Keuze abonnement 2009


Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

24-09-2009 21:25

Hallo medevissers,
Ik wil graag een abonnement nemen maar weet niet welke.
De keuzes zijn zo ongeveer,
De Karperwereld
Karper
Spiegelmagazine

Ik wil een blad waarin bv techniek en diversen wateren worden besproken, eigenlijk gewoon een blad met alle ins and outs over en rond het karpervissenat boeiend en afwisselend blijft.
Wat vinden jullie het beste blad en waarom?

Gr Vincent
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-09-2009 22:04

Vincent,

Wat je zoekt vindt je in mijn ogen niet in karperbladen. Je kunt veel beter een paar karperboeken kopen, Spiegelbeeld van Piet Vogel en Koen Knoops bv. Gaat het om BTW waar je wat over wilt weten kan je op internet veel te weten komen. Ook wat technieke aangaat staat er op internet genoeg. Verhalen over bepaalde wateren worden in bladen over het algemeen veel rooskleuriger voorgedaan dan de dagelijkse praktijk is. Zeker als visser met nog niet zoveel ervaring?

Wil je als jeugdige lekker gemaakt worden zou ik voor Spiegelmagazine kiezen. Een wat serieuzer blad vindt ik persoonlijk Dé Karperwereld. Het blad Karper heb ik al jaren niet meer onder ogen gekregen. Hopelijk kan je samen met reacties van andere je een aardig beeld vormen wat er zoal te koop is en aan je verwachtingen voldoet. Wil wel kwijt dat je karpervissen niet leert uit bladen of boeken maar voor 75% aan de waterkant. Uitgeleerd ben je daarbij nooit altijd kom je weer voor verrassingen te staan. Dat element maakt het mij al meer dan 50 jaar tot een fantastische hobby.

Groet,
Peter
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

25-09-2009 12:18

Het maakt niet veel uit welk blad je neem. Eigenlijk komt alles op hetzelfde neer. Als je er een stuk tien doorgeworsteld heb blijkt toch dat steeds maar weer het overgrote deel van de artikelen dezelfde inhoud hebben alleen door een andere schrijver met andere woorden geschreven.
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

25-09-2009 12:25

Ik heb nu al bijna 2 jaar abo op spiegelmagazine en in feite merk ik nu dat toppics terugkeren...
Karper heb ik gehad maar vond ik een reclameboek worden en dat abo heb ik afgezegd, spiegel wordt trouwens ook al een reclameboek.

Ik ga eens karperwereld kopen en eens zien of dat iets is. Anders denk ik om eens een engelstaligmagazine te kopen (advanced carp fishing). En dan bepalen welk abo ik dit jaar neem :)
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-09-2009 12:54

Ik heb al een paar keer losse bladen gekocht waaronde spiegel en karperwereld.
De reden dat ik een abbo wil is omdat ik op mijn werk (waar ik niet tijdens de pauze op de pc kan) ook chill een blaadje kan lezen en ideeen opdoen :D
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-09-2009 14:08

In de engelse bladen staat nog meer reclame en onzin.
Ik zou ook geen advies wat voor blad kunnen geven, heb alles opgezegd.
koop een boek ??
Jurgen Bart

05-10-2009 15:45

Ik zou voor de karperwereld gaan.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2009 18:37

Karper en reclame?? vind meer reclame in de karperwereld staan dan de karper
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-10-2009 18:42

Dat klopt Leen,

in DE Karper van de KSN staat lang niet zoveel reclame als in de commerciele magazines :wink:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-10-2009 19:32

Buiten het feit dat reclame inkomsten zijn,waar je niet om heen kan anders is het niet te betalen is zo'n blad zonder die advertenties niet om aan te zien, bovendien uit de reclame/ advertenties halen veel vissers ook info.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
tommie vd akker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04-10-2005 13:44
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

06-10-2009 12:14

Ik vind Spiegel Magazine het beste blad, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-10-2009 13:57

Karper - Een leuk verhaal of de meer technische zaken door bekende Engelse of Nederlandse schrijvers
Spiegelmagazine - als je van buitenlandvissen houd en no nonsens carp talk (English Style)
Karperwereld -als je van verhaaltjes lezen houd waar je daarna eigenlijk niets mee kan, maar tussen de regels door wel hier en daar eens wat uit kunt halen. Karperwereld is ten opzichte van enkele jaren terug wel veranderd kwa inhoud!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-10-2009 18:01

Zow :-? ik denk dat ik maar eens losse boekjes ga kopen want elk blad heeft wel iets boeiends,maar ik heb geen zin in een grote reclamefolder te kopen das echt zonde van t geld
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08-10-2009 20:07

Heb nu grofweg zo'n 2 jaar een abbo op Spiegel Magazine, blad bevalt me nogsteeds goed. Er is inderdaad wat meer reclame in te komen staan, maar het aantal pagina's is ook wat toegenomen...

Voorlopig zeg ik m'n abbo niet af. Iedere keer staan er weer interessante artikelen in die ik weer mee kan nemen in mijn eigen visserij 8)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

11-10-2009 12:56

Let eens op de nieuw lid kado's!!! Lid worden, meteen weer opzeggen (dus 1 jaar lid). Neem je ander blad voor 1 jaar etc etc. Na ieder 2de jaar weer opnieuw lid worden (en weer opzeggen en kado uitzoeken). Zo verzamel je nog wat aan spullen ook. En als het jaar bijna om is(en je abo stopt bijna) bieden sommige je ALSNOG 25% korting om te blijven. En "trouwe" lezers? Die krijgen zoals gewoonlijk geen REET.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

11-10-2009 15:15

Daar heb je een punt Rene, als je abohouder blijft krijg je nooit niets.
Gebruikersavatar
Fran Rekers
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-09-2009 16:06

11-10-2009 15:26

ik zie nergens de beet tussenstaan.
maar die is ook meer gericht op alle soorten vis.
maar wel altijd een stukje over karper. ook leuk voor de afwisseling.

en het is idd verstandig om elk jaar een nieuw abbo te nemen.
dan krijg je of korting. of een leuk cadeau
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

11-10-2009 21:22

Ik ben zelf abonnee van de karperwereld maar na twee seizoenen beginnen de artikelen mij steeds meer te vervelen. Vaste rubrieken als KW live, de column van Weitjens en 'De markt' vind ik leuk om te lezen, de overige artikelen vallen regelmatig in herhaling en bieden weinig nieuwe info. Deze maand heb ik daarom Spiegel magazine erbij gekocht om te kijken of dit blad beter bij mij past. Voor mijn gevoel was dit blad niet informatiever maar wel veel allrounder en hierdoor bruikbaarder voor een groter karpervissend publiek.

het gene waar ik mij het meeste aan erger bij de huidige karperbladen is de mate van materalisme. Hoe duurder het materiaal, hoe groter de vissen, hoe proffesioneler de visser in kwestie wordt gezien. De overvloed aan advertenties van alle grote merken zorgen ervoor dat de karpervisser word geindoctrineerd. Het respect tussen karpervissers verdwijnt aan de waterkant doordat zij elkaars materiaal koppelen aan hun proffesionisme. Iemand met een X2 tent wordt als minder gezien door de vissers die hun centjes over hebben voor een Aqua, Nash of Fox. Nu weet ik ook wel dat een karperblad zonder advertenties nagenoeg geen bestaansrecht heeft en hierdoor de bladen voor ons vissers nog te betalen zijn. Toch moeten we ons afvragen of tegenwoordig er nog echt gesproken kan worden van passie in de bladen. De bladen staan vol met enorme karpers die bij elke visser in zijn dromen terugkomen. Toch is de realiteit voor de meeste vissers anders want laten we eerlijk stellen, we vangen toch meer kleinere karpers dan grote! Het mag van mij daarom ook best weleens minder. Het zien van afbeeldingen van kleinere karpers, of het lezen van avontuurlijke struinverhalen mag van mij ook best. Voor mij is het belangrijkste dan ook dat ik de gevoelens die een schrijver in zijn verhaal verwoord herken. Ik lees gewoon veel liever karperverhalen die je meenemen in een beleving dan te lezen welk type boilie en de hoeveelheid waarin deze gebruikt worden. Een artikel hoeft niet altijd informatie te verschaffen. Even wegdromen bij een artikel acht ik zelf veel mooier!
Carpfishing, a way of life!
roger mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-09-2006 20:04

15-10-2009 23:37

heb ze gewoon alle 3
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

16-10-2009 09:19

Spiegelmagazine en de Karper. Deze vind ik beide wel leuk en interessant om te lezen. Spiegel is een mooier blad vind ik. Ik ben laatst van de Karperwereld overgestapt op de Karper omdat er veel hetzelfde in terug kwam. De karper van de KSN is ook een erg leuk en interessant magazine.
Samen is niet alleen...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-10-2009 19:52

Spiegel magazine is voor mij met stip het intressantste en leukste blad om te lezen,ik houd er persoonlijk van praktijk ervaringen en avonturen beleeft aan de waterkant met tussen de regels door de nodige nuttige tips te lezen mits geschreven door een goede auteur.
Van de vaste auteurs vooral de avonturen van Ruud Hageman en Kees Deelder, helaas de laatste tijd geen artikelen meer van Sjoob Kobus maar deze vond en vind ik altijd top om te lezen.
Van de 3 bekende bladen spendeer ik verre weg de meeste tijd aan dit blad om het uit te lezen omdat er in de andere bladen er gewoon te veel artikelen zijn die niet intressant voor mij zijn.

De karperwereld holt in mijn ogen achteruit zoals het laatste nr bijv,hier in gaan 26 pagina,s over aas en is in mijn ogen toch wel erg veel als je daar niet in geintresseerd bent.
Verder heb ik al een paar maal halfslachtig`een vreselijk slaapverwekkend lang artikel gelezen over wateren in Italie waarvan de inhoud voornamelijk gaat over hoe en waar er te vissen en dan ook nog eens door een Italiaanse auteur waar ik verder niets mee kan daar ik er toch nooit zal vissen!
Vroeger was de karperwereld voor mij van de toen nog 2 bladen het blad maar naar mijn idee zelfs achter haalt door de Karper.
Ik zit persoonlijk dan ook niet te wachten op louter technische artikelen maar vind het wel leuk om praktijk ervaringen te lezen met tussen de regels door de nodige nutige tips.
Is er dan niets goed aan karperwereld?ja toch wel,de karperwereld live de vaste kolom van Joris Weitjes de artikelen van Martin Post en vroeger de avonturen van Herwin Kwint en John van Eck waren super om te lezen maar tegenwoordig schrijven zij ook voornamelijke technische artikelen.

De Karper is in mijn ogen erg wisselvallig,laatste nr vond ik weer erg leesbaar maar er zitten ook nr,s tussen waarvan het merendeel van de artikelen onintressant zijn voor zeker voor een ervaren karpervisser!
En wanneer ik hier één van de vaste auteurs van de Karper Jordy hoor zeggen over de artikelen in de karperwereld dat als je van verhaaltjes lezen houd waar je daarna eigenlijk niets mee kan, maar tussen de regels door wel hier en daar eens wat uit kunt halen dan verwacht je dat deze persoon zelf wel heel wat nieuws en verheffends te melden heeft!
Jordy lees eerst je eigen artikelen eens na voor je anderen bekommentariseerd!!!

Kortom er zijn in mijn ogen op dit moment gewoon te veel karperbladen maar.
Gr Mark
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-10-2009 20:41

Afbeelding

Ruud is al jaren een bekende karper visser in europa, ruud schrijf veel in bekende karper bladen zoals Beet en de karper. Ruud vis al jaren voor het top merk Richworth.

Leg dat nou eens uit Mark. :lol: :lol:
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

24-10-2009 23:24

Gewoon in de boekwinkel kijken wat voor onderwerpen er zijn in elk blad..en door wie ze zijn geschreven
Maar niet alle bekende vissers hebben altijd iets te vertellen wat nuttig is
Voor de rest zijn het vooral boeken die zowel leuk als leerzaam zijn...en vooral de wat oudere boeken
gr leo
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

26-10-2009 11:07

Ik was abonnee van De Karperwereld, maar heb alle bladen inmiddels wel een keer gelezen. Ik zie eigenlijk inhoudelijk maar weinig verschil. 9 van de 10 keer zijn het weinig vernieuwende artikelen over de zoveelste rig of wonderaasje, afgewisseld door een middelmatig (maar vaker slecht!) sessieverslag. Ik kijk voortaan gewoon even in de winkel of er een interessant artikel in staat en koop dan wel een los nummer. Of het dan De Karperwereld, Karper of Spiegel is maakt me geen snars uit.
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

26-10-2009 12:11

Ze zijn allemaal weinig vernieuwend en de hoofdmoot aan de foto's zijn alleen maar dikke vissen resulterend in meer en meer gewichtgeile personen..

Koop gewoon de nieuwe druk van de Dunne Lijn, heb je een stuk meer leesplezier aan!