Vissen op Afkapping van een rivier!


Plaats reactie
Kaj de Jager

11-09-2008 19:29

Hallo boarders,

Zou iemand mij iets kunnen vertellen over het vissen op afkappingen van de grote rivieren.
Dit zijn verschrikkelijk grote plassen meestal liggen er ook boten in en schepen.

Waar moet ik mijn aas gooien waarmee moet ik voeren en waar bijten ze goed op?

Groetjes Kaj,
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

11-09-2008 19:56

aftakking van de oude rijn?
zoek de hotspots is denk aan lelies,harde platen zoals:grindplaten,zandplaten en mosselbanken
en natuurlijk diepte verschillen(taluds). is allemaal te vinden met een marker hengel of gewoon een hengel met een lood er aan. het mooiste is natuurlijk als je er met een boot op kan en dan met een stok een bodem verloop in kaart brengen.
over aas, je kan het heel simpel houden door gewoon met harde(gekookte) mais te gaan (voor) voeren en te gaan vissen op de door jou gevonden plekken.
hopelijk heb je hier (voorlopig) wat aan.
zal wel......!
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

11-09-2008 20:49

ik heb hier zo'n gat vlak om de hoek... aan de rijn
nu een paar keer gevist en veel brasem en winde.(geen karper)
grote boilies zijn dus wel handig.
tegen mij is ook altijd verteld dat je mossels en harde platen en taluds moet zoeken, maar hier is het hele gat een en al platen mossels grind en talud dus ik ben gewoon ergens gaan zitten.
helaas dus nog geen karper!
ik zou gewoon eens proberen, gooi er flink wat mais in van tevoren en ga er gewoon eens zitten.
8)
Kaj de Jager

11-09-2008 21:14

Het is een water waar totaal geen begroeiing op het water is alleen wier en overal is het grindbodem.

Raden jullie mij aan het gewoon te proberen?
En hoe kan ik met een loodje uitpeilen zou iemand mij dit kunnen vertellen?
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

11-09-2008 21:36

mischien is het dvd-tje van korda iets voor jou.
daarin legt danny fairbrass stap voor stap uit hoe je een markeer hengel moet/kan gebruiken.
:wink:
zal wel......!
Kaj de Jager

11-09-2008 21:37

Dankjewel ik zal hem bekijken maar ik heb het forum een beetje doorgepluisd en heb het nu wel redelijk gevonden.

Dankjewel allemaal!

verder tips zijn altijd welkom!
Plaats reactie