geen karper meer te vangen over een jaar of 5


Gerrit Hees

05-09-2008 12:16

Kan ook een voorbeeld noemen dat polen bij een vakantie park de boel leeg hebben getrokken met netten, dus dat van het materiaal gaat niet op.
K. van den Herik

05-09-2008 12:30

probleem: pool vreet alle gevangen vis op
probleem: het mag meestal

oplossing: leer een pool dat onze waarde en normen ietewat anders zijn

Ken ook ollanders die vis met netten vangen, paling met fuiken en zeelt met kistjes

Verder weer een hoop geblaat en weinig wol.


Fijne dag verder.
Afbeelding
Helaas geen plaatje van de VBK bordjes.

http://www.dw-world.de/popups/popup_sin ... len%2BCarp
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2008 15:45

Tobias, van jou mogen dus vrijwel alle recreatievissers wel ophoepelen? Want zo'n examen betekent dus (nogmaals) dat 70 % van alle huidige vissers niet meer zal gaan vissen als daarvoor een examen wordt vereist en dezelfde kosten, door het fors mindere aantal vissers toch opgebracht zal moeten worden. Een beetje grof gezegd betekent dit dat grotendeels alleen de roofvissers en de karpervissers over zullen blijven.
Om je een vrij exact idee te geven, van de huidige ruim 500.000 vispashouders zullen er dan grofweg iets meer dan 150.000 overblijven. Tja, wordt inderdaad veel rustiger, maar je ontneemt daarmee wel heel veel mensen hun visgenoegen en bovendien zal er m.i., als er maar zo weinig vissers over zouden blijven, korte metten worden gemaakt met de hele sportvisserij oftewel dan een zeer grote kans dat inderdaad een vis een haakje in de bek slaan door veruit het merendeel zal worden veroordeeld, einde visserij...
Wat Douwe hierboven schrijft is inderdaad juist, niet de visrechthebbende zullen het in de nabije toekomst voor het zeggen hebben qua visbestanden etc. etc. maar de waterbeheerders. Dit lijkt mij er veel meer toe te doen dan je druk maken over een beperkt aantal buitenlanders die vis opvreten of meenemen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-09-2008 15:49

Sterker nog de visrechthebbenden zijn dan de waterbeheerders.
Iedere HSV en/of federatie raakt zijn pacht kwijt en dat duurt geen tiental jaren meer.
Het woord is aan de kamer.
Vissen is een hobby, geen religie!
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

05-09-2008 16:10

@ Aart en Douwe,

Dan moeten we maar hopen dat de controlles idd zwaarder worden!!
Met aller respect voor de recreante visser.Zo ben ik n.l. ook begonnen :wink:
Het blijkt wel dat de mensen uit het oosten des lands hier meer frust over hebben!
Ik hoop alleen dat het in de toekomst beter zal worden.
Groeten Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2008 16:21

Tobias, die frustraties helpen geen ene moer, wel dat vissers zich opgeven als verenigingscontroleur en daadwerkelijk er wat aan gaan doen...'Vanzelf' zal het niet beter worden.
Kaj de Jager

05-09-2008 16:51

Ik ben het met Aart eens dat er geen examen moet komen. Dit is veel te duur voor sommigen mensen en zo zullen inderdaad alleen roofvissers en karpervissers overblijven. Ik denk dat er nog een gevolg is, dat is dat er minder karpervissers zullen bijkomen en dat het aantal alleen zal afnemen. Want ik ben zelf ook begonnen met een bamboehengel in de plaatselijke sloot en als er zo'n examen komt dan zullen de kinderen nauwelijks de mogelijkheid krijgen om te gaan vissen en zich zo minder gaan interesseren in het karpervissen omdat ze nooit de lol hebben gehad van hun eerste voorntje en hun drang naar het vangen van grotere vis. (Zo ben ik gaan karpervissen, want het lijkt mij een grote stap om zonder ooit een witvis gevangen te hebben direct op karper te gaan vissen.)

Verder vind ik wel dat er buitengewoon strenge controles gedaan moeten worden. Want een echte karpervisser heeft een vergunning en zit legaal te vissen.
Waar ik zelf vis is een ouwere man een controleur maar die heeft de bevoegdheid niet eens om een persoon, die de regels niet naleeft, van het water te verwijderen. Ik vind ook dat dit moet veranderen en dat de vrijwillige controleurs deze bevoegdheid zouden moeten krijgen.

Groetjes Kaj,
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

05-09-2008 17:01

Aart,
Helemaal mee eens!!Ik zal eens kijken hoe ik mijn steentje kan bijdragen!!
Groet Tobias!
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

05-09-2008 19:10

kijk aan wat een reacties het is niet alleen hier een probleem,maar ook in de rest van het land.heb nog een mooi voorbeeld je hebt hier een mooie kolk die in verbinding staat met open water hier kun je mooie karpers vangen,hier zitten dan ook elk weekend duitsers te vissen met de auto in het weiland een grote tent er bij en een zooite rommel op de grond let wel je mag hier niet met de auto in het weiland komen en ook mag je er nog geeen karper tentje neer zetten dus al helemaal geen 6 persoons tent.maar heb hier nog nooit gehoord dat er wat aan gedaan wordt want de pollitie ziet het niet zeggen ze maar laast was er een oude man die alleen terwijl er pollitie kwam aan rijden even naar de waterkant reed om zijn spullen in te laden en ja hoor die kreeg wel een boete van 80 euro.en zou ook wel eens willen weten wat er gebeurt als wij als nederlanders dit soort dingen in het buitenland uithalen denk zelf dat je een hele hoge boete zou krijgen als je ook nog niet in de bak zou belanden??????
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2008 19:23

Marco, wat jij schetst zijn toch gemiddeld genomen de uitzonderingen, veruit de meeste politieagenten en Boa's treden namelijk wel op in dergelijke gevallen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-09-2008 23:26

Geen karper meer te vangen over een jaar of vijf?

Riep men 5 jaar geleden ook al..
Riep men 10 jaar geleden ook al..
Riep men 15 jaar geleden ook al..
Riep men 20 jaar geleden ook al..
En roept men over 100 jaar nog steeds.
Groet'n Henk..

still growing Old.
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

06-09-2008 16:50

Hallo daar.

ik zal ook eens reageren.
ik kom uit noordlimburg hier is het al jaren ellende met de buitenlanders en ook hier zijn de controles flink opgevoerd. het heeft wel resulltaat maar een ding is zeker als ze brasem of karper vangen is ie weg!!!
Maar wat hier een veel groter probleem is is de beroepsvisserij!!!!
Hier op de maas worden zeer grote aantallen meervallen roofblei karper enz weg gevangen door de beroepsvisser op vele stukken is bijna geen vis meer tevangen!
Het vervelende van dit verhaal is dat iedereen hier in de regio weet wie het doet en dat er niks aan gedaan word het is allemaal vriendtjespolitiek zowel de politie sluiswachter boa ze doen allemaal wel een oogje dicht voor een paar dikke palingen!!

gr ruud
er is meer water dan vis!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-09-2008 21:12

Jaja Ruud, als de buitenlanders de schuld niet krijgen krijgt Nelissen die wel :roll: Want die bedoel je toch. niet?
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

07-09-2008 01:39

Ruud heeft wel een punt, dacht ik zo
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

07-09-2008 12:41

Ja ja Aart die bedoel ik ja!!
En dat is meer dan terecht er zijn vele gevallen bekent en gezien van duistere praktijken van hem!!!
En dat terwijl wij nog niet eens onder een paraplutje kunnen vissen vanwege wildkamperen!!
Als je karper nodig hebt kun je hem belen hij is sneller dan welke kweker dan ook!
als ik zie dat een sluiswachter voor en zak paling maar en sluis open zet zodat hij zijn netje er voor kan hangen word ik ik terecht misselijk!!
Gr ruud
er is meer water dan vis!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-09-2008 17:32

Ja hoor Ruud, heel Limburg is corrupt en Nelissen de grootste boef van allemaal...Alleen nog nooit veroordeeld.
Met dit soort algemeenheden 'bekend' en 'gezien' kan niemand wat mee beginnen en ze vormen ook geen enkel overtuigend, laat staan wettelijk, bewijs.
Gebruikersavatar
wilbert nies
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57
Locatie: nederweert
Contacteer:

07-09-2008 17:48

@ Aart,niet te geloven hoe jij de feiten van vissers die vele uren aan het water doorbrengen toch altijd weer in twijfel trekt.
Ik kom uit dezelfde regio als Ruud en kan zijn verhaal alleen maar bevestigen.
De buitenlandse vissers worden ondanks de tijdelijke verscherpte controles(ik ben al wekenlang niet meer gecontroleerd)niet of nauwelijks aangepakt.
Dat is een feit,want anders zou je ze steeds minder zien maar ze blijven maar komen.
De beroepsvissers die komen de vis wegvangen die de visclub uitzet,lijkt mij 'n onlogische gang van zaken.
Maarja,volgens Aart kunnen we allemaal rustig gaan slapen...
grtn Wilbert...
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

07-09-2008 17:52

Aart ;

Heel Limburg ? ? ?

Ikku en nog eentje niet hoor :P :P :P :P :P


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

07-09-2008 18:28

Aart Lokhorst schreef:Ja hoor Ruud, heel Limburg is corrupt en Nelissen de grootste boef van allemaal...Alleen nog nooit veroordeeld.
Met dit soort algemeenheden 'bekend' en 'gezien' kan niemand wat mee beginnen en ze vormen ook geen enkel overtuigend, laat staan wettelijk, bewijs.


Krijg jij ook paling soms ??? Weet niet hoor je zit wel heel nadrukelijk diegene te verdedigen... :lol:
Laatst gewijzigd door Peter krijnen op 08-09-2008 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

07-09-2008 21:25

Aart ik wel toch nog effe reageren Nelissen is wel al eens veroordeelt en ook voor transportteren van karper!
dit weet ik 100% zeker en is tebewijzen!
verder ga ik geen ruzie maken over internet want daar heb ik geen zin in ik probeer karper tevangen daar ben ik beter in!!
gr Ruud
er is meer water dan vis!!
Patje Brusselaars
Berichten: 86
Lid geworden op: 28-08-2004 16:33
Locatie: ridderkerk

08-09-2008 20:46

ik zou me ook meer zorgen maken om de beroepsvisserij!!!
ik vis al een aantal jaren op de grote rivieren en de vangsten worden steeds minder!!!en dit jaar is het ronduit slecht!!! en niet alleen de karper visserij maar ook de roofvis , kijk maar eens op die forums!!

bij iedere krib ,talud of iets dergelijks staat een fuik en alles gaat mee!!!
ik heb fuiken zien staan voor de paaigebieden in t voorjaar.... en geen kleintjes!!! daar pasten wel een paar karpers in...dan gaat t hard!!! daar kan geen pool of duitser tegenop vissen.... en ik ook niet trouwens!!

dat kan geen toeval zijn!!!

groet... een verontruste riviervisser..................
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

08-09-2008 21:15

gasten je blijft de gekste dingen zien en jah de politie is niet 1 van je beste vrienden meestal.

uitdrukking op meestal.

hier in het noord/westen zie je vaak vakantie gangers (duitsers, polen ander gespuis) hun vis vangen met een knuppel doodslaan en ophangen in de boom.
jah je zal het niet geloven. ik probeerde verhaal te halen en op mijn beste duits proberen te zeggen dat dat niet normaal was in nederland. jah een grote bek kon ik krijgen.

nou ben naar de camping eigenaar gegaan gezegt dat dit niet normaal was. jah wat had hij nou te maken met vissen.

politie gebelt jah hun hadden het te druk en nu even geen tijd voor. nou ik zeg dan maak ik er tijd voor en hing op.
na een 10 min en 10 telefoontjes verder stond er 20 man op de stoep. weer proberen te praten met de camping eigenaar nog steeds eigenwijs. weer uitgelegt aan die duitsers weer grote bek.

heel snel kwamen toen de honkbal knuppels uit de kofferbak en de duitsers belande gewoon te water en opzouten. binnen 2 min stond politie. verhaal uitgelegt duitsers konden vertrekken 6 honkbalknuppels in beslag genomen. maarjah doel was wel bereikt.

ik en nog een paar vonden het eigenlijk nog niet genoeg hoe die camping eigenaar deed voelde niet goed. naar de anwb gegaan uitgelegt.
hij raakte door 2x dezelfde zin te herhalen totaal al zijn sterren kwijt en staat niet meer aangemerkt op de site en folders van de anwb.


ok is misschien niet de manier met honkbal knuppels verhaal halen maarjah werkte wel.

Groetjes Patrick
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-09-2008 22:45

Inderdaad, niet de manier. Met die zin ben ik het eens.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

08-09-2008 22:48

waarom heeft karpervisserij zo n slechte naam eigenlijk?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-09-2008 07:44

Omdat ze er doodziek van worden van het beleid in Nederland.
En dat leid tot frustaties.
Is niet alleen bij karpervisers het geval, let wel ik keur het niet goed.
Maar kan het wel enigzins begrijpen.

Gradus............
....................