Iemand ervaring met: Henk koster webshop


Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

15-10-2009 21:02

perfecto winkel! heb er de helft van mn instalatie gehaald...
mr je moet ff goedkijken bij henkkoster staat boven aan dat ze nu tijdelijk een probleempje hebben.

EDIT:

Mededeling ....


Op dit moment hebben wij enkele problemen met het mailverkeer. Definitieve bevestigingen komen soms niet aan en daarom wacht u tevergeefs op antwoord. Mocht dit voorkomen kunt u ons een mail sturen of in uw account nakijken of de status van de bestelling al op 'in behandeling' staat. Wij werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Fran Rekers
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-09-2009 16:06

15-10-2009 21:27

Geen last van gehad vandaag toevallig bestelling gedaan alle mailtjes zijn gewoon netjes binnengekomen
Richard Bock
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-01-2011 16:31

04-01-2011 16:50

Ik heb helaas een negatieve ervaring met Henk Koster, ik heb voor kerst een vismand besteld met een lade. Deze wordt door familie keurig besteld ahv de bijbehorende tekst, echter bij ontvangst blijkt de vismand geen lade te hebben. Gebeld met Leo en deze geeft aan de tekst 1 op1 over te nemen van de leverancier, als hierin fouten staan is dat niet de verantwoording van Koster. Verder gaf Leo aan dat er weliswaar een lade vermeld staat maar dat dan een klaplade bedoeld kan worden, maar ook een schuiflade. Ik kan het artikel wel ruilen of terugsturen echter de verzendkosten zijn voor mijn rekening. Ik vind als je iets anders geleverd dan besteld krijgt of er een optie niet opzit je dit niet op de klant kunt verhalen. Je kunt je dan niet verschuilen achter het feit dat er type of drukfouten, of verkeerde foto's kunnen voorkomen. Het feit dat ik een duurdere koffer wilde kopen met bijbetaling deed voor Koster niks aan het feit af. Er was geen enkele vorm van tegenmoetkoming bespreekbaar. De hoorn werd er uiteindelijk opgegooid. Voor service en klantvriendelijkheid scoort Koster voor mij dan ook een dikke onvoldoende.
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

04-01-2011 17:53

Een poos geleden had ik een soortgelijke ervaring. Ik had vooraf gevraagd om een bevestiging dat alle spullen die ik nodig had ook daadwerkelijk op voorraad waren. Na ontvangst van de bevestigende email plaatste ik mijn order van toch zeker 250 euri en was stomverbaasd toen ik bij ontvangst een envelop met geld tussen de spulletjes aantrof. Niet alles was leverbaar. Geen bericht, geen toelichting, geen verontschuldigingen, gewoon een envelop. Verder waren er nog twee mankementen aan de bestelling, oa een stukke bivvy lamp. Ik nam direct contact op met Koster en tot mijn verbazing was dit de reactie: "Als het je niet bevalt stuur je de spullen maar terug en wij jouw geld". De zeer onvriendelijke en botte Henk Koster was duidelijk boos en verdrietig vanwege mijn aanmerkingen op de afhandeling. Hij kon er toch ook niets aan doen en …. hij had het zo verschrikkelijk druk. Uit medelijden met Henk bestel ik dan ook nooit meer bij hem. Als je het zo druk hebt dan kun je je kennelijk een dergelijke houding permitteren, je ziet het wel vaker. Van mij krijgt deze webshop ook een dikke onvoldoende.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

04-01-2011 21:25

Prima webwinkel!

Je kunt overzichtelijk alles aanklikken wat je wilt hebben. Dan krijg je nog een bevestiging in een mail wat ze allemaal wel op voorraad hebben en wat niet, en als je er dan mee instemt maak je het geld over.
Alles netjes ingepakt, mooi op tijd bezorgd.
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

04-01-2011 23:31

Dat je alles “overzichtelijk kan aanklikken” vind ik geen positief criterium, want dat geldt m.i. voor iedere webshop. En zoals uit mijn bovenstaande posting blijkt is de bevestiging dat alles op voorraad is in de praktijk niet veel waard. Bij ieder bedrijf gaat natuurlijk weleens iets fout, maar hoe los je het op? En wat voor gevoel krijgt de klant daarbij? Richard geeft aan dat deze webwinkel, in geval van ontevredenheid, de verantwoordelijkheid volledig afschuift. En dat is ook precies mijn ervaring. Ik laat Henk Koster zelf even aan het woord:

“Wij verwerken tientallen orders per dag en het is helaas onmogelijk deze allemaal persoonlijk na te kijken of uitvoerig te controleren. Ook persoonlijk contact zit er vaak door drukte niet in. Wij kennen echt de meeste van onze 10.000 producten wel, maar allemaal, nee dat niet. Persoonlijk vind ik dat u geen eerlijke kritiek levert, ik hoop dat ik dat mag zeggen. Volgens mij heeft dit niets te maken met service, maar met overmacht.”

“U noemt deze kleine fouten 'Missers' en volgens ons bent u ontevreden. Dat mag. Wij stellen daarom voor het gehele pakket begin volgende week bij u te laten ophalen. Het totaalbedrag inclusief verzendkosten zal dan worden terug gestort. U kunt de artikelen dan elders bestellen. Wij hopen zo de ontevredenheid weg te nemen. Meer kunnen wij niet voor u doen. Met vriendelijke groeten, Leon Koster”

Het is effe dat je het weet. Ik ben zelf helemaal niet op zoek naar persoonlijk contact, ik wil gewoon ontvangen wat ik besteld heb en waarvoor ik betaald heb, zeker als ik daar vooraf contact over heb gehad. De problemen van Henk Koster interesseren mij totaal niet. Ik geef mijn geld voortaan wel ergens anders uit.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-01-2011 23:41

Exact dezelfde starre kuthouding als in de winkel. Ik kom echt alleen maar daar als het echt niet anders kan. (gelukkig kan het meestal anders) Vroeger kwam ik er (bijna) wekelijks, werkelijk nog nooit 1 cent korting gehad.

Iemand weleens het gevoel gehad dat ie de tent werd uitgekeken? Moet je daar eens heen gaan. Is leuk. :)

Klantenbinding? Wats dat?? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

05-01-2011 12:16

Toppie webwinkel. Bestel de laatste 8 jaar eigenlijk alles online (en niet alleen voor deze hobby), dus heb wat ervaring met webshops. Veel (grote) dingen al bij Henk Koster gekocht, altijd snel geleverd en prima in orde.

Een online realtime voorraadsysteem zou handig zijn, maar je krijgt nu vrij vlot een e-mail met de producten die op voorraad zijn. Prima.

De prijzen zijn goed en het assortiment groot.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-01-2011 13:33

Dion van der Does schreef:Haha Fran waarom meteen zo denigerend?
Word je nu al zo hoe bijna alle boarders zijn?



whahaha en wat doe je nu zelf dan!!!!?????

Geen problemen bij webshop Henk koster, veilig en goede + snelle service en wat er al aangegeven wordt met verzend dagen houd hier wel rekening mee bijvoorbeeld wanneer je iets snel en zo spoedig mogelijk nodig hebt,

mvg; jan
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-01-2011 19:45

Eus Molewijk schreef:Exact dezelfde starre kuthouding als in de winkel.


Mann, ik ben er zeggen en schrijven tweemaal in de winkel geweest, en je wordt bekeken, en in de gaten gehouden alsof ze je er van verdenken een bomaanslag te willen plegen of zoiets :o :-? :roll:

Geen ervaring met de online shop maar maar in die winkel zullen ze me in ieder geval noooooit meer zien....

Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 05-01-2011 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

05-01-2011 20:03

Je ziet er misschien ook als een zwerver uit? :wink:

1 keer online besteld, en picobello afgeleverd.
Gebruikersavatar
Jorick Wolfs
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-02-2010 12:52

05-01-2011 20:21

Vorig jaar 2 hengels en wat klein spul besteld.
Rare manier van werken , eerst bestel je.. vervolgens komt er een mail of alles er is en wat je moet betalen.
En dan pas kan je geld over maken.
Vond het zelf nogal omslachtig.
Alles wel netjes geleverd gehad binnen een paar dagen.
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

05-01-2011 21:01

Doe mij maar Tackledirect ,al een paar keer besteld en prima levering en als er iets fout gaat wordt het meteen geregeld.
Ik heb 2 weken geleden een zooitje rig matriaal besteld voor zo´n 75 euro , en de volgende dag belde ze mij op dat de PB tube in silt niet op vooraad was , en of die dan van Korda mocht zijn zonder extra kosten.
Das service toch !! , maar ik ben er nog niet.
Komt het pakketje aan en merk ik dat mijn shrinktubes er niet bij zaten , dus ff een mailtje gestuurd en ik kreeg ze mooi binnen 2 dagen binnen.
Thumbs Up
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

05-01-2011 21:40

Ik vind tackledirect totaal niet te vergelijken met een webshop als Henkkoster.
Koster heeft veel meer producten zoals hengels molens en dat soort spul.Ik bestel alleen bij tackledirect als ze mooie aanbiedingen hebben of als ik snel voer of klein materiaal nodig heb.Zelf nog nooit problemen gehad bij koster altijd goede service.1x lger van mijn trolleywiel kapot ging langs en kreeg gelijk een hele nieuwe zonder een bon te laten zien dat is voor mij service niet ouwehoeren gelijk een nieuwe .
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2011 11:47

Ik vind het wel een beetje te om 1 webshop alleen maar dingen naar toe te roepen wel of niet goed. Maar ik denk persoonlijk als je dan toch wil gaan zeuren welke je wel bevalt en welke niet het maar niet alleen om Henk Koster moet gaan. Iedere online webshop gewone hengelsport zaak of ander soort winkel hebben mensen wel iets op of tegen. Er is in mijn ogen geen perfecte winkel of een perfect persoon. Natuurlijk kun je eens iets naars hebben mee gemaakt en dit willen delen met anderen zodat ze gewaarschuwd zijn. Maar kunnen we van dit topic dan niet het topic maken welke webshop nou het beste is en het betrouwbaarst zodat mensen die niet of nooit online bestellen en dit willen gaan doen of voor mensen die op een nieuwe webshop komen maar hier nog niet bij besteld hebben en zich af vragen is dit veilig dat ze een antwoord kunnen vinden in dit topic. was maar een tip, want nogmaals er is meer dan 1 dan alleen Henk Koster.

Mvg; jan

Raven Vlemmix Hengelsport Steenwijk, mijn ervaring met deze winkel is dat raven heeft op zich best veel spullen en materialen voor verschillende visserijen. Klantvriendelijkheid scoort op zich redelijk in mijn ogen met een 6,5 had hoger kunnen zijn maar het is vaak druk en daarom moet je soms langdurig wachten als je met een vraag zit. Kop koffie en dergelijke kun je hier wel gewoon krijgen en dat vind ik dan wel weer een pluspunt, je kan je grotendeels goed redden en wanneer iemand je komt helpen zijn ze vriendelijk sociaal en hebben geduld.

daarnaast heb ik ook weer een minpunt bestellen van materiaal is op zich geen probleem dat is zo geregeld betalingen rond en dan wachten op je bestelling. Maar dan komt het probleem dit niet op voorraad dat niet aanwezig dat moet bij worden besteld etc. Ook vaak het geval in ieder geval heb ik dit mee gemaakt meerdere keren besteld en binnen de werkdagen moest het ook binnen een week 2 weken in huis liggen. Nou ik heb het langst over het half jaar gewacht op spullen en gedacht dat dit ook niet meer binnen kwam en dus via andere hengelsport het gekocht, kreeg dus toch nog een pakketje met de materialen waarbij de helft niet het juiste was. Dus dit scoort voor mij dan ook een dikke 3.

Verder vind ik vlemmix vaak in de materialen verkoop te prijzig vragen voor een liddle licht een tientje kost bij liddle 2 euro exact hetzelfde lampje en heb dit al bij veel meer dingen gezien. Toch hebben ze SOMS dingen voor hele scherpe prijzen staan maar dit komt niet zo heel vaak voor.

mijn ervaring dus over deze webshop en gewone hengelsport zaak steenwijk.

mvg; jan
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

07-01-2011 10:07

Heb dezelfde ervaring als Dennis in de winkel van Koster, ze kijken echt of je de broer van bin laden bent. En dat terwijl ik er zeer veilig en betrouwbaar uitzie..... :wink:
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

07-01-2011 10:53

Zal wel komen door die hebberige ogen... :D

Tja, over dat kijken. Wat zou jij doen als ongeveer je halve winkel wordt leeggerooft. Zie het maar als een soort van inventarisatiebescherming, maar dat het niet echt prettig winkelen is is wel duidelijk. Voor mij dan... :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-01-2011 11:24

Alles wat maar enigszins waarde heeft hangt er aan de ketting. En dan nog je aankijken of je de boel leeg komt roven. :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

07-01-2011 15:36

Ehhhh. zou het dan toch aan mij kaal geschoren kop liggen ? Nahhhhhh was net nog bij Sanders , niets van gemerkt.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

07-01-2011 15:44

Haha, geen nood. Sander's kan altijd een cursus volgen...

http://www.kosterbeveiligingstechniek.nl/

:D
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

07-01-2011 20:16

Ik sluit me er bij aan dat het personeel bij Koster altijd een beetje arrogante, ongeinteresseerde houding heeft. Ze houden je zelfs in de gaten als je bij de hengels staat te kijken alsof je er ieder moment eentje in je mouw laat verdwijnen.

Ik ga alleen naar koster als ik iets duurs nodig heb en er echt veel mee kan besparen.

Heb er laatst me molens gehaald en dat scheelde mij gewoon 50 Euro per molen... Betaalde bij koster 80 euro per stuk en ergens anders 130... Dat vind ik te veel verschil om het niet te doen. Die 100 Euro die ik bespaarde kan ik mooi weer uit geven in mijn vaste zaak aan allerlei dingen...
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

07-01-2011 22:19

Wat ik meestal doe is mijn vaste winkelier confronteren met de internetprijzen. In 95% van de gevallen kon hij de spullen ook voor die prijs leveren. Misschien een idee voor de volgende keer? Misschien raken we dan die discussie over internetshops vs. de 'normale' hengelsport zaak ook eens kwijt. :roll:
2 winnaars lijkt mij!
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

07-01-2011 22:29

3 keer wat online besteld: 3x prima gegaan
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

09-01-2011 23:48

Gewone winkeliers kunnen niet concurreren met prijzen van webshops (geen huurkosten) en groothandels (bulkinkoop). Afdingen bij onschuldige winkeliers met het argument van “via internet is het goedkoper” doe ik dan ook niet. Die gasten moeten ook vreten en de huur betalen. Juist de webshops die makkelijk geld verdienen, zoals vriend koster en raven (ook een kut-tent), daar zou wat verbetering in de dienstverlening op z’n plaats zijn. Maar we werken er allemaal aan mee. Omdat we voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten voeden wij dat soort zaken. Ik bestel via internet omdat het gemakkelijk is, niet om de prijs. Ik moet ook de hele week werken en zit liever op zaterdag aan de waterkant ipv dat ik nog eens naar een winkel moet rijden.

Ga weer wat vaker naar je vertrouwde hengesportzaak in de buurt, zou ik willen zeggen. De arrogante houding en slechte service van bepaalde webshops werkt dat in de hand. Karperviser is al een dure hobby, dus waarom zou je met die 5 euro verschil zitten? Service is ook wat waard.