'De Dunne Lijn...' het karperboek van Luc De Baets


Plaats reactie

Interesse in een herdruk?

Ja, ik hoop dat ze hem opnieuw uitbrengen.
20
32%
Ja, kan ik hem alvast reserveren?
18
29%
Nee, geen interesse.
25
40%
 
Totaal aantal stemmen: 63
Gebruikersavatar
Roy Vrielink
Berichten: 6
Lid geworden op: 10-12-2006 20:56
Contacteer:

03-09-2008 09:54

De Dunne Lijn: Luc de Baets. Uitgever: Luc De Baets. ISBN: 90 9013 528 6 Jaar van release: 2000.
Dat Luc vijf jaar geleden stopte met het intensief bevissen van karper betekent niet dat het boek niet up-to-date zou zijn of al evenmin dat het de nieuwe en jonge generatie van karpervissers niet zou kunnen boeien, wel integendeel. De kennis en ervaring die hij door de jaren heen opbouwde en waardoor hij mijlenver op de 'concurrentie' voorlag zijn beslist indrukwekkend. Bijleren over karpers en over de visserij erop primeerden voor Luc immers boven de banale visjesvangerij op een water eens de geheimen ervan ontsluierd waren.
Bijlagen
De Dunne Lijn.jpg
'De Dunne Lijn...' het karperboek van Luc De Baets
(9.37 KiB) 2676 keer gedownload
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

03-09-2008 12:24

Dit soort literatuur mag niet verloren gaan!!Bijna alle boeken met betrekking tot karpervissen zijn een bron aan informatie of het nu om de techniek of om het levensvehaal van een visser gaat!!
Blijven schrijven heren!!
thanks Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

03-09-2008 15:35

Volgens mij vist Luc inmiddels al 10 jaar niet meer intensief op karper.

Heb het boek 5 jaar geleden uitgeleend en nooit weer gezien.

Ik koop er zeker 1 als het opnieuw gedrukt gaat worden.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

03-09-2008 17:33

Vind het geen slecht boek, nou komt de maar: ik vind zo en zo dat mensen te veel als helden worden gezien. Waar gaat het nu om elke matige visser kan tegenwoordig 40 en 50 ponders vangen.
Alles wat de baets schrijft kun je terug vinden in engelse bladen van toen , daarmee wil ik niet zeggen dat hij het overgeschreven heeft. Maar om hem nu een uitvinder te noemen.
Ik heb vroeger tussen 80 en 90 er jaren wat af gelezen en er stond voor mij en mijn vrienden niets nieuws in.

In Karpervissen zit een super groot grijs gebied, wat ik zie gebeuren is dat iemand geeft zijn Vis-sen een verhaal mee in een blad en een nieuwe held is geboren.
Je kan in tikwatertjes naam verwerven je hoeft in betaalwateren niet eens te voeren en te betalen als je naam hebt en vaak in bladen schrijft. Nu nog van toepassing, zeker nu!!!

Wel heb ik altijd genoten van de uitspraken van de Baets: boiliestrooiende kontlikkers en pispotvijvervissertjes hij zag het goed waar de visserij heen ging, hij is niet voor niets gestopt.

Een goed boek voor de verzamelaar, maar die wil de eerste druk.
Rene de Groot
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-12-2007 20:30
Locatie: Rotterdam

03-09-2008 20:59

Goed boek , maar ik hoop eigenlijk meer op een herdruk van Karperblues.
Dat is voor mij toch wel HET karperboek ( ik heb het helaas zelf niet, wel meerdere malen geleend van een vriend )
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

03-09-2008 21:52

Luc de Baets heb ik zo'n 3-4 jaar geleden eens gebeld, met de vraag of hij zijn boek nog zelf te koop had. Want ik zou en moest het boek ook hebben, maar in NL kon ik het nergens meer krijgen, behalve dan op internet voor wel erg belachelijke prijzen.
Hij meldde mij dat hij het karpervissen voorgoed had achtergelaten. Ook het witvissen was hij inmiddels meegestopt, volgens mij een aantal x belgisch kampioen geworden, hij had er wederom alles uitgehaald, En vertelde me nog wel met een lach, wie weet hij zich in de toekomst nog eens zou toespitsen op het vliegvissen weer een geheel andere visserij, you never know ;).
Ik heb hem gevraagd of ie het boek nog eens een x opnieuw zou uitbrengen. Het was duidelijk dat dit waarschijnlijk niet meer zou gebeuren, het bleek een gepasseerd station voor hem te zijn. Heb hem ook nog proberen over te halen/duidelijk te maken dat je ook boeken eventueel digitaal kunt publiceren, zodat ook de huidige generatie vissers nog eens de kans zouden kunnen krijgen zijn boek te lezen. Het kwam er eigenlijk op neer dat hij het karpervissen al een tijd achter had gelaten, en het wel mooi was geweest, althans zo kwam het bij me over.

Hij meldde mij dat enkele jaren geleden er een nederlander was die de laatste tientallen stuks bij hem in 1x gekocht had. Achteraf vond hij het sneu, want hij had het idee dat het boek een korte tijd later telkens mondjes maat maar werd aangeboden voor belachelijke prijzen op internet.

Hij vertelde mij verder dat hij aan de Openbare Bibliotheek Nederland er ook nog een aantal stuks van zijn boeken had versleten. Helaas is het merendeel van de boeken nauwelijks meer te traceren in de bibliotheek door medewerking van de zogenaamde peppie en kokkie aso's, die het boek niet meer terugbrachten.

gelukkig heb ik het boek toch nog kunnen lezen. Wat een passie straalt ervan af, en zo nu en dan pak ik hem er nog eens bij. Het boek maakte voor mij grote indruk en heeft zeker bijgedragen aan de passie voor het vissen die ik nu bezit.

Uit Alijns eigen mond hoorde ik dit jaar op de beurs in Zwolle dat hij plannen had om karperblues wel opnieuw uit te brengen. Ik dacht voor eind van dit jaar. Dat wordt zekers smullen, en je hoeft nu geen belachelijke prijzen te betalen. Alhoewel 45-50 euro euro toch ook aardig aan de prijs is. Toch Zo'n slordige 100 oude nederlandse florijnen. Maargoed het zal wel door de kleine oplages komen. Ik ben in iedergeval erg benieuwd wat karperblues zal gaan brengen en ben erg benieuwd
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

04-09-2008 06:06

stom stom stom ik ruilde mijn bedrijfs auto in voor een nieuwe en kwam er na twee weken achter dat het boek nog in mijn ouide wagen lag.Heb hem dus nooit meer gezien,wat mij betrefdt uitbrengen die handel
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

04-09-2008 08:52

Karperblues komt in December van dit jaar uit en wel de 2e druk.
Deze zal een aantal updates krijgen zodat het weer geheel van deze tijd is,
dus mijne heren nog eventjes geduld.

Het boek is dan weer te bestellen via http://www.westerlaanpublisher.com

Met vriendelijke groet,

Bein Westerlaan
Rene de Groot
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-12-2007 20:30
Locatie: Rotterdam

04-09-2008 10:31

Daar wordt ik vrolijk van , dat is goed nieuws dat Karperblues in december weer uitkomt.

Ik ga het even op de kalender zetten.

Mvg,

Rene
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

04-09-2008 20:00

Dan weet ik al wat ik vraag voor sinterklaas :wink:

Gradus.........
....................
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

06-09-2008 19:52

Ik vind de dunne lijn een fantastisch boek boordevol nutttige informatie, ik had hem dan ook in no-time uitgelezen toen ik hem net had.
Ik vind het ook een prettig leesbaar boek met ook de nodige humor.
Ik heb karperblues ook en daar heb ik ook een paar keer een beginnetje mee gemaakt maar die heb ik nog niet voor de helft gelezen, die vind ik veel minder prettig te lezen maar ik neem hem volgende week mee naar frankrijk en zal dan nog eens een poging doen.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

07-09-2008 19:37

Bein Westerlaan schreef:Karperblues komt in December van dit jaar uit en wel de 2e druk.
Deze zal een aantal updates krijgen zodat het weer geheel van deze tijd is,
dus mijne heren nog eventjes geduld.

Het boek is dan weer te bestellen via http://www.westerlaanpublisher.com

Met vriendelijke groet,

Bein Westerlaan


Het 1e exemplaar is verkocht! :P :P
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

09-09-2008 07:59

Graag, ben zeker al 2 jaar op zoek naar deze boek. Steeds als het ergens te koop wordt aangeboden ben ik net iets te laat.

Herdrukken dus! Kan ik het alvast reserveren? :wink:
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-09-2008 22:40

Hoor er ook iedereen over praten, maar op internet krijg ik hem niet gevonden. Keer voor naar de bieb geweest, maar dan moest hij van Amsterdam overkomen naar Valkenswaard (Einhoven), moet ik lid worden voor een jaar, en extra kosten voor reserveren, en mag ik hem maar twee weken houden.

Heb er maar vanaf gezien, maar er staan schijnbaar nuttige tips is. Zou hem ook wel digitaal willen hebben, als het niet anders kan. Luc zal deze thuis toch wel hebben?
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

11-09-2008 12:17

Coen Luc heeft thuis ook niets meer, het is kompleet uit verkocht.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

11-09-2008 16:50

Ook niet digitaal? De uitgeverij zal deze wel hebben. Geloof niet dat ze deze weggooien.
Jan Peter Teerling

11-09-2008 19:05

Op Marktplaats komen van zowel Karperblues en De Dunne Lijn regelmatig exemplaren te staan. Dat het geen koopjes zijn moge duidelijk zijn. Dat ze niet te vinden/te koop zijn in dikke duim werk.

Waar een wil is is een weg, kennelijk een doodlopende voor de gene die er zelfs niks voor doet.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

11-09-2008 19:43

Dit kan wel eens een weg zijn:

http://www.carpzone.be/showthread.php?t=5601

De Dunne Lijn enkele dagen geleden te koop aangeboden, in perfecte staat nog wel.

Hopelijk heb je d'r iets aan.

Grts, Mark
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

11-09-2008 19:56

En nog een: (hier staat Karperblues, eerste druk, ook bij)

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

12-09-2008 18:02

Heb gereageerd op marktplaats. Op carpzone kan ik niet komen. Moet je gepost hebben ofzoiets.
Plaats reactie