hoe zien jullie een betaal water


Gesloten
marco vink
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2008 10:05
Locatie: lisse
Contacteer:

13-09-2008 17:12

Hallo mede karpervissers

Ik ben bezig in kaart te brengen hoe wij karper vissers tegen betaal water aan kijken de kennis en ideeen van ons alle wil ik gebruiken om een nieuw aankomend betaalwater te begeleiden in nederland tussen nu en twee jaar wil de eigenaar een mooi water presenteren met de faseliteiten die wij verlangen bv stroom op elke stek of bv een kleine blokhut daardoor geen gesleep met tenten maar wel het helejaar kunnen vissen.
Laat jullie ideeen horen
THE DIFF een brede visie over karper en meervalvisserij
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2008 18:00

Is dit alvast een voorschot nemen op een ruimte die nog moet komen?
Zolang dat nog niet definitief is zijn dit soort dingen niet toegestaan volgens de huisregels.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

13-09-2008 20:32

hoe kijk ik tegen een betaalwater aan??
tja,ik kijk er het liefst helemaal niet tegen aan!!
het einde is zoek,heb niks maar dan ook helemaal niks met vissen te maken
ga dan naar centerparcs als je lekker wil poepen en ontbijt op stretcher wil hebben,bah bah!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-09-2008 20:37

Over betaalwater praten is nooit verboden geweest.

Dit zou een aardig topic zijn voor het nieuwe forum, maar dat is er nu eenmaal nog niet. Kan straks wel verplaats worden. Ik heb het nu wel even in Discussiehoek geparkeerd. Artikelen is bedoeld voor reacties op artikelen van de KWO site. Kan straks altijd verplaatst worden als dat nodig is.

Persoonlijk zit ik niet te wachten op faciliteiten. Het is karpervissen en dat hoort in de vrije natuur. Ik wens dus vrijheid en de mogelijkheid langs het water te zwerven en mijn eigen stek te zoeken. Ik wens bijvoorbeeld een water en karperbestand dat op eerlijke wijze verkregen is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2008 22:47

Kees nu wordt het toch echt een lachertje.
De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren.

En nu wel een topic toestaan waarin meningen worden gevraagd hoe men een BTW aan succes kan helpen?

Maak toch een einde aan die farce en pleur dat forum de lucht in.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-09-2008 23:18

Ach Douwe, zo lees jij het start topic maar. Zou gewoon kunnen dat de wensen van karpervissers betaalwater volgens het principe waar wij kritisch over zijn onmogelijk maakt. Zou aardig zijn als dat boven tafel komt.

Het nieuwe forum is verder een technische zaak. De stemming is morgen afgelopen en ik verwacht geen andere uitkomst dan die er al is. Wat je verder dwars zit, moet jezelf weten. Beetje minder mag ook wel . Hou wat respect voor je mede forumleden. Sommige staan nog maar aan het begin van hetgeen wij al lang gehad hebben.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2008 23:24

Als je letterlijk neemt wat er nog steeds staat heeft Douwe wel gelijk Kees...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-09-2008 23:27

Heel letterlijk gezien wel Aart. Maar dan verwacht je ook een verloop letterlijk volgens plan van topicstarter. Kan wel eens anders lopen. Geef moderators ook een kans hun taak uit te voeren zonder voortdurend ze te willen corrigeren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-09-2008 23:31

"Letterlijk" zie ik geen betaalwater.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2008 23:32

Ik denk niet dat ik het mis heb Kees als ik zeg dat op zoiets enige tijd geleden nog direct een slotje kwam...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-09-2008 23:36

Zou kunnen, Aart.

Maar de titel is vrij open...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2008 23:39

Inderdaad Kees, maar de tekst laat geen ruimte voor misvattingen...en is letterlijk genomen strijdig met jullie regels, dus ???
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

14-09-2008 07:44

Heb net een vreselijke bak gevangen op een franse rivier, nothing can beat that. Dus ik kijk er ook het lieftst niet tegenaan, houdoe.

p.s. weer een water voor de pioniers om zeep geholpen, en wie schuiven eraan? De peppen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

14-09-2008 08:13

Het liefst alleen in dat BTW subforum, en verder zie ik ze liever niet eigenlijk.


Vette vis Jeroen 8)
8)
marco vink
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2008 10:05
Locatie: lisse
Contacteer:

14-09-2008 08:40

Misschien bedoel ik het wel op een andere manier er is een mooi water op prive terein en daar wil de eigenaar faceliteiten aanbrengen om er te kunnen vissen voor hem is het belangrijk dat er voor de faceliteiten wordt betaalt de meeste betaalwateren zitten vol met gekochte vis dit water heeft van nature een goed bestand het water gaat op sommige plekken uitgediept worden en ze gaan proberen een klein eiland te creeren.
Persoonlijk vind ik dat als er faceliteiten zijn gebouwd blokhut en dergelijke dat ik er voor wil betalen dat er dan een mooie bestand in het water zit en dat op peil wordt gehouden is meegenomen.
Daarom de vraag die ik stelde.
De eigenaar gaat aanpassingen doen bomen plaatsen en dergelijke en hij vraagt uitsluitend een duw in de goede richting hij wil een leuke plek creeren voor ons karpervissers.
THE DIFF een brede visie over karper en meervalvisserij
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

14-09-2008 09:28

Vissers die veel geld betalen gaan meestal niet voor bomen en blokhutten en exploitanten van betaal wateren willen meestal geld zien.Mocht je in het bezit zijn van vingers kun je het een en ander wel natellen denk ik.

gr Gerrit
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

14-09-2008 10:23

Zouden we niet eerst wachten tot de stem ronde is afgelopen ik vind dit vooruit op de zaken lopen.

Douwe heeft gewoon gelijk,straks zit je met 20 van dit soort topics ze kunnen toch wel wachten tot ze hun eigen betaalwaterhoekie krijgen kunnen ze er lustig op los lullen that whas the deal.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

14-09-2008 10:27

Een goed plan zo als het kort uitgelegd wordt. Hier en daar wat uitdiepen en een eiland maken, ik heb de pecht te weten dat hier geen geringe kosten aan verbonden zijn. Blokhutjes en het plaatsen van toiletten is ook niet gratis in Nederland. De belastingdienst wil ook zijn deel en dan moet de kachel van de eigenaar ook roken. Dus er moet geld verdiend worden. Er zit al een bestand aan karper. Na een of misschien wel een paar jaar dan zijn deze vissen dermate gedresseerd dat ze bijna niet meer te vangen zijn. De klanten betalen niet om vliegen te vangen dus zal de eigenaar van het betaalwater of hij wil of niet over moeten gaan tot aankoop en uitzetten van karper . Dit zullen dan geen k2 of k3 visjes zijn want door de overbeztting die dan gaat ontstaan zullen ze slecht groeien. Bovendien willen de klanten grote vis voor hun zuur betaalde centjes en nog het liefst spiegels. En waar komen die grote vissen vandaan? Niet bij een kweker, want die hebben geen tientallen twintigers, laat staan dertigers. Helaas hebben wij hier in Nederland weinig stuwmeren die regelmatig leeg gemaakt worden vanwege een inspectie van de dam dus daar is ook geen kans om dikke vissen aan te schaffen. Maar er zijn vast wel beroepsvissers die ze willen leveren. Tja, en waar deze vissen dan vandaan komen?

Jos.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

14-09-2008 10:33

jos ben ik het helemaal mee eens oprotten met dat soort watertjes hier in de buurt zit ook al zo n betaal put vol met gejatte vissen dus voor mij mag het slot erop gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

14-09-2008 10:35

Eigenlijk is het best bizar dat mensen die op een bepaald soort water vissen daar niet over mogen praten, maar misschien in de toekomst wel, dan mogen zij afgezonderd van de rest van de wereld in hun eigen hokje zonder dat iemand het hoeft ‘aan te zien’ hun visserij bespreken.

Alleen een verplichte, duidelijk zichtbare ster in het avatar ontbreekt er nog aan.

Als ik het zo bekijk voel ik me best wel een hufter :lol:

Maar ja, boeie, je kunt het niet altijd met jezelf eens zijn :lol: 8)
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-09-2008 10:37

Ja Peter, maar die deal gaat pas in na invoering van het betaalwater forum die dat mogelijk maakt. Wie loopt er nu vooruit?

Tot nu toe zijn we meer algemene discussies over betaalwater niet uit de weg gegaan en beoordeelden we het verder naar gelang het verloop van de discussie.

De vraag “Hoe wij tegen betaalwater aankijken” is nog redelijk open. Maar de uiteindelijke bestemming blijkt na bevestigende toelichting van Marco zeer specifiek input aan een ondernemer die een betaalwater begint in Nederland. Dit laatste is in strijd met de nu geldende huisregel. Vandaar het slotje.

Groet, Kees

Ps. Robert, ik vind het ook wat dubbel en verwacht niet dat een kritische noot binnen het nieuwe forum niet zou mogen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gesloten