medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

26-11-2014 15:34

ik heb dat al als de koffie thuis op is in de ochtend

Klinkt bekend...

Mart,

ik neem het je niet kwalijk, maar je pleidooi is gebaseerd op emotie en gebrek aan kennis.


Mitsz,

Als je begrepen had wat ik schreef, had je zo niet gereageerd. Nergens spreek ik jou tegen. Ik krijg echter sterk de indruk dat je iedereen die niet onverdeeld positief is over cannabisgebruik, als tegenstander ziet. Dat is jammer, want een goede discussie is dan niet meer mogelijk.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-11-2014 14:38

Nee hoor Mart, maar ik ga een discussie liever aan met gesprekspartners die goed zijn geïnformeerd.

Wat voor een zin heeft het voor mij om een discussie aan te gaan, als de ander vanuit emotie debatteert en de wetenschap buiten beschouwing laat?

Dat is nu juist waar het om gaat in dit topic. En als je daar niet in mee wil, vind ik het prima.

Een gesprek kan met mij altijd...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

27-11-2014 17:10

Mitsz,

Wat voor een zin heeft het voor mij om een discussie aan te gaan, als de ander vanuit emotie debatteert en de wetenschap buiten beschouwing laat?


Ben ik het mee eens. Ik redeneer ook niet vanuit emotie. Vandaar dat ik dacht dat je mijn reactie niet begrepen had.
Ik vrees niet voor mensen zoals jij, die van de hoed en de rand weten. Jij zoekt een oplossing en vindt deze, na gedegen onderzoek, in cannabis. Perfect.
Andere mensen kunnen echter wetenschappelijke bevindingen gebruiken als excuus om cannabis op heel andere wijze te gebruiken. Te misbruiken in feite. Dat is mijn punt. Dat wil niet zeggen dat je het er dus maar niet over moet hebben, maar ik vind dat wel iets om bij stil te staan. Snap je? Zoals we als maatschappij ook vaak genoeg stil staan bij het misbruik van de wat meer gangbare medicijnen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

27-11-2014 18:18

mark bres schreef:Zou fijn zijn als je je een keer aan je belofte hield Peter...misschien dat slaafse vrouwtje van je wat vaker een beurt geven :wink: (weet ik uit een andere topic)

Gr,

Mark


Vanavond Mark, ben je ff op de hoogte.

Groet, Peter

Ps alles gaat volgens planning hé!!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

27-11-2014 18:43

Lees je eens in over endo-cannabinoïden en phyto-cannabinoïden.


Heb ik gedaan. Hier had ik vroeger elke dag een lepeltje moeten slikken in plaats van die gore levertraan.
Ik mag mezelf prijzen dat ik, ondanks mijn leeftijd, geen medicijnen hoef te gebruiken. Maar die olie wil ik echt eens verder uitzoeken. Momenteel ben ik een beetje grieperig en kan wel iets gebruiken om aan te sterken. En mogelijk helpt het tegen een oude pijnlijke rug... :-?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2014 18:55

Ik ben volledig onwetenschappelijk emotioneel bezig zoals uit mijn reacties mag blijken. En dat op CarpBoard. Dat valt tegen, zo tussen al de aanwezige experts hier om mee te discussiëren.

Ongeveer 10% ontwikkeld een afhankelijkheid van marihuana. Die lezen hier ook mee. Dat is ook zo terug te vinden. Ik vind dat echter een flauwe discussie worden, dus vertaal ik het maar in enige terughoudendheid betrachten. Wat daar emotioneel aan is ontgaat mij.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-11-2014 20:00

Beste Kees,

je bent in mijn optiek de beste "carpboarder" die we hebben. Chapeau voor al je inzet.

Mensen zijn over dit onderwerp echter fout geïnformeerd. Studies over dit onderwerp zijn gewoon beschikbaar. Jouw mening is niet van belang (de mijne dus ook niet), maar er zijn waarheden beschikbaar. Ik weet van jou dat jij dat interessant vindt. Lees het dan eens door. Ik spreek dagelijks met patiënten die cannabis gebruiken en die worden er helemaal niet high van. Doseren en juist gebruik is waar het om gaat. Meer niet.

Weest niet bang.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

26-01-2015 14:00

Een discussie die je niet hoeft te voeren Mitsz,

Als dit een middel is om jou leven te beteren gezien je situatie. Who cares?

Sterker nog, mijn moeder heeft 25 jaar lang geleden aan MS. Je wil niet weten wat doktoren met haar hebben geprobeerd (denk aan bijensteken, tot aan een mars-pak om haal lichaam te koelen en nog wel 100 dingen). Ze leedt savonds vooral aan spasme en kon daardoor moeilijk slapen.

Tot het moment zij mid jaren 90 medi-wiet kreeg. En haar hele leven heeft beïnvloed, ze kon weer slapen en had in de avond geen last meer van spasme. In die tijd was het nog nauwelijks bekend dat medi-wiet wel degelijk een krachtige werking heeft op chronisch zieken, en dus ging het allemaal maar "stiekem".

Het is iniedergeval goed dat je er openlijk voor kan uitkomen deze dagen, en nogmaals; als het jou leven positief kan beinvloeden moet je het gewoon doen. Het is gewoon een plant met werkingen voor de mens. Koffie had als het vandaag had uitgevonden ook op de opium lijst gestaan (lees verslavend; drugs genoemd)!......
Plaats reactie