karpervissers overvallen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

15-11-2009 20:29

Mijn vrouw attendeerde mij afgelopen week nog ff op een artikel in de krant:

Nachtvissers overvallen
Twee jonge karpervissers uit Pekela zijn 's nachts in hun tent in Scheemda overvallen door twee gemaskerde mannen. De jongens zijn op blote voeten gevlucht naar een nabijgelegen tankstation.

Als ik dit lees wordt ik toch zo verschrikkelijk kwaad :evil: :evil: :evil: :evil: !!

Kun je dan ""(&!' :evil: in dit land helemaal niet meer fatsoenlijk je hobbie bedrijven!!
Ik moet er toch niet aan denken dat mij zoiets zal overkomen (en ik bv. ook mijn zoontje nog bij mij heb!). Ik heb de schrik er nu toch weer even goed in!

Hoe ervaren jullie dit soort berichten?

grtz
jos
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 20:32

Diep triest en onnodig,maargoed daar denken die maskermannetjes anders over!!


Gewoon spijtig opnieuw


Mvg Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

15-11-2009 20:37

Mwah ja, altijd een hoop verhalen en berichten. Dat het gebeurd is een feit.. Alleen hoe vaak gebeurd het nou? Ik heb in mijn persoonlijke omgeving(en woon nog wel in de Randstad) nog nooit echt iets geks mee gemaakt. Als er eens één keer iets gebeurd dan worden de verhalen altijd zo overdreven enzo.
Maar toch erg lullig voor deze jongens! :evil:
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

15-11-2009 20:50

Het is juist zo dat het vaak genoeg voorkomt, maar alleen niet alles in de krant verschijnd! Ik heb er zelf ook ervaring mee gehad dat ik 's ochtends mijn tent open ritste en dat tot mijn grote verbazing mijn complete hengel (+ molen) en Delkim Plus van mijn pod gejat waren. Vreemd genoeg heb ik daar niets van gemerkt terwijl ik toch maar 2 meter van mijn hengels lag.

Vaak is het ook zo dat deze 'dieven' precies weten waar ze mee bezig zijn dus op die manier ongemerkt jou spulletjes meenemen. Aangifte doen helpt ook nauwelijks, politie doet er niet veel mee!

Ben nu in het bezit van een Delkim setje met anti-diefstal mogelijkheid. Het zal de diefstal niet tegengaan maar je maakt het ze wel een stuk ingewikkelder. :wink:

Erg triest van deze gasten om op zo'n manier je hobby te 'verzieken'!

Gr. Jef
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 20:52

Kan je zeggen,gebeurd vaker dan je zelf door hebt. Alleen lekt het de meeste keren niet uit,omdat de jongens die overvallen zijn geen verdere problemen willen,en ik denk dat je leven meer waard is dan die enkele karper spullen.


Mvg Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

15-11-2009 20:55

Dit ben ik met je eens Leen!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 20:56

Jeffrey van der Wou schreef:Ben nu in het bezit van een Delkim setje met anti-diefstal mogelijkheid. Het zal de diefstal niet tegengaan maar je maakt het ze wel een stuk ingewikkelder. :wink:



Gr. Jef


Tja als jij ligt te pitten en je delkim gaat piepen en je reciever gaat trillen etc etc,ben je al te laat man. Want jij met je slapen kop bent dan gewoon net te traag. Het boeit de gasten echt niet of er een piepje gaat of een complete scheepshoorn afgaat. dan zij ze al weg als jij buiten staat.


Mvg Leen

ps. Dit is al eens een eerder gevoerde discussie. Liep ook niet vlekkeloos.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-11-2009 20:59

leen goudappel schreef:Kan je zeggen,gebeurd vaker dan je zelf door hebt. Alleen lekt het de meeste keren niet uit,omdat de jongens die overvallen zijn geen verdere problemen willen,en ik denk dat je leven meer waard is dan die enkele karper spullen.


Mvg Leen


Wat een onzin. Als dit je gebeurt geef je het aan bij de politie.

Bericht van topicopener gaat trouwens over een overval en niet over diefstal in het geniep. Inderdaad is er geen melding van te vinden. Op zich wat vreemd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

15-11-2009 21:04

Ter info wellicht :
http://www.politie.nl/groningen/opspori ... issers.asp

Het bericht geeft niet aan of het om de spullen, geld oid ging en of er nu iets is gejat.
Dit geval is dus wel ff wat anders dan 's ochtends uit je bivy komen en ontdekken dat je handel is verdwenen............................(is ook zwaar klote trouwens!)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 21:08

Jah dat zeg jij Kees

Doe jij het lekker aangeven als het je gebeurd. Een ander doet dat niet en vind het best zo,veel mensen zijn gek genoeg om je erop terug te pakken. En om eerlijk te zijn,vindt ik het echt niet waard om hierdoor verder in de problemen te komen.

En wat al eerder vermeld wordt,politie doet in 90% van de gevallen niks,want ze kunnen niks. Geen bewijs geen profiel van daders (Mocht dat wel zo zijn,dan juist gaan mensen niet naar de politie) Om verder gezeik te voorkomen.

Maar op het forum valt er natuurlijk altijd makkelijker over te praten dan dat het werkelijk gebeurd bij iemand (Beetje jammer)

gegroet
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-11-2009 21:14

Leen, je vertelt onzin.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 21:21

Hahaha jah tuurlijk. denk wat je wil denken. Hoevaak zit jij nog aan de waterkant? Ik denk als je er in deze tijden vaak zit dan hoor je wel het 1 en ander. Dusjah dan kan je wel een beetje een situatie schets maken.

En ik denk als je het meerdere malen meemaakt van je naaste vissers,dan weet je wel een beetje hoe het gaat!!


Maargoed denk wat je wil denken!! Wat jij denkt moeten we dus allemaal maar denken :o :roll:


Gr Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

15-11-2009 21:28

leen je hebt volkomen gelijk! je kunt het beter accepteren want de politie kan er toch niks mee! je hebt geen getuigen etc. het engiste nadeel is gewoon dat je veel geld kwijt bent. natuurlijk super klote maarja je als het weg is krijg je het toch nooit meer terug. accepteren is in dit geval het beste. naja wel een beetje triest je bent bijna genoodzaakt bent om voorwerpen mee te nemen om je eigen te verdedigen:s want als er een paar van die mafkezen in je tent staan word je natuurlijk ook niet echt vrolijk.

groetjes stefan!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 21:33

Inderdaad,maar beter laten gaan dan zelf verdediging,want dan krijg je het alleen maar moeilijker want dan heeft de politie wel wat te doen,en dat is jouw oppakken!

Je kan het beter voor lief hebben. Of er nu wat gejat word,of ze jatten niks en lopen je gewoon te zieken.


Of je nu een rugbyspeler bent of niet, je pakt altijd het kortste eind,in welk geval dan ook. Bestolen worden of zelf de klappen uitdelen.


Mvg Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-11-2009 21:35

Gewoon 100% lulkoek.

Als je geen aangifte doet, bestaat het delict niet en wordt er nooit verder iets aan gedaan.

Je kunt bij de politie, via de telefoon en zelfs via internet aangifte doen van het delict.

http://www.politie.nl/aangifte/

Nu verdraai je het trouwens weer naar verdedigen. Dat is een ander verhaal.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2009 21:39

Zo gaat het gewoon,ze lachen je uit 'Ow daar heb je weer een domme visser' dossier kan in de vuilnisbak

En heb het over allebei de kanten nu,want daar loopt het opeens toch naar toe. Doe aangifte meeste gevallen hoor je gewoon niks,want ze kunnen niks Kees! Hoe willen ze jou helpen??? Zonder maar enig bewijs??? Leg uit.


Ow dit zet ik er alvast bij,hoef je het zelf niet te doen fabeltjeskrant natuurlijk
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

15-11-2009 21:44

Je laat je spullen toch niet jatte? Ja als er 6 man voor je tent staan met Pistolen ja dan zou ik niks doen nee.
Laatst gewijzigd door Rutger Scardola op 16-11-2009 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

15-11-2009 22:06

Bang om aangifte te doen stelletje...
Morgen staan ze in mijn tent omdat ... geen aangifte durf te doen.
Of denk dat het niet helpt.

gekker moet het niet worden wat een onzin praat.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

15-11-2009 22:12

Inderdaad makkelijk lullen achteraf! En Rutger, ga mij nou niet vertellen dat jij er wat aan gaat doen! Als er 3 man voor je tent staan had jij toch echt wel gehoopt dat je het lekker lag te dromen en dat het allemaal niet waar was :wink:! Uiteraard heb ik wel aangifte gedaan, maar er werd mij verteld dat ze zonder getuigeverklaringen en uiterlijk van de daders niet veel konden doen! Ook kon 1 van de agenten niet begrijpen wat je in vredes naam 's nachts in een tentje ligt te wachten op een vis :roll: dus met andere worden heb ik er volgens hem een beetje om gevraagd, BULLSHIT dus!

Het enige wat ik hier kan zeggen: Ik hoop dat het jullie nooit overkomt!

GR Jef
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

16-11-2009 06:39

precies wat je zegt jeffrey
je komt slaap dronken uit je bivvy en dan ga je wat doen .
echt niet voordat je wat wil doen heb je al een klap met iets of in het ergste geval iets van ijzer ergens in je lijf.
er zijn volgens mijn maar weinig mensen die 100% bij hun positieven zijn als ze ergens van wakker schrikken.
ik ben echt niet bang om aan de waterkant te slapen maar indit soort gevallen ben je gewoon machteloos.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

16-11-2009 09:12

Het is gewoon belachelijk dat dit zo vaak gebeurd maar je kan er zelf heel makkelijk iets aan doen..

wat je nodig hebt is een pieper ( geen delkim uiteraard ;))
wat vis lijn (ehm hebben we die wel bij ons?)
4 stokjes met een "V"
en een stuk lood...

de 4 stokjes plaats je rond je stek ongeveer 2 a 3 meter rond je tent.
daar leg je je vislijn overheen het uiteinde leg je in je pieper die naast je tent staat of erin als dat gaat. daar knoop je dat stuk lood aan... prima tripwire als je het mij vraagt...
je zal er altijd sneller bij zijn dan dat je dit niet doet toch?
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

16-11-2009 09:46

Rutger Scardola schreef:P.S. Ik vis vaak achter flats en bij huizen dus hier zul je ook niet snel overvalle worden lijkt mijn.


Waar wordt je eerder overvallen/beroofd... midden in de stad waar iedereen je ziet zitten, of ergens in ""the middle of nowhere" waar niemand weet dat je zit? ;)
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

16-11-2009 10:32

Verzeker gewoon je vis spullen ..
Laatst gewijzigd door Rutger Scardola op 16-11-2009 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

16-11-2009 11:04

Kees Ouwehand schreef:Gewoon 100% lulkoek.

Als je geen aangifte doet, bestaat het delict niet en wordt er nooit verder iets aan gedaan.

Je kunt bij de politie, via de telefoon en zelfs via internet aangifte doen van het delict.

http://www.politie.nl/aangifte/

Nu verdraai je het trouwens weer naar verdedigen. Dat is een ander verhaal.

Groet, Kees



Erg leuk zo'n proces-verbaal die op een stapel gaat. loopt de dief tegen de lamp krijg je misschien je spullen terug. Je denkt toch niet dat ze een onderzoek gaan instellen omdat je rodpodje gejat is? Daar zit je dan een kilometer naast hoor. Ik denk dat leen het zo bedoeld. dus heeft het eigenlijk totaal geen zin om aangifte te doen. Heeft net zoveel zin om aangifte te doen als je fiets is gejat of je je beurs bent kwijt geraakt kot allemaal op de stapel en als ze dan een junk vinden op een gejatte fiets dan is het case closed. Mochten ze het vinden of loopt de dader tegen de lamp dan bellen ze wel even want ze hebben belangrijkere zaken te doen. fiets lichten controleren of zo.

Zo werkt het in Nederland maar geef je die gast een beste optater voor zijn kanis dan mag je oppassen dat je zelf niet een maandje kan gaan zitten.

gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-11-2009 11:29

Peter,

Dat er wat te verbeteren valt aan het functioneren van de politie geloof ik best. Hoewel klagers momenteel wel erg veel meer aandacht vragen dan de nog steeds aanzienlijk groep niet klagers. Het principe daarachter is een aardige discussie waard, maar dat zal verder wel. Straks mogen we weer stemmen, dus grijp je kans.

Neemt niet weg dat iets pas aandacht krijgt als het opgemerkt wordt. Als er geen aangifte wordt gedaan dan bestaat het delict niet. Is het ook geen probleem. Er moet dus wel aangifte gedaan worden om het probleem te signaleren. Dat kan tegenwoordig gewoon via internet. Daarmee heeft de politie het aangifte doen heel laagdrempelig gemaakt. Dus een miniem deel van de tijd die je op dit board verdoet met negativisme, die kun je benutten om iets positiefs bij te dragen. Bespaart je een hoop ergenissen aan het gezicht dat de diender achter het loket trekt dat sommigen kennelijk niet aanstaat.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie