Verschrikkingen aan 't water...


Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

14-12-2009 22:17

Martijn was me net voor.
Wat ik probeer aan te geven is dat ik erg moe wordt van mensen die overal vooraan staan om te uiten wat slecht en schandalig is, terwijl er handvaten genoeg zijn om aan te pakken waarmee je zelf actief mee kunt werken om deze problematiek te verbeteren. Ik beweer niet dat lid worden van de KSN alle problematiek uit de wereld helpt, maar m.i. kun je om die 30 euries op jaarbasis toch niet moeilijk doen... Samen staan we sterk, en ook al ben je slechts 'passief' lid, dan help je met je contributie alsnog om dingen als de jeugdkampen en andere initiatieven op gebied van educatie mogelijk te maken.

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-12-2009 23:12

Daniel ik weet dat de jeugdcommissie goed werk doet, de hele "volwassenen " KSN zou daar een puntje aan kunnen zuigen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-12-2009 23:54

Nou nou Douwe.

Nu doe je een paar mensen schromelijk te kort.

m.vr.gr.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

15-12-2009 09:34

Daniel.

Ik snap jou punt wel.
Maar de opmerking dat je hem niet in de leden lijst van de ksn terug vond stuiten mij tegen me been.
Die 30,- zou ook voor mij het probleem niet zijn .
Ik ben destijds ook naar een ksn meeting geweest om te kijken wat dit was.
Het was er beren gezellig daar ging het niet om.
Het had alleen in mijn ogen niet veel met educatie en visveiligheid te maken.

Heb die avond staan praten met Klaas vd heerik en ook nog staan praten met Michel Hollaar.
Was allemaal heel gezellig.
Maar niet afdoende om me aan te sluiten bij de ksn.
En de nare smaak van de ksn kwam helemaal in me mond toen ik openlijk voor karpermoordenaar werdt uit gemaakt door een hoog aangeschreven ksn man.
Dit omdat in destijd gevist had op Domaine des Iles en daar openlijk over had geschreven op me eigen website.
Waar voor ik nota bene stek info had gehad voor me trip van ksn leden.

Daar heb jij nooit wat mee te doen gehad Daniel..maar het heeft mij wel besloten nooit lid te worden van die club als dat soort lui aan de top staan.
Moet je erbij vertellen dat ik ook een hoop karpervrienden heb gemaakt die ook vervent ksn lid zijn...vandaar me opmerking...sta je achter de ksn moet je dat vooral voor 100% blijven doen.

Maar dan snap je nu ook mijn gedachte gang dat ik mijn ding voor de verbetering van de visserij...en niet alleen die op de karper maar gewoon elke visser aan de waterkant door ben ga zetten buiten de ksn om.

En er zijn zat mogelijkheden om alleen dingen te doen voor de karper visserij...platformen heb je nodig voor veranderingen via je gemeenten of federatie,s.

Ga door met je goede werk.
Maar ga niemand beoordelen op het niet lid zijn van de ksn.

MVG:
Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-12-2009 10:18

Michel voor die personen mijn welgemeende excuses.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-12-2009 11:19

:wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-12-2009 11:41

Dank je Douwe :wink:

@ Marcel:

Ik meng me mss wat laat in de 'discussie' maar zoals gesteld : eendracht maakt macht. Let maar eens op de toekomst.
Voorbeeld (waar gebeurd verhaal)Een water in Drenthe werd afgesloten. De KSN (regio) heeft geprotesteerd en heeft oplossingen aangedragen en het water is weer opengesteld!
De WOR is afgeschaft : KSN heeft bij de Federatie een brief neergelegd , na een gesprek te hebben gevoerd met betreffende Federatie, deze werd 1 op 1 overgenomen en naar de diverse gemeenten gestuurd met een Federatief advies. De gemeenten hebben dit overgenomen zodat in de provincie , daar waar toegestaan(landelijke lijst van Viswater)het gehele jaar met een tent mag worden 'genachtvist'
Kijk eens naar de Spiegelkarper Projecten in den lande : bijna allemaal geïnitieerde initiatieven door KSN-ers.
Wat te denken van de jeugdviskampen ; educatief en visveiligheid wordt daar gepredikt!
Op stapel staan : uitbreiding nachtvisserij en derde hengel.
Dit zijn nog maar een paar opsommingen die gerealiseerd zijn en mogelijk gerealiseerd worden. Hoewel dat laatste geen sinecure is!
Mogelijk dat je nu wat anders aankijkt tegen de KSN, maar typisch Nederlands is vaak wel dat het negatieve wordt benadrukt en het positieve wordt vergeten, juist op het positieve zou de nadruk op gelegd moeten worden.
Let op want binnen een paar jaar(is MIJN verwachting)gaan de waterschappen(politiek) het voor het zeggen krijgen en hebben we een probleem.Daar is mogelijk de KSN de aangewezen gesprekspartner die dan gezien moet worden als een soort van vakbond voor de karpervisserij.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-12-2009 11:56

Harnold de kracht van een belangenbehartiger ligt in de kracht van een bestuur.
Ik weet wel zeker dat de waterschappen het voor het zeggen krijgen en ik weet ook wel zeker dat de KSN een kleine rol gaat spelen omdat SVN een veel grotere partij is.

Die kleine rol kan wel erg belangrijk zijn, dat is afhankelijk van de adviezen die zij geeft.
Hopelijk is dat meer dan tot nu toe met het magere advies wat uitgebracht is.

Mijn excuus om geen lid te willen worden?
Dit is een nieuwe, ik vis niet meer op karper. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-12-2009 12:21

Douwe ,

dat je niet meer op karper vist is voor veel mensen een plezier. Hebben zij kans op meer karper :wink:

Nu ook benader jij het negatief. Wat is er dan zo magertjes?
En geef dan gelijk even aan hoe het volgens jou moet!~

gr Harnold
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

15-12-2009 13:11

Harnold.

Er staat nergens door mij geschreven dat de KSN geen goed werk vericht.
Maar er werdt wel aan gehaald het iemand teleurstelde dat hij niet in de ledenlijst van de KSN staat en wel ze beklag deed dat er meer educatie moest komen onder de vissers.

Nu is de KSN met de jeugdkampen ook goed de weg aan het timmeren.
Maar er zijn ook zat verenigingen die jeugd vissers begeleiden en veel lobbyen voor verbetering voor van alles in de visserij.
Ook zonder lid te zijn van de KSN.
En dat ging even tegen me schenen Harnold.
Dat andwoordt leek dus te zeggen dat als je geen lid van de KSN bent je niets voor de visserij aan het doen ben.
Nou wil ik hier niet op me borst kloppen met wat ik gedaan heb tot nu toe voor de visserij.
Want ik deed dit met liefte voor me hobby en het enigste wat ik daarvoor als beloning graag zie is waardering voor diegene die er gebruik van maken.
Maar kom niet met een andwoordt dat als je geen lid bent van de KSN dat je niets doet voor de visserij.
En ik vis meer dan alleen op Karper.

MVG:
Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-12-2009 13:18

Harnold je hebt een discussie gemist zo het lijkt.
Ik ga er nu niet weer over beginnen ik heb het nu naar mijn zin en ik wil dat graag zo laten.

Ik blijf er echter bij dat het uitgebrachte advies magertjes is en dan druk ik mij nu voorzichtiger uit dan toen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-12-2009 14:02

@ Marcel.

Misschien verwoord ik mij niet duidelijk genoeg, maar ik zeg nergens dat men lid moet zijn van de KSN.
Zou overigens wel prettig zijn :wink: .
Tuurlijk wordt er door allerlei verenigingen goed werk verricht, maar niet specifiek tbv de karpervisserij, en DAT doet nu juist de KSN.
De aangehaalde (positieve) punten door mij komen allemaal ten goede aan de karpervissers. WEL de vruchten ervan plukken..Mochten wij in de toekomst problemen met de politiek gaan ondervinden, en die gaan er komen, let op mijn woorden, dan zegt men was ik maar lid geworden want dan hadden we sterker gestaan!!! Laat men zich dit goed realiseren. Het wordt weer onderschat , ook typisch Nederlands ; zo'n vaart loopt het niet. Dacht men ook van de Duitsers :o
Als het kalf is verdronken....

@ Douwe : mogelijk dat ik de discussie heb gemist. Wil jij dat dan voor mij copy en paste toepassen en in een pb sturen. Alvast dank. Dan kan ik met jouw advies mogelijk binnen de KSN ermee aan de slag!!!

gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-12-2009 14:13

maar ik zeg nergens dat men lid moet zijn van de KSN.
Zou overigens wel prettig zijn :wink: .
gr Harnold


dit klinkt aannemelijk en normaal

zo'n vaart loopt het niet. Dacht men ook van de Duitsers


dit klinkt haast als chantage.... en een soort van dwang...


:o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-12-2009 14:35

Nee Michel, absoluut niet, en wordt weer verkeerd neer gezet.
Geen chantage, ik noem het wakker schudden.
Nog een voorbeeld : Plas in Drenthe is nu dicht, door provinciale staten gerealiseerd. Waarom? Niet tijdig ingrijpen in bepaalde problematiek die daar ter plekke heerst. Mogelijk niet tijdig opgemerkt...zeg ik netjes, toch?
Ook daar dacht dat men dat het niet zo'n vaart zou lopen. We denken/dachten en toch pakt het weer verkeerd uit.
Zie het als een waarschuwing. Niet achteraf zeuren dat e.e.a. is misgelopen.
Tijdig op de bres springen. Voorkomen is beter dan genezen.

gr Harnold
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

15-12-2009 14:49

Nogmaals Harnold.

Dan de KSN goede dingen doet hoor je mij niet ontkennen.
Maar dat je zonder de KSN ook goede dingen voor mekaar kan krijgen is ook een feit.
Jij komt met voorbeelden allemaal mooi.
ga vooral zo door.

De vereniging waar ik toen ik het bestuuur zat heeft zelf...zonder de federatie met de gemeente om de tafel gezeten.
En voor de WOR opgedoekt werd hadden wij zonder de KSN ook al voor mekaar dat je bij ons het hele jaar met tent mocht nachtvissen als je een nachtvispas had van ons.
En nu na de afschaffing van de WOR is dit nog steeds het geval.

Ook uitzetting heeft plaats gevonden zonder de KSN.
Weliswaar geen spiegel projeckt maat schubkarpers.

De opmerking van mij richting Daniel was dat er ook genoeg gebeurd buiten de KSN om.
En dat als je ergens een pleidooi voor op een forum houd je ook recht van spreken hebt ook al ben je geen lid van de KSN.
Want anders moeten ze dit forum het KSN-Forum gaan noemen.

Dat er daarna allemaal reactie,s komen met wat de ksn al dan wel niet goed doet is typisch hollands zoals jij dit aanhaald.
Mischien even terug lezen en kijken waar mijn andwoord nu om draaide had je al een hoop typwerk kunnen schelen.

En helemaal laagdunkend vind ik dat de vereniging niet specifiek dingen zou doen voor de karpervisserij.
Een hoop vrijwilligers zullen je nu dankbaar zijn dat je al hun vrije tijdsopgave zomaar over het hek gooit.
De karpercommissie,s kunnen dus volgens jou nu wel opgedoekt worden in de verenigingen.

nee harnold...KSN doet goede dingen..heb ik nooit ontkent.
Maar gewoon zeggen dat dingen buiten de KSN afdoende zijn doet mij en ik denk veel meer vrijwilligers pijn in het vissend hart.

Bedankt hiervoor:
Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-12-2009 14:51

je hebt ook wel gelijk dat je samen sterk staat om e.e.a. voor elkaar te krijgen of niet te laten gebeuren etc.

alleen die 2 zinnen waren enigzins een contradictie in mijn optiek :P

ik ben geen lid omdat ik een hekel heb aan zo een beetje elke vorm van politiek (en de daarbij behorende spelletjes) en dus ook een instelling die voor de dingen staat waar ik van hou..

zelfs de BCD ( Bond van Cannabis Detailisten) krijgt geen cent van me :D ( en dat terwijl een lekkere joint toch iets is wat ik graag rook) en zo ook in die wereld is de toekomst niet zeker of ik later op mn ouwe dag nog steeds zo vrij ben een joint te mogen roken.

maar ga door met het goede werk!

ik pas alleen...

ben ook niet zo een groeps mens, meer een individualist.

maar mocht er een dag komen dat het echt nodig is. dan ben ik de eerste die zich aanmeldt.(puur uit mn eigen standpunt gezien dan :wink: )

mocht dat niet baten dan zal ik Niet achteraf zeuren dat e.e.a. is misgelopen 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-12-2009 15:04

Hallo Daniel T.

Ik lees de berichten nu pas. Misschien komt mijn bericht negatief over maar niet zo bedoeld. ik ben nu aan het werk en kom daar vanaaf even op terug.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-12-2009 19:58

De KSN en vrijwillgers, daar wil ik mee starten, jullie doen gewoon topwerk en heb ook veel respect voor de begeleiders die jaarlijks op vrijwillige basis hun tijd op offeren om de jeugd wat educatie bij te brengen. Daarvoor een dikke duim omhoog. En dit zie ik nu ook als valkuil. Juist deze jeugd die hun hart bij het karpervissen hebben en zich opgeven voor zo'n kamp, zijn vaak niet de jeugd die gehaast even een setje kopen om even op karper te vissen. Vaak zijn dit ook de mensen die onverantwoord omgaan met de vis.

Deze doelgroep is moeilijk om aan te pakken maar je pikt deze (vissers) er best wel snel uit. Door een praatje te maken met deze doelgroep, weet je al vaak watvoor vlees je in de kuip hebt. Vorig jaar nog betrapte ik iemand die echt heel fout bezig was, die heb ik daarop gewezen en ook direct melding gedaan bij de visvereniging van de betreffende gemeente. En dan moet er een lampje gaan branden en Boa's ingeschakeld worden of extra controles. In de 3 jaar dat ik op dat water vis ben ik maar 1x gecontroleerd. Veel te weinig vind ik!! Je hoort, nog meer regels!!! Welke regels dan? 1 vergunning 2 hengels en een onthaakmat en we kunnen vissen maar je hebt vissers die willen het onderste uit de kan.

Ook ik draag mijn steentje bij om rotzooi op te ruimen van een ander en keurig mee te nemen. Iedereen schreeuwt wel ruim je rotzooi op, maar hoeveel ruimen ook daadwerkelijk de bende op van een ander? Ik denk weinig! Want zeg nou zelf dat is jou verantwoording toch niet? dus waarom zou IK die rotzooi opruimen.

* De dvd verantwoord vissen op karper, heel goed ding! Maar hier in mijn regio van Friesland in geen velden of wegen die dvd te bekennen. En dat is nou zo jammer.

* Vraag als KSN een column aan in de bladen Karperwereld, Karper en Spiegel. Die ene pagina kunnen ze echt wel missen hoor, neem dat maar van mij aan. Pak daar je voordeel mee.

* start een actie met de winkeliers om toch een goede voorlichting te geven, mits dat nodig is.

Ik wil best wel een donatie doen jaarlijks, geen probleem. Net als M. Tja ben ook niet zo een groeps mens, meer een individualist. Mij zul je niet vinden bij de meetings, en als de KSN een vrijwilliger nodig heeft voor bijv. een Jeugdkamp, dan wil ik mij daar best wel een keer voor ter beschikking stellen, mits dit te combineren is met mijn werk.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-12-2009 21:28

Marcel en Michel.

de essentie van mijn betoog zit in : verenigt u en je staat sterker.Met het oog op de toekomst :wink:

Ik doe naast het ksn gebeuren ook de regio groningen/drenthe en ben bestuurslid in de plaatselijke hengelsportvereniging en controleur.
Maar zit toch bij de KSN!
Ik heb ook niet gezegd dat HSV niets op karpergebied zouden kunnen doen.
Maar blijf bezig mannen en mss zien jullie het licht nog een keer :wink:

gr Harnold
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

15-12-2009 21:29

Hallo Dries,

Bedankt voor je reactie. Het is niet zo dat ik mensen veroordeel die wel/geen lid zijn van de KSN, dat is niet de essentie. Het viel me alleen op, vandaar. Jouw uitleg begrijp ik ook volledig en ik ben blij dat mensen ook uit zichzelf initiatieven ondernemen om de negatieve kanten die het karpervissen met zich meebrengt aan te pakken.
Wat ik bedoelde met mijn opmerking was duidelijk maken dat ik soms wel erg moe wordt van iedereen die zegt het beter te weten, maar als het er op aankomt het laat afweten, en dat vind ik jammer. Of je wel of niet lid bent van de KSN maakt daarin niets uit, echter kwaad kan het niet :lol: Na je uitleg begrijp ik je echter beter.

- Wat betreft die DVD; verantwoord vissen op karper is verkrijgbaar geweest in de meeste hengelsportzaken. Zowieso heeft de Fuik in Leeuwarden hem gehad, daar heb ik hem zelf gezien. Om het feit dat deze gratis was is hij waarschijnlijk erg snel uitgedeeld en kan het zijn dat je hem hebt misgelopen. Er zijn echter nog zat mogelijkheden om aan de DVD te komen, o.a. op de stand van de commissie Jeugd van de KSN op alle grote landelijke beurzen.

- We hebben met de commissie Jeugd een jeugdkatern gehad in De Karperwereld. Echter, na ongeveer 1.5 jaar is deze ter ziele gegaan. O.a. veel negatieve reacties over het 'niveau' van het katern waren hier debet aan. Erg jammer, want het blijft een mooi platform om de jeugd te bereiken. Wel gaan we nog steeds verder met losse artikelen, o.a. in Het Visblad.

Wat ook blijft opvallen is het verschil in niveau van mensen die meegaan met de jeugdkampen van de KSN. Dankzij goede promotie op beurzen, in bladen etc. hebben we elk jaar heel veel aanmeldingen voor de Jeugdkampen van de KSN. Hier zitten gevorderde vissers bij, maar bij elk kamp zien we ook nog beginners. Vooral deze jongens kunnen we tijdens een praktijkweek heel veel bijbrengen, en zij zullen dit ook weer overbrengen op vismaatjes in de buurt. Zo bereik je toch wel een behoorlijk brede doelgroep!

Hopelijk heb ik hier eea. mee verduidelijkt!

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-12-2009 21:35

Dus Harnold uit jou reactie kan ik afleiden dat de KSN leden allemaal het licht hebben gezien?
En ik kan er ook uit afleiden dat de mensen die geen lid zijn allemaal in het duister leven?

Kom op zeg nog eventjes dan valt de KSN nog onder de noemer van sekte.

Wel eventjes met de beentjes op de gronds blijven het is allemaal al zo zweverig.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-12-2009 21:38

Het moet niet zo gaan worden

Dat als je niet lid ben dat je niets mag gaan zeggen


Alsof je zegmaar niet stemt op politiek,mag je je mond ook houden,geen recht tot spreken
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

15-12-2009 21:49

De hele issue van mijn relaas wordt gewoon in die ene zin weer onder streept:

[u][i][b] Maar blijf bezig mannen en mss zien jullie het licht nog een keer [/b][/i][/u]

Laat mij maar in het donker leven harnold.
krijg gewoon weer het gevoel dat ik hier een stuk beter zit.

Suc6 met je missie.
Zelfs de Jahova hier zien hebben sneller door dat ik het geloof anders zie dan zij.

Groet:
Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-12-2009 22:08

Met 8 Friese gemeenten die het duister weer terug willen hebben? Tja Douwe, dat wordt inderdaad in het duister leven daar.

Haha, in plaats van de dromenvanger van de Ojibweg ben jij de woordenvanger van de Leeuwarders. :D

Allemaal doorgaan met het goede werk. Ga ik lekker vissen. :wink:

Pfff, de verschrikkingen aan het water? Was het maar waar. De verschrikkingen zitten hier op het board. :o

:lol:

Groet, Kees.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

15-12-2009 23:11

Meer als de helft wat je tegenkomt aan de waterkant... zal je nooit bekeren naar wat als ''ideale'' visser moet worden genoemd.{wedden? :cry: }
De ksn jeugdviskampen... petje af!
Daar worden goede zaken gedaan, die generatie groeit op met de juiste "'vonk''
naar de TOKKIES.
Spreek ze wel hoor, de jonkies... :D ...zitten al heftige tussen en jawel, met de juiste houding zoals je het wil zien :D
Oftewel, houd moed komt goed! :D
Mvg. ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.