HELP UW MEDEVISSER IN DEN LANDEN (Discutabele opvatting)!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-11-2009 16:37

Eigenlijk vraag ik jullie allemaal zoveel mogelijk om het overgrote deel van de karpervissers in de regio Zuid-Holland en waarschijnlijk nog veel meer regio te helpen.

Tegenwoordig is het namelijk op steeds meer plaatsen enkel toegestaan om 's-nachts te vissen onder een zogenaamde paraplu. Nu kennen wij de paraplu allemaal als de oval met zijflappen, echter hebben de merken Trakker en Aqua op deze versie zoals bekend de Pioneer gemaakt.

Deze steviger en meer ruimtelijke model van de oval kan eveneens in zijn geheel open gevist worden.
Het enige verschil tussen de oval en de Pioneer is het frame dat aan de buitenzijde zit. Verder heeft dit natuurlijk alle kenmerken als de Oval.

Dit is de definitie van de paraplu die volgens zeggen in samenwerking met karpervissers is gemaakt:
Definitie paraplu.


Op de recreatieterreinen van de GZH zijn alleen paraplu’s toegestaan tijdens nachtvissen. De letterlijk vertaling van paraplu is scherm tegen de regen. De voor nachtvissen gehanteerde en toegestane definitie van een papaplu is: een door middel van een inwendig metalen frame strak gespannen stuk waterdicht enkelvoudig doek, waarbij het frame direct verbonden is met dat doek en uitklapt vanuit een centraal punt.
Door zo’n scherm in een schuine hoek op de grond te plaatsen ontstaat een overdekte zone waarbij de achterkant afgedekt is en de voorkant altijd open, dus geen overwrap of inritspaneel gebruiken. De voorkant mag worden voorzien van twee steunen.


Alhier zijn er dus een aantal controleurs die kennelijk van mening zijn dat de Pioneer geen paraplu is en niet voldoet aan alle gestelde eisen van de definitie. Op zich gelijk, maar kennelijk stopt men zelf direct met denken nadat zij dit gelezen hebben. Dit geld niet voor alle controleurs, maar helaas wel voor de meesten.

In mijn brief aan sportvisserij Nederland en de GZH verzoek ik om de definitie te wijzigen.
Hieronder de brief en de reactie


----
Capelle aan den IJssel, 02 november 2009


Betreft: Onduidelijkheid met betrekking verbalisering beleid in relatie tot de definitie paraplu


Geachte heer/mevrouw,

Gezien uw rol als toezichthoudende en handhavende instantie van de hengelsport in de regio Zuid-Holland, wend ik mij tot u in het kader van een grote onduidelijkheid. In mijn brief zal ik u stapsgewijs duidelijk maken waar ik op doel.

Reeds enkele jaren is het de visser op bepaalde wateren slechts toegestaan om zich tijdens de voor de nachtrust bestemde tijd aan het water te bevinden onder een zogenaamde paraplu. De website van sportvisserij Nederlands verwijst op haar website naar uw instantie, met de daarbij vernoemde vermelding van de definitie van een paraplu.

Uw definitie van een paraplu betreft:
De letterlijk vertaling van paraplu is scherm tegen de regen. De voor nachtvissen gehanteerde en toegestane definitie van een papaplu is: een door middel van een inwendig metalen frame strak gespannen stuk waterdicht enkelvoudig doek, waarbij het frame direct verbonden is met dat doek en uitklapt vanuit een centraal punt.
Door zo’n scherm in een schuine hoek op de grond te plaatsen ontstaat een overdekte zone waarbij de achterkant afgedekt is en de voorkant altijd open, dus geen overwrap of inritspaneel gebruiken. De voorkant mag worden voorzien van twee steunen.

Daar wij ons als karpervissers zoveel mogelijk proberen te houden aan de geldende regels, denken wij ook mee in de ontwikkeling van producten, actuele wetten en gemeentelijke regelgeving voor het betreffende water. Dit alles om als nachtvisser en met name als karpervisser, zo comfortabel mogelijk te kunnen vissen. Als karpervissers trotseert met soms atmosferische omstandigheden die menig persoon liever thuis doet laten blijven. Een goed en met name stevig onderkomen, is gedurende deze omstandigheden in de buitenlucht een onmisbaar attribuut binnen de uitrusting van een karpervisser. Het is inmiddels bij de meeste karpervissers bekend dat men gedurende de nachtelijke uren helaas geen gebruik mag maken van een zogenaamde tent of bivvy. Echter heerst er bij een grote welwillende groep vissers een onduidelijkheid ten opzichte van het gebruik van de toegestane paraplu dan wel oval. In uw opgestelde definitie en bijgevoegde vergunnings bijlage toont en spreekt u eveneens inhoudelijk uit wat u bedoeld met een paraplu.

De oorspronkelijke definitie van een paraplu betreft:
Een paraplu of regenscherm is een gebruiksvoorwerp dat de functie heeft om een persoon tegen de regen te beschermen. Een paraplu is gemaakt van een aantal baleinen, waarover een waterafstotende stof is gespannen, en een stok met handvat om het geheel op te steken. Paraplu's zijn inklapbaar en soms ook opvouwbaar.

Nu, bijna 100 jaar na het in gebruik nemen van de paraplu, heeft men de paraplu verder ontwikkeld en ook voor de hengelsport een model ontworpen die voldoet aan alle gestelde eisen van de oorspronkelijke definitie. Echter wijkt deze op slechts 1 punt af van datgene u in uw definitie probeert duidelijk te maken.

Om inzichtelijk te maken wat ik bedoel aan te geven, voeg ik bij deze digitale brief 2 foto’s, zoals hieronder afgebeeld.

Model 1
Afbeelding

model 2
Afbeelding

Op de meest linker foto toon ik u een zogenaamde oval paraplu ( model 1) , die u zowel toont op uw website, evenals gevoegde bijlage bij de hengelsport vergunning . Op de meest rechter foto toon ik u een oval paraplu (model 2), zoals deze heden ten dagen door verschillende bedrijven op de markt gebracht word. Zoals u kunt zien, voldoen beiden paraplu’s aan uw gestelde definitie door het gebruik van een enkelvoudig doek. Voldoen beiden paraplu’s aan uw definitie, doordat het doek direct verbonden is met een centraal punt uitklapbare systeem. Voldoen beiden paraplu’s aan uw definitie, omdat het in een schuine hoek geplaatst moet worden en aan de voorzijde altijd open is en met twee stokken in de grond verankerd staat.

Het enige verschil tussen beiden paraplus (model 1 en model 2) is dus het frame. Uw definitie spreekt over een inwendig metalen frame, zoals te zien op de foto van model 1. Op de foto van model 2 ziet u duidelijk dat het frame eveneens vanuit een centraal punt uitklapbaar is, maar dat het daadwerkelijk frame in het kader van ruimtewinst en stevigheid aan de buitenzijde geplaatst is. Op deze manier (model 2) is het dus mogelijk een constructie te produceren die voor een steviger, veiliger en meer comfortabeler verblijf aan de waterkant zorgt.

Zoals u kunt zien, spreken we hier slechts van een minimaal verschil in eigenschap cq ontwerp en uiterlijke kenmerken. De praktijk heeft ons karpervissers echter uitgewezen dat enkele van uw FTE’s, de door u opgestelde definitie wellicht in onze ogen te letterlijke neemt. Het is ons door uw FTE’s vermeld verboden te zijn, om tijdens de voor de nachtrust bestemde tijd onder model 2 aan de waterkant te bevinden. Zeer formeel gezien, spreekt u in uw definitie van een ’’inwendig’’ frame (model 1). Echter verzoeken wij u, met inachtneming van de in de brief gestelde moverende redenen, sterk in overweging te nemen om deze definitie te wijzigen en te veranderen naar de bewoordingen ‘’ inwendig of uitwendig frame ‘’ . Hierdoor creëert u zowel duidelijkheid voor zowel ons karpervissers, als voor uw FTE’s. Buiten bovengenoemde komt u ons ook een stukje tegemoet. Ik sta open voor een eventuele product demonstratie of mondelinge toevoeging aan deze brief.

In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd, wacht ik op uw reactie.


Met vriendelijke groet,

J. Op ’t Hof

---------------------------------------

Dit was de reactie

Geachte heer Op 't Hof,

in reactie op uw brief het volgende.
De door ons gehanteerde definitie is niet "onze" definitie. De omschrijving is tot stand gekomen in overleg met de Federatie ZWN, en o.a. de besturen van Rotterdam en Den Haag (grote verenigingen in onze regio).
Pas dit jaar is deze omschrijving definitief geworden. De omschrijving is gemaakt op verzoek van vele karpervissers omdat ook zij duidelijkheid wilden hebben t.a.v. het legaal te gebruiken onderkomen. Tot nu toe is men ook blij met de gecreërde duidelijkheid.
Omdat het gevoerde beleid een dynamisch beleid is wordt er met de verschillende partijen overleg gevoerd. Hier worden voor en tegens afgewogen en eventuele gewenste veranderingen besproken. Gelet op de recente invoering zullen we op dit moment geen wijzigingen aanbrengen in het bestaande beleid, dit komt de duidelijkheid niet ten goede. Uiteraard kan tijdens de evaluatie, in de loop van het volgend jaar de uitkomst anders zijn. In ieder geval zal een eventuele wijziging doorgevoerd worden in overleg met de eerder genoemde partijen.

Hoogachtend,

C.A. Olsthoorn
Hoofd bureau Toezicht en Handhaving G.Z-H


Mijn verzoek is nu dan ook aan alle karpervissers die ook graag gebruik willen blijven maken van de Pioneer of soortgelijk onderkomen om een email te sturen naar info@groot-rotterdam.nl / gzh@pzh.nl en sportvisserij Nederland

In de hoop dat zij dan ook proberen om af te wijken van de definitie tot dat deze aangepast kan gaan worden!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 11-11-2009 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-11-2009 18:08

SUPERRRRR inisiatief (hoe schrijf je dat? :oops: )
dingen moeten geevalueerd worden, het gaat om de bedoeling van dit idee
nl: de campingvissers weren. Ik vind dat de voorkant NIET afsluitbaar mag zijn, model maakt niet uit.
Zelf ben ik in het bezit van een power-plus paraplu met de balijnen/frame
aan de binnenkant, maar.... mijn mailtje is onderweg :wink: :wink:


Heb trouwens zelf nog nooit een nachtvis probleem gehad( 2-6nachten in de maand) in 23 jaar tijd :wink: 8)

succes....,
fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

05-11-2009 21:10

goed initiatief.
maar zal nog wel even duren voordat er werkelijk iets veranderd.
als lid van de karpercommissie ga ik dit zeker meenemen in een volgende vergadering.
zelf vind ik dat de waaier modellen zonder voorkant ook toegestaan moeten worden.
waarom omdat net zoals de ultralite en andere dit model anno 2009 plu,s zijn.
en fred zag ik jou pas niet met een dichte tent op een bekend water in delft :lol: :lol: :lol: :lol:
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

05-11-2009 23:41

Jordy, mooi verwoord man ! Heb het linkje doorgestuurd naar de Karperafdeling van de GHV.
Morgen stuur een ik een email naar Rotterdam,SVN en GZH.

Gratia
Ben
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

06-11-2009 00:28

Klopt mies/stef.. :oops: :oops: Ben ik eerlijk in, en niet hypocriet
Is tot nu toe gedoogd,(ter plekke) maar was ook sinds 100 jaar dat ik 2 wkn zat.
Heb de 1e week overdag gewerkt, en s,nachts gevist.
Heb de eerste week ook alleen onder de plu gelegen, maar werd schijtziek van 103 verschillende wind richtingen. Besloot toen de 2e week m,n 1 persoons chub neer te zetten.
Als gedogen afgelopen is (voorstander) ben ik gewoon weer onder de plu te vinden zonder commentaar. Laag opzetten, of s,nacht de plu draaien
doe ik zonder problemen.
Vis trouwens doorgaans 9 v.d 10 nachten onder de plu. Eind middag/vroege avond beginnen, en na het ontbijt&koffie oppakken.

Weet niets van foto,s plaatsen,(totale digibeet) maar heb een mooie foto van de powerplus op de wind zw-7-8 in de 1e week. :lol:

laterzzzz, fred

p.s jij kan inniesjaatief tenminste goed spellen :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 07-11-2009 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
K. van den Herik

06-11-2009 07:13

Beste Jordy,

Goed initiatief. Uit het antwoord blijkt met wie ze zaken doen en hebben gedaan. Deze instelling moet dus de wijziging laten doorvoeren. Federatie dus.

Ben er een beetje uit, maar hoor nog genoeg en wat ik hoor maakt me droevig. Onze federaties maken mij teveel blunders. Moet je eens in je vergunningboekje kijken. Hier en daar gaan "onze" bestuurders aan ons de wet opleggen, door in de vergunning dingen te verbieden die nergens op gebaseerd zijn.

Verder denk ik dat er bij gzh ook wel parttimers werken hoor, hoewel een aantal parttimers weer 1 fte kunnen zijn :wink:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-11-2009 14:29

Bedankt voor de steun in ieder geval.

Wel jammer dat er zo weinig boarders zijn die dit probleem kennelijk hebben? Of worden wij in Zuid-Holland echt anders behandeld?
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

09-11-2009 15:14

Ik ben gelukkig maar 1 keer gecontroleerd maar heb nog nooit last van me tent gehad ook andere die ik ken niet.

Gelukkig maar anders gaan we ook schrijven
K. van den Herik

09-11-2009 15:33

Jordy,

Wordt een beetje moe van om naar cbb en zo te verwijzen terwijl de ene (r)cbb, rotterdam dus, niet luistert hoe een andere (r)cbb, grun-drenthe, de boel oplost. Voorstel voor plu had kunnen zijn. shelter met een minimale opening, zoals de mussels is geregeld.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-11-2009 18:44

Klaas,

idd. Maar goed, de uitleg die ik kreeg was dus dat de definitie door o.a karpervissers is opgesteld? Fijne mensen dus... :-?
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

09-11-2009 19:24

Vind het wel fijn ja, dat er uberhaubt nog mensen zijn die iets voor andere proberen te regelen.
Dat het nu niet in jouw straatje past... tja jammer...

Oftewel; je had je ook eerst in de regels kunnen verdiepen voordat je een tent/plu koopt.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-11-2009 21:21

Nelis..jij was toch die gozer die een week lang naast me zat in die aqua ?? :lol: :lol: :lol: (voor de duidelijkheid:op een water met gedoogbeleid)

Ben het met je eens , maar toch..
Je hebt gelijk: je in de regels verdiepen
je hebt ongelijk: regels zijn opgesteld door (karper) vissers??
what the f... maakt het uit of een balijn/frame aan de binnenkant zit
of aan de buitenkant.?? MITS...hij NIET afsluitbaar is aan de voorkant.


p.s binnenkort een naggie, of toch eindelijk eens vissen met oud en nieuw??
spreek je,
freddie
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-11-2009 22:23

Dit heeft niet zozeer betrekking op mij.
Ik weet al lang dat er kromme regels gehanteerd worden mbt de Pioneer.
Dit heeft niet met mijn koop te maken, ik neem aan dat je dat bedoelde toch?

Ik gebruik overigens zowel een oval, pioneer, bivvy of shelter. Afhankelijk van het water of juist de stek

Mbt regelgeving zit ik er wel goed in, dus maak je daar maar niet druk over. :wink:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

11-11-2009 12:25

jordyopthof schreef:

Mijn verzoek is nu dan ook aan alle karpervissers die ook graag gebruik willen blijven maken van de Pioneer of soortgelijk onderkomen om een email te sturen naar info@groot-rotterdam.nl / gzh@pzh.nl en sportvisserij Nederland[/b]

In de hoop dat zij dan ook proberen om af te wijken van de definitie tot dat deze aangepast kan gaan worden!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D


De besturen waar de GZH op doelt zijn de SVBD, GHV en Groot Rotterdam. SVBD leden kunnen hun mails sturen naar karpercommissie@svbdelfland.nl

Voor de GHv leden heb ik geen mail adres maar wel een link:
http://www.ghvdenhaag.nl/karpervissen/v ... deling.php

De leden van Groot Rotterdam kunnen mailen naar het eerder genoemde mail adres.

Nog even een puntje m.b.t. de titel. Er staat (kromme regelgeving) ik ben van mening dat het tenminste regelgeving is en duidelijk is. (inhoud is discutabel) Echter voor deze regelgeving was je overgelaten en controlerende instantie die soms wel soms niet voor een tent/bivy/shelter enz. bekeurde.

Mvgr. Rene
K. van den Herik

11-11-2009 13:00

Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.


http://www.karperstudiegroep.nl/index.p ... Itemid=262
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

11-11-2009 14:30

Klaas,

Gezien je bericht lijkt het erop dat je in de veronderstelling bent dat karpervissers het voorstel van de plu hebben aangedragen bij de GZH, klopt dat? Indien ja dan is die veronderstelling niet helemaal correct. De GZH had voor de schriftelijke toestemming (uitbreiding nachtvissen) al in de regelementen staan dat alleen een paraplu toegestaan is voor (nacht)vissen. De nu bestaande omschrijving is dus slechts een invulling van een reeds bestaande regel bij de GZH. TEvens ook op verzoek van GZH op die manier ingevuld daar zij geen andere varianten willen zien dan een paraplu. Maar nogmaals wil ik benadrukken dat de invulling van de huidige regel discutabel is en het zal zeker helpen als karpervissers de vraag van Jordy ondersteunen en invullen.

gr. Rene
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-11-2009 14:44

duidelijk zijn de regels zeker niet,ik vis best wel veel in het lage bergse bos. rotte,hoge bergse bos.zevenhuizerplas. en daar heb je dus een paar van gzh die de controlles uitvoert,ik zat een dag sessie te vissen met mijn vismaat en gzh komt er aan. ben ik mijn blaauwe boekje vergeten,gelukkig had mijn vismaat er 2 en die geeft me zijn 2de blauwe boekje,puntje bij paaltje:ik krijg een boete omdat mijn blauwe boekje niet in bezit had op dat moment ???????????????????

is dat nou bullshit of niet ? ik moet aan kunnen tonen aan gzh dat ik hier daar en zus mag vissen,en dat kon ik op dat moment ook aantonen,ten 2de staat er geen naam op het blauwe boekje dus was ook onzin want hij zei ja die is niet van jouw, ten 3rde: ik heb alles bij me.de originele envelop van groot rotterdam.de nachtpas,de vispas,de aanvul lijst van wateren,de waterkaart van nl, CONCLUSIE: sommige van gzh vinden het leuk om vissers te pesten.heb meerdere van dit soort verhalen by the way.
ook leuk is dat GZH zelf niet eens weet wat wel en wat niet mag, De ene vertelt me doodleuk dat ik mag vissen in elke tent dan ook mits die niet afgesloten kan worden aan de voorkant en voor 3/4 deel open moet staan van voren.
(koop ik bijna zo"n tent bij carpbs cabin )
hoor ik een week later bij een volgende controlle van een ander persoon dat ik absoluut nergens anders mee mag vissen dan met een paraplu/shelter.want dan geeft die me gelijk een bekeuring,en hij heeft ook niks met die andere man te maken van gzh.

CORRUPTE TERINGBENDE mijn excuses voor mijn taalgebruik.zal binnenkort als ik voor moet komen mijn beklacht gaan doen in de rechtzaal !! namens ons allemaal hoe het er voor staat in de federatie van groot rotterdam,het word steds gekker en het moet maar eens normaal gaan worden,laat ze eens dieven gaan vangen ofzo,of een karpervisser die zich zo noemt en er 1 grote teringzooi van maakt aanpakken en zijn vergunning afpakken voor een xx aantal maanden jaren.daar los je problemen eerder mee op,op deze manier is er voor de jeugd toch ook niks meer aan wel dan ?

vriendelijke groeten Riardo
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-11-2009 14:55

ow jah voor ik het vergeet,mensen die een nacht vergunning hebben of nemen voor volgend jaar,weet dit. slapen mag niet !!!

een man in het lage bergse bos heeft hier ook een boete voor gehad,omdat die aan het slapen was aan de waterkant :o

dit is geen lulkoek !! je zult als je een week gaat vissen toch een probleem hebben in die nachtelijke uurtjes is het niet,en dat de karpervisser dit heeft geregeld allemaal met die plu"s dat is uiteraard onzin. welke randdebiel ( want dat ben je dan ) verkiest een paraplu waar je net een stretcher in kwijt kunt boven tenten oid waar je je hele zooitje veilig in kwijt kunt zetten,(met mooi weer is dit een ander verhaal ik vind het soms ook heerlijk in een plu,lekker naar het water kijken maar in de koudere dagen met wind en regen? ) zonder dat er een daab je zooi tenminste meeneemt.of je zeiknat regent snachts doordat de wind je plu in blaast met wat regen wat je niet weet,omdat je aan het slapen bent.logisch nadenken en je weet dat dit niet door karpervissers is besloten.we moesten !! je heb namelijk niks te zeggen hier,de karpervissers hebben dit wel verziekt moet ik er bij vermelden,met name in bleiswijk.en het lage bergse bos,omdat men met hele Tenten gingen zitten waar je met 5 man in kan. met arregraten ernaast.kratten bier en barbeque"s dat is de daadwerkelijke reden.omdat kampeerders dit niet mogen en diegene precies hetzelfde deden alleen dan met een paar stokken aan de waterkant,waar amper naar werd gekeken,Die mogen wij dus met zijn allen bedanken. het lamme heineken vissertje dat zich een karpervisser noemt.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

11-11-2009 20:00

Fred, gedogen is een ander woord voor toestaan...

Dus als het gedoogd wordt neem ik m'n Aqua en als het ergens niet gedoogd (raar woord eigelijk...) wordt m'n pluutje.

Makkelijk toch? :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-11-2009 21:31

Nou, dat is dan een eigen vertaling.

Gedogen is afzien van vervolging, ondanks dat het niet toegestaan is en blijft. Dat betekent ook dat men desgewenst wel kan overgaan tot vervolging.

Kortom, gedogen is niet hetzelfde als toestaan en een zekere willekeur bij de vervolging is niet uitgesloten.

Corrupt is het pas als de controleur afziet van vervolging bij het verrichten van een wederdienst. Nu is er alleen een storend verschil in interpretatie. Zou niet moeten, maar komt voor.

Bij de rechter adviseer ik Rik het taalgebruik aan te passen en ook het rationele denkvermogen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-11-2009 02:11

kees,uiteraard ga ik mijzlf zo niet bij de rechter uitten.dit zal ten allen tijde vele malen netter zijn dan dat ik hier mij zelf toespreek naar julie toe,dit is gelukkig ook geen rechtzaal,en ik neem aan dat ik hier best mezelf mag en kan laten zien hier van mijn kant hoe ik ben en denk over deze situatie.ik weet ook niet of uwzelf ook uit deze regio komt waar gzh het voor het zeggen heeft,maar ik denk dat u dan ook aardig PISSED off zou reageren ondanks het op een ietwat groffere weg geinterpreteerd werd door mij,mijn excuses hiervoor.maar het voelt soms heerlijk om je zelf even lekker te laten gaan,en gewoon te zeggen wat je dwars zit.op een manier waar je niet te lang over na hoeft te denken.(laat het maar spreken zo gezegd) Dit is wel allemaal hoe ik erover denk,en waarschijnlijk vele met mij denken hier uit de omgeving.

Hoop Dat we Volgend jaar weer beetje als karpervissers behandeld mogen worden in ieder geval.Net als vroeger.dat ze buiten je (tent) even riepen.CONTROLLE !! En we een lekker bakkie dronken met de controleurs. bij nader in zien nogmaals mijn excuses voor het verkeerd beredeneren en verwoorden hier op het board. ik wens iedereen nog strakke lijnen toe.

Rik
K. van den Herik

12-11-2009 09:24

De door ons gehanteerde definitie is niet "onze" definitie. De omschrijving is tot stand gekomen in overleg met de Federatie ZWN, en o.a. de besturen van Rotterdam en Den Haag (grote verenigingen in onze regio).
Pas dit jaar is deze omschrijving definitief geworden. De omschrijving is gemaakt op verzoek van vele karpervissers omdat ook zij duidelijkheid wilden hebben t.a.v. het legaal te gebruiken onderkomen. Tot nu toe is men ook blij met de gecreërde duidelijkheid.


Tja,

Ze zeggen zelf bovenstaande, zou ik wel eens willen weten waarom de-een federatie voor de zoveelste keer niet in belang hengelsport beslist en welke sukkels die karpervissers zijn.

O ja van dat bezoeken van de alv ben ik vanaf. Vroeger, met alleen een tamtam en 1 telefoon per dorp...

Communicatie mogelijkheden zijn 1000 keer beter en sneller.

Staat nergens in geen 1 statuut dat je perse alleen op een vergadering je mening mag geven. Sterker± elke brief die je schrijft aan het bestuur moet gewoon in een vergadering van het bestuur behandeld worden en je hebt als lid gewoon recht op antwoord.

Als 100en leden een verzoek doen en je luistert als bestuur niet, maat je doet toch je eigen zin omdat dat zo op een alv is besloten, tussen sde kreketten en de drank door, begrijp je het hedendaagdse vereniginsleven niet meer )die is er niet meer' en moet je gewoon zouten. Zeker als je nog betaald wordt ook.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-11-2009 23:48

Beste Jordy,

Wij hebben uw brief in goede orde ontvangen en zullen dit stuk tijdens de eerst komende vergadering bespreken. Op 3 december a.s. is de eerst volgende vergadering en u ontvangt kort daarna een reactie van het bestuur van de SVBD. Het is niet gebruikelijk binnen de SVBD om leden aan te laten schuiven bij een algemene bestuursvergadering. Maar mogelijk zal de voorzitter aanvullende vragen hebben en dan kan ik het altijd nog voorstellen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Algemeen bestuurslid SVBD


DE DISCUSSIE KOMT INMIDDELS LEKKER OP GANG, ZO OOK BIJ DE VERENIGINGEN EN INSTANTIES. ALVAST BEDANKT VOOR DE INPUT EN HOE MEER ZIELEN HOE MEER INVLOED!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie