geen karper meer te vangen over een jaar of 5


marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

03-09-2008 21:46

Ja dat is schrikken he maar het is wel waar als het zo door gaat.want je wilt niet weten hoeveel karper en ook andere vis er door buitenlanders wordt mee genomen(duitsers,polen,russen en wat niet meer)want die nemen echt alles mee wat ze vangen.Er zijn er hier(in Kampen) laast een paar gepakt die 8 karpers van meer als 20 pond in de kofferbak hadden liggen(dit waren duitsers).ja ze kregen wel een boete maar ja de vis is al dood.er is hier een kolk waar al geen karper meer in zit.en meestal als je er melding van maakt wordt er niets aan gedaan want dan heeft de pollitie geen tijd zeggen ze.en dat is niet alleen hier in de buurt zo hoorde al van een collega op het werk dat het daar net zo was,hij kreeg last controlle van de pollitie maar naar 3 polen die 100 meter verder zaten te vissen gingen ze niet heen toen hij er wat van zij kreeg ie als antwoord dat ze dat niet van plan waren met twee man .dus is het volgend jaar de paling waar je niet meer op mag vissen en over een paar jaar hoef je niet meer te gaan vissen want dan is er niets meer om te vangen.
Anonymous

03-09-2008 22:11

hier is het ook zo erg :cry:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-09-2008 22:22

Er worden wel weer nieuwe uigezet.
marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

03-09-2008 22:27

ja misschien wordt er wel weer nieuwe uitgezet maaar voor dat die weer een pond of 20 a 30 zijn ben je weer een jaar of 10 verder.
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

04-09-2008 00:37

licht gewoon aan dat slappe controleren :-?. ben dit jar nog nooit gecontroleerd aan het twentekanaal. en heb hier al wel 10 - 15 nachten gezeten. vind je het gek dat ze vrij spel hebben.
je kan het mensen eigelijk niet kwalijk nemen als ze een karper meenemen. snoekbaars en andere vis word ook wel meegenomen en hier word nooit zo vaak over geklaagd.
maar al die kutbuitenlanders maken er wel een mooie bende van. 8 vissen over de 20 pond in de kofferbak :evil: . de karper word wel als een aparte vis gezien, maar het is en blijft gewoon een vis die je net als andere vissen mee mag nemen.

gr. sies
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

04-09-2008 09:07

Ik ben het ermee eens dat er strenger gecontroleerd moet worden!!Dit soort praktijken zijn niet van deze tijd.
Let wel, ik ken ook duitse karpervissers die heel serieus hun hobby beoefenen net zoals jullie en ik!!Dus nu alles over een kam scheren is ook niet OK!!
Ik vis zelf ook wel eens in duitsland en dat wil ook blijven doen!!
Het zijn idd vaak de (duits)russen &polen die de vis meenemen,dit is nog de generatie die niet anders kent :x Hopelijk wordt dit in de toekomst anders!!
Ik kom zelf ook uit twente en moet zeggen dat het hier echt uit de hand loopt!Ik zou het controlle werk zelfs vrijwillig willen doen!Om de licensie te hebben om dat schorem bij elke overtreding weg te sturen!!Als je in twente een derde hengel er in hebt liggen,wordt je behandeld als zwaar crimineel en een dikke bekeuringen als gevolg!
Maar dat dat soort volk,als ze vissen ,vaak al meer dan 5 overtredingen begaan,er altijd met waarschuwingen van afkomen!
De boa's moeten groter en breder zijn!!!De meesten hebt geen lef!!!!
Jammer maar waar!! :evil: :evil: :evil:

Tot Betere tijden
Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-09-2008 10:02

tobias vlok schreef:De boa's moeten groter en breder zijn!!!De meesten hebt geen lef!!!!
Jammer maar waar!! :evil: :evil: :evil:
Tot Betere tijden
Tobias


Tobias, meld je aan als BOA zou ik zeggen :o :wink:
Gebruikersavatar
Remi Drijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 18:43

04-09-2008 10:17

Ja het is kut.

Ik denk dat we hier zelf tegen op moeten treden, gewoon er wat van zeggen en het niet pikken als ze de vis willen mee nemen. Ik heb het vertrouwen in de politie al lang opgegeven joh. Ze moeten er zijn voor bescherming, en hun moeten het veilig maken voor de burger, maar als ik ze nu zie langsrijden/lopen of wat dan ook, controleer ik eerst altijd of ik niets fout doe en of ze me niet aanhouden om wat dan ook te controleren.

Dus hierbij roep ik iedereen op :P er gewoon zelf iets aan te doen in zo een situatie want je wordt er niet (direct) in gesteund.

En eerlijk is eerlijk, die polen zijn persoonlijk vrij vriendelijke mensen hoor, niks mis mee. Alleen is het in polen gewoon normaal om die vissen mee te nemen,
niet echt mensen om bang voor te zijn, gewoon praten en duidelijk maken. EN ze zijn bang om terug naar polen te moeten, en ze denken dat dat gebeurd als ze door de politie worden gepakt, dus gewoon zeggen dat het verboden is en dat je anders de politie belt.

mvg Remi
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

04-09-2008 10:18

Lijkt mij een strak plan :D
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

04-09-2008 10:39

Tobias, meld je aan als BOA zou ik zeggen :o :wink:[/quote]

Denk dat ik mij maar een boa aanschaf ,ca. 7meter lang die moet toch een gemiddelde rus op kunnen!!
Jammie,jammie :lol: :lol:
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Gerrit Hees

04-09-2008 12:01

Het probleem is dat deze gasten geen normale taal spreken die voor een nederlander te begrijpen is. Daardoor lijkt het mij dat het een beetje lastig communiceren wordt. En ja de controle zijn veels te slap. Politie kent de regels dikwijls niet die kan je alles wijsmaken, en Boa's heb ik nog nooit gezien hier.
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

04-09-2008 12:30

Citaat van Aart Lonkhorst:

Tobias, je vermeldt je woonplaats niet, maar dat zal dus ergens in Oost-Nederland zijn. Er zijn momenteel 40 BOA's in dienst bij de Federatie Oost-Nederland (3 jaar geleden waren dat er nog 2), is wel zo ongeveer het maximum. Bij de BET zijn er dat verhoudingsgewijs aardig wat minder

Als dit daadwerkelijk het geval is,Waar zijn ze dan???!!!
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-09-2008 13:03

Die gasten zijn hier in de regio al jaren een probleem, gelukkig is het controleorgaan hier redelijk goed geregeld en wordt er strak opgetreden. Ik zelf werk ook als controleur voor een hsv en stuur regelmatig duitsers en polen weg. Taal is geen probleem, beetje harder praten en wijzen met je armen werkt prima.

Nadeel van al die boa's momenteel is wel dat ook wij meer problemen hebben gekregen met nachtvissen. Er worden veel bekeuringen uitgedeeld aan karpervissers die hier (net zoals ik) al jaren op een normale manier nachtvissen. Eerder werd hier weinig tot geen aandacht aan besteed. Moet wel toegegeven dat het erg verschilt per boa. Er lopen boa's die het woord redelijk begrijpen en je laten zitten en er lopen strebers bij die interessant willen doen en je gelijk bekeuren.

Elk voordeel heeft z'n nadeel.
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

04-09-2008 13:26

Het is helaas de waarheid.

Hier in de buurt zit ook een AZC, vlak daarbij een leuk kanaaltje. Loop je dr in de zomer langs dan zie je de karperkoppen nog liggen. De rest gewoon aan de waterkant opgegeten...

Gewoon elke keer als je iets "verdachts" ziet, politie/hsv bellen!!! En blijven bellen, elke keer weer.
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

04-09-2008 17:15

Vraag :Waarom komen ze hier vissen en blijven ze niet in duitsland?(zit ook vis zat)
Antwoord:In duitsland moet je een examen afleggen om überhaupt bij een vereniging het lidmaatschap aan te kunnen vragen.
Dit examen heb ik zelf ook gedaan!! :o
Deze "Anglerpüfung"is ook geen peuleschil.(En voor een buitenlander helemaal niet)Dus gaan ze niets makkelijker dan dat maar naar Nederland!!!Want daar kun je een vergunning kopen :o
Als men in Nederland iets wil moet men op de zelfde manier als in Duitsland te werk gaan!Met jawel een vissers examen!
Ikzelf sta hier volledig achter!Dan moet zo'n examen net zoals in Duitsland maar veel geld en moeite kosten.
Ze komen hier toch geen examen doen!Ben je van het hele gezeik af :D :wink:
Groet Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

04-09-2008 18:42

en daar gaan we weer met zijn allen.
een hoop gezeik en geklaag over buitenlanders die vis meenemen.
iemand er weleens over nagedacht hoeveel vissen er rond zwemmen en hoeveel er daadwerkelijk weggevangen worden door polen, russen etc??
geen van deze jongens heeft de materialen en de kennis om op GROTE schaal vis weg te vangen, ik zou me persoonlijk meer druk maken om de verstedelijking van mooie gebieden en viswateren en uitheemse diersoorten.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

04-09-2008 18:45

Er moet idd opgetreden worden tegen dit soort praktijken,zelf ben ik ook controleur geworden van de hsv.
Maar het feit dat de boa's en politie, hier niet tegen optreden en enkel en alleen bezig zijn om bekeuringen uit te schrijven als je aan het vissen bent in een tent,is toch de wereld op zn kop of niet.
Dat heb ik in een ander topic ook al aangehaald,en word er nog steeds pissig over.
Maar goed laten we eerst maar eens het probleem van onze buitenlandse vrienden zien op te lossen.

Gradus.........
....................
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

04-09-2008 21:19

Hier hoef ik het niet te zien...
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-09-2008 23:13

Tobias, zo'n examen heeft ook grote nadelen. Ter vergelijking: in Nederland vist ca. 10% van de bevolking wel eens, in Duitsland is dat maar 3%. Als hier zo'n examen zou komen kom je dus omgeveer op eenzelfde verhouding te zitten. En daardoor zouden dan de meeste HSV-en en Federaties failliet gaan evenals Sportvisserij Nederland en zou de huur van al onze viswateren in de verste verte niet meer betaald kunnen worden.
Geen oplossing dus.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

05-09-2008 00:12

Aart Lokhorst schreef:Tobias, zo'n examen heeft ook grote nadelen. Ter vergelijking: in Nederland vist ca. 10% van de bevolking wel eens, in Duitsland is dat maar 3%. Als hier zo'n examen zou komen kom je dus omgeveer op eenzelfde verhouding te zitten. En daardoor zouden dan de meeste HSV-en en Federaties failliet gaan evenals Sportvisserij Nederland en zou de huur van al onze viswateren in de verste verte niet meer betaald kunnen worden.
Geen oplossing dus.

dan gooien ze de prijs van een vergunning toch omhoog
3 x zoveel wil ik graag betalen hoor als dan 2/3e van de vissers opzout
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-09-2008 00:14

Aart het zal niet meer zolang duren dan hoeven de visrechthebbenden van dit moment geen pacht meer op te brengen.
Dan is alles in handen van de waterbeheerders.
Vissen is een hobby, geen religie!
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

05-09-2008 08:55

Beste Aart,
Het examen betalen de mensen zelf!Het lidmaatschap is in Duitsland ook een stuk hoger en je moet bij elke vereniging eenmalig inschrijf kosten betalen!
En idd ben ik het er mee eens dat meer betalen om het gespuis te laten verdwijnen een oplossing is!!
Als ik een topic lees over aas, waar mensen meer dan 1000 kilo aas op jaar basis in het water donderen. :o
Dat kostenplaatje valt toch in het niets vergeleken bij zo'n examen!!
Als we dit soort problemen niet langer willen tollereren,moeten we met z'n allen(Karpervissers)collectief iets in handen nemen!
Daar heb ik wel 10 kilo aas voor over!! lol :wink:
Groet Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Gebruikersavatar
Remi Drijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 18:43

05-09-2008 09:09

geen van deze jongens heeft de materialen en de kennis om op GROTE schaal vis weg te vangen,


inderdaad hier ben ik het wel mee eens, ik zag laatst een pool die had 2 draadjes met 3 dobbers en een haak zonder aas aan een boom gebonden en een dag later kwam die kijken of die wat had. Hahahaha

Maar er worden wel vissen gevangen, en vind wel dat er opgetreden tegen moet worden.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

05-09-2008 10:21

De betaalwaterbeheerders wrijven zich al in de handen !! :D
Pluk de dag
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

05-09-2008 11:52

Remi Drijver schreef:
geen van deze jongens heeft de materialen en de kennis om op GROTE schaal vis weg te vangen,


inderdaad hier ben ik het wel mee eens, ik zag laatst een pool die had 2 draadjes met 3 dobbers en een haak zonder aas aan een boom gebonden en een dag later kwam die kijken of die wat had. Hahahaha

Maar er worden wel vissen gevangen, en vind wel dat er opgetreden tegen moet worden.


Ben ik het niet mee eens !!Zag laatst een hele bus vol bij een groote hengelsport discounter wegrijden :o
Tassen vol hengelsport artikelen gingen over de toonbank!
Met de low budget artikelen weet een pool ook wel raad!
Ze leren telkens bij :-?
Damned :evil: :evil:
Doe eens gek,GA VISSEN!!!