Pol betaalwater forum


Plaats reactie

Nieuw forum "Vissen… Op betaalwater" als proef?

Peiling eindigde op 15-09-2008 10:14

Ja
173
83%
Nee
35
17%
 
Totaal aantal stemmen: 208
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-09-2008 17:32

Bart je lult in je eigen straatje het een telt niet en het ander weer wel.

Voordelen?? lijkt mij niet, ja voor de met van gemak voorzieningen van de visser en de zekerheid dat er grote vis zit.

Je doet maar je zult mij niet horen in dat ten hemel schrijvend deel van dit forum.

Nu nog wel omdat ik feitelijk als criticus al geruime tijd zeg dat je de huisregels aan moet passen, of strikt naleven, toen heb ik weinig bijval gehad van diegenen die nu voorstemmen.
Maar maakt niet uit er komt in ieder geval beweging in de zaak.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

10-09-2008 17:57

Douwe Bijlsma schreef:Peter ik blijf tenminste vriendelijk dat is iets anders dan een bepaalde BTW lover die op de man blijft spelen, wel leuk om te lezen dat het ten koste gaat van een positief bedoeld BTW topic. :D :D :D :D

Wim dat zal een strakke piemel geven dat je niet afgezeken wordt, succes zou ik haast zeggen.


Ach ja Douwe, we leven in een vrij land, dus ik kan altijd nog wel zelf bepalen waar ik een strakke piemel van krijg. Aan het aantal berichten van jouw te zien, krijg je een strakke piemel van het kwo forum. Ieder zijn meug zullen we maar zeggen. Jammer dat je berichten vaak negatief zijn, ach je zal daar dan wel op geilen.

gr wim
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2008 20:43

En nu een punt hierachter, zou ik zeggen.

Komt alleen maar van kwaad tot erger. Door met de pol.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

10-09-2008 21:23

:roll: jep en dan een slottje en dan hlml geen topic..
dat zou heel zonde zijn
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2008 00:29

Wim ik zie wel vaker zinnen waarin veel tegenstrijdigheden staan dit is er weer één van.
Jij bepaald voor jezelf en dan gelijk voor een ander, en dat is leven in een vrij land?

Maar net wat Kees zegt ga lekker door met de pol anders sluiten de voorstanders door hun opmerkingen een voor hen belangrijk topic en dat is weer zonde.
Vissen is een hobby, geen religie!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

11-09-2008 01:29

Douwe Bijlsma schreef:Bart heb jij een cursus visstandbeheer gedaan?
Juist in dat soort dingen zitten overeenkomsten met andere wateren.

Zo niet dan heb je dus volgens jou geen recht van spreken omdat je niet kunt inschatten hoe het met het beheer zit.

Er zit dus wel degelijk enige kortzichtigheid in jou reactie vind je niet?


Douwe,

Moet je ff corrigeren.
Heb die cursus niet gevolgd, en ben dat ook niet van plan.

Ga zeer binenkort naar een soort BTW, Groote Vliet in
Wervershoof.

Ivm loophandicap is zoiets zo'n beetje mijn enige optie
om nog karper te kunnen vangen.
Voorwaarden daar duiden op respect voor de vis.

Wat is daar mis mee, volgens jou?
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

11-09-2008 07:58

De reden om niet te posten, is eigenlijk uit het verleden.

Er zijn al oeverloze discussie's geweest over BTW......................maar zo snel kon je het woord BTW ...............niet hier plaatsen, of de lading commentaar werd al gestort.

Iedereen moet hier zijn voor of tegen kunnen uiten, dit uit diverse oogpunten, natuurlijk juich ik het toe dat er een appart gedeelte komt voor BTW..............maar zoals Aart aangaf, het zal weinig invloed hebben.

Persoonlijk heb ik voorgestemd, en ja ook ik heb BTW gevist zowel goed als slecht beheerd.
Maar je kunt er ook vanuit gaan dat in de huidige tijd weinig eigenaren er belang bij hebben slecht beheer te voeren, net als bedrijfsmatig een slecht beheer je fataal kan worden.

papagaaienbekkies, vindt je ook in nederland, overbezette waten e.d dus degene die roomser willen zijn als de paus prima.

Kees hoop dat het een intressant forum wordt, en wens je veel succes samen het in goede banen te leiden.

Gr Paul
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

11-09-2008 08:17

Jan,

De groote vliet in wervershoof is geen BTW, dat is gewoon een gedeelte van een stuk water wat door de hele kop van NH heen loopt, met een camping gelegen aan een heel klein deel daarvan (vanaf de camping vissen op Groote vliet of Kleine vliet kan bij mijn weten niet)

Zit genoeg karper, met name kleine schubkarpers, maar BTW? Voor zover ik weet mag je alleen op het terrein van het park niet zomaar vissen, maar dat is nou ook niet direct een goede karperstek. Wil je knap kunnen vangen, moet je een boot hebben en naar stekken toevaren die vanaf de kant moeilijk te benaderen zijn (lopend kun je ook wel ergens komen maar dan heb je het wel over VEEL lopen). Groote vliet zelf is bijna overal heel erg ondiep (kan uit je boot stappen in waadpak). Verbinding tussen grote en kleine vliet is wat dieper en harder.

De voorwaarden? Ik weet niet of we het over dezelfde groote vliet hebben (park in noordwesthoek heet de vlietlanden, op de oostoever de groote vliet, geloof ik), maar nogmaals, je vist gewoon in water waar iedereen met een vispas mag vissen, op de slootjes op het park na, en zoals gezegd, is dat voor de karper niet echt de place to be zeg maar...

Denk dat de voorwaarden gewoon die zijn die gelden voor elke visser met een vispas?

Op een van die twee parken ligt trouwens ook een prive gat in de grond met karpers, daar gaan misschien andere regels op, maar als je daar bent neem ik aan dat je daar niet wilt vissen met op 10 meter van je caravan/ bungalow/ tent / what ever het ijselmeer, een meer van 100 hectare, een nog iets kleiner meer, weet ik hoeveel polderwater, etc enz. :lol:

Onder en tegen elke brug liggen wel karpers trouwens, mocht je vanuit/ naast de auto bevisbare plekken gaan zoeken :wink:

Mvg Robert
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2008 10:19

Jan je hoeft mij niet te corrigeren je moet gewoon lezen wat er staat en waar de reactie op is.

Volgens Bart kun je niet meepraten als je er niet hebt gevist, oke dat is een gegeven maar hoe kan hij dan over visstandbeheer praten als hij geen cursus of kennis van visstandbeheer heeft?
Dat is toch hetzelfde? Een visser mag niet meepraten over het vissen op BTW omdat hij er niet vist.
Dan mag een pro BTW niet meepraten over het beheer als hij er niet kennis van heeft.

Ik zie het niet zo, maar gelijke monniken gelijke kappen.

Ga jij maar lekker of minder lekker op een BTW zitten vissen en ik hoop dat jij je goed vermaakt aan de vissen zal het niet liggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

11-09-2008 10:55

Oh mijn god, ik zou de rij achter je wel eens willen zien als JIJ boodschappen gaat doen.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

11-09-2008 10:57

waar blijft ons forum? :roll:

156 voor en 28 tegen, lijkt mij een overduidelijke keuze. :D :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2008 10:59

Je doet je onderschrift eer aan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2008 11:10

We weten het nou wel (D) ouwe,

gun anderen ook eens de kans om hun mening te profileren....

want dit topic kan net zo goed de douwe zn gezanik topic heten.

je hebt je mening op elke pagina wel tot 5x toe duidelijk gemaakt, is het nog niet genoeg?

wordt je niet moe van jezelf? :-?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

11-09-2008 11:13

Michel,

Als je in een grot woont heb je nou eenmaal niks te doen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2008 11:15

misschien ook een idee een apart hoekje voor Douwe te maken waar hij al zn gal kan spuwen zonder dat anderen er de hele tijd tegenaan moeten kijken.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2008 11:17

Leuk heren, zit de pamper te strak? ga lekker buiten spelen of steek een peuk op.

BTW = by the way - sla je mijn reacties toch gewoon over, je denkt toch niet dat ik mij daardoor laat intimideren?
Vissen is een hobby, geen religie!
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

11-09-2008 11:53

Ik zou is gaan vissen Douwe alleen maar op dit forum zitten moet toch ook een keer gaan vervelen? :lol:
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

11-09-2008 12:16

Halloa,

De poll loopt nog een paar dagen, dus nog even geduld.

wellicht is het inderdaad goed om verschillende mensen aan het woord te laten en niet steeds dezelfde. Dit is geen discussietopic voor en tegen BTW. Dus een ieder mag en kan zn standpunt hier neerzetten. Maar er hoeft dan niet door de voors en tegens op gereageerd te worden..

Blijf aub on topic.

Bedankt,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

11-09-2008 16:13

Goedendag,

Misschien iets voor Carp 2009 Thema: Betaalwateren :lol:

Ik ben tegen zo'n forum is niet nodig alle info is reeds te vinden op google.

Wees gegroet,
Josse
Jan Peter Teerling

11-09-2008 18:53

Als we ons allemaal ook eens zo druk gingen maken om de karpervisserij in Nederland!

Het lijkt GRBLIHJKHG*&^%&*^%$@*(*&^*%!! wel of daar niks meer voor te doen is..
:roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-09-2008 19:02

Inderdaad Josse,

Een beetje betaalwater geeft de info op de web site. Wil je meer, bel ze even. Ze zijn gebaat bij het geven van goede info. Maar waar we eigenlijk op hopen is uitwisseling van ervaringen. Als daar een wens voor wordt kenbaar gemaakt kunnen we daarin voorzien. De invulling is aan de board leden.

We hebben Vissen in... Nederland al. Maar feitelijk is het hele board daaraan gewijd, Jan Peter. Of men zich druk maakt over de meest relevante zaken is niet echt aan ons. Maar je kunt zelf een topic openen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

12-09-2008 11:24

Jan Peter,

Zoals Kees aangeeft, hopen ze hier op een " gezonde "uitwisseling van ervaringen, dit mag dat positief of negatief zijn.

Wat betreft " Nederland " er is nog heel veel te doen zelfs, maar dat wisten we jaren geleden ook al.
Probleem zijn in dit geval de "Karpervissers "zelf, om wat te veranderen zul je met zijn allen gewoon de algemene jaarvergading moeten bijwonen van je HSV en stemmen, dan heb je,
A: recht van spreken
B: je kunt met zijn allen iets veranderen.

Dit blijkt al jaren een utopie te zijn................!!!!!!!!!!! HELAAS!!!!!!!!!!.............. .

Daarom is het goed en gezond dat er in denk en doenwijze, misschien iets veranderd, want ook in Nederland zijn genoeg BTW aanwezig.

Gr Paul
Jan Peter Teerling

12-09-2008 11:52

Helaas de waarheid Paul.. Het is ook erg Nederlands om ons te bemoeien met de problemen in het buitenland, voordat we orde op zaken stellen in eigen land. What else in new..
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

12-09-2008 13:16

Te vaak Jan Peter,
Willen we in Nederland roomser zijn dan de paus, helaas gaat dat niet :lol:

Maar het is niet de bedoeling, van wat ik lees dat we ons gaan bemoeien met buitenland cq BTW.
Maar we kunnen wel de pro's en de contra's natuurlijk goed naast elkaar leggen.
En leren kunnen we allemaal natuurlijk, zeker van fouten alhoewel hardleerse personen blijf je natuurlijk altijd houden.

Gr Paul
K. van den Herik

12-09-2008 16:46

Discussie btw is misschien wel mede ontstaan uit het feit, dat in een kort verleden er karpers zelfs uit nl verdwenen richting onbekende bestemmingen.

Toen er ook bekende vissen uit toen bekende wateren in Frankrijk verdwenen was het wel raar. Toen is de vraag wel eens gerezen of je het wel kan maken om op wateren te vissen die volgezet zijn met vissen van onbekende origine.

Denk dat de natuur ons nu heeft ingehaald, dit samen met wetgeving, (aangescherpt door medewerking van Camou, VBK en KSN)

Denk dat je schrikt als je wist hoeveel vissen er in nl rondzwemmen die door collegae achter in de kofferbak vanuit Frankrijk, Belgie en Dslnd tijdelijk zijn geleend. Maar das different cook.
Plaats reactie