Aquarium CarpevenTT


Gesloten
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-12-2009 11:36

Om toch in kerstsfeer te blijven het volgende, het is door de grote aanvraag van spiegelkarpertjes niet altijd mogelijk om de gewilde karpers te krijgen.
ook Jan van M zit daar mee en laten wij dan blij zijn dat er tientallen Speizenkarpfen van de kersttafel gered worden, want daar komen de karpertjes dan vandaan.
Het is dus kiezen wel of niets uitzetten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-12-2009 11:43

Oei Kees daar zit een tweestrijd in jou antwoord.
Ik identificeer mijzelf als sportvisser ben maar als ik soms vissers bezig zie ben ik daar niet trots op.
Verlies ik dan mijn zelfrespect omdat ik toch blijf vissen?

Als dat het geval is is er inderdaad sprake van een persoonlijk conflict en is het maar goed dat ik dat geweten jaren geleden al heb verzopen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-12-2009 12:09

Douwe,

Ontleen jij je zelfrespect aan wat anderen fout doen? Is een extra motivatie om het zelf goed te doen, daarmee het goede voorbeeld te geven en daar trots op te zijn.

Wordt een filosofische discussie zo. En of dat zinvol is? Er zitten veel karpervissers in de koi hobby. Die 2 hebben namelijk veel raakvlakken. Ik zie niet zo dat je de één verketterd als ethisch onjuist en dan zelf plezier hebt van het ander. Dat verketteren zie ik sowieso al niet zo zitten. Dus dat zal het dan wel zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-12-2009 12:16

Nee Kees dat doe ik niet maar het is wel het beeld van de buitenwacht wat dan op mij rust.

Ik blijf met trots zeggen dat ik vis, en zal het blijven uitdragen helemaal goed kun je het toch niet doen.

Wat doe je bv als je met vertikalen een karper(tje) haakt en waarbij de staartdreg in het oog zit?
Ik knip de dreg kapot en probeer het stukje te verwijderen.
Maar ook al eens meegemaakt dat het oog al aan de staartdreg hing.

Doe ik het dan niet goed of is het gewoon pech.
Je kunt de staartdreg verwijderen met de kans op missers bij de snoekbaars.

Conclusie, ik gebruikte gewoon de staartdreg door.
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-12-2009 12:24

Hey!!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-12-2009 12:39

Haha. Moest jij niet loungen vandaag met wat dames en kerstmuziek John?

Succes ermee. Ik mag mij later vanmiddag entertainen. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-12-2009 12:51

Ik kan het gevoel van john wel begrijpen Karpervisser staat tegenwoordig gelijk met het woord asociaal.
Iedereen die zijn ogen gebruikt komt tot dit oordeel.
Ik zelf vis ook op karper maar voel mij niet aangesproken, wel voel ik mij steeds minder thuis op de beurzen en meetings en dit gebeurd mij niet als enige als ik als voorbeeld geef de ksn dan zie je de mensen wegblijven en vooral de mensen die lang lid zijn. Meer leden maar minder echte vissers.

Bij het woord koi en de reactie's kun je al zien wie ze in het bezit heeft.
Vind het ook een wereld die net zo ziek is als de hedendaagse karpervisserij.
Ik denk ook dat de vijverhouders soms een groot aandeel hebben in de sterfte's. Als je ziet het aantal vijvervissen in vrij water.
Het water uit vijvers word overal geloosd, met of zonder medicijnen.
Zieke vissen worden vaak in wateren gegooid, enz
Vissen worden te steriel gekweekt, in de vijver begint het gedonder.
Zout, formaline, antibiotica's enz worden willekeurig ingezet om de vissen te redden. Parasieten,bacteriën, schimmels kunnen steeds resistenter worden.
Laat ik hier maar stoppen.

iedereen prettige dagen,blankie boy
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-12-2009 13:49

Gezien vanuit de handel wellicht. Daar wordt aan verdiend. Maar daar staat tegenover dat de koi in mijn vijver al vele jaren hun rondjes zwemmen zonder dat er ook maar iets aan wordt gedaan anders dan schoonmaken en water verversen. En dan heb ik nog niet eens zo een briljante vijver, want ik ben feitelijk een liefhebber van Japanse tuinen en niet zo zeer van koi.

Medicijnen zijn handel, maar volkomen nutteloos. Als er iets mis is met een vis ben je te laat. De oorzaak ligt doorgaans aan de vijver en als je dat niet oplost helpt niks. Koi in laten slapen en in de vuilnisbak. Een stukje voorlichting die de handel vaak niet geeft natuurlijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-12-2009 14:36

@Kees, als ik jou postings zo lees, vind jij dat de mensen hier niet objectief reageren omdat emotie hun laat spreken. Ik neem aan dat jij dan ook emotieloos spreekt in dit topic. Voor jou is het een klein verschil dat wij vissen vangen en terug zetten of dat er vissen getransporteerd worden voor ons vermaak. In jou optiek kunnen de mensen die spreken vanuit emotie dus beter stoppen met vissen omdat er met tegensrijdigheden wordt gereageerd.

Ik neem dan ook aan dat jij gewoon lekker op een BTW vist want dat is ook maar een heel klein verschil. Of dat karpers over de hele wereld getransporteerd (verhandeld) kunnen worden om ons te vermaken op een beurs bijv. Dat kan toch nooit goed zijn? Je mag met emotie spreken :wink:

Bijdeze sluit ik dit bericht even ivm familieverplichtingen. Ik wens iedereen goede dagen toe. Geniet, eet lekker en wees lief voor elkaar.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-12-2009 14:48

[quote="

En Leen,

Sorry dat je me niet begrijpt ligt aan mij hoor. Niet aan jou en zeker niet aan alle pagina's leesvoer waar je niet naar kijkt. KSN kwam alleen ff om de hoek omdat deze papieren (ooit?) zo belangrijk leken om ter info op die site te plaatsen.

Daarnaast is Peter O. en ook Kees ne als mij lid geweest van de CBB, daar zijn in die tijd vrij heftige discussies gevoerd o.a. "Free Willy", zal je er niet nog meer mee belasten, maar zeker voor Peter O. vind ik het onbegrijpelijk dat hij bijna bij dat aquarium staat te juichen. Ik kan dat afzetten tegen over zijn reacties in toen de cbb. Niks ergs aan.
Binnekort heb je 5 aquariums met elk verschillende soorten karper,met een groot bord erboven 'TE KOOP' 'VOOR UW BETAALWATER' :o :-? :D Najah 'so be it'.


http://www.carpfarm.nl
Peter O.

quote] Heb jij alleen het recht van spreken hier?? Omdat wat de rest zegt jou in verre weg geen fuck interreseerd? En alleen jou mening geld?!?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-12-2009 16:16

Dries,

Je zit er wel heel erg naast.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-12-2009 23:37

Heren,
weinig veranderd :lol: :lol: :lol:
Prettige feestdagen, ga vanaf een afstand het spelletje "wie heeft er gelijk" volgen.

@John,
Nog bedankt voor je toenmalige aanbieding, stel ik nog steeds zeer op prijs.
Het is niet meer noodzakelijk, ze zijn uiteindelijk van eigenaar gewisseld.

Prettige jaarwisseling :wink:
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-12-2009 23:24

Zoveel zieke karpers als zieke mensen kunnen er niet zijn, sterker nog.. :roll: :-?
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

28-12-2009 07:17

Heb jij alleen het recht van spreken hier?? Omdat wat de rest zegt jou in verre weg geen fuck interreseerd? En alleen jou mening geld?!?

Als je bezig bent noem mij 2 argumenten om karpers, en zeker van dit formaat, op een beurs in een aquarium te proppen?

Ik ben best bereid mijn mening te ruilen voor een betere....



Heb nog steeds interesse voor 1 goed argument om wel onnodig met die beesten te slepen.

Die heb ik nog immer niet gelezen.

Jij en je hele familie zullen nooit weten wat mijn mening is trouwens.

Argument: voor omdat het educatie is, de echte beursvisser ( dank u Jan van K) zal nooit dichterbij een grote karper komen.

Kees en Kees,

Wat me opvalt, is dat zoveel karpervissende koi houders stoppen met karpervissen.

En u bedoelt met zieke mensen Henk? Mensen met een mening? Of de meelopers?

Zodra hij de mens leerde kennen kreeg hij de dieren lief?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-12-2009 14:17

En hij leefde als kluizenaar met zijn hond en een aquarium op het dressoir omdat er op de TV nooit wat zou zijn. Nooit kwam hij meer buiten. Kon hij zich herinneren ooit nog wel eens ergens te zijn geweest en echt contact had met mensen? Echte interesse in mensen?

Maar kijk, daar is internet. CarpBoard, hé... :D

Klaas wat zit je toch met educatie? Publiekstrekker is al genoemd en promotie van de karpervisserij is een ander argument. Ik moet bekennen dat de laatste keer op Zwolle er een rodpod met hengels op de stand stond die meer publiek trok dan die paar saaie KSN'ers in de stand. Kennelijk werkt dat zo. Gezien alle bijkomende rompslomp zullen ze een volgende keer wel wat anders bedenken, denk ik zo. Dames met bodypaint?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

28-12-2009 15:26

als een karper van 21 kilo al dezelfde status heeft als een rodpod en dezelfde functie ook, laat mij dan maar kluzenaar zijn...
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

28-12-2009 15:30

Ajuus kluizenaar..
©
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

28-12-2009 15:40

Kees Ouwehand schreef: Dames met bodypaint?



met schubbenpatroon dan he, mooie schubs en spiegels..... :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-12-2009 16:04

Zoiets vermoed ik:

http://bp1.blogger.com/_medf_1nGcQc/R91 ... image7.jpg

Haha, ja een karper heeft een hogere status maar wel dezelfde functie. In aflopende volgorde van status: karper, rod pod, affiche van Klaas, vrees ik. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

28-12-2009 20:03

Zo'n bodypaint dame heeft er 2of 3jaar geleden al gelopen beurs zwolle.

Klaas ik hou wel vissen maar ik vis er liever op en misschien als mijn vis groot genoeg is vis ik in mijn eigen watertje.

Kees je zal tot nu toe geen problemen gehad hebben, maar eens is de eerste keer. Ik ken mensen die dachten ook alles onder controle te hebben.
Het gebeurd je zo maar ?

Zou dat trouwens een nederlands record zijn 65 pond uit je tuinvijver ?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-12-2009 21:24

En u bedoelt met zieke mensen Henk? Mensen met een mening? Of de meelopers?
Klaas, probeer maar niet te begrijpen wat ik bedoel of denk..het lukt mijzelf soms met enige moeite.

Zodra hij de mens leerde kennen kreeg hij de dieren lief?

Juist Klaas, dat bedoel ik!
Heeft niks met meelopers en/of meningvormers te maken.
Wanneer het (über)menselijk ras uitgestorven is, is het ook gebeurd met zieke dieren.
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

29-12-2009 07:24

I'm a carpangler,


heb je iets meer voor nodig dan een 24 mm lensje.

Even voor mijn beeldvorming:

een karper tussen de 18 en 22 kilo is niet zeldzaam, is beresterk, heeft een gestel als een paard.

Gekke is dat "mijn" vissen van 18 kilo plus 20 jaar of ouder zijn. Ik er enkele heb zien opgroeien van een schuchter 20 pondertje tot ruim 19 kilo. In 10 jaar. Tegenwoordig worden de dingen dus in 4 jaar tijd tot 22 kilo plus opgekweekt, als sportvis, zal ik ff aan moeten wennen, sorry. Zeg ik: devaluatie.

Bekruipt een een bepaald beeld. En toch lust ik graag een stukje foie op zijn tijd, op een stukje brood met een lekkere rosé.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-12-2009 09:21

Klaas, even off topic. Zelfs een mini Valkenswaard spiegeltje, uit het aquarium op beurs Carp uitgezet in een put waar niet gevist mag worden, weegt nu bijna 10 jaar later rond de 20 kg...(en dat heeft met het voeren van boilies e.d. dus niks te maken).
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

29-12-2009 09:26

Het ten toonstellen van dieren staat al jaren ter discussie,

En op de keper beschouwd zijn allen die hun huisdier ten toon stellen hier aan schuldig.

Honden worden met hormonen ingespoten om meer spieren te kweken en zo super gespierd op de show te verschijnen met dagelijks een half uurtje fietsen in plaats van een paar uur per dag rennen en spelen,

vogels worden met kleurvoer(kleurstoffen) gevoerd om hun verenpracht nog mooier uit te laten komen.

Duiven krijgen doping om nog sneller thuis te zijn.

Met koi is het niet anders, de kwekers zien ook wel dat er geld te maken is van de gekleurde vissen.
uit de vijvers waar vroeger een 1000 vissen uit kwamen moeten er nu 10.000 uit komen met gevolg ziektes en zwakkere vissen, dit wordt al standaard opgelost met antibiotica en aanverwante artikelen.

Indien de vis voldoende weerstand heeft opgebouwd en in een zorgvuldig in balans zijnde vijver terecht komt van een koi liefhebber die nog een beetje gevoel met zijn vissen heeft en ziektes snel genoeg kan onderkennen heeft de koi een gerede kans tot een gelukkig lang leven.

De karpers in het aquarium , mits sterk genoeg en in een goede waterkwaliteit met voldoende filtermedium om nitriet af te breken hoeven geen schade te ondervinden van deze tentoonstelling.

En laten we eerlijk zijn, het is toch ook prachtig om te zien ,die machtige vissen die een deel van de bezoekers waarschijnlijk nog nooit heeft gezien te aanschouwen.


Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
K. van den Herik

29-12-2009 11:36

10 jaar of 4 jaar proppen Aart.

Dacht dat de landbouwhogeschool in Engeland aardig op weg is om vissen in 3 jaar op te kweken tot 30 ponders.


En laten we eerlijk zijn, het is toch ook prachtig om te zien ,die machtige vissen die een deel van de bezoekers waarschijnlijk nog nooit heeft gezien te aanschouwen.


De karpers in het aquarium , mits sterk genoeg en in een goede waterkwaliteit met voldoende filtermedium om nitriet af te breken hoeven geen schade te ondervinden van deze tentoonstelling.

Precies de clou: kan dus wel en dus alleen maar voor meer kaartverkoop. Uitbuiting voor een paar eurie extra.
Gesloten