NACHTVISSEN VAN DE BAAN


Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-01-2010 21:52

Ik kan mij werkelijkwaar niet voorstellen dat er op de Zevenhuizerplas wantoestanden zouden zijn.

Deze slok water zak en wordt enkel door een serieuze tak karpervissers bevist en die zijn nauwelijks te vinden op de grote slok water.

Nee, ik denk dat de GZH hier wederom de plank heel erg misslaat. Niet voor niets is deze controlerende organisatie de meest besproken van Nederland. Ik ben eerder geneigd om het over een andere boeg te gooien. Door bijvoorbeeld de vispas, met daarop een uniek nummer e.d te kunnen invorderen als een rijbewijs.

De slechte worden dan vanzelf wel geleerd zich te gedragen, en de serieuze visser hebben er geen last van, maar juist baat bij. Door de vervelende vissers op deze wijze op te voeden, komt dit het water, de natuur en de visserij voor de overige vissers te goede?

Wellicht denk ik weet te planmatig, maar om nu gemakkelijk gezegd zo een groep karpervissers te duperen. Geloof mij mensen, we gaan er in deze regio naar toe dat het gehele karpervissen tijdens de nachtelijke uren verbannen zal gaan worden. En wat schieten we daar mee op?

Ik denk werkelijk waar dat de vork iets anders in de steel zit als dat ze ons bij de GZH doen laten geloven. Wellicht heeft het met allerlei andere facetten te maken, en is zijn de besproken wantoestanden slecht een deel van het geheel.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-01-2010 21:57

Ik ben van mening dat het een groot gezijk is dat voetbal gaat toch ook gewoon door??
Je moet gewoon een visvergunning krijgen met bv: je sofie nummer erop.
Als je dingen doet die niet mogen staat daar een boete tegenover dit is op straat toch ook zo, zeker als je auto rijd.
Ik snap het probleem niet! Wat ik wel weer merk is de weg van de minste weerstand.
Vergunning met sofienummer of ander nummer wat ook op paspoort of id kaart staat als extra controle.
Je moet toch allebij bij je hebben en bij ernstige misdragingen vergunning kwijt.
Zonder vergunning vissen word minimaal 500 euro ben je zo van het gezijk af.
Voor alle overtredingen staan al boete's, snap het probleem niet.

Ben er wel voor dat de goede vissers een keer beloond worden met het hele jaar nachtvissen.

Ps : ben ook van mening dat als iemand zich misdraagd bij het vissen het in het dagelijkse leven niet anders zal zijn.
mvg blankie boy
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

17-01-2010 22:10

dat is het juist voetbal uitgaan school enz alles is al verziekt nu het vissen nog
boetes verhogen oke vergunning duurder????? daarmee los je het probleem niet op
aanpakken van het probleem met flink straffen
karperen en de rest
welke rest???
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

17-01-2010 22:29

Kees Ouwendijk schreef:
Ben er wel voor dat de goede vissers een keer beloond worden met het hele jaar nachtvissen.


mvg blankie boy



Je hebt mijn interesse. Hoe zou je dat aanpakken?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-01-2010 23:42

Onmogenlijk

Gewoon is een keer normaal doen moeten sommige mensen! Lijkt alsof het verdomme steeds erger wordt,en dan samengevat met alles!! Je hoort meer,en je ziet meer wat je liever juist niet wil horen/zien!

Gaat nergens meer over dit!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

18-01-2010 07:11

iedereen die hartstikke tof is, altijd zijn teringzooi opruimt, maar wel in een verboden gebied vist, komt ook in de besluitvorming van betreffende instanties terug, onder kopje: zie je wel, die karpervissers denken dat ze alles mogen.

Er is niet zoiets als een klein beetje dood of klein beetje crimineel, of klein beetje regelovertreder
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 07:21

Juist.

Ik sleep hier ook met vuilniszakken vol rotzooi van vissers. Elk jaar het zelfde verhaal. Hier mag je nog onder een pluutje. Maar hoe lang nog?
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

18-01-2010 10:20

Wij mochten in die extra nacht vis periode ook enkel met een paraplu vissen.
Ook wij liepen onze stek langs om anders rotzooi op te ruimen maar tevergeefs.
Teveel vissers lieten troep achter en een hoop viste gewoon met een tent of zonder nachtvisvergunning.

De controles tijdens deze periode waren er eigenlijk te weinig.
De (nep)vissers kregen waarschijnlijk het idee 'we worden hier toch niet gecontroleerd' dus fuck it.
En als er dan gecontroleerd wordt ja.. dan worden er een hoop boetes uitgeschreven en krijgen de controleurs een slecht beeld.

Zoals al door andere boarders hier is aangegeven zullen om dit soort eikels te minimaliseren de boetes en de controles toch strenger moeten. En b.v. bij een 2de boete de vispas direct door knippen.

Maargoed leuk en aardig allemaal maar deze vergunning zal wel nooit meer uitgegeven worden. :cry: .
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2010 10:49

hey klaas v/d H ik neem aan dat dit op mijn persoontje slaat ,ik voel me iig wel aangesproken joh!!
ik in verb. nat.geb. ja idd en ik ruim alles op ja ook wat aanspoelt!
maar waarom denk je dat ik daar zit echt niet alleen maar omdat daar meer karpers zwemmen dan andere stekken hoor maar om rust te hebben en niet teveel tussen de mafkezen te zitten waar we het hier over hebben!!
en ja ik drink ook een paar blikjes bier bij het vissen net als andere vissers maar dan anders!!!! :D
En dan je kan je eigen tegenwoordig beter verstoppen in een natuurgebied dan zo in de picture te gaan zitten want sinds de WOR niet meer van kracht is doen de controleurs nog moeilijker en dan vis ik nog op open bevaarbaar water waar je heel het jaar nacht mag vissen alleen niet met tenten en grondzeil en zo maar ze hebben altijd wat te zeiken dus kan je jezelf toch beter verstoppen??
en dan klaas laat mij lekker met rust joh net of jij zo heilig boontje ben pffff

deze keer geen vr. gr van Henry
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-01-2010 10:59

Ik kan me ook aangesproken voelen Henry. Maar Klaas heeft toch kei hard een punt.
Ik kan me nog zo netjes gedragen in een verboden gebied. Ik werk er dan niet echt aan mee dat het in de toekomst wordt vrijgesteld voor nachtvissers....

Alle goede bedoelingen opzij. We overtreden de wet, en dat is geen positieve bijdrage.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-01-2010 11:19

Ik vis al jaren vrijwel niet meer op afgesloten wateren in de buurt van Rotterdam.
Enkel dagjes en wat pennen. Anders jezelf goed verstoppen.
Henry, je haalt de woorden uit mijn toetsenbord, waarmee ik het vissen daar waar het niet is toegestaan zeker niet wil goedpraten hoor. Ook Klaas en Robert hebben hier dus zeker een punt.

Ik rijd liever gewoon een uurtje en kan zo in alle rust zonder allerlei K*&teregeltjes vissen. Ik heb daar weinig tot niks te maken met andere vissers, hun afval en hun zuiperijen. Ook op deze plekken zorg ik dat ik niet word gezien. Niet met het oog op controle, maar vooral met het oog op andere vissers. Deze plekken zijn namelijk (nog) ongerept en dat wil ik graag zo houden.

Ben wel bang dat het niet lang meer duurt eerdat dit soort gezeik landelijk wordt en dit nog maar een beginnetje is.
Mvg,
Sjoerd
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

18-01-2010 11:23

Henry je hebt helemaal gelijk..dat water lijkt zo groot maar als je echt gaat zoeken zijn er maar een paar stekken waar je legaal..rustig kan zitten
Maar zodra je daar gaat zitten..word je gezien en kan je je eigen ding niet meer doen
Wat blijft er dan over..verstoppen in een natuurgebied
Trouwens 95% daar is natuurgebied..je kan je jezelf afvragen of dat wel fair is in een land met zoveel inwoners en vissers
Het verstoppen als je netjes de boel opruimt word trouwens veel meer gewardeerd door de politie als de partie dudes die er altijd een zootje van maken
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-01-2010 11:41

Ik werd ook gedoogd hoor door menig controlerend instanti, en ik zat keihard over de groene streep heen!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

18-01-2010 12:14

Als je je aangesproken voelt, zal het wel zo zijn. :lol:

Wie heiliger is als een/de paus vind ik totaal niet belangrijk, wel weet ik dat er rapporten circuleren, waarin staat hoeveel schijt wij als karpervissers aan alle regels hebben. Hierop wordt de gehele groep meer en meer afgerekend.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-01-2010 13:13

@Henry, wel apart ja, om jouw foto daar te zien staan, ik had hem ook herkend!


Ze gebruiken die foto van Henry omdat hij onder die peppie's valt die alle regels overtreden. :wink:
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

18-01-2010 13:23

Heren,

Bedankt voor alle reacties!
De GZH en de Federatie hebben hier een grote steek laten vallen. Ik heb met ze om de tafel gezeten en wilde met de afdelingen Den Haag en Delft de proef evalueren. Niks meer van gehoord. Ook bezig geweest voor een SKP voor de Zevenhuizer Plas. Werd in 2 zinnen afgedaan door de federatie: afgekeurd; wegens aanwijzing van een waterparel. De federatie doet echt niks voor de karpervissers. de voorzitter is ook directeur van Sportvisserij Nederland waar vanalles wordt gepromoot en totaal tegenstrijdig is met wat in de federatie gebeurd.s"zomers na een strandgebeuren aldaar barst het van junkfoodafval wat met de wind wordt meegevoerd. Er is daar geen afvalbak te herkennen. Hoezo waterparel?Zo wordt er met diverse maten gemeten. Ach die spiegels komen er vanzelf in, als ze er al niet zitten inmiddels.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

18-01-2010 13:41

Ik kan het allemaal wel begrijpen dat men zo reageert, het is een druppel op een gloeiende plaat. Daar komt bij dat er steeds meer associaler volk zich langs de randen van onze wateren vestigd voor een hengel avontuurtje.

Water naar de zee dragen jongens!!! Willen ze het echt terug dringen die gekkigheid, dan zou ik zeggen....straffen die lui en hard ook. Jij wil vissen maar jij vervuilt, maakt overlast en verkracht de natuur door alles te slopen, prima geen probleem kerel, ga dat maar even aan meneer de rechter uitleggen.

Maar helaas zitten er nog teveel mazen in de wet die het echt hard straffen onmogelijk maakt.

Ik weet zeker dat de gemeentelijke instanties en de vissers met elkaar best tot een oplossing kunnen komen, ze kunnen het in Frankrijk, ze kunnen het in Engeland ze doen het in Belgie, maar het is hier het wilde westen.

Neem nou Engeland, wil je er op een water vissen. Oke geen probleem, koop even een vergunning voor dat water en daar staat precies in wat er wel en niet mag. Frankrijk heeft zijn betaalwateren die onder toezicht staan van een beheerder etc etc. We ontkomen er niet aan in Nederland en ik denk dat dit de beste oplossing is.

Hier in nederland ken ik ook zo'n water, neem het weegje in Gouda. Wil je er vissen koop een dagvergunning, ligt er troep NEE!!!! helemaal fucking nergens....Het kan dus wel

Vraag je mij hoe de toekomst van het karpervissen er uitziet in Nederland dan houdt ik me hart vast, we zitten in een hele negatieve spiraal, ik vrees voor de regio zuid holland echt het ergste...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2010 15:43

juist leo 95 procent is natuurgebied en wat blijft er over geeikte stekken vol met clowns dank je de koekoek!! :D hallo gebr.cuyten :lol: pnef,pnef tja jullie hoef ik niks te zeggen he over het HV :P
hey KLAAS wat heb ik me in jou vergist zeg :roll: ga jij lekker op de linge (pissloot) vissen joh!! :roll:
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-01-2010 16:13

Mag a.s. 29 januari weer met de HSV bij B &W van Hellevoetsluis gaan " EVALUEREN " zoals dat zo mooi heet.

Ik zie de jaarlijkse stapel " sportvisserij gerelateerde Processen Verbaal " alweer liggen op het bureau van de heren.

En toch he , bereiken we door dit soort evaluaties langzaam maar zeker steeds meer ten gunste van de (karper-)visserij. Op het moment dat er geen overleg meer plaatsvindt ben je aan de goden overgeleverd en regeert de willekeur.
K. van den Herik

18-01-2010 16:22

Ik wist precies wat ik in de kuip had, Henry, Je moet niet alles op jezelf projecteren, je bent echt niet het middelpunt.

Bel eens met SVN en vraag eens wat zij tijdens de diverse evaluaties te verstouwen krijgen. John en Kees weten ook wel mee te praten denk ik.

Maar vooruit als jij het wilt, gelden de wetten voor jou minder erg.

Michel,

Helaas breekt linkerhandje af wat rechterhandje opbouwt. En als je gaat opbouwen, ontkom je er niet aan om je dan altijd aan de wet te houden en niet een beetje. Dan ben ik maar een lul.

Maar met alle boter heb ik inmiddels een gladde rug ( vrij naar M.H.)

O ja pissloot Linge: overal nachtvissen en tent gebruiken... Nee geen 3 hengels, nou en!

MVG

Klaas
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 18-01-2010 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

18-01-2010 16:26

Ik verpalats je even omdat het voorbeeld zo mooi is...

leo westdorp schreef:Daar schiet je lekker mee op klaas..kan je op afstand zien dat ze je tuin leegroven :P
En je weet zelf nog wel uit de tijd van de amercentrale hoe je ze moet ontwijken toch?


Sommige momenten zijn er 5 of 6 over het hek geklommen, denk je nu echt dat men je niet ziet? Ik vis er du niet, klaar, jammer maar helaas.

Wel wil ik in de rest van het gebied kunnen vissen. De eerste suc66 zijn daar binnen. 15 jar lang moeten horen dat alle regels toch niet voor karpervissers gold.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

18-01-2010 16:28

Ze zeggen wel dat het alleen de karpervissers zijn, maar in het LBB heb je ook gewoon last van hangjongeren, ik viste vorig jaar regelmatig bij het hondenstrandje (voor de mensen die het water kennen) maar daar staan 2 bankjes MET prullenbak.
Hoevaak daar jongeren zaten en gewoon de spullen niet opruimde maar gewoon lieten liggen!

Maar de karpervissen krijgen de schuld want jij wij doen alles verkeerd!

Ze moeten inderdaad zoals Jeroen zegt straffen! maar dan ook echt straffen vispas inleveren spullen inbeslag nemen opdonderen!
piet vliet

18-01-2010 17:47

Vraag me af wat de werkelijke reden is van het afschaffen van het nachtvissen ?.Als de reden is dat karpervisers zich niet aan de regels houden waarom mag er dan nog wel nachtgevist worden in de maanden juni jullie en aug???
En als rommel achterlaten de hoofdreden zou zijn, kunnen ze bepaalde gebieden in de zomermaanden wel helemaal afsluiten, heb je weleens gezien hoe het kralingse bos eruitziet na een mooie zomerdag ?
Als onze medelanders :-? na een dagje bbq en zuipen het bos verlaten heeft de roteb 3 dagen nodig om de boel weer een beetje schoon te krijgen.
Als iemand mij kan vertellen welke verschikkelijke incidenten er hebben plaatsgevonden in het lbb die hebben geleid tot deze beslissing hoor ik het graag,misschien dan toch tijd voor een karperwacht :wink:
gr piet
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-01-2010 17:50

Het is toch leuk om te lezen hoe de emotie's in het rond knallen.
Ik heb het gedacht en verschillende keren ter sprake gebracht, de instantie's zijn er niet voor ons wij zijn er voor de instantie's. waterschapsverkiezingen ,sportvisserij nederland, gemeente's alle besturen die hier iets over te zeggen hebben.
Als er iets gebeurd kost het geld, we betalen al haast geen belasting.

De politiek heeft zijn mond overlopen over respect, maar wie heeft er respect voor de goedwillende karpervisser.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

18-01-2010 17:55

heeft het er misschien niet mee te maken dat er geen contoleur/geld voor boa's meer is voor de andere maanden.

als het door overlast komt zouden ze het niet 3 maanden per jaar toestaan maar compleet verbieden.