nash


Plaats reactie
eric alkema
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00

03-03-2003 22:02

Ik heb 2 jaar geleden een Titan Viper gekocht. Ik heb de tent misschien 5 keer gebruikt. De laatste keer hadden we een dikke onweersbui met veel regen,en ja hoor lekkage. Het blijkt dat de stiksels aan de binnenkant waterdicht worden gehouden door een soort silicone afdichtstrip.
Ik kan niet goed omschrijven wat voor spul het is. Die afdichtingsstrips laten allemaal los. Ik kijk dus tussen de stiksels naar buiten,bij mooi weer niet zo
erg, bij regen minder prettig.
Kom ik op de beurs bij Nash Tackel en vertel het probleem. Het blijkt algemeen bekent te zijn. Het blijkt dat bij de oudere versie Viper (de eerste dus)er een chemische reactie ontstaat en dat hierdoor de afdichtingsstrippen loslaten.
"Ja meneer, u moet uw tent opsturen naar Engeland, daar maken ze hem weer helemaal waterdicht,kost je misschien 70 euro" "Wat denkt u dat z'n een tent weegt, komt nog zeker 70 euro verzend kosten bij! Daar heb je bijna een winterskin voor, is hij toch waterdicht."

Ik praat over een tent van f 1200,00. Geen garantie en geen service.
Wie heeft dit zelfde probleem en hoe heb je dit opgelost.

Eric.
Willem Barnas

03-03-2003 22:12

Eric,

Het is een zooitje met die tenten van Meneer Nash, had een tijdje terug een oval te pakken waarvan het hemelwater zelfs dwars door het doek heen kwam zetten!!! Ook de tapenaden lieten los en het lekte bij de nok...... Gauw dat ding aan de kant gesmeten en een Aqua Oval gekocht, die is dus WEL waterdicht!!!!

Als ik jou was zou ik (Ja, sorry, het is heel sneu) dat ding alleen gebruiken als het droog is en hem NIET opsturen naar Engeland. Ik heb namelijk allerlei berichten gehoord over reparatietijden (!) van 3-4 maanden, waarna het vervolgens na drie buitjes weer mis was. Heel erg sneu dus, maar zo gaat dat als alles voor zes euro per dag door een jochie van twaalf in Taiwan gemaakt wordt (nee dit is GEEN geintje)! Schandalig toch?!

Mag ik je qua vervanging een hele goeie tip geven? Koop iets van Aqua Products. Dit is echt heel erg degelijk, doordacht, superwaterdicht en duurzaam spul! Nee, ik heb geen enkele connectie met die firma, maar geef gewoon aan wat mij bevalt, succes ermee!

Interesse? <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.aquaproducts.co.uk" target="_blank" class=bericht>http://www.aquaproducts.co.uk</a><!-- BBCode auto-link end --> , staat alles op.

Groeten,
WB :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-03-03 22:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-03-2003 22:30

Eric,

Hoe hou ik mijn Titan droog? Is al een topic over, dus even zoeken. Maar goed, ik heb er nog een uit kennelijk de goede oude tijd (bouwjaar 97). Nooit gelekt. Overigens heb ik er ook nog een Extreme Canopy bij. Die helpt fantastisch tegen condens (en inderdaad tegen lekken). Maar condens heb je met alles wat enkeldoeks is wel.

Onderhand laten nu ook de tapes los. Kan er niet door naar buiten kijken? Inmiddels heb ik de raad om ze er maar uit te trekken en speciaal voor tenten gemaakte afdichtingskit op de naden te smeren. Te koop in de betere campingwinkel. Lijkt me beter dan opsturen. Dat heeft mijn zoon namelijk gedaan. Na 3 maanden wachten kwam de tent erger terug dan die erheen was gegaan. Mazzel dat de winkelier zo sportief was om de tent met een heel nieuwe te vervangen.

Succes, Kees
Dennis van der Reest
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-09-2002 02:00
Locatie: Den Haag

03-03-2003 23:19

ik heb zelf mij oval profill umbrella terug laten sturen naar Engeland door mijn hengelsport zaak en hij zeg dat het kostenloos gemaakt word en dat heb ik van meerderen mensen gehoord dat ze hem kostenloos hebben laten maken via hun winkelier. Dus ik zou als ik jou was ook terug gaan naar waar je hem gekocht heb en eisen dat hun hem moeten laten maken.
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

03-03-2003 23:19

Willem,

welke heb jij? De 50 of 60 inch?
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

04-03-2003 08:54

hey eric het gaat nu wel niet over een tent maar over foxen
het schijnt dat je in engeland heel lang moet wachten voordat het terug is
zoals mijn neef bv heeft 3 maanden moeten wachten voor dat hij zijn biebers terug had (fox mx blue)
maar daarin tegen heeft zijn spherossen ook eens moeten opsturen via de zutter en toen had hij ze terug na een 3tal weken
mvg tim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sterkmans tim op 2003-03-04 08:54 ]</font>
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

04-03-2003 08:57

en ik zal je een hint geven
de carp focus tent majestic :wink:
de beste tent die er is
heeft al door een storm gegaan en geen problemen
en is bovendien zeer groot , groter als de apotheosis van rod hutchinson
en kost ook nog maar eens 170 eur
heeft 115 eur gekost bij de karperdagen van janssens
je kunt hem wel alleen maar krijgen bij janssens da is het spijtige(voor de mensen in nederland natuurlijk )
mvg tim
Willem Barnas

04-03-2003 10:16

Sir Henry,

Ik heb de 60" Brolly - heel erg ruim en diep en erg laag op te zetten.

WB :wink:
Willem Barnas

04-03-2003 10:19

PS.:

Tim, wat is bij jou een storm? Vanaf wondkracht 10 heet storm en dan hang je sowieso de hele nacht met handen en voeten aan je tentje..... :lol:

WB :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-03-2003 10:36

Daar heeft Eric wat aan. Koopt voor Fl 1200 een tent waar hij toch tenminste 10 jaar mee voort zou moeten kunnen en dan moet hij een nieuwe kopen?

Eric, het advies van Dennis om eerst eens naar de winkel te gaan waar je hem gekocht hebt is zo slecht nog niet. Probeer er eerst eens met de winkelier uit te komen.

Persoonlijk ben ik wat teleurgesteld in de service van de Nash dealer. Lange reparatie tijden en vraagtekens bij de kwaliteit van de reparatie. Derhalve mijn gedachte dat je het ook zelf zou kunnen doen met de reparatiespullen uit de reguliere campinghandel. Maar Nash doet de distributie in Nederland nu zelf. Dus wellicht is er een vebetering.

Neemt niet weg dat de Titan verder een puike tent is, die een reparatie best waard is.

Groeten, Kees
Willem Barnas

04-03-2003 10:37

Kees,

Da's waar.

WB :wink:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-03-2003 11:43

Hoi mannen,

Jammer dat jullie geen lid zijn van de ksn, die heeft namelijk een werkgroep die afgelopen jaar een groot aantal tenten heeft onderzocht.
De uitslag loog er niet om de titan viper kwam er als een van de slechtste uit.
Het verslag staat in de Karper 59 of het te downloaden is, zou ik moeten nakijken.

Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-03-2003 11:51

misschien interessant om te weten dat waneer je tent of pieper moet worden opgestuurd je recht hebt op een leen model omdat het product niet voldeed aan de verwachtingen van de gebruiker en hij/zij groot nadeel ondervind van het feit dat de tent lang weg is!!
dit geld ook voor mobiele telefoons! ook al proberen ze je een "verzekering"aan te smeren in feite betaal je dan voor iets waar je al recht op hebt!(lees de laatste gids van de consumentenbond)

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-03-2003 12:10

Peter,

Getest werd de oude 2 man titan met dunner nylon doek dan de Viper. Ben ook bang dat de test wat te laat kwam voor Eric.

Geen reden natuurlijk om niet als nog lid te worden. :smile:

Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-03-2003 12:55

Hoi Kees,

Over de viper stond onder andere vermeld , dat het spreidblok bij sommige mensen als lucifer houtjes knapten,de aanhechtingpunten lieten ook te wensen over.

Getest werd, onder andere Kevin Nash titan 2 man new model.
Tenminste zo staat het bij mij in de Karper.

Tja, Eric heeft pech gehad, mijn advies is als het de eerste keer niet goed is. Tent terug brengen en je geld terug vragen. Binnen 7 dagen moet dat volgens mij altijd kunnen. Eric dat is wel erg duur 5 keer vissen in 2 jaar is 240 gulden per keer, en nu al afgeschreven.

Willem, komt 90% van onze karper spullen niet uit lage loonlanden. Of dat een goede zaak is laat ik in het midden, kinderarbeid in elk geval niet.

Een KSN groet Peter
jan witter

04-03-2003 12:57

Vorig jaar eind maart een grondhog gekocht en na 5 of 6 keer vissen waren alle baleinen en de kop compleet verroest wat denk je dat ze zeggen bij NASH niet goed laten drogen dus pech,nou ik kan jullie zeggen dat mijn vrouw niet blij was als ik de plu weer eens in de eetkamer zette om hem te laten drogen,maar bij Nuis deden ze niet zo moeilijk ik heb gewoon mijn geld terug gehad en nu maar een aqua gekocht die nog steeds niet geroest is,jammer hoor dat de firma "NASH" schijt heeft aan de vaste land vissers, want in Engeland hoef hij dit niet te flikken.:mad:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-03-2003 13:20

:lol:

Er is al weer een new new 2 man en een verbeterd spreiderblok. Improved, improved...

Maar inderdaad mannen. Voor mij een volgende keer geen tent meer uit de stal van Nash. Wat niet wil zeggen dat ik met mijn huidige titan niet die 10 jaar probeer uit te zingen. Er zitten er voorlopig al 5 op. Saldo, nu loslatende tapes en een gekneusd maar zelf gerepareerd pootje. Maar ja, dan heb ik nog een pre-lagelonenland productie.

In Engeland meen ik dezelfde dingen te lezen op de forums.

Ook KSN groet, Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2003-03-04 13:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

04-03-2003 18:10

Okey bedankt,

Willem de Zwijger :smile:
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

04-03-2003 18:27

Heren,

Ik zelf heb reeds een jaar of 6 een Nash Profile Special, die een beetje lekt, onder het mom van als het buiten miezelt, dan regent het binnen.
Bij de betere outdoor zaken hebben ze een goede Siliconen spray voorhanden, kost een beetje (+/- 10 euro), tevens krijg je daar een goede naderdichter (Seal..).
Ik heb deze vorig jaar geprobeerd, bij de naden wat extra, en voilla waterdicht.
je hebt overigens 2 bussen nodig voor buiten en 1 voor binnen.

M.v.g.

Bjorn
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

07-03-2003 10:12

eerlijk gezegd he
ik geloof da nie zo allemaal dat die tenten van nash en fox en rh allemaal veel steviger zijn dan die gewone
ik heb nu die carp focus tent majestic zie hierboven
ik heb nooit geen betere gehad
heeft nog niet gelekt is ruim groot genoeg
makkelijk op te zetten
wat moet je nog meer hebben
mvg tim
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

07-03-2003 20:28

Hoi Tim,

Hoeveel ervaring heb je, wat tenten betreft. Heb je er al een paar versleten?
Gezien je leeftijd kan het niet veel zijn. Of klopt dit niet?
De tenten van onder andere fox zien er degelijk uit,en in testen komen ze er zeker niet slecht uit.
Tim een stuk beton staat ook stevig en lekt ook niet.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-03-2003 20:53

Op 2003-03-04 08:54, schreef sterkmans tim:
hey eric het gaat nu wel niet over een tent maar over foxen
het schijnt dat je in engeland heel lang moet wachten voordat het terug is
zoals mijn neef bv heeft 3 maanden moeten wachten voor dat hij zijn biebers terug had (fox mx blue)
maar daarin tegen heeft zijn spherossen ook eens moeten opsturen via de zutter en toen had hij ze terug na een 3tal weken
mvg tim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sterkmans tim op 2003-03-04 08:54 ]</font>

Beste Tim,
Dat Fox kloteservice heeft is al langer bekend, ik ken zelf een verhaal van iemand die een jaar op zijn optonics moest wachten. Het is echter de vraag hoeveel Fox met Nash te maken heeft. Ik denk ook niet dat optonics en tenten in dezelfde fabriek gemaakt worden. Als je zegt dat dit aan Engeland zelf ligt vind ik dit erg generaliserend.
mvg, Daaf
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-03-2003 20:55

Beste Martijn,
Als ik jouw was zou ik het eens met seamseale proberen. Verkrijgbaar in de betere campingzaak.
succes, Daaf
arian heeren
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-03-2003 01:00
Locatie: sprundel

26-03-2003 11:51

ik wil graag even reageren op deze berichten nu nash rechtstreeks vanuit engeland word gevoerd is alles veel beter je bent je spullen maar iets van 3 tot 4 weken kwijt en aan de tenten hebben ze ook heel goed gewerkt.
ze hebben nieuwe zeilen en deze zijn echt goed waterdicht en je hebt er vrijwel geen condens in ik heb er goede ervaringen mee.
Plaats reactie