Verschrikkingen aan 't water...


Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-11-2009 16:20

Hoi,

Na geen hengel meer aangeraakt te hebben, kom ik nog wel regelmatig aan 't water om te kijken. Ik zie daar soms de verschrikkelijkste dingen... :o

Hoevaak ik wel niet zie dat men rigs gebruikt die onverantwoord zijn, is het gewoon niet normaal meer. Hoezo veiligheid...!? :evil: Men kopieert iedereen maar zo na, zonder zelf na te denken... Pas nog iemand met een dikke voorslag, daaraan een stuk leadcore geknoopt en het lood op de leadcore vast gemonteerd doormiddel van stoppers; hoe verschrikkelijk en gek wil je het hebben. Dit is regelmatig dat ik deze tafrelen zie. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd bij lijnbreuk. En als je het in de meeste gevallen zegd tegen de desbetreffende vissers, dan wordt je uitgelachen of men doet dat de neus bloed.

Ik erger me hier rot aan. Ik ben blij, dat ik destijds gestopt ben. O ja, ik verkoop mijn spullen niet... 8)

gr. Benny
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

21-11-2009 16:27

Hoi,

Na geen hengel meer aangeraakt te hebben, kom ik nog wel regelmatig aan 't water om te kijken. Ik zie daar soms de verschrikkelijkste dingen...

http://www.rrt-baits.nl/portal/componen ... 1/#ponyimg

Zeg dat wel ja :wink:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

21-11-2009 17:40

Goede reclame hoor... :-?

Benny, leuk om weer wat van je te horen/lezen alhoewel de rede misschien wat minder is. Moet je ook volledig gelijk geven. Helaas is het wereldje tegenwoordig een béétje doorgeschoten in de jacht naar vlees.

De jacht maakt geen onderdeel meer uit van het plezier alleen het resultaat schijnt nog te tellen met dank aan de commercie en de bladen.

Na jah, blijf proberen te genieten en maak je niet te druk :wink:

Gr. Niels
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

22-11-2009 06:13

bij ons is het precies hetzelfde, dikke voorslagen door de takken

gewoon tegen de takken aan vissen met de baitrunner of spoel open..... prutsers

zo gaat de vis kapot
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-11-2009 08:08

Alleen aan het water of ook op dit board?
vr gr peter
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

22-11-2009 10:32

heb je eventueel om uitleg gevraagt waarom hij zo vist....ik heb dit ook wel eens meegemaakt maar na uitleg van zijn systeem bleek hij niet zo gevaarlijk te zijn als dat hij er uit zag en de stoppers zaten toen zo los dat de vis deze makkelijk zou kunnen verwijderen bij lijnbreuk. :D
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

22-11-2009 11:55

Het is dat jij er over begint,het is volgens mij idd zeer zorgwekkend helaas is het hier in dit deel van het land is ook zo en soms tot heel bizar, maar ook zwerf ik dikwels rond de wateren in Belgie ook daar zie je afgrijselijke rigs/ montages en systemen.
En als je om uitleg vraagd waar dat dan voor dient, dan krijg je of een antwoord "waar bemoei je je mee" of dat het is uitgedacht en dat zo'n systeem sneller prikt en dus veel meer vis oplevert, meestal is geen discussie mogelijk.
Nog veel erger kom je bizarre situaties notabene ook tegen bij opstakels, bruggen, remmingen, palen of zelfs in een jachthaven daar waar met een tele bootje het aas/voer gewoon tussen de palen word gedropt.
Volgens mij proberen deze type's het zwarte garen opnieuw uit tevinden, ze zien wat in de bladen en magazienes, kijken met uitpuilende ogen naar een dvdtje en doen zomaar wat home work.
Wat te denken van internet en mn op de karperboarts, wat je daar soms aan uitleg en info ziet is ook grenst ook alles en ja en maar doorzeiken over "hun vinding''
Ik heb al eens eerder geprobeerd wat andere mannen met dezelfde afgrijzing voor deze materie tot enige aktie te komen, maar tot nog toe niet veel reactie, ook heb ik enige tijd geleden dit bij de KSN aangekaart maar daar zagen ze ook niet veel in een opnieuw zo'n afgrijselijk onderwerp.
Totdat er eens een tegenstrijdige partij of een groepering mee kijkt en dan kan het weleens echt ''over en uit zijn''.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-11-2009 12:10

Blij dat ik gestopt ben snap ik niet zo goed. Je kan ook in alle rust nog je ding doen in dit land (90% van de vissers op 10% van het water, weet je nog?). Ik kom namelijk geen hond tegen aan het water.

Vervolgens wel de waterkant van de drukker beviste wateren en het board bezoeken, waar je juist het gezeik vaak hebt.

Sorry Benny, ik volg je dus niet helemaal, of liever gezegd, helemaal niet!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

22-11-2009 12:19

Ik snap je helemaal Benny!

Ik ben 2 jaar geleden ook gestopt en heb een lange tijd geen hengel meer aangeraakt. Heb afgelopen jaar 2 middagjes gevist en daarmee is het klaar. Ik zet het niet van me af want ik laat me nog gewoon zien op meetings, SKP uitzettingen etc. Maar als ik van die bizarre dingen tegenkom ben ik ook heel blij dat ik er niet meer bij hoor.

Mvg Peter
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Jan Peter Teerling

22-11-2009 12:42

Beetje tegenstrijdig, je wilt er niet meer bij horen (waar in Godsnaam bij??) maar je vind het niet erg om ermee geassocieerd te worden. :-?

Toch vreemd dat het je rot ergeren aan andere mensen de lust tot iets doen kan ontnemen en daar dan weer blij om kan zijn. :roll:

Gewoon eens stevig van bil gaan en een andere HOBBY gaan zoeken is misschien een idee?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-11-2009 12:53

Beetje vreemde conclusie? 'Hoor er iedergeval niet bij' beetje zwak naar mijn idee....Als jij je ding gewoon goed doet,is er niks aan de hand.


Waar ik me helemaal aan erger, is die vervloekte tering lijnen in de bosjes..leuk als je je hond aan het uitlaten ben. LEKKER BEZIG JONGENS...Als je al te beroerd ben om je gebruikte/kapotte lijn in een zak te doen,hoe zal het bij die gene thuis wel niet zijn!


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

22-11-2009 17:10

Peter Ponsteen schreef:Ik snap je helemaal Benny!

. Maar als ik van die bizarre dingen tegenkom ben ik ook heel blij dat ik er niet meer bij hoor.

Mvg Peter



Ik snap het ook niet , zal ook nooit gaan gebeuren denk ik .

ALS ik vis vis ik voor mn eigen en zeker niet om ergens bij te willen horen .

Denk dat we blij mogen zijn dat bepaald volk " afhaakt "

Zoek gewoon n andere hobby en gaat daar na n tijdje weer lekker over klagen .


Gr :wink:


Kees ; wel al vis gezien ipv hond ????? :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-11-2009 18:38

Elders op het board wordt er gevraagd om karpervissers te nomineren als promotor van het jaar. Hier treden helaas vaak dezelfde figuren op. Hun hele hart ligt bij het karpervissen en ze keren dit nooit de rug toe, ook al zijn ze zich bewust van bepaalde problemen. Ze proberen daaraan iets positiefs bij te dragen dat voor verbetering zorgt.

Kan zijn dat blijkt dat je hart niet echt bij karpervissen ligt en je een andere belangstelling ontwikkeld. Voor mij is karpervissen ook te beperkt om er een heel leven aan te wijden. Maar ik hoop wel dat je dan in andere zaken je ziel kunt leggen en niet verwordt tot één van de stuurlui op de wal die in alles alleen het slechte zien en dit dan als excuus gebruiken voor het mislukken van hun eigen "carrière" als karpervisser.

Dus schouders eronder en als je iets beter weet, draag het dan uit zodat anderen ervan leren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

22-11-2009 19:57

Ik snap alleen niet waarom je blij bent dat je gestopt bent... Tenminste, lijkt me niet dat iemand vist om met de meute mee te doen toch? Je vist voor jezelf! En wat andere doen/vinden boeid me eigelijk niks!
K. van den Herik

22-11-2009 20:31

geluk zit in een klein pilletje.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-11-2009 20:51

Reisje naar Mexico geboekt Klaas?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

23-11-2009 07:28

zit er welaan te komen Kees.

Serieus?

Misstanden zijn overal in elke geleding van de maatschappij in elk ding waar een mens zich mee bemoeid. Ik ben blij dat iemand het opmerkt.

Ben bevorderd tot opper lijndregger in de haven van 8-9. Tja wat ik al ben tegengekomen. Het gaat zo maar gebeuren dat er een keer de pleuris uitbreekt. Ooit wordt er 1 betrapt. En er vissen daar een paar mannen, waar ik dus best voor omloop.

Wees blij dat er mensen zijn die keer op keer waarschuwen. Maar ipv in hun schulp te kruipen zijn er mensen die er iets aan doen, o.a. zoeken naar visveiligere systemen. Nog niet lang geleden heb ik piet bedankt voor zijn vondst. Onmiddelijk werd ik mcmekker bestempeld. Gasten die zo reageren blijken heel vaak de meest foute figuren te zijn. Maar om daar om te stoppen met vissen> Never.

Maar anders, je fotografeert graag. Weet je dat dat de meest asociale tak van hobby is, zeker als er beestjes op een plaatje moeten?

Je weet, een code moet er komen omdat er iets mis is en nooit vooraf:

http://www.digireflex.nl/forum/index.ph ... 431.0;wap2


Mocht je dingen gaan verkopen hoor ik het wel.
Tip (ik word er rustig van):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

23-11-2009 10:13

Wat grappig Klaas dat jij deze conclusies over mij trekt :D

Eigenlijk zou je een keer met mij mee moeten dan leer je me iets beter kennen. Hoe kom je erbij dat ik natuurfotograaf ben? Dat er onder de natuurfotograven nog meer 'rotte appels' lopen kan best kloppen, al gaat het met karpervissen ook die kant op.

Als ik na 2 jaar op een oude visstek kom en ik kom daar 1 vuiniszak aan rotzooi tegen, de restanten van 2 kampvuren en ook nog eens kogeltjes van een 4,5 mm luchtbuks dan heb ik daar een pesthekel aan en is de zin in het vissen bij mij pleite. Dan denk ik weer terug aan het moment dat ik heb gezegd ik stop ermee, en dan ben ik blij dat ik dat gezegd heb.

Andere hobby's heb ik overigens genoeg, maar toch bedankt dat jullie je daar zorgen over maken :wink:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-11-2009 10:25

Niet alles heeft als vanzelf betrekking op jou:

http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl/ 8)

Ik kom wel meer rotzooi tegen die lui achterlaten die niks met karpervissen te maken hebben. Tendens is dat mensen wat gemakkelijk zijn geworden. Dit is niet specifiek voor karpervissers en kom je bij alle liefhebberijen tegen. Zo is er altijd wel wat. De reden voor het stoppen ligt bij jezelf. Wat ik verder prima vind. Maar mensen die karpervissen als hobby hebben vind je in alle gelederen van de samenleving en zijn niet anders dan anderen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

23-11-2009 11:02

over rotzooi gesproken....hier kom ik toch voor 90% rotzooi aan het water tegen waar een buitenlandse opschrift op staat!!!!!!
hoofdzakelijk duids en pools!!!!!
zou dat niet eens een optie zijn om dat wat zwaarder aan te pakken ,door bv de buitenlanders niet zomaar een vergunning te verkopen(mits ze die al kopen).want dat zijn in mijn ogen de grootste vervuilers lang de waterkanten!!!!!!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-11-2009 11:42

Ik ben toch blij dat ik niet stop met karpervissen vanwege de rotzooi die een ander maakt!

En ik zie mezelf voorlopig echt niet stoppen want wil nog zoveel vangen en zoveel wateren bevissen en ik heb veel plezier in het vissen.

Ik vis voor mijn eigen plezier en als het ergens een rotzooi is of er loopt prutvolk rond ben ik weg. Genoeg plekken waar het rustig is. Als ik naar drukbeviste putjes hier in de buurt ga kijken weet ik op voorhand ook wel dat ik prutsers aan het werk ga zien. Daar erger ik me dan ook aan. Maar dat stimuleert me meer om mijn eigen visserij over een hele andere boeg te gooien en ver weg te blijven van dat soort (wan)praktijken. Mijn conclusie op zo'n moment is dan: blij dat ik hier niet meer vis! i.p.v. blij dat ik niet meer vis.

Je kunt de betreffende personen er best op aanspreken en dan ook best uitgelachen worden of een grote bek krijgen. Je moet een beetje aanvoelen bij wie het zin heeft om er iets van te zeggen en bij wie niet.

En ergens bij horen. Tja, ik als alto wil juist niet ergens bij horen :D
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-11-2009 11:55

Bij de Alto's wil jij toch horen ?

Suzuki of het sokkenmodel ? :wink:
K. van den Herik

23-11-2009 12:00

Wat grappig Klaas dat jij deze conclusies over mij trekt :D


u is?

Aangesproken gevoeld misschien? CO2 of de frikadellen? :lol:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

23-11-2009 12:05

Michel Hollaar schreef:Bij de Alto's wil jij toch horen ?

Suzuki of het sokkenmodel ? :wink:


Rick, ik zou het wel weten!
:lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-11-2009 12:41

@ Michel, dat was natuurlijk wel een inkoppertje he. Nergens bij willen horen is ook ergens bij willen horen.

@ Sjoerd,

Hahaha mooie suzuki (s)alto? :D

Nee, voor mij niet. Ik ben heel milieubewust bezig met m'n 2.5 liter 6 cilinder :wink: