spiegelmagazine


Tom Van Ginneken
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-01-2004 18:40
Locatie: Oostmalle België
Contacteer:

22-10-2009 21:09

iemand de spiegel al binnen gekregen?
hier nog niks gezien :(
Gebruikersavatar
Gwensio Visser
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-02-2008 19:25
Locatie: Arnhem

22-10-2009 21:11

jaa hoor;) sinds dinsdag:)
D&G-baits!
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

22-10-2009 21:22

Tom Van Ginneken schreef:iemand de spiegel al binnen gekregen?
hier nog niks gezien :(


Hier ook wederom nog niets binnen. Ik begin er onderhand stevig van te balen dat ik bijna elke keer moet mailen waar mijn exemplaar blijft! Ook omdat ik de kwaliteit van het blad een stuk minder vind dan pak em beet de eerste 6 nummers, begin ik steeds meer te twijfelen over het aanhouden van m'n abonnement!

Gr. Jorn
Red is the color!
Tom Van Ginneken
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-01-2004 18:40
Locatie: Oostmalle België
Contacteer:

22-10-2009 21:33

en abonees in belgie?
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

22-10-2009 21:47

ik heb hem al!!!!
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

22-10-2009 22:54

Heb hem ook al een aantal dagen.
Vind het blad ook wel wat minder worden de laatste tijd.
Heb het idee dat er steeds meer verhalen/reclame over betaalputten in komen te staan en dat vind ik minder.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

22-10-2009 23:29

Hier is die ook nog niet binnengekomen.
Maar dat ben ik zo langzamerhand wel gewend bij de spiegelmagazine.
Van de 6 albums per jaar zullen er 2 normaal aankomen en de rest moet ik altijd voor bellen.
Maar dan krijg ik ze wel altijd netjes nagestuurd.
We zullen dus nog een weekje afwachten en dan maar weer bellen.
Het enige jammere ervan is wel dat je tegenwoordig naar een 0900 nummer moet bellen.

Groeten Bouke
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

23-10-2009 00:38

arjan teunis schreef:Heb het idee dat er steeds meer verhalen/reclame over betaalputten in komen te staan en dat vind ik minder.


Helemaal akkoord! Jammer dat er zich meer en meer laten meeslepen door betaalputten.

Instanties die vroeger absoluut anti-betaalwater waren, maken zich nu ook schuldig aan het promoten van deze waters en dit onder druk van giften en gunsten. :roll:

Spijtige zaak!!

Sorry voor het offtopci maar moest er even uit!!

Ontopic dan maar weer, heb het blad ook nog niet in de bus ontvangen!

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

23-10-2009 06:01

bij mij komt hij altijd op tijd al vanaf het begin
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

23-10-2009 08:10

btw"ken geen instantie die absoluut tegen betaalwater was. Verklaar u nader
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

23-10-2009 08:44

Altijd op tijd binnen, en betaalw.....

je moest eens weten hoevelen er tegenwoordig meteen boeken na een hard seizoen op openbaarwater om toch hun vissen nog te vangen,

you'll be surprised 8)
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

23-10-2009 12:06

Ik had m weer keurig op maandag al binnen.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-10-2009 13:45

lust frank schreef:Helemaal akkoord! Jammer dat er zich meer en meer laten meeslepen door betaalputten.

Instanties die vroeger absoluut anti-betaalwater waren, maken zich nu ook schuldig aan het promoten van deze waters en dit onder druk van giften en gunsten. :roll:

Spijtige zaak!!

Sorry voor het offtopci maar moest er even uit!!

Mvg
Frank


Men kan voortschrijdend inzicht krijgen.

De link met promoten aan de ene en giften en gunsten aan de andere kant lijkt me een wat lastiger verhaal als dat waar mocht zijn? Is het in een blad waar je voor schrijft komt dit veel voor en is op zich niets bijzonder. Gaat het hier om een vereniging zullen leden er wel mee akkoord zijn gegaan? Kan natuurlijk de statuten niet van een vereniging. Mogelijk dat het bestuur de vrije hand heeft om in een dergelijke situatie zelf beslissingen kan nemen?

Peter
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

23-10-2009 15:24

heb de mijne vandaag binnen gehad na maandag gebeld te hebben :(

van de laatste 3 nummers ook 2x moeten bellen omdat ik hem dus niet had
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

23-10-2009 16:11

Vandaag in België ook ontvangen. Ik vind het ook meer een reclameboek worden en betaalwaters worden een vast item in bijna elk boekje ...
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

23-10-2009 18:37

Ik heb hem ook weer liggen hier, tja reclame krijg je toch meer en meer zo'n boekje maken kost ook een hoop ik stoor me er niet meer aan, betaalwateren zullen toch ook gepromoot worden waar anders dan in een karpermagazine?????
Ik lees de dingen die ik interessant vind, als je echt iets nieuws wil verwachten dan zul je lang wachten denk ik want er zijn meerdere bladen dus ook alle onderwerpen komen aan bod.
Groetjes ron
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

24-10-2009 07:52

Zo'n magazines hebben gewoon reclame nodig om te overleven/geld te verdienen. Zo blijf je toch ook een beetje op de hoogte van de nieuwigheden.

Je zou er van versteld staan hoeveel visser op betaalwateren gaan vissen. Anders zouden er niet zoveel zijn ben ik van mening.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-10-2009 14:23

Om maar weer eens duidelijkheid te verschaffen, voor er weer 'instanties' of 'personen' gebrandmerkt worden...

De instantie die Frank bedoelmt is het VBK. Zoals onze leden die al wat langer zijn aangesloten wel weten heeft er enkele jaren geleden twee maal een oproep gestaan in ons magazine. Er waren namelijk een héél aantal leden die enerzijds teskten over BTW aan leverden en anderzijds een aantal leden die graag (met mate) info zouden willen over bepaalde BTW in het magazine.

Na beraad binnen het bestuur is er toen besloten om een mededeling te plaatsen waarop de eventuele koerswijziging uit de doeken werd gedaan. Tegenstanders werden opgeroepen om dit vooral kenbaar te maken aan de redactie. Nadat er op de mededelingen geen enkele reaktie kwam, is er intern besloten om BTW zonder bedenkelijke reputatie niet langer te weren uit het magazine.

Van gunsten heb ik zelf geen enkele weet, ik ben nog niet uitgenodigd door de beheerders van Rainbow Lake. Als die 'eer' aan Alijn wel te beurt valt (waar ik niet van op de hoogte ben, het interesseert me ook helemaal niet), dan is het niet het minste van mijn problemen. Alijn is nu eenmaal meer dan enkel de hoofdredacteur van ons magazine, en als personen hem een gunst willen verlenen, dan is dat maar zo. Ik kan Alijn trouwens in geen enkel geval verwijten dat hij reclame maakt voor BTW. Het enige wat hij doet is schrijven over zijn belevenissen en ervaringen.

Trouwens, in Karperblues staan al passages over BTW. BTW zonder geurtjes dan wel te verstaan. Misschien is het raadzaam om eens contact op te nemen met de man zelf over het heden en verleden.

Ach, gelukkig relativeer ik zelf heel goed, en in het geval van de karpervisserij dan nog eens heel snel... ;)

Vriendelijke groeten
Mark
Tom Van Ginneken
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-01-2004 18:40
Locatie: Oostmalle België
Contacteer:

24-10-2009 15:12

gistere binnen gehad, als heel het magazine niet vol staat met artikels van betaalwaters stoort het mij niet, wat kan nu 1 artikel per magazine kwaad? leven en laten leven ...
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

24-10-2009 15:46

Haaa den Tom se,

alles in orde maat? Lang nimeer gezien!
Kben de mijne vandaag in de winkel gaan kopen...
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

24-10-2009 16:57

Mark,

Jij noemt het, ik niet dus voelen jullie je aangesproken of niet soms???

Ik heb het absoluut niet op Alijn want wie in het wereldje leeft weet wel degelijk dat Alijn op Rainbowlake vist, trouwens zijn volste recht.

Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die vissen op deze btw om er profijt uit te halen. Laat ons dan nog niet spreken over de uitbaters ervan.

Ik zou absoluut niet fier zijn in een blad te staan met een dikke vis gevangen op een betaalwater, ik weet niet wat jullie ervan denken maar dit zou me absoluut geen voldoening geven.

Oja, ontopic dan maar weer, gisteren lag Spiegel bij me op de mat.

Met vriendelijke groeten
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-10-2009 17:01

Beste Mark ,

Je reactie laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Enige waar je mogelijk vraagtekens bij zou kunnen zetten is welke BTW een bedenkelijke reputatie hebben. Voor mij lijkt het me lastig een grens te stellen die ook nog op de waarheid berust. In het karperwereldje waar we in vertoefen spelen immers ego’s en afgunst een zo grote rol. Dat waarheid en fictie helaas regelmatig in elkaar verweven worden.

Een vriendelijke groet,

Peter
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-10-2009 17:19

Beste Frank

Ik voelde me niet persoonlijk aangesproken, maar ik had een sterk verrmoeden dat je reaktie doelde op het VBK. Dat een vermoeden niet noodzakelijk terecht is, is bij deze nog maar eens bewezen.

Over de relatie van het al dan niet met een BTW-vis in een magazine staan en het feit daar fier op te zijn spreek ik me verder niet uit. Da's elk zijn meug. De karperwereld is zeer complex, een weerspiegeling van de maatschappij. Relativeringsvermogen is bijna een must. De ene vindt bv. de rubriek 'forty news' in het VBK magazine (om maar een magazine te noemen) geweldig, de andere vindt er helemaal niks aan. Dat er in het wereldje heel veel verschillen bestaan blijkt uit het aantal positieve kritieken op 'forty news'. Dit staat in schril contrast met de vissers die er niks aan vinden. Ik word persoonlijk van deze rubriek warm noch koud, maar dat wil niet zeggen dat ik er uitgesproken voor of tegen ben. Ieder z'n meug dus.

Bij deze dan ook vanwege mezelf: 'back on topic'. En mijn verontschuldigingen als je je aangevallen voelde.

Grts
Mark
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

24-10-2009 18:10

Beste Mark,

Ik voelde me absoluut niet aangevallen. Ik stelde enkel maar vast, het was absoluut niet mijn bedoeling dit hier weer ter sprake te brengen.
Ik had zelfs op pb's hieromtrent geen enkele uitspraak gemaakt, ik liet ieder in zijn eigen wijsheid.

Begrijp dat er nu éénmaal voor- en tegenstanders zijn, zowel van btw en omdat je hier aanhaalt het "forty news". Relativeren kan ik genoeg heb daar geen enkel probleem mee, maar bekijk het eens in het standpunt van de beginnende karpervissers (niet ikzelf, want sta er al jaren in met mijn voetjes zelfs nog van indertijd met het BKSG = Belgische Karperstudie Groep), deze zien een pak dikke vissen passeren. Als je niet op de waters vist waar deze rondzwemmen kan je ze gewoonweg niet vangen.
Dus word er voor de gemakkelijkste oplossing gekozen ===> BTW!!
Men ziet constant reklame van deze putten en met gewichten gooien ze je ook om de oren.

Is het niet zo dat in Frankrijk al verschillende openbare wateren leeg gevist zijn en dat deze vissen nu hun baantjes maken op BTW?? Hier in België is het al van hetzelfde laken een broek en daar heb ik het nu zo moeilijk mee.

Nu ik spreek je wel op de VBK-meeting.

En nu voor de derde maal vanmijnentwege dan ontopic :lol: :lol:

Met vriendelijke groeten
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

25-10-2009 17:59

Over Spiegel magazine: ik heb het nieuwe nummer nog niet ontvangen. Een vriend van me heeft 'm wel al gekocht in de winkel. Hij zal deze week wel in de bus vallen zeker?

Grts
Mark