Dagaas, nachtaas of toch iets anders?


Plaats reactie
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

03-09-2008 13:00

Feiten:

24 uur gevist met mais en pieren.
Overdag gevangen met mais en 's nachts geen beet tegen de ochtend begonnen de beten weer.
Pieren overdag niet mogelijk door witvis. 'S-nachts karpers, dwergmeervallen en paling gevangen.

Het rare was dat we dus in 1 keer geen beet meer kregen op mais maar dat we wel beten gingen krijgen op pieren. En dan heb ik het over karpers alleen en niet de bijvangsten.

Zou dit te maken hebben met dat sommige vissen alleen 's nachts bijten en daarom meer "pier georrienteerd" zijn en andere overdag en daarom alleen "mais georrienteerd"? Of dat karpers overdag op ander aas aast dan 's nachts. Ik ga dit ook eens met boillies bekijken want het kan dus inhouden dat je 50% van de dag kansloos zit te vissen als je maar 1 aas gebruikt en de helft van het bestand mist.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen/meningen.
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

03-09-2008 13:13

Als je twee hengels vist.Allebei anders beazen!Denk dat het met meerdere faktoren samen hangt en niet alleen dag of nacht!
Ik vis ook wel eens paling overdag en van ze ook dan op pier!!
Tight lines
Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

05-09-2008 14:24

Steintje Verheggen schreef: Ik ga dit ook eens met boillies bekijken want het kan dus inhouden dat je 50% van de dag kansloos zit te vissen als je maar 1 aas gebruikt en de helft van het bestand mist.


Het is eigenlijk al algemeen bekend dat je met een ander soort aas (dus ook totaal andere soort boilie) ook ineens andere vissen gaat vangen :wink:

Ik weet niet of wormen etc. nachtdieren zijn en dus vaak snachts actief zijn, dit zou een verklaring kunnen geven voor jouw bevinding. Misschien wel in het algemeen voor de insecten/beestjes in het water, zijn deze snachts meer actief?

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-09-2008 22:50

Wilde dit ook eens gaan testen met die lichtgevende nepmais.
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

11-09-2008 08:05

Dag Coen,
Heb ik al geprobeerd.Werkte bij mij alleen pop-up op sterk bevolkt water!Opdun bezet water geen succes!
Zelfde met flou's
Groet Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Plaats reactie