeilijk om het uit te voeren! Nou stoer joh met een groepje lekker vissen,en doen alsof je langs het water Heer en Meester bent(NOT).

Ik wil niet zeggen dat ik zo braaf ben,want ik gooi me blikkie ook wel eens kwakkeloos op de grond in het donker,maarjah dag erna vuilniszakkie open en oprapen,en dan loop ik ook een heel stuk af om wat troep op te rapen(Kleine moeite ff doen ;)),voornamelijk afval van zwervers die er wel eens willen zitten in de buurt waar ik vis,maarjah afval is afval! Ben al blij dat het er op/langs dat water waar ik vis vrij rustig is en schoon!










Groot lof voor Arend,en hoop dat hiermee een signaal afgegeven wordt!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2010 20:02

ray vriend ik vindt jou ook een haagse toffe peer :D voor jou stop ik ermee. vriend het gaat mij ook aan het hart al die jongelui die het verzieken voor een ander zoals ons!!!
maar ja zoals je gelezen zal hebben vind klaas dat ik daar ook bij hoort omdat ik weleens in een beschermd natuurgebied zit te vissen :evil: heel wat anders volgens mij maargoed!! en via pb met klaas nou dacht het niet :lol:
gr. henry
........de zoveelstebaits
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-01-2010 22:05

Frank dacht je nou echt dat een slechte opkomst voor vuil ruimen voor groot rotterdam er wat mee te maken heeft ? Dat is lekker simpel.
Ik maak er geen geheim van, ik kom geen vuil ruimen ik heb al een baan.
Als je weet hoe veel andere achterlaten die nog nooit gevist hebben dan valt het van ons mee.

Ik weet ook dat als je jong bent je denkt dat je de wereld kan beteren, ik loop al wat langer mee en weet dat het altijd een probleem is geweest om nachtvissen legaal te maken.
Ik heb een andere keus van water en de wateren die ik bevis zijn altijd verboden geweest.
behalve dan 3 maanden per jaar in de allerdrukste en minstvangende tijd.
Zit al vanaf 19'76 in de ksn en heb altijd de juiste vergunningen dus betaal sportvisserij nederland, en er is voor mij nog nooit wat bereikt. Altijd betalen en er gebeurd niks.

En inderdaad ik heb het zelf ook geprobeerd in hsv groot rotterdam om wat van de grond te krijgen
maar kreeg er geen beweging in. Heb bewondering voor Arend met zijn karpergroep die het wel leek te lukken. Ook al waren de wateren niet voor mij interessant.
Ik heb altijd de hoop gehad al was het niet veel.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

18-01-2010 22:23

Okay ..STEL DAT..het in nederland wel allemaal kan
Je kan een 6persoons familie tent langs de waterkant zetten..net zo veel rommel maken als we willen
En dat alles op elk water in nederland..het enigste wat je hoeft te doen is een hengel voor die tent zetten
Zou dat dan zo GEWELDIG zijn voor de hardcore karpervisser??
Of denk je dat we helemaal geen plekje meer kunnen vinden waar we die grote vis kunnen vangen
Ik denk dat we ons moeten afvragen of het hedendaagse karpervissen nog wel met het echte karpervissen te maken heeft
richard meinen
Berichten: 24
Lid geworden op: 11-01-2006 22:22
Locatie: barendrecht
Contacteer:

18-01-2010 22:27

leo westdorp schreef:Okay ..STEL DAT..het in nederland wel allemaal kan
Je kan een 6persoons familie tent langs de waterkant zetten..net zo veel rommel maken als we willen
En dat alles op elk water in nederland..het enigste wat je hoeft te doen is een hengel voor die tent zetten
Zou dat dan zo GEWELDIG zijn voor de hardcore karpervisser??
Of denk je dat we helemaal geen plekje meer kunnen vinden waar we die grote vis kunnen vangen
Ik denk dat we ons moeten afvragen of het hedendaagse karpervissen nog wel met het echte karpervissen te maken heeft


Touché,
wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-01-2010 23:07

Je moet eens zien als het hoog zomer is,wat er dan allemaal voor troep ligt! En dat van gewoon mooiweer genieters,maarjah word afgeschoven op de karpervisser.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

18-01-2010 23:40

Kees, dat vuilruimen heb ik grotendeels geregeld. En dat was naast mijn baan helemaal niet zo'n probleem.
De hele week serieus gewerkt en dan op zaterdag met een paar vismaten met zo'n knijpertje lopen. Je wil toch niet weten hoe we gelachen hebben.
Tussendoor nog even een paar biertjes gepakt Een nieuwe vismaat er bij en nog een aantal tips over viswater.
Alles bij elkaar een leukere zaterdag dan de normale met boodschappen doen en meerijden naar het voetballen.
In ieder geval hebben we met de boa's kunnen praten en het jaar er na wel kunnen vissen buiten die paar maanden.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

19-01-2010 00:28

erg jammer dit allemaal dat er een kleine groep ratten tussen loop nu moet ik eerlijk zeggen ik ben 3 x door boa s gecontroleerd en ze komen naar de vissers ook intimiderend over das mijn ervaring ik heb liever een politie agent aan me vistent die normaal sociaal een praatje maakt en vraagt of ze nog willen bijten en dan op een normale manier vragen of ze papieren mogen zien dan een boa die agressief en dirigerend overkomt want volgens mij zijn de meeste boa s vroeger gewoon gepest en maken ze nu misbruik van hun bevoegd heden had vorig jaar 1tje aan me tent staan die vent had echt een contact stoornis daar kwam geen normaal en sociaal woord uit ook met alle papieren in orde en had netjes een vuolis zakje waar het afval inzat er was geen rommel in de buurt te bekennen kon deze kansloze man niet normaal doen
K. van den Herik

19-01-2010 07:26

Lezen vrind,

We, wij als groep, de karpervissers, iedereen die...


OK Jip en Janneke:

Jip willegaalnachtvissen. Jip praat met waterbeheerder, hsv en de hele ratteplan. Natuurlijk zijn er tegenstanders. 1 Daarvan, een slimme, had zo eens wat statistieken over overtredingen van de visserijwet toestanden opgevraagd. Een heel groot deel is karpervisser gerelateerd ( heeft te maken met). Zijn argument jullie doen toch wat je wilt, kijk maar tig keer nachtvissen illegaal, 3 hengels, vissen verboden gebied. Ook Janneke was al eens betrapt.

Stel nu dat Janneke zich aan de wet had gehouden en de andere overtreders ook, had men geen munitie, om het plan te torpederen.

Ook ik heb boter op het hoofd gehad, 2 bekeuringen nachtvissen en 1 voor 3 hengels in 25 jaar, vandaar mijn gladde rug. Nu zeg ik dat ik mij aan de wet hou omdat ik geen zin heb in gezeik, maar dat kan best veranderen.

Als je je aangesproken voelt Henry, zal dat best terecht zijn en is het kwartje gevallen. Zelfs jou reactie is rolmodel bevestigende pavlovreactie: "die anderen"

Zijn we direkt bij de kern, het zijn altijd die anderen die het hebben gedaan, wie zijn dan die anderen?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf, is niet eens zo gek verzonnen ooit vroeger.

Of

Ieder voor zich?

MVG

Klaas
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

19-01-2010 10:09

Dr is op een water waar ik vis zon hang out spot voor kids uit het dorp
Somers zwemmen ze daar..is altijd bezaaid met lege cola blikjes en lege zakken chips
Als ik er savonds langs kom met mn scooter ruim ik vaak die rommel op
Kleine moeite df staan 3 grote vuilcontainers vlak naast Een van de laatste keren dat ik dat deed stopte dat controleurs autotje van de GZH..die kerel zei gelijk
Ben je HIER nou OOK al aan het opruimen leo?
Dat word morgen wel opgeruind door de schoonmaakdienst
We vinden het veel fijner dat je het zwerfvuil opruimd op je stek want daar komen we haast niet

Die controleurs weten echt wel wat er speelt langs die waterkant hoor..hoe kan het ook anders ze doen heel de dag niks anders als door die gebieden heen rijden
En als zij zeggen dat het heel slecht staat met de hedendaagse karpervisserij geloof ik dat gewoon
Regels zijn er niet voor niks toch?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-01-2010 16:55

Hey klaas weer gewoon doorgaan he :D hey klaas hoe oud ben je nou joh? :o pffff Denk er heel veel vissers blij zijn dat jij weg ben gegaan bij de KSN joh!!
Maar weet je wat jij je zin joh ik ben tuig ofterwel ik hoor ook bij dat tuig waar we het hier over hebben joh ,ik pleeg ook allerlei overtredingen joh !
4 stokken ,altijd in natuurgebied vissen,,snachts waar het niet mag en ik pleur 10 lege bierblikken achter me in het gras tussen de koeien en de ganzen en die ruim ik lekker niet op!! NOU bLIJ klaas :D :D :evil:

:evil: :evil: :evil:
........de zoveelstebaits
K. van den Herik

19-01-2010 17:11

je bent lief, jammer dat je tenen te groot zijn en helaas vergeet je te lezen. Ga mij nu niet kwalijk nemen dat je dat verrot.

Lezen vrind,

We, wij als groep, de karpervissers, iedereen die...



Kom nu eens met 1 argument dat ik ongelijk heb en projecteer nu eens niet alles op jezelf.

Makkelijk hoor om te gaan beledigen als overige woorden te kort schieten bah
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

19-01-2010 17:14

leo westdorp schreef:Okay ..STEL DAT..het in nederland wel allemaal kan
Je kan een 6persoons familie tent langs de waterkant zetten..net zo veel rommel maken als we willen
En dat alles op elk water in nederland..het enigste wat je hoeft te doen is een hengel voor die tent zetten
Zou dat dan zo GEWELDIG zijn voor de hardcore karpervisser??
Of denk je dat we helemaal geen plekje meer kunnen vinden waar we die grote vis kunnen vangen
Ik denk dat we ons moeten afvragen of het hedendaagse karpervissen nog wel met het echte karpervissen te maken heeft


Als ze nachtvissen 1 jaar overal toelaten is het jaar erna karpervissen in zijn algemeen verboden denk ik :lol:
8)
K. van den Herik

19-01-2010 17:38

iets gemakkelijker, mits je niet hardop leest, maar misschien zouden we dat moeten doen...


Als IK ergens zit te vissen waar het niet mag en IK wordt betrapt krijg IK een boete. Opdat moment ben IK een statistiek van weer een (karper)visser die de wet aan zijn laars lapt. Dit kan betekenen dat IK er mee voor kan zorgen dat bijvoorbeeld Arend geen voet meer aan de grond krijg en zo zijn inspanningen op zijn minst extra gefrustreerd worden.

Hoe goed IK mijn rommel ook opruim, is niet van belang, want in principe had IK op dat moment daar niets te zoeken. Als IK het daar niet mee eens ben, moet IK maar trachten de wet te veranderen of op zijn minst de regels te veranderen en ik kan zeggen dat ik aan het laatste aan mee heb gewerkt heb en jij?

Verder een fijne avond en tot ooit
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

19-01-2010 17:39

Ik denk dat gratis kamperen met een hengel (of meerdere) voor je deur weer niets met karpervissen te maken heeft.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

19-01-2010 17:46

Als dat zo is dan valt het met de hoeveelheid karpervissers wel mee 8)
8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-01-2010 17:46

Alsof nachtelijk zuipen,en blowen en met een radio keihard aan wat met karpervissen te maken heeft! Lijkt wel haast alsof wij het verkeerd doen :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

19-01-2010 17:51

Weet je er lopen waar ik woon 500 mensen door rood vlak voor het politiebureau het maakt niet uit of er agenten buiten staan. We gaan het lopen verbieden, wat een kolder.
samenscholingsverbod, bij mij in de straat borden hoe je je eigen gedragen moet , cameratoezicht enz
En dan moet je eens zien als feyenoord voetbalt.
Ik woon letterlijk in de grootste moordstad van nederland.
Fietsers mogen ook alles rood licht, zonder licht ik kom het allemaal tegen.
Homo's verpesten menig bos of park, lekker voor de kinderen.

Maar snachts een hengeltje uitgooien mag niet ?
Hengelaars zijn makkelijker te bekeuren dan die junk die elke dag op het kruispunt staat te bedelen, zelfs de belasting laat hem met rust,van een kale kip kun je niet plukken :lol:

Peter, dat vuil opruimen heb ik zat gedaan beroepsmatig en doe het net als Leo nog steeds.
Ik heb er gewoon geen zin in op mijn vrije dag, van Groot Rotterdam ben ik ook geen lid het bestuur van deze vereniging was toen met geen paard in beweging te krijgen.