onvoorstelbaar!!!!!!!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

06-03-2003 22:43

beste mensen.
vorige week liet het weer zich van de beste kant zien 10,11,12 en op woensdag zelfs 14 graden.Ik dacht laten we maar weer eens gaan vissen.Zo gezegd zo gedaan woendag ochtend om half 10 zat ik aan een klein meertje bij ons in de buurt met een redelijk karper bestand.Ik ging express daar naar toe want ik had in de winter gelezen dat de karper in deze maand(februarie)niet of nauwelijks eet.Dat je de karper op moet zoeken bij bruggen en dergelijke.Ook had ik ergens op een site een verhaal gelezen over het volgende:wanneer er behoorlijk gevoerd word met mais,vogelzaad,tijgernoten,mappleleaf,hennep
en kikker erwten,dat er veel witvis op af komt.....komt er veel witvis naar de plek waar het voer ligt dan zal snel de karper volgen!!!!!!!!!!en domineren.
Dit leek me zeer intressant,ik alle bestands delen bij elkaar gekocht,goed laten weken en natuurlijk effe goed koken.
Op de bewuste visdag was het water 5 graden mooi helder weer een klein briesje wind en veel zon.
Toen ik aankwam zette ik snel mijn rodpodje en dergelijke neer,hengels uit de foudraal stoel er bij....en vissen maar.
In de winter had ik maar naar veel denken een voerboot gekocht,ideaal voor het voeren van bovengenoemde,ik vaarde mijn eerste hengel uit met in de voerboot een flinke dosis (bovengenoemde voer)en een singel hookbaitje van oome frank warrick een naturel smaakje dit keer, milk&ice cream u weet wel die witte knikkers.Met het verhaal in het achterhoofd van al die witvis gebruikte ik dan ook de 20mm versie zodat de wit vis daar niet snel in zou bijten.
Nadat ik mijn bootje terug dirigeerde en de volgende hengel uit wou varen begon hengel 1 te fluiten als een idioot.....ik stond versteld...nu al.Jawel een mooie schub van 24pond ik dacht het zal niet waar wezen.
Zou het dan echt zo zijn?????
Puur mazzel het kon bijna niet anders,ik dacht laat ik nu alleen een singele hookbait gebruiken,zo gezegd zo gedaan......
Een uur later trok een volschub een dikke streep op hengel 2 mijn dag kon niet meer stuk..22pond jesus wat een mooie vis.
Ik kon het niet meer laten ik pakte mijn andere 2 hengels erbij,2 op single hookbait en 2 met voer en daar op ook single hookbaits van oome frank.4 hengels lagen nu in het water.En wat denk je de 2 hengels met voerplek produceerde die dag nog eens 3 mooie vissen 12,14 en 18 pond zwaar.Vol ongeloof keerde ik terug naar huis,5 vissen op mijn eerste sessie van het jaar,wat voelde ik mijn gelukkig.
Maar nu de vraag aan jullie.
Zou het zo zijn dat een grote voerplek met van alles en nog wat zoveel witwis aantrekken,dat de karper bij zich zelf denkt daar valt iets te halen wat ik ook lust?
Of was het puur toeval?
als ik weer wat tijd heb en het is mooi weer,gaat ik het meteen weer proberen,mocht het dan weer het zelfde zijn........volgt hier snel ONVOORSTELBAAR DEEL2.

ben echt heel erg benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt

Viktor van Ophuizen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-03-06 22:45 ]</font>
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

06-03-2003 23:46

dan heb je goed gevangen :wink:

ik gisteren alleen maar een halfslachtig runnetje gehad , kweet nie wat het was , misschien die meerkoet die de hele tijd op men stek zat te duiken , maar die zou dan toch eerder een zakker moeten produceren als hij met men aas naar boven gaat , maar goed , aanslaan , en niks voelen. Had ook niet echt op de meerkoet gelet op dat moment.

Ik had de dag ervoor wel 3kg hennep op die plaats gedeponeerd , kdacht , laat ze al maar eens goed eten , maarja , het was misschien teveel voor zo vroeg int jaar, maar bon, ik ga zo vlug mogelijk nog eens proberen en dan hopelijk met hetzelfde resultaat als jij.

Met een single hookbait heb ik een jaar of 5 geleden ook nog wel gevist , enerzijds omdat ik nogal gierig zat op mijn bollen , en ten tweede omdat ik altijd zo ver viste dat ik er niet met men boilies geraakte. Ik heb er op gevangen , dat wel , maar met een beetje voeren gaat het toch stukken beter :wink:

Heb wel met penvissen gemerkt , dat , als je eerst een paar stootjes van witvis krijgt , het niet lang meer duurt voor de karper daar is.


MVG,
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

07-03-2003 20:08

Dus het zal heel goed kunnen dat het waar is.
als het me de tweede keer lukt weet ik het zeker, laten we het hopen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-03-2003 20:35

Hoi Victor,
Ik heb als de vissen activer waren vaak soortgelijke ervaringen gehad. In de zomer was het haast voorspelbaar, geen brasem geen karper. In de winter heb ik dit nog nooit meegemaakt. Als het je de tweede keer lukt weten we dat het ook in de winter goed kan werken.
Vang ze!
Daaf
Plaats reactie