Tips om meerkoeten te slim af te zijn


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-01-2010 09:33

Misschien wel handig als men tips plaatst om die duikende meerkoeten te slim af te zijn.

Het is bijvoorbeeld mijn ervaring dat zwartgekleurde boilies minder opgedoken worden door die beesten (waarschijnlijk omdat ze het niet zien?). Of als je gaat voeren, in het donker te voeren.

Iemand nog meer tips (behalve afschieten)? :lol:
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

16-01-2010 09:46

Ik heb er nog één, ooit gehoord van Herwin Kwint: Als de visstek zich naast een weg bevindt, voeren wanneer er een auto, vrachtwagen (of zoals hier in Drenthe) melkwagen of tractor langskomt. De meerkoet zal het voeren dan niet of moeilijk kunnen horen. Een en ander hangt natuurlijk wel af van de hoeveelheid verkeer, anders wordt het een lange voersessie :lol: .

Met vriendelijke groet,

Frank
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-01-2010 11:14

Je kan natuurlijk ook aan de overkant van de weg voeren, wel oppassen bij het oversteken.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-01-2010 13:53

ik zelf gebruik vaak een erwten schieter,je kent het wel lekker oldschool.een fotorolletje en de onderkant afzaggen.een ballon over heen trekken en vastplakken met plakband.een pak erwten 70 cent bij de c1000.en de karpers schrikken er niet van van de erwten die op het water stuiten.meerkoeten wel.(ik schiet niet raak hoor) :roll:

dit doe ik meestal met drijvend vissen,maar het zou ook moeten werken als je bodem bevsit lijkt me, :wink:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-01-2010 15:37

Wat gebeurd er als rauwe erwten in het water komen en vissen vreten dat?

gr.
Frank
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

16-01-2010 16:42

als je vanuit een roeibootje/zodiac voert, handen onder water en dan pas voer los laten. Voor een voerbootje zijn ze ook al niet meer bang.
Soms neem ik een halfje brood mee, voer dat eerst op en ga vervolgens zelf voeren, dan zijn ze alvast met iets anders bezig.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

16-01-2010 17:23

Ik dresseer de meerkoeten gewoon 8)
Op het moment dat die beesten in de buurt van de stek komen met de werppijp een aantal boilies naar hun kop slingeren. Na een aantal sessies is het voldoende om alleen even op te staan zodra ze dat zien nemen de ze kuierlatten :lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-01-2010 19:21

laat de pvdd dit maar niet lezen..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-01-2010 20:14

Ik heb ook eens gelezen dat iemand een walkie talkie aan een paaltje bij z'n stek had gebonden, en zodra koetemans zich in de buurt liet zien, hij allerlei narigheid door het ding heen riep, zodat het zwarte vogelbeest verschrikt de koetenlatten nam. Weet niet of het echt werkt, maar als je toch een setje praatpalen hebt...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

16-01-2010 20:21

die kun je er ook ingooien hoor, geen probleem!! stuk beton aan zijn voeten, kan ie mooi de meerkoeten waarschuwen dat er een haak in het water ligt hahahaha :lol:

ik heb deze week ook niet gezien, die partij voor de dieren. nu ik (en vele andere, gezien de posts in andere onderwerpen/forums) de vissen dus aan helpen ben de winter door te komen. waar zijn ze nu dan???

lekker op hun berenvelletje voor de openhaard!! :oops: het zijn een stel mooi weer zeikerds, ze komen alleen zeuren langs de waterkant als de zon schijnt. :evil: :evil: :evil:

ik zal zo'n beest altijd met rust laten, gewoon wat meer voeren. ik heb er nog nooit een aan de haak gehad. ik zoek ze zelfs ook wel eens op, zij geven aan waar er veel voedzel op de bodem is, dit kunnen ook plekken zijn waar de karper vaak langskomt!!

mijn maat heeft ooit een fuut die op 30 meter afstand zat, beschoten met een boilie en zijn kattapult, met een grote boog vloog deze 20 mm bol recht op zijn harses, de eerste 2 minuten dreef het beestje bewusteloos rond, maar stak daarna gelukkig weer zijn hoofd op en vervolgde zijn weg. ik heb het mijn maat goed laten weten dat ie het nooit meer moest doen anders zal ik hem ook een laten voelen hoe het is om met een kattapult en een 20 mm bol op je harses geschoten te worden, heb hem zo'n schuldgevoel aan zitten praten dat ie er snachts niet van heeft kunnen slapen.

dit versterkt ook een slecht beeld, wat mensen van ons vissers hebben!! laat de dieren met rust!!!

als je weet dat er meerkoeten/eenden op de stek zitten die je wilt bevoeren/bevissen. neem dan een oud brood mee en voer 50 meter verop dit brood. dan ben je al van de meeste watervogels af.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

16-01-2010 20:56

mijn maat heeft ooit een fuut die op 30 meter afstand zat, beschoten met een boilie en zijn kattapult, met een grote boog vloog deze 20 mm bol recht op zijn harses, de eerste 2 minuten dreef het beestje bewusteloos rond, maar stak daarna gelukkig weer zijn hoofd op en vervolgde zijn weg


Issie nog terug gekomen? Ik denk van niet.... :lol:
Catch them if you can...
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

16-01-2010 20:59

volgens mij zien we deze nog steeds, er zwemt er namenlijk een rond die een tik heeft. hij maakt regelmatig een rare beweging met zijn hoofd en is erg schuw.......
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

16-01-2010 21:22

had hem een keer gelezen vond het wel een goede als je op een ondiepe stek vist plaats dan een stormsteun met daaraan een walkie talky af en toe een vlinke schreeuw en weg zijn ze :lol: vond het wel een goede van sjoop gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

17-01-2010 11:36

Ik neem gewoon mijn vuurbuks mee.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-01-2010 12:18

Appel in het water gooien, daar zijn ze ook wel even zoet mee.. De meerkoeten waar ik mee te maken heb gehad werden in de loop van het seizoen erg brutaal. In het begin was het omhoog houden van het schepnet en een beetje sissen of klappen wel voldoende om ze voor een uur het eiland op te jagen, tegenwoordig schrikken ze al niet eens meer van de voerboot maar duiken ze direct als ze het geluid van de open klappende bakken horen.. Voeren met de voerpijp is al helemaal een drama, ze zijn er gewoon op gedresseerd.

P.S Die zwarte duikeendjes kunnen er ook wat van!

Gr.
©
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-01-2010 13:09

kattebrokjes dippen in pittige chilisaus. karper is er gek op
meerkoetjes kunnen het minder waarderen :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-01-2010 19:05

tjonge jonge hoe lang vissen jullie nou allemaal joh ooh ooh ooh valt me dat vies tegen zeg.
vandaag nog wezen voeren bij de duikers ligt het nu aardig open op een binnenwatertje maar idd ook door eenden en die zwarte duivels!
nu nam ik me dochtertje effe mee en een halfje oud brood liet me dochter een berg brood op het ijs gooien en ik kon gewoon rustig een paar kleine bolletjes in de duiker mikken hahah als ik alleen ben zou ik t ook zo doen als het echte seizoen straks weer gaat draaien en ik start op de rivierendelta zitten er ook veel meerkoeten in het voorjaar emmer mais mee ergens op de kant gooien voor de meerkoeten en gaan voeren klaar moeilijk he mannen sorry hoor!! :D
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2010 07:20

henry,

en als je eenmaal een middagdutje aan het doen bent en je opent je babyblauwe oogjes heel rustig en je kijkt vervolgens vol hoop naar je visstek, zie je ze allemaal je bollen 1 voor 1 opduiken.

die duivelse beesten voeren op een andere plek is maar een tijdelijke oplossing, als ze eenmaal je bollen hebben gevonden duiken ze alsnog alles op. ik zoek permanente oplossingen.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2010 10:33

permanente oplossing??oohh zeg dat dan meteen je pompbuks of ouzi meenemen :D permanente oplossing bestaat nie mourad!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2010 10:53

het lijkt wel of die beestjes onverzadigbaar zijn..

een keer had 1 meerkoet denk ik zo een kilo bollen opgegeten.. en dan denk ik volgens mij wegen ze zelf 2 a 3 kilo of zo...

ik kan geen 33 kg eten mn mn 100kilo...

maar ja..

verder moeten jullie met je poten van die beesten afblijven, wie ik ze zie mishandelen flikker ik het water in.. stelletje mafkezen!

die beesten willen ook alleen maar eten, en dat jij nou het in het water gooit ,kan dat beest toch niks aan doen..

net als die koeten vreten die kreeften en krabben en brasem net zo goed je voer op... dus maar een staaf dynamiet het water in gooien ??

stelletje ASO`s die K vissers ( K staat niet voor karper)

je bent op bezoek bij hun, en daar dien je je maar naar te gedragen...

anders vis je maar lekker instant met een pop up of zo.. of ga je tijgers voeren , die krijgen ze toch niet kapot en zijn ze dan ook snel klaar mee..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2010 10:56

ik voer ze met brood en dergelijk in de winter samen met mn vriendin, zodat het komende jaar er meer zijn dan voorheen! 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-01-2010 11:41

Mooi betoog Tja. Volkomen mee eens. Net alsof die beesten beter weten..
Alleen deze vlieger ging gisten niet op:
michel Tja schreef:anders vis je maar lekker instant met een pop up of zo..


Die single pop-up vonden ze gisteren maar al te interessant :lol:
Ik was echter mijn uzi vergeten :roll: . Zat nog in mijn andere tas.....
Ach, allang blij dat ik sinds tijden weer een paar uurtjes heb kunnen vissen.
Ondanks een verwachte blank en hongerige koeten heb ik genoten :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2010 13:52

nog sterker:

als iemand foto`s of een filmpje maakt terwijl iemand doodleuk die koeten zit te belagen met een werppijp,katapult,stenen,gif, chili saus, schimmeltroep.

en diegene stuurt het naar de "juiste" mensen dan is misschien het vissen wel voorbij op dat water, komt er een werppijp verbod en misschien nog wel meer consequenties.

in zo een geval kan je beter die beesten voor lief nemen lijkt me.. je gooit je eigen en andermans glazen in op die manier.

lang leve de meerkoet!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

18-01-2010 13:59

moet je in den bosch op de franse wielen maar eens gaan voeren met je werppijp. de meeuwen kennen het geluid maar al te goed. ze proberen als een soort kamikaze piloten je boilies uit de lucht te vangen. soms geraken ze dus nog niet eens het water als ze te veel met een boog gooit. je moet ze zo strak en laag over het water gooien, dat het bijna niet meer te doen is.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-01-2010 14:02

Simpele oplossing:
In het donker gaan voeren. Word je ook niet gespot door andere vissers.
2 vliegen..
Plaats reactie