medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-02-2012 08:35

Hihi...

back on topic...

ziekte van Crohn...

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-02-2012 08:46

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-03-2012 07:24

wetenschappers aan het woord...

Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

24-03-2012 21:06

zo ik heb me net toch een knijter van een joint opgestoken.
dat ik helemaal sjouwiewouwie ben geworden en weer even op het karperforum ging.
zag dat er veel is veranderd sinds ze me hebben opgesloten in de inrichting.

en nu ik ontsnapt ben uit deze inrichting en mij verstopt heb achter een metadonbus ergens in a'dam
ik zit momenteel even via een gestolen mobiel te interneppe.
en zeg alle vrienden van mij hier op t forum even goede dag.
misschien dat ik in de toekomst wel weer eens een visje ga stropen om mijn verslaving te betalen.
het karpervissen dan he

want die druggs moet ik niet meer hebben ze hebbe me helemaal plat gespoten in die inrichting.
en wiet is geen drugs maar meer een pretsigaret.
ik zie gauw wel weer want de loeiende sirenes zijn weer op zoek.
een eeuwige ontsnapte gek en karpervriend van jullie allen behalve douwe dan (geintje) OR
greets keesje woehahahahhaaa
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-04-2012 10:48

http://www.voc-nederland.org/2012/01/20 ... amsterdam/

http://www.wietforum.nl/20-april-Smoke- ... 87910.html

http://www.evenementkalender.nl/Amsterd ... lands-4133

http://www.facebook.com/events/262627450457719/

http://www.coffeeshopnieuws.nl/index.ph ... nederlands

http://www.dailysmoker.com/blog/420-smo ... -20st-2012

Op 20 april 2012 komen cannabis liefhebbers van over de hele wereld naar Amsterdam.
Zij komen om te laten zien dat ze zich niet zullen laten discrimineren door de Nederlandse overheid.

Het ‘wietpas’ beleid discrimineert Nederlanders tegenover gelijke andere Nederlanders door deze niet toe te laten in andere coffeeshops dan die waar de persoon zich officieel als lid aanmeld.

Hiermee jaagt dit beleid de Nederlandse cannabisgebruiker de illegaliteit in omdat deze dan buiten de eigen woongemeente aangewezen is op de straathandel


De buitenlanders worden gediscrimineerd op basis van afkomst met een ongeldige reden daarachter, namelijk dat de overlast rond coffeeshops expliciet door buitenlanders veroorzaakt zou worden.
Zij worden geweigerd op basis van het zogenaamde ‘buurlandbeginsel’.

De tourist komt dus de coffeeshop dan niet meer in maar mag wel gewoon nog blowen en tot 5 gram wiet bij zich hebben in Nederland zonder daarmee tegen juridische problemen aan te lopen.

Logisch gevolg: de tourist keert zich ook tot de straathandel.

De basis en hoofdpilaar van het Nederlandse gedoogbeleid is de bescherming van de volksgezondheid, met als doel een scheiding der markten aan te brengen tussen hard- en softdrugs

De coffeeshops waren daarvoor het uitgekozen middel werd toen besloten.
Daar konden diegenen die graag van het plantje genieten in alle veiligheid een blowtje of pijpje roken waarvan ze zeker wisten dat het een schone en goede kwaliteit had.
Zonder voor hun wietje naar de straathandelaren te hoeven gaan die behoudens een selectie van echte harddrugs vaak ook nog zeer onbetrouwbare wiet verkopen.

Eerst kon iemand (boven de 18) die eens cannabis zou willen proberen daarvoor dus terecht in de coffeeshop waar zij niet met harddrugs in aanraking kwamen.
Nu zal diegene JUIST aangewezen zijn op de straathandel

Sporadische blowers die slechts een paar keer per jaar een jointje willen roken zullen zich niet registreren voor coffeeshop clubs.
Tuurlijk stoppen sommigen, maar een groot deel zal zich ook weer tot de illegale straathandelaren keren.

Het ‘wietpas’-beleid jaagt zowel de Nederlandse cannabisliefhebber als de buitenlandse canna-tourist de straat op.

Dit staat dus in volledig contrast met de basisbeginselen van het Nederlandse gedoogbeleid.



De handhaving van het nieuwe ‘wietpas’-beleid gaat pas per 1 mei 2012 in!

En daarom zullen blowers vanuit heel Nederland en uit veel Europese en internationale landen op 20 april 2012 naar Amsterdam komen.
Om nog 1 maal te kunnen genieten van de vrijheid om cannabis te gebruiken in de Nederlandse coffeeshops. En te laten horen dat zij zich niet zullen neerleggen bij de gestelde eisen.

Waarom 20 april 2012?


420 of 4-20 of 4:20 zijn getallen data en tijden die in de cannabis cultuur bekend zijn als het onderlinge ‘codewoord’ om een blowtje te roken. Dit stamt oorspronkelijk van een groepje studenten in de USA die na schooltijd dagelijks om 4:20 PM afspraken om samen dan een jointje te roken. Langzaamaan is dit verhaal zich onder de andere blowers van die school gaan verspreiden en uiteindelijk kregen de cannabis media hier lucht van en gingen dit ook gebruiken…

Zo is 4-20 de datum dus 20 April en 4:20PM de tijd geworden waarop vele cannabis gebruikers in groepen tezamen komen in parken en bij universiteiten om vreedzaam een joint te roken. Dit soort gelegenheden worden ‘Smoke-Out’ genoemd


Dergelijke Smoke-Out’s worden ook gehouden op plaatsen waar cannabisgebruik verboden is zoals o.a. vele universiteiten in de USA. De politie treedt bij dergelijke gelegenheden meestal helemaal niet op, tenzij er gehandeld wordt. Iedereen brengt dan ook zijn eigen joint mee.
Dit fenomeen verplaatst zich de laatste jaren langzaam naar Nederland.

Met het komende nieuwe ‘Wietpas’-beleid zijn velen van plan om dit jaar op 20 april, dus voor de handhaving van deze regels, nog 1 maal te laten horen en zien in Amsterdam dat zij hierheen komen om te genieten van de Nederlandse vrijheid op het gebied van cannabisgebruik.

Er zullen zich die dag hoogst waarschijnlijk verschillende Smoke-Out’s vormen uit protest tegen de Discriminerende ‘Wietpas’ regels.


m.a.w.

STICK IT UP TO THE MAN! 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

05-04-2012 11:09

kornelis schipper schreef:zo ik heb me net toch een knijter van een joint opgestoken.


Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

06-04-2012 06:59

ik zelf heb ook adhd. heb ook verschillende medicijnen geprobeerd.(ritalin, concerta)maar dat pakte niet zo goed uit. heb ze daarom ook gelijk weer weg gegooid.
een dikke toeter werkt voor mij het beste, en ik ben van mening dat een jointje zelfs beter voor je is dan ritalin of concerta. het is en blijft toch een amfetamine!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-04-2012 08:17

Misschien zijn die druppels wat voor je Elmer. Wordt je niet zo gesjeesd van en toch een goede medicinale werking. :)
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

06-04-2012 16:27

Lig nu lekker aan de legale drugs in het ziekenhuis wordt goed verzorgt............ 8)
Greets den onder invloed van allerlei legale pijnstillers den keesert.
Volgende week weer een Operatie en nog meer pijnstillers......... :lol:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

06-04-2012 16:36

zoiets heb ik vroeger ook al geprobeerd mitsz. maar gaf ook niet het gewenste resultaat. laatst nog visolie geprobeerd, dit geeft me enigzins rust in me hoofd. maar een jointje geeft me toch echt de rust die ik zoek;) misschien een idee om een x een vaporizer aan te gaan schaffen. dit filtert de schadelijke stoffen aanzienlijk!
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

06-04-2012 16:40

oh ja onderlijntjes knopen, boilies draaien en de rest wat met vissen te maken heeft. geeft me ook veel rust haha!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-04-2012 15:14

Probeer er eens thee van te maken. Dan hoef je het niet te roken. Werkt prima hoor! :)

Hier een receptje:

Bhang Lassie ( op eigenwijzewijze )

1 liter water
250 ml volle melk
1 kaneelstokje
1 zakje thee naar keuze
2 cardamompitten, die je een klap op de kop hebt gegeven, zodat ze iets openen.
2 plakjes gember ter grootte van een euromunt
6 zwarte peper korrels, die je ook een klap op de kop hebt gegeven
1 gram goeie wiet

Laat alles behalve de thee een klein uurtje trekken op een laag pitje. Als het goed is heb je dan nog ongeveer een liter vocht over. Passeer door een zeefje en doe terug in het pannetje. Laat de thee naar smaak even meetrekken en voeg evt suiker toe. Simpel.

Laatst had ik niet zoveel behoefte aan thee, toen heb ik een andere variant gemaakt.

1 liter water
250 ml volle melk
1 stuk citroengras van ca. 5 cm. Klap erop met een steelpannetje
2 cardamompitten (idem)
2 plakjes gember ter grootte van een euro
6 zwarte peperkorrels
1 gram goeie wiet

Zelfde werkwijze, maar laat de thee nu weg dus. Was lekker!

Trouwens...last van wratten?

Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-04-2012 15:36

kornelis schipper schreef:Lig nu lekker aan de legale drugs in het ziekenhuis wordt goed verzorgt............ 8)
Greets den onder invloed van allerlei legale pijnstillers den keesert.
Volgende week weer een Operatie en nog meer pijnstillers......... :lol:


Hoe is het Kees?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

15-04-2012 12:31

Ben sinds vrijdagmorgen 11:00 weer thuis en mag over 6 weken weer terugkomen voor de volgende operatie. Maar de chirurg was een stalen pin vergeten dus bijna alle pinnen zijn er nu uit (van de 12 stuks zijn er 11 uitgehaald). :-?
Uitslag van de 7 kweekjes die ze hebben afgenomen op 4-4-2012 hoor ik pas aan komende woensdag om 13:45 de uitslag.
Ik ben na 11maanden en 5 dagen nu ,nog net zo ver als de dag dat mijn knie gebroken was(10-5-2011) .
Dus wat de volgende Operatie wordt dat weten ze nog niet ze zijn in overleg met een Professor en andere kenners op Tibiae operaties en vervolg van ontstekingen en afwijzing/afstoting van edelmetalen.
Dus ik hoor woensdag hoe ze verder gaan ,misschien wel een kunstknie maar ik ben met 44 jaar nog te jong......... dus.
Maar het drama gaat dus nog wel evenentjes duren. :cry:

Met een dikke knie liggende /wachtende Greets van den keesert...
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-04-2012 20:53

Veel sterkte Kees. Ik hoop dat je snel weer beter bent.

Groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

06-05-2012 18:05

De volgende optie van de heren doctoren ze gaan dezelfde operatie uitvoeren als wat ze in Frankrijk hebben gedaan.
Maar nu aan de andere kant van de knie met een stukje (kunstbot) er tussen omdat mijn been scheef staan.
Medio juni ,gaan ze als ik geluk heb weer snijden (en heel,heel misschien nog kans op een optie voor een kunstknie 30%).
Maar voorlopig gaat het verhaal weer ,even duren.... :-?
Greets den kees. :wink:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-09-2014 12:32

Zo... maar weer eens een oudje uit de kast gehaald.

700 wetenschappelijke studies die de geneeskracht van cannabis bewijzen in het geval van tientallen aandoeningen. Waaronder ook kanker.

alstublieft...

http://weedbay.net/index.php/700-mmj-clinical-studies

groetjes Mitsz
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-09-2014 12:41

En: hoe is het nu met Kees?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-09-2014 12:53

Dus er is leven na Haldol en Temesta, ik heb met interesse dit topic doorgelezen, het is een andere invalshoek maar om te kunnen functioneren slik ik 14 pillen per dag, zal jullie niet vervelen met hoe en waarom, ben alleen al die chemie zat, met name de bijwerkingen.

Moeilijk om uit te filteren wie werkelijk wat te melden heeft en is wie hij zegt te zijn, blow je bv graag ter recreatie dan vindt je hier alle middelen redenen om dat te blijven doen, maar ik vind de medische invalshoek interessant, als vervanging voor alle chemische troep die ook nog 's klauwen vol geld kost.
Nog maar 's lezen en luisteren.....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-09-2014 13:07

Rick, ik kan je de wietolie aanraden. Zeker eens proberen, want ik ben nu al 5 jaar van de pillen af en voel me sindsdien alleen maar beter. Die chemische zooi ga je dood van...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-09-2014 13:12

Yep, las je ervaringen, ga het allemaal nog eens met wat meer aandacht doorlezen en idd maar 's wat proberen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-09-2014 13:17

Maak je die olie zelf Mitz ?
En wat zou het kosten om 25cc te kopen ?

Ik weet dat het helpt bij neuropathie, maar een geneesmiddel gebaseerd op cannabis is hier nog niet toegelaten. In omringende landen wel.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

15-09-2014 14:57

Nederland is ondertussen erg achter gaan lopen op andere landen. Koploper is het al lang niet meer. Voorbeeldje is de USA waar het in veel staten zelfs legaal is geworden. Helemaal een mooie is Israel waar het openlijk wordt toegepast in het sheba medical centre. Het enige wat hier over the counter verkocht mag worden is CBD olie.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-09-2014 15:21

@ Bart,

ja ik maak de olie zelf, maar ik verkoop helemaal niks met THC erin. haha.
Sta ik straks weer voor de rechter en ik heb nog een rondje justitie tegoed. Helaas....

Je kunt het zelf ook maken, of contact opnemen met de Stichting mediwiet.
Die vind je wel online.

James,

CBD olie is inderdaad beschikbaar voor de vrije handel. Er zit namelijk geen THC in.
Het werkt voor sommige kwalen heel goed en je wordt er niet high van.
Veel patiënten zijn daar blij mee en is dus ook een eventuele optie.
Tot op heden blijkt een ratio van 1:4 CBD:THC het beste recept.

groetjes Mitsz
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

15-09-2014 20:44

Ben ik de enige die dacht dat het over nieuwe boilies ging in het begin? :oops:
Laatst gewijzigd door Michel Hulshof op 15-09-2014 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie