medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 10:05

Bon... Mannen en vrouwen.

Ik heb even iets mede te delen. De reden waarom ik dit hier doe, is omdat ik graag een aantal mensen wil bereiken met de volgende boodschap. Ik heb er lang over nagedacht en het besproken met meerdere mensen. Ik ga wel een beetje met 'de billen bloot', maar allee.

Ik heb een autistische stoornis en ADHD en daarvoor heb ik 24 jaar lang allerlei medicatie toegediend gekregen. Ritalin, oxazepam, diazepam, alle antidepressiva die er zijn en meer van dat soort troep. Ritalin was echt een aanwinst, maar aan het eind van vorig jaar kreeg ik lever en nier problemen, dus levensbedreigend. Ik stoppen met wijntjes, maar 5 maanden later nog niets. Toen gestopt met die Ritalin en hatseflats! Lever beter en de nieren kregen weer een beetje lucht. Inmiddels al maanden vrij van medicatie en het gaat alleen maar beter. Fijn bedankt zou je denken, maar er is meer.

Want het liep uit de klauwen en dus ging ik op zoek naar alternatieven. Op -jarenlang- aanraden van schoonmoeders ( :o ja u leest het goed :D ) een dikke joint gerookt en aan de slag. Ging alvast een stuk beter. Maar omdat ik wilde stoppen met roken, ging ik op zoek naar een alternatief. Tijdens mijn dwalingen stuitte ik bij youtube op een filmpje over de Canadees Rick Simpson. Deze man geneest mensen van verscheidene aandoeningen, waaronder kanker. Hij gebruikt hiervoor THC olie. De werkzame stof van de cannabisplant.

http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw

Daar was ik wel even van onder de indruk. Uiteindelijk terechtgekomen bij http://www.mediwiet.nl hier in Nederland. Uiteindelijk kan ik nu alles een stuk beter aan en ik blijf leven. Geen chemische troep meer. Velen zullen zeggen ok, maar er zijn er nog een hoop die vooroordelen hebben. Deze boodschap plaats ik dus in de hoop dat die vooroordelen iets zullen afnemen.

Ik heb hier ook nog wel eens mensen aan het woord gezien met ADHD. Kijk hier eens serieus naar.

Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en dan graag wel op een inhoudelijke wijze. Dus geen ordinaire schreeuwpartijen alstublieft. Bovendien helpt het als je het filmpje even uitkijkt he!

Met vriendelijke groet

:D
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

15-01-2010 10:11

Mitsz,

ik kan er kort over zijn, het doel heiligt de middelen. Als dit blijkt het antwoord op jouw problemen te zijn, gewoon doen en maling hebben aan wat een ander er van denkt. Het gaat uiteindelijk om JOUW kwaliteit van leven. Overigens heb ik met veel mensen gesproken die op 1 of andere manier iets te winnen hadden bij het gebruik van THC ( al was dit wel medicinale wiet en geen creme). Deze mensen hadden of chronische pijn of een chronisch overbelaste chemische balans in hun hoofd (denk idd aan adhd, add of andere psychische klachten.) Als dit voor jou HET antwoord is, juig ik het alleen maar toe. Iedereen verdiend het recht op een leven waar de balans naar het positieve uitslaat.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 10:20

Dank je wel Peter :D Dat geeft de burger moed.

Er zijn inderdaad erg veel klachten die er mee verholpen kunnen worden. Vroeger (voor 1937) was het ook gewoon beschikbaar als medicijn tegen allerlei klachten.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

15-01-2010 10:23

trouwens vind ik het erg stoer dat je dit op een board als dit plaatst. Het is niets niks om aan te geven dat je een probleem hebt. Zelf loop ik nu sinds 2005, na een leven waarin ik nooit ziek was, rond met het chronisch vermoeidheidssyndroom (een vergaarbak voor iedereen met vermoeidheidsklachten warvan ze niet weten waar het vandaan komt) en ben daardoor mijn vaste baan als semi-ambtenaar verloren. Dis is eigenlijk een gevolg van een verwaarloosde luchtweg infectie, ik ben nu eenmaal niet iemand om voor ieder pjintje of klachtje naar de dokter te lopen). Resultaat, 1 week coma (waarin ze mijn ouders meerdere malen hebben gebeld om afscheid van mij te nemen omdat ik de ochtend niet zou halen ( het enige voordeel ws dat ik heel intensief had gesport en een behoorlijke basis conditie had) en ze vertelden dat als ik eruit zou komen, niet meer zou kunnen lopen of praten)) Gelukkig ben ik er goed uit gekomen , met als restprobleem het chronisch vermoeidheidssyndroom. Ik ben net 30 geworden en iedereen die mij ziet denkt dat er niets met mij aan de hand is. Het enige wat de buitenwereld ziet, is dat ik ooit met flinke wallen onder de ogen rondloop. Wat zij niet zien, en wat mijn vrouwtje (die ik eeuwig dankbaar ben omdat zij WEL mijn problemen accepteert) is dat ik dagelijks 3 a 4 uur overdag moet rusten, anders heb ik de rest van de week last van. Dit heeft ook invloed op mijn visserij en alle andere dingen in het dagelijks leven. Misschien helaas voor mij kom ik uit de sociale kant van de ambtenarij. Als je begint, denk je dat alles goed geregeld is, maar als je erin duikt merk je al gauw dat dit echt niet het geval is. Met mijn kennis inzake sociale wetgeving heb ik alles (voor nu) tot een recht eind kunnen breien, maar dat geeft helaas geen garanties voor de toekomst. Ik kan alleen maar medelijden hebben met de mensen die die kennis niet hebben en absoluut niet weten waar ze naartoe moeten ( en geloof mij, dat zijn er veel).
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 10:32

Ja, daar ben ik er dus één van. Dank je nogmaals voor je uitgebreide reactie Peter en sterkte.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-01-2010 10:38

Ha die Mitsz,

ik weet niet of je een huur of koop woning hebt,echter lijkt het me wel indien je een dokters verklaring hebt dat ze je er niet uit kunnen schoppen als jij een paar plantjes thuis hebt..

je hebt de site http://www.cybergrow.nl daar kan je een kast of tent kopen voor 5 planten a 900 euro..

alles erop en dr aan,stekker erin en klaar. alleen lucht afvoer moet je nog regelen,stekkies kan je bij de growshop halen a 3 euro ps. en als je het net zo doet als dat jij aas kan maken heb jij elke 2 maanden je rokertje.. en je houdt dan nog steeds genoeg over om aan mij te verkopen :wink: 8)

verder heeft een maat van me ook ADHD en heeft ook erg veel moeite zn op hol geslagen geest in bedwang te houden af en toe. maar krijgt niks vergoed.

alleen als je HIV / Kanker / Multiple Sclerose hebt kan je een vergoeding ervoor krijgen.

verder heb je PB.

rustig aan he !
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 10:58

Hey Michel,

dank je voor je adviezen. Ik heb niet zulke groene vingers, maar ik zal eens kijken.

Daar heb je inderdaad een goeie. Ik kan nu aantonen al maanden geen reguliere medicatie te nemen, maar toch geen vergoeding van de verzekering. Ach ja... lever ik toch nog een bijdrage aan de maatschappij :D
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

15-01-2010 11:08

Hey Mitsz,

ik heb al jaren chronische rugproblemen en neem af en toe ook een stevige toeter om het allemaal wat te verzachten en een keer een volledige nacht te kunnen slapen. Wat de mensen zeggen/denken is al helemaal niet belangrijk, zolang je er maar baat bij hebt. Ik ben er van overtuigd, dat je beter gecontroleerd, een stimulerend/verzachtend natuurprodukt kunt gebruiken, dan je hele lijf vol te proppen met chemische troep.

Doe er je voordeel mee!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-01-2010 11:12

Ted Strik schreef:Ik ben er van overtuigd, dat je beter gecontroleerd, een stimulerend/verzachtend natuurprodukt kunt gebruiken, dan je hele lijf vol te proppen met chemische troep.


HEAR HEAR !
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 11:13

Hoi Ted, dank je voor je bericht. Altijd fijn te weten, niet alleen te staan. Verder nog mensen die hier iets over kwijt willen? :D
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-01-2010 11:31

De medicijnen die jij noemt Mitsz, zijn zeer bekent bij mij ik kan daar respedal en Haldol nog een toevoegen. Wat een ongelovelijke rotzooi is dat zeg. Ik ben blij dat ik nu 10 jaar van de medicijnen af ben. Het gaat prima zo, al moet ik nog steeds elke dag worstelen om alles de baas te kunnen zijn. Maar ik en mijn vrouwtje hebben er vrede mee ;) en het gaat goed!

Helaas geen dikke toeters voor mij, teveel gerookt in het verleden en ik kan er niet meer tegen. Voor mij dan ook geen optie om eventueel als medicijn te gebruiken.

Toch vind ik het dapper van je om dit kenbaar te maken, want vaak is er toch een soort schaamte bij de mensen om hier over te praten. Hou je taai!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 11:35

Dank je Dries. Ik heb hier voor gekozen, omdat er met mij nog velen zijn, die hier baat bij hebben, maar gebukt gaan onder opgelegde, eeuwenlange, traditionele, calvinistische schuldgevoelens.

En dat terwijl er praktisch geen nadelig bericht over het gebruik van cannabis is te vinden.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

15-01-2010 12:35

Mitch gewoon DOEN ..gebruik al jaren een weedje elke dag als mediecijn en het werkt prime (voor mij)
En als het je beter doet voelen waarom niet..die zware mediecijnen die jij opnoemt ...een paar daarvan heb ik ook gebruikt en ik voelde me alleen maar rotter
A blow every day keeps the worries away :D :D
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-01-2010 13:22

Thanks Leo,

:D

Ik ga nu ff een nachtje vissen mannen. Morgenavond kom ik weer kijken hoe het er voor staat.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

15-01-2010 13:22

Beste Mitsz,

Knap van je dat je "met de billen bloot" gaat. Er heerst zoals je weet een behoorlijk taboe op de zogenaamde geestelijke aandoeningen, en ik kan erover meepraten. Wat je ook doet of beslist, het gaat om jouw leven! Dus gewoon de grootste schijt hebben aan alles wat iedereen zegt of denkt.

Vaak word ook vergeten dat er in nederland een miljoen mensen antidepressiva slikken, en dan hebben we het nog niet over de andere medicijnen gehad. Dus psychische dingen zijn best vertegenwoordigt in nederland :D

De thc olie waar die man het over heeft in het filmpje staat hier in nederland op de opium lijst 1, en is dus streng verboden. Medicinale wiet is dus een optie. Er is alleen wel een MAAR. Cannabis staat namenlijk met stipt op nummer 1 qua triggeren van psychoses en andere stoornissen. Maar dit is vooral met de sterk geconcentreerde koffieshop-wiet. Dus de enige tip die ik hierbij zou willen geven is dat je het beste medie-wiet kan gebruiken. Verdampen met een vaporiser is denk ik de veiligste manier van gebruik.

Is een lage dosis van een ssri (antidepressiva) ook al te schadelijk voor de leverwaardes?

het blijft gewoon zwaar **** als je een voor de buitenwereld onzichtbare "aandoening" hebt. Dit word ook goed bevestigd door het verhaal wat Peter poste.

In ieder geval succes :P
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-01-2010 14:04

Mitsz je weet hoe ik over dat soort dingen denk, toch wil ik je veel wijsheid en een lang leven wensen zonder al te veel ellende.
Als dat met een peuk moet dan is het zo en begrijp ik het waarom tenminste ook.

Jou ontboezeming komt mij niet nieuw over maar dat weet je ook.
Dat je het nu hier neerzet mijn respect kerel.

Wat mij echter stoort in je eerste bericht is dat iemand er prat op gaat dat hij daarmee ook kanker kan genezen, als iemand daar mee aan komt is het voor mij over met de geloofwaardigheid.
Dan zouden diverse mensen in mijn omgeving daar niet aan gestorven zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-01-2010 14:32

Douwe, ik ben het met je eens (bel de krant :D )

naar mijn weten geneest er niks door het gebruik van cannabis. je kan wel indien je zo een erge ziekte hebt, je eetlust opwekken , jezelf wat slaap gunnen, en de pijn (geestelijk) enigzins onderdrukken..

verder is THC olie (oftewel Hasj olie) verboden bij wet, en dit valt onder de harddrugs (hele hoge THC waarde) .vroeger had je een coffeeshop op de elandsgracht ( Cobra) die dit in potjes verkocht en dat werd ook verboden.

verder een compliment aan jou Douwe, dat je niet eens in dit geval er negatief tegenover staat! aangezien ik ook uit ervaring weet hoe jij erover denkt... ( weet je die aap nog ? :wink: :lol: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-01-2010 15:32

Ja ja ik weet het nog, echt verheugd dat jij het ook nog weet. LOL :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

15-01-2010 17:41

op iedere beetje karperstek.! kom je snel van die kleine afgescheurde kartonnetjes tegen.
veel karpervissers blowen ik ook!!
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

15-01-2010 17:50

Hoi Mitsz,

Een poosje terug kwam ik je tegen op een ander forum. Ik stelde toen nog de vraag of je ook toevallig karpervisser was.
Mitsz, als dat spul helpt en dat doet het, gewoon gebruiken. Alles wat bijdraagt aan beter voelen is in mijn ogen geoorloofd. Het is je eigen lijf.
Mitsz , misschien moet je inderdaad maar eens overwegen een kweektent te kopen. Nee kosten geen € 900.
Voor 400 eurietjes heb je al een Secret Jardin met afzuiging en lamp.
Ga voor 2 soorten die bekend staan om hun geneeskrachtige werking t.w. Big Bang en Jack Herer.
Ja Mitsz , er is meer op de wereld dan karpervissen LOL
Mitsz, mag 2010 voor je in alle opzichten een goed jaar worden.
Rinus
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

15-01-2010 18:55

maarten kok schreef:op iedere beetje karperstek.! kom je snel van die kleine afgescheurde kartonnetjes tegen.
veel karpervissers blowen ik ook!!


Karpervissen en blowen zijn al jaren met elkaar verbonden
Ik weet ook niet waarom..het zal wel iets met het relaxen aan de waterkant temaken hebben
Jaren geleden toen ik voor het eerst in "chez pierre"bij lac st cassien aankwam
Trof ik daar veel engelse "grootheden"zoals hutchinson en nash die vaak zo "high as a kite"op het terras hun roes lagen uit te slapen
Niks mis mee..iedereen moet maar lekker doen waar hij zin in hebt toch?
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

15-01-2010 19:37

Zeker roken Mitsz.

Beter en fijner effect dan medicijnen van kunstmatige basis.

Wiet is zeker een medicijn, ook voor je geest als je echt zwaar wilt chillen. 8)

Goede gezondheid Mitsz.... En niet roken achter het stuur,dan is er niks aan de hand. :wink:

Hooi!
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

15-01-2010 20:16

gedraag je eens koen 8) :wink:

Ik heb al heel erg lang nietmeer gedaan ! tot me 18e nogweleens daarna niet egt meer eigenlijk.
dan komt er nog bij dat mn broertje verslaafd is geweest aan wiet! (had er eerder nognooit van gehoord! )
maar hij rookte 3-4 gram per dag! en in de weekenden weleens meer! :cry: damn ik zou meteen nooitmeer op kunnne staan! 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

15-01-2010 20:41

Zowel Mitz maar ook Peter komen hier openlijk behoorlijk uit de kast.

Van Peter wist ik al min of meer van zijn problemen maar niet zo in detail zoals hij hier beschrijft.
Mitsz heb ik ooit eens ontmoet toen ik een partij (geweldige bollen) van hem kocht in A'dam.
Knap om zo uit de kast te komen en het zo kwetsbaar op te stellen.

Inhoudelijk ben ik wat verward, ik heb een verslaafde broer gehad en heb van dischtbij gezien wat er mis ging. Inmiddels is dat verslaafde er wel af, maar vaak is het opmaat voor meer..... dus pas daar enorm voor op.
Verder weet ik van mijn partner dat er in verzorgingstehuizen vaak thee gezet wordt van (medicinale) weed.

De medicatie waar Mitsz maar ook Dries naar verwijzen zijn mij bekend van een dochter met ADHD en met daarbij nog een paar problemen.... en eerlijk ik weet het niet.

Als de "reguliere" zaken werken zou ik de voorkeur geven aan regulier, werkt dat niet meer dan pas heel misschien..... maar ik sta niet in je schoenen..... dus kan ik begrijpen dat je om je wat beter te voelen toevlucht neemt tot deze middelen (zonder tot verslaving over te gaan).

Moeilijk onderwerp ..... boeiend... en ik ga het zeker volgen, en ik hoop dat verhalen als die van "de Kok" niet te veel aan bod komen, dat soort reacties schiet denk ik zijn doel voorbij.

Vooralsnog hebben jullie mijn respect verdiend door je openheid......
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-01-2010 20:52

Mitsz,

Heb zelf een zoon met ADHD die aan de Ritalin zit, helaas kan hij er niet zonder anders was ik gestopt met deze(drugs) medicatie.
En 9 vind ik nog wat te jong om aan de wiet te zetten :lol:
Maar als jij je er goed bij voelt moet je het zeker niet laten en anderen ervan laten denken wat ze willen.


Gradus....
....................