vissen met beetverklikker en penhengel tegelijk?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jolanda Beekhuizen
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-09-2008 11:31

12-09-2008 13:32

Hallo,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die (zoals ik) ook vissen met 1 hengel op de beetverklikker én met een penhengel.
Zelf doe ik dit altijd, tenzij we op water zitten waar je echt alleen met beetverklikkers kan zitten (groot water).

En ik ben heel benieuwd waar jullie vangsten dan beter op zijn, beetverklikker of pen?
Ik vang de meesten toch nog steeds op de pen, weliswaar meer knolletjes, maar vis = vis zeg ik altijd :lol:

Ben benieuwd naar jullie reakties & bevindingen hierover.

groetjes
Jolanda
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

12-09-2008 16:51

Dag Jolanda,
Met de pen vang je idd over het algemeen meer, maar ook kleiner.Tenminste dat is mijn mening.Normaal gesproken wil ook wel eens met de pen vissen,maar dan op wateren waar dit optimaal kan b.v. op smalle kanalen of grachten.Maar als je een beetje gericht op grotere vis wil vissen,zit je met statisch vissen doorgaans wel in het voordeel!Mocht er ooit een regelgeving komen dat men met 3 hengels mag vissen zal ik er vaker een penhengel bij leggen.Dit natuurlijk voor de spanning!!
Blijft toch leuk dat pennen :wink:
Succes ermee
Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

13-09-2008 22:28

hallo! ik vis ook vaak met 1 statisch en 1 met de pen, ik heb mijn zwaarste vis met de penhengel gevangen, 37 pond, 2 meter uit de kant, vaak ook brasem en zeelt maar dat vind ik na die 37 ponder geen probleem meer !
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

14-09-2008 10:00

ik doe het soms er bij een pen hengeltje. maar tis op mijn watertje niet echt te doen waar ik statisch ook vis. of je moet zo entousiast zijn om in het water te gaan staan en achter de rietkragen willen staan of onder bomen wat ik wel is gedaan heb:D:D

vaak wil ik wel een spinhengeltje der bij leggen met dood aas en dat leverd ook leuke resultaten op

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

14-09-2008 11:46

ik vroeg me af hoe ver je dan van je hengels af staat met het pennetje?
wil niet meteen lopen zeiken en doe het stiekem zelf ook wel eens.
maar eigenlijk vind ik dat je niet te ver van je hengels af moet zijn.
mijn mening :wink:
gr tijmen
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

14-09-2008 12:37

Nou, je hoeft niet altijd dicht bij de hengel te zitten, sterker... ken een aantal stekken waar het amper mogelijk is om dicht op de hengels te zitten.
In sommige gevallen niet zo`n probleem dus...
Wil zelf ook weleens een hengel met de pen vissen tijdens het statische vissen, vooral op watertjes met wat verschillende slootjes en een wat groter bestand.
Statische hengels liggen dan dus niet bij obstakels uiteraard.

Is bij mij trouwens niet et zeggen waarmee ik groter of meer vang, verschilt per dag en per stek...


gr
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

14-09-2008 13:33

Ik gebruik mijn afstandhengels ook als penhengel alleen dan zonder dobber 8) maar gewoon onder het kantje jij bent voor de vis een storende factor aan de waterkant heb het al te vaak meegemaakt dat ik een grote boeggolf van de plek zag wegschieten ondanks al het tijger en sluipwerk vooral op die windloze nachten en dagen ik blijf dan liever weg bij de waterkant.

Visueel is het vissen met een pennetje natuurlijk mooi om naar te kijken maar daarvoor kom ik niet aan de waterkant :wink:.

Hetzelfde geld bij mij voor het drijvend vissen waarom boven op je hengel zitten als het niet nodig is,maar ieder zijn ding zou ik zeggen je moet doen wat je leuk vind dat is het belangrijkste zo blijft het leuk.

En idd niet toepassen bij obstaksels,en je gympen aan :D.
Plaats reactie