Pol betaalwater forum


Plaats reactie

Nieuw forum "Vissen… Op betaalwater" als proef?

Peiling eindigde op 15-09-2008 10:14

Ja
173
83%
Nee
35
17%
 
Totaal aantal stemmen: 208
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

09-09-2008 14:29

Douwe man.
het gaat hier om een proefballonnetje, met eventueel een pilot.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-09-2008 14:31

Dit zijn sprookjes.

Ik weet vrijwel zeker dat er MINIMAAL net zoveel verpeste openbare als btw wateren zijn.


Koos ook dan kun je kritisch zijn zonder de personen af te branden is het niet?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

09-09-2008 14:39

Goed, het gaat dan wel om slechts 2% van de carpboard leden maar dat wil niet per definitie zeggen dat de steekproef niet representatief is! De meeste actieve leden hebben neem ik aan gestemd. Vergelijk deze poll bijvoorbeeld met de foto van de maand verkiezing, daar wordt steeds tussen de 200 en 250 keer op gestemd in een maand tijd, we zijn nu niet eens 2 weken onderweg met deze poll.

Ik heb trouwens voor gestemd, vond de foto's van Wim altijd wel leuk om naar te kijken 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

09-09-2008 14:45

je weet best wel dat ik dat zo niet bedoel.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

09-09-2008 17:49

Douwe ben je wel is op een betaalwater geweest dat je dit allemaal zo perfect weet allemaal?
Tuurlijk zijn er betaalwateren waar het niet goed is en slecht gaat met de vis maar geloof me er zijn echt veel wateren die er beter aan toe zijn dan veel putjes hier in nederland!
In frankrijk mag je niet met voorslag/gevlochtenlijnen/weerhaken/zonder mat vissen hier in nederland mag dat allemaal en dat gaat allemaal ten koste van de vissen.
Ik ben op meerdere wateren geweest en ben ook al een keer een water tegen gekomen waar het niet goed ging maar het overgrote deel van de wateren waar ik geweest ben ben ik geen papegaaien bek tegen gekomen en de vissen zagen er PERFECT uit.
Misschien moet je zelf is gaan kijken en dan gaan oordelen.

Gr.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

09-09-2008 18:03

Robin,

douwe heeft al in geen jaren zn hengel meer aangeraakt... Heeft geen tijd, te druk met zeiken op dit forum.

M
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-09-2008 18:25

Martin niet alles verraden man dan is de aardigheid er af. :D :D :D :D

Robin geen belangstelling, al die maatregelen zijn er voor de eigenaar niet voor de vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-09-2008 18:44

Beste Douwe,
volgens mij is dit niet de insteek van dit topic, kan hier geen sturing aan geven daar ik geen moderator ben.
Maar mag je toch wel vragen om bij het onderwerp te blijven neem ik aan?

Vraag mij wel af wat truttenputten en vijvers zijn Douwe om toch even in te gaan op je reply?
Vis namelijk zowel op btw als open wateren en moet zeggen dat ik 80 tot 120ha geen vijver meer vind, tevens zijn er een stevig aantal wateren die tussen de 25 en 75ha zijn en ja helaas zijn er ook vijvers van 2 a 3 ha. En kwekerijen? Douwe, ja kwekerijen Douwe. Heb wel een paar adressen voor je als je interesse hebt, mischien leuk voor je vijver ;-)

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-09-2008 19:35

Is niet de discussie hier. Wellicht straks in het nieuwe forum. Maar we hopen wel vanuit praktijkervaring.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

09-09-2008 20:25

:roll: kijk gaat de goede kant op ..wanneer openen WE hem ?
over 2 weken ? dan hebben de mensen die willen , al zeker gestemd ?

gr jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gerrit Hees

09-09-2008 21:09

Willen sommige hem snel open hebben zodat ze hun vangsten kunnen posten?

Geduld is een schone zaak 8)
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

09-09-2008 22:19

Christian Hummelink schreef:Goed, het gaat dan wel om slechts 2% van de carpboard leden maar dat wil niet per definitie zeggen dat de steekproef niet representatief is! De meeste actieve leden hebben neem ik aan gestemd. Vergelijk deze poll bijvoorbeeld met de foto van de maand verkiezing, daar wordt steeds tussen de 200 en 250 keer op gestemd in een maand tijd, we zijn nu niet eens 2 weken onderweg met deze poll.

Ik heb trouwens voor gestemd, vond de foto's van Wim altijd wel leuk om naar te kijken 8)


ben nog niet vergeten zie ik!! kan ik weer foto's posten zonder afgezeken te worden, gaf daar trouwens toch geen kut om. Volgende week naar frankrijk, als ik terug kom kan ik mischien wel foto's in het nieuwe forum plaatsen.

hierbij wil ik ook speciaal de groeten doen aan robert (tegenwoordig ook bekend als jan jansen) en gideon :P

gr wim

ps quote werkt niet zal wel aan mij liggen.
Laatst gewijzigd door Wim hanegraaf op 09-09-2008 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-09-2008 22:24

Wel hoor.

Onder bericht, eerste optie uitvinken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

09-09-2008 22:29

nu wel, dank je. :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-09-2008 23:16

Peter ik blijf tenminste vriendelijk dat is iets anders dan een bepaalde BTW lover die op de man blijft spelen, wel leuk om te lezen dat het ten koste gaat van een positief bedoeld BTW topic. :D :D :D :D

Wim dat zal een strakke piemel geven dat je niet afgezeken wordt, succes zou ik haast zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-09-2008 07:42

Wanneer gaan we beginnen aan het forum, kunnen we daar verder gaan met deze discussie.

Er zijn gewoon een hoop vissers die wel graag naar een betaalwater gaan, de meeste hiervan reageren nooit op dit board ivm de regelementen mbt de betaalwateren info.

Zo'n forum heeft in meerdere opzichten alleen maar voordelen lijkt me. Vooral het filteren van de wateren gaat hierdoor een stuk makkelijker. Niemand zit te wachten op een tegenvallende vakantie,

Ik zeg starten met dat forum.
K. van den Herik

10-09-2008 08:32

hutsefrutstruttenkut put is een zogenaamde visvijver, vaak kleiner 10 ha met een 1000 je of wat kaprers, waar elk jaar meer kaprer in koet omdat of de vis niet meer wil bijten of niet meer kan bijten.

Gemiddelde gewicht vaak rond de 6 kilo, vaak 1 of 2 uitschieters, de kofferbakspiegel en de krantentasschub
In het wild komen dit soort wateren steeds minder voor, zijn er echter wel degelijk. Gelukkif is de natuur heul slim en grijpt ook wel eens in.

voorbeelden van uit een verleden??

hoenderwiel, de put ottoland, beesd alle 2 campings. hoornaar 2 keer
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

10-09-2008 11:11

Douwe Bijlsma schreef:Peter ik blijf tenminste vriendelijk dat is iets anders dan een bepaalde BTW lover die op de man blijft spelen, wel leuk om te lezen dat het ten koste gaat van een positief bedoeld BTW topic. :D :D :D :D

Wim dat zal een strakke piemel geven dat je niet afgezeken wordt, succes zou ik haast zeggen.


Je hebt gelijk Douwe jij blijft tenminste vriendelijk 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-09-2008 11:29

Weet je wat ik nou zo knap vind van een hoop personen, ze hebben nooit op een betaalwater gevist en weten er zo gigantisch veel over te vertellen. Ik kan uit ervaring zeggen dat 75% van dat commentaar gewoon pure onzin is. Vandaar ik met smart zit te wachten op het forum.

Starten met die hap!!

cheers
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-09-2008 12:10

Ken je nagaan wat onvriendelijk is. 8) 8) 8) 8) 8)

Bart dus het is zo dat je niets mag/kan zeggen als je er geen ervaringen mee hebt?
Volgens mij is er commentaar genoeg op van mensen die het wel weten, mag je die ervaringen dan niet serieus nemen en alleen de ervaringen van de BTW vissers die voor zijn serieus nemen?

Hoe bedoel je kleuren van een topic?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-09-2008 12:31

Nee hoor Douwe, zo kortzichtig zit ik niet elkaar. Negatieve ervaringen zijn uiteraard welkom, graag zelfs. Maar er zit nogal wat verschil tussen negatieve ervaringen. Iemand vangt niks dus is het gelijk een kloot water.... En zo zijn er nog tig voorbeelden.

Mensen zonder ervaring hebben geen recht van spreken vind ik, je kunt geen discussie voeren op basis van "horen zeggen". Dat vind ik een hoop gelul in de ruimte waar we niks aan hebben.

Maar goed, we zijn al aardig aan de discussie begonnen, tijd voor dat forum. Kunnen we daar verder gaan en dan on topic gaan reageren.

cheers
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-09-2008 13:09

Bart heb jij een cursus visstandbeheer gedaan?
Juist in dat soort dingen zitten overeenkomsten met andere wateren.

Zo niet dan heb je dus volgens jou geen recht van spreken omdat je niet kunt inschatten hoe het met het beheer zit.

Er zit dus wel degelijk enige kortzichtigheid in jou reactie vind je niet?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2008 13:14

Heren,

De pol loopt tot 14 september. Interne discussie of we daarna overgaan tot invoeren van het forum op basis van het totaal aantal stemmers op 14 september of de pol nog 2 weken verlengen voor meer stemmers moet nog gevoerd worden. In ieder geval is het meerendeel van de huidige stemmers overtuigend voor. De regel bestaat al wat jaartjes. Een paar weken meer of minder valt toch nog wel mee? :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-09-2008 13:52

Douwe, behoorlijk korzichtig van jou kant met je vistandbeheer. Ik moet er gewoon om lachen, kijk eens rond in ons eigen landje. Zat openbare wateren waar jou opmerking ook van toepassing op is.

Zoals bijna alle argumenten die de anti betaalwatervissers aanhalen. Roomser dan de paus? Tuurlijk weet ik dat ze op toepassing zijn op bepaalde betaalwateren, maar dat geldt ook voor bepaalde openbare wateren. Gelukkig worden een hoop betaalwateren wel goed beheerd en wordt er streng gecontroleerd op naleving van regels, en kom niet aan met je klinic zeg. Noem je ook wel de minste op.

Er zijn nog steeds meer voordelen dan nadelen aan een betaalwater. Daar ga ik nog wel een keer over verder in het daarvoor bedoelde forum.

cheers
K. van den Herik

10-09-2008 14:49

helaas, gelukkig, jammer, wie wat wil... maar iedereen heeft gelijk mbt visstandbeheer. Karpers vinden het niks erg om met 100 en op een ha te zitten. Worden ze heus niet ziek van. Sterker: is 1 van hun sterke punten en 1 van de reden om ze ooit te gaan fokken.
Plaats reactie