Tips om meerkoeten te slim af te zijn


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

22-01-2011 19:48

sven van quaquebeke schreef:Rik, waar jij mee lacht, is op mijn water al een groot probleem. Meerkoeten achtervolgen mijn voerboot en vorig jaar pikte een meeuw meerdere malen het aas uit 1 van mijn voerbakken. Je wordt helemaal krankzinnig op zo'n moment.
Ik geef het eerlijk toe, op zo'n momenten zoeft er gauw eens 120 gram naast hen het water in en schrikken ze van de nylon die zich strekt. Noem me een beestenbeul, deert me niet echt. Want als je van een overpopulatie meerkoeten spreekt, kan je ook niet echt zeggen dat de natuur het zo geregeld heeft.
Vroeger werd er met scherp opgeschoten en geen haan die er naar kraaide, schiet nu een boilie op die beesten van en je wordt opgeknoopt...

Grtz


Gewoon een een spinseltje hoor maar hoe kan je klagen over een teveel aan koeten als wij als karper vissers er zelf aan mee helpen dat deze dieren het zo goed doen in en om onze wateren. De natuur heeft het niet zo geregeld dat een berg van die maloten eens in de zoveel tijd een emmer voer komen legen om vis te vangen, hoe kan je een dier het kwalijk nemen dat hij moet eten om te overleven en dat wij doormiddel van voersteken maken hun daarmee helpen. Voor alsnog ben je ten alle tijden aan de waterkant te gast bij hun thuis en heb je je daar maar naar aan te passen en kan je dat niet moet je postzegels gaan verzamelen. Kijk in vind het ook vervelend als ik met korst vis en ik heb direct eenden en koeten bij mijn voer zitten maar toch lukt het me om dan vis te vangen want uit ervaring weet ik dat een karper die koeten en eenden wel aan de kant duwt en gewoon zijn korstje pakt.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

24-01-2011 16:39

Hoeveel gram boilies kan één koet nou eigenlijk wel niet wegzetten in één dag? Geen idee eigenlijk...

Beetje voor de koeten voeren is niet erg, als er maar wat blijft liggen voor vriend karper.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2011 16:48

Ooit eens een sessie gevist op de IJssel aan het einde van het weekend zat de meerkoet zeker 20 cm hoger op het nest.
Ze slepen ze gewoon mee.
Vissen is een hobby, geen religie!
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

24-01-2011 21:40

ik zat laatst in een wak bij een brug te vissen,daar zaten er wel honderd!
ik rustig mijn twee hengels ingegooid onder de brug.
de hele avond nog geen meerkoet die mijn lijn geraakt heeft.
duurde niet lang of ik ving een schubje van twaalf pond.
ik heb denk het geluk dat ik hier aleen vis.
ze kijken nog niet eens naar mijn voer.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2011 21:46

had je ook los voer bijgestrooid? mazzelaar....

Hier hoef ik dat niet te doen als er ijs ligt onder de brug. Het raakt het water niet eens..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-01-2011 21:51

marco berkemeier schreef:ik heb denk het geluk dat ik hier aleen vis.


Klopt als een bus. De beste manier om geen last van meerkoeten te hebben is niet te vissen op de platgetreden watertjes.

Dat sommige karpervissers dat niks zegt, zegt mij al genoeg.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
elias verbestel
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-01-2011 00:39

18-02-2011 13:01

effe off topic ivm die laser..
dit is nog een lichter versie van die laser
http://www.youtube.com/watch?v=gDiflXaILt8
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

18-02-2011 15:01

Ik weet niet of het al gezegd is, had geen zin om alles door te lezen.
Die 'groepen' koeten in de winter trekken meestal tegen de avond de kant op (op de wateren waar ik ze tegen kom). Kieper een flinke emmer mais of duivenvoer of zoiets om tegen de tijd dat het net licht is. Een deel op de kant en een deel een paar meter eruit. In eerste instantie hebbie 100+ koeten die alle kanten op gaan, maar ze zijn ook zo weer terug (en ff. zoet).
Gebruikersavatar
Martijn Spiegel
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-09-2009 16:00

18-02-2011 15:11

IK doe niks aan die meerkoeten zodra er meerkoeten op me stek komen dan wordt de karper juist alert en gaan ze je stek zeker vinden, Zie dvd tot op de bodem daar aast de karper samen met de koeten.

als je ze gaat verjagen dan is de kans groot dat je ook de kerper verjaagd.

laat ze gewoon mee eten niks aan het handje, kost je misschien in een weekend een kilotje meer.

Ciao
Kijk deze voerboot, zo ben je snel aan de overkant moet je alleen niet je slip vergeten. ( van je molen ) lol

Check filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=XuWPMegz ... re=related
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-02-2011 15:56

heb je wel eens een meerkoet gehaakt ?

geloof me, is geen pretje.. buiten het feit dat het zielig is.

heb een keer op 60 meter een koet binnen moeten halen, handdoek eromheen.na het eindeloos pikken in mn handen bij de haak de onderlijn doorgeknipt want hij zat gehaakt in zn strot. :roll:

wat was ik blij dat niemand het zag, want ook dat krijg je dan over je heen.

weet overigens niet of ie het uberhaupt overleefd had..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

19-02-2011 02:07

Ik moet wel lachen om de opmerking: ''de meerkoeten achtervolgen mijn voerboot al''

Haha, daar zou ik wel eens een filmpje van willen zien. ;-).
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

19-02-2011 11:13

Last van koeten?

Verdiep je eens in het gedrag van die dieren, net zoals je dat bij karpers doet. Dat kan helpen om ze te slim af te zijn. Besef je ook dat op sommige plekken die dieren inmiddels al net zo geconditioneerd op balletjes zijn als de karpers.

Ik heb gevogelte zelfs weleens zien proeven aan het water, om de plek waar de balletjes liggen te achterhalen. En daar zijn ze goed in, met name kuifeenden.

En elke donkere boilie wordt in water een bleek balletje, ook al zit er 75% vismeel in.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

22-02-2011 16:06

1 kilo pop ups het water ingooien en wachten tot ze het ophebben!!
kunnen ze niet meer duiken ook :D :wink:
"wind op de kant is karper op het land"
Ray Duijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2012 09:11

28-02-2012 09:42

Of je maakt gewoon een extra voerplek voor die koeten d.w.z. eerst een klein hoeveelheid ver van je eigenlijke plaats dumpen waarna ze even bezig zijn met duiken en eten. Vervolgens voer je op je visstek maar alleen als ze duiken zodat ze het niet zien.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2012 10:16

michel Tja schreef:heb je wel eens een meerkoet gehaakt ?

geloof me, is geen pretje.. buiten het feit dat het zielig is.

heb een keer op 60 meter een koet binnen moeten halen, handdoek eromheen.na het eindeloos pikken in mn handen bij de haak de onderlijn doorgeknipt want hij zat gehaakt in zn strot. :roll:

wat was ik blij dat niemand het zag, want ook dat krijg je dan over je heen.

weet overigens niet of ie het uberhaupt overleefd had..

en maak jij je druk om wat zout misschien met ze doet :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2012 10:24

ben scholten schreef:en maak jij je druk om wat zout misschien met ze doet :wink:



ja! 8)

PS, zie pagina 1 en 3 voor mijn mening,daar zeg ik namelijk dat iedereen met zn poten van die beesten af moet blijven,is namelijk hun water en niet van de wannabe leger bivvy boyz :wink:

en geloof me, voelde me echt kut daarna en heb nooit meer echt lekker gevist op dat water zodra er koeten in de buurt kwamen.
en een ander had met 60 meter lijn aan zn lichaam zo de lijn doorgeknipt,ik deed er alles aan de schade zoveel als mogelijk te beperken.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2012 10:30

het lijkt wel of die beestjes onverzadigbaar zijn..

een keer had 1 meerkoet denk ik zo een kilo bollen opgegeten.. en dan denk ik volgens mij wegen ze zelf 2 a 3 kilo of zo...

ik kan geen 33 kg eten met mn 100kilo...

maar ja..

verder moeten jullie met je poten van die beesten afblijven, wie ik ze zie mishandelen flikker ik het water in.. stelletje mafkezen!

die beesten willen ook alleen maar eten, en dat jij nou het in het water gooit ,kan dat beest toch niks aan doen..

net als die koeten vreten die kreeften en krabben en brasem net zo goed je voer op... dus maar een staaf dynamiet het water in gooien ??

stelletje ASO`s die K vissers ( K staat niet voor karper)

je bent op bezoek bij hun, en daar dien je je maar naar te gedragen...

anders vis je maar lekker instant met een pop up of zo.. of ga je tijgers voeren , die krijgen ze toch niet kapot en zijn ze dan ook snel klaar mee..

ik voer ze met brood en dergelijk in de winter samen met mn vriendin, zodat het komende jaar er meer zijn dan voorheen! 8)

nog sterker:

als iemand foto`s of een filmpje maakt terwijl iemand doodleuk die koeten zit te belagen met een werppijp,katapult,stenen,gif, chili saus, schimmeltroep.

en diegene stuurt het naar de "juiste" mensen dan is misschien het vissen wel voorbij op dat water, komt er een werppijp verbod en misschien nog wel meer consequenties.

in zo een geval kan je beter die beesten voor lief nemen lijkt me.. je gooit je eigen en andermans glazen in op die manier.

lang leve de meerkoet!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2012 11:29

het was ook puur als lolletje bedoel michel maar dat begreep je wel.
martijn heeft wel een punt ik denk ook dat karper reageert op duikende koeten.
hij zegt ook ga je die verjagen verjaag je de karper ook.
ben ik het ook mee eens....MAAR.... ik denk dat je de karpers nog meer wegjaagt als er een gehaakte spartelende koet over de stek gaat en daar komt ook bij kijken dat ik het ook zielig vind om een koet te haken.
ook denk ik dat ok zwaar beviste wateren en waar de koeten des regelmatig duiken dit juist tegen je gaat werken omdat de karper dit ook gaat associeren met gevaar.
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2012 11:33

ben scholten schreef:het was ook puur als lolletje bedoel michel maar dat begreep je wel.


:wink: :D

op grote wateren wil het ook goed helpen waar het voedsel te vinden is voor onze vrienden 8)

en dan bedoel ik niet stekken pezen :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

28-02-2012 18:51

Als je ze dan toch wilt verjagen, een laserpen werkt heel goed.
Die beesten zijn er als de dood voor.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

28-02-2012 19:13

Meerval doet ook wonderen.

In de gemeente put zitten enkele meervallen van over de 1.5m en dan zie je in het voorjaar heel veel jong watervogel grut zwemmen. En een maand later is alles weg :)

Werkt perfect, of het nou koeten, eenden of zwanen zijn ;)
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

28-02-2012 19:37

mark berk schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, had geen zin om alles door te lezen.
Die 'groepen' koeten in de winter trekken meestal tegen de avond de kant op (op de wateren waar ik ze tegen kom). Kieper een flinke emmer mais of duivenvoer of zoiets om tegen de tijd dat het net licht is. Een deel op de kant en een deel een paar meter eruit. In eerste instantie hebbie 100+ koeten die alle kanten op gaan, maar ze zijn ook zo weer terug (en ff. zoet).



Ook de ratten zullen je erg dankbaar zijn. Hmm... heb ik daar eerder hier al iets over gelezen..
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

28-02-2012 19:39

Sander Russing schreef:Meerval doet ook wonderen.

In de gemeente put zitten enkele meervallen van over de 1.5m en dan zie je in het voorjaar heel veel jong watervogel grut zwemmen. En een maand later is alles weg :)

Werkt perfect, of het nou koeten, eenden of zwanen zijn ;)


Meerval in een put? Dan zullen niet alleen onze gevleugelde vrienden snel decimeren.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

28-02-2012 19:41

Michael Lawson schreef:Als je ze dan toch wilt verjagen, een laserpen werkt heel goed.
Die beesten zijn er als de dood voor.


Enig idee waarom ze er als de dood voor zijn? Maar je gebruikt waarschijnlijk wel keurig netjes een onthaakmat...
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

28-02-2012 19:43

wat ik vaak doe is vanaf me stek een beetje brood strooien naar een ondiep stuk 50 meter verderop dan gaan ze daar heen zo niet dan vaak me lood opnieuw ingooien schrikken ze ook vaak van dan niet 50 cm naast ze ofzo maar 4a 5 meter ernaast

greetz jari
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1