Pol betaalwater forum


Plaats reactie

Nieuw forum "Vissen… Op betaalwater" als proef?

Peiling eindigde op 15-09-2008 10:14

Ja
173
83%
Nee
35
17%
 
Totaal aantal stemmen: 208
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-09-2008 20:01

Meteen doen, zo'n betaaltrutputtenforum. Alle ellende op 1 hoop scheelt weer uitselecteren.
En dat er iets wordt afgekraakt is dan toch ook prima, over aansprakelijkheid hoef je m.i. niet zo in te zitten. Elk bedrijf wordt op internet wel afgekraakt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-09-2008 08:52

Ik vind het heel jammer, maar er kan beter wel een topic voor gemaakt worden. De meerderheid is er gewoon voor, of anders is in elk geval de minderheid tegen…

Merk zelf steeds meer dat BTW steeds breder geaccepteerd wordt, ook door (bekende) mensen die er eerst faliekant tegen waren, maar ja, wil je je broodje verdienen aan die karpers, dan mag je niet te kritisch zijn, lijkt wel… principes zijn leuk, betaalwater, nee, maar wat echt telt, dat is mijn portemonnee. Zoiets zeg maar.

Ik denk zelf dat het exploiteren van een water en de vissen daarin puur en alleen met de reden er geld aan te verdienen, uiteindelijk een makkelijke prooi is voor groenen…

Ik ben voor een btw subforum (omdat veel mensen dat volgens mij wel willen), maar dan wel graag zo’n subforum dat je niet ineens in aas ; wat is de beste boilie op Lac du Merde? krijgt, of in koffietafelpraat; Hoe loopt het op Domain des Puta’s?
8)
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

05-09-2008 09:05

Creëer een subforum m.b.t Betaalwateren.
Hoeven de anti-btw kinders ook niet te kijken.
Ben je van dat gezeik af en kunnen de vissers die ervoor zijn onderling discussiëren en hun eventuele ervaringen delen.

Alle ellende op 1 hoop scheelt weer uitselecteren.


Ellende? Waarom hebben de karpervissers in Nederland dan zo'n goede naam staan?
Oh wacht, dat doen zeker alleen de Betaalwater peppies?
Wees is realistisch haters.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-09-2008 09:16

Joo Dennis,

Dus je wil er wel graag over kletsen, maar dan vooral alleen met mensen die gelijkgestemd zijn?

Waarom? Doet kritiek zeer? Dat zou toch niet goed zijn, want dan is het namelijk altijd waar…

Lijkt mij toch dat áls er zo’n subforum komt, dat ook de mogelijkheid biedt voor niet- voorstanders van btw te reageren.

Of liever gewoon gelijk de melaatsen afgezonderd van de rest van de wereld?

Groetjes, van een anti-btw kindje 8)
8)
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-09-2008 09:27

Robert,

Het is idd de bedoeling dat alles binnen die rubriek blijft en zich niet verspreid over het hele forum.

En dat je anti bent mag je gewoon blijven uiten hoor :D .. net als mensen die pro zijn.. een beetje discussie is altijd nuttig om iedereen scherp te houden.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

05-09-2008 09:50

Ja we zijn nogal gek op "klokkenluiders" hier in Nederland.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

05-09-2008 10:14

K. van den Herik schreef:Jeroen,

Zelf zou ik liever een goed beheerd btw vissen dan een slecht beheerde verenigingstrutput volgestampt met al dan niet overal gepikte vissen.

Men? Ik niet...

Beginnen bij een BTW? Wel afgeven op een BTW maar owee als we zelf niet 5 beten op een dag krijgen in ons trutputje....

Fijne dag verder...

MVG

Klaas


Klaas,

Het was maar een suggestie, begrijp me goed dat ik op geen enkele manier BTW's goedkeur.
Het maakt het voor sommige acceptabel, indien er een goed beleid gevoerd wordt, om op een BTW te gaan vissen.

Voor wat betreft die slecht beheerde verenigingstrutput volgestampt met pikkers waarop wordt afgegeven als er minder dan 5 aanbeten per dag worden geregistreerd daar kan ik niets mee…..

Jij ook nog een fijne dag verder…….

Gr,
J.
Laatst gewijzigd door Jeroen Leuven op 05-09-2008 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-09-2008 10:43

Dennis jou benaming van anti BTW kinders zet al een toon op die manier kun je tot St. Juttemis blijven zeiken maar wordt de toon nooit anders.
Ben jij dan zo volwassen omdat je voor bent?
Jou opmerking is meer kinderachtig dan volwassen dus zet de toon anders neer zou ik zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

05-09-2008 12:04

Douwe,

De toon word toch nooit anders, sinds er echter altijd mensen blijven die het daar niet mee eens zijn.
Dat deze personen er op een andere manier als mij over denken vind ik prima, goed zelfs.
Wat mij dus opvalt en wat ik dan meteen bedoel is dat deze personen hierover 'kinderachtige' opmerking op na laten tegenover de mensen die hier juist hun rust of andere doeleinden/voorzieningen in terug vinden.

Ik heb respect voor de vissers die op een 3000hectare water gaan zitten en hierbij na intensief speurwerk toch hun vis weten te vangen, petje af. Zelf zie ik mij dit momenteel dus echter niet doen, te onervaren en heb er gewoon daadwerkelijk het materiaal nimmer de tijd voor.
Hierbij is voor mij een Betaalwater een goede oplossing waarbij ik lekker kan vissen.
Dat ik dan meteen een peppie ben o.i.d, sta ik dan raar van te kijken.

Robert,

Dat is vanzelfsprekend dat anti-btw forumleden dit subforum moeten kunnen bezoeken en hun reactie achterlaten, waar haal jij vandaan dat ik hiertegen ben?
Het lijkt mij alleen voor de hand liggend dat de andere leden mochten deze in het subforum een reactie (willen) plaatsen deze toch al niet positief zal zijn.

Gr.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-09-2008 12:49

Dus als ik het goed heb heb je respect voor de vissers die hun eigen weg gaan al dan niet op groot water maar als ze anti BTW zijn zijn het kinders?
Vreemd respect is dat dan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

05-09-2008 13:14

Na 6697 zure berichten weten we 't nou wel...... Ga 's lekker naar buiten of zo.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-09-2008 13:17

Dat maak jij niet uit.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-09-2008 13:23

Dit is dus niet toegestaan in het betaalwater forum.

Pro's en con's wel.

Heren houdt jullie bij het onderwerp.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2008 15:27

Het blijkt steeds weer uitermate moeilijk te zijn om zich tot het onderwerp te beperken...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-09-2008 15:54

Klopt. Hier zijn pb'tjes voor, heren. Willen jullie het aub houden bij het onderwerp? Dit is niet zomaar een topic.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-09-2008 16:12

Off-topic is verwijderd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

05-09-2008 18:51

Da's ook een manier om een "slotje" uit te lokken.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-09-2008 19:38

Carpweb is weer online en heeft dit systeem al ontwikkelt, doe er je voordeel me zou ik zo zeggen.
Of dit forum hieraan moet beginnen op dit moment, vraag het me af maar mij zegen heb je.

Succes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-09-2008 23:13

Sorry Peter,

Wij ontwikkelen geen systeem. We proberen in te spelen op de wens van board leden. Aangezien we kritisch blijven ten aanzien bepaalde aspecten van commercieel gerunde karperwateren lijkt het beter daarvoor een aparte rubriek te openen. Dat is het plan, als het voldoende ondersteuning van de leden heeft.

Ook gaan wij dit topic niet sluiten voor we klaar zijn met de pol en voldoende duidelijkheid hebben. En dat laten we ook niet uitlokken met het bewust off-topic gaan van een paar leden.

Jullie stemmen zijn gewenst en laat je niet afleiden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-09-2008 00:05

Carpweb is ook helemaal niet te vergelijken met dit forum toen niet en nu ook niet, mooi zo houden dacht ik.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

06-09-2008 04:07

Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, als iemand informatie vraagt over een betaalwater dan kunnen de personen die daar zijn geweest op antwoorden. In zo'n topic kunnen en moeten (vind ik) de anti betaalwater vissers gewoon lekker weg blijven. Die mensen zitten niet te wachten op een mening of kritiek. Meningen en kritiek uiten ze dan maar in een onderwerp die daarvoor is.

Iemand die op een betaalwater vist kan daar diverse redenen voor hebben, laat iedereen gewoon in hun waarde!

Zie dit in zo veel onderwerpen/topics gebeuren. Dat vind ik gewoon in en in triest. Als je geen normaal antwoord kunt geven hou dan gewoon de mond.

cheers
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-09-2008 09:21

Laat ik dat even nuanceren Bart.

Het doel is informatie en ervaringsuitwisseling. Dat mag positief en negatief zijn. Graag zelfs de negatieve kanten als er reële aanwijzingen voor zijn. Plan is echter niet een herleving van de discussie van een aantal jaar geleden waarbij door beide kampen te vaak vanuit emotie werd gereageerd en vraagtekens gezet kunnen worden bij de objectieve beeldvorming. Dat hebben we gehad en daar openen we geen apart forum voor. Maar plan is ook niet om een eenzijdig forum te beginnen waar alleen maar happy chappies aan bod komen die zich niks afvragen en het enige doel hebben om in een weekje zoveel mogelijk gewicht op de schaal te brengen. Ook kritische karpervissers die de ogen open blijven houden en zich informeren hoe één en ander in elkaar steekt zijn welkom. Dat informeren is natuurlijk wel een voorwaarde.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

06-09-2008 17:55

Na tien jaar karper vissen kon ik dan ook is een keer op naar Frankrijk. Dus eerst verdiepen. Gelukkig hadden we internet, daar kan een hoop informatie worden gevonden. En dat vond ik ook, ik kwam er achter dat er een hoop misstanden op betaal wateren plaatst vond. Dus ik baalde er snel van dat ik een reisje had geboekt. Later bleek dat veel van alle geschreven toestanden terug te vinden waren op dit betreffende water.

Wat ik wederom wil duidelijk maken is dat dit een uitgelegen mogelijkheid is om INFORMATIE OVER MISSTANDEN beter aan de man te brengen. Wat ik van alle reacties lees, is dat er veel geouwehoerd wordt. Het zijn vooral mensen die naar mijn idee, willen ouwehoeren om het ouwehoeren. (DAMES HIERVOOR BESTAAT EEN THEE KRANSJE :D )

[b]DENK NA, L+L NIET ZO STOM!!!! DOOR DAT JULLIE ZO AFGEVEN HOUDEN JULLIE ALLE WAN TOESTANDEN ZELF IN STAND. [/b] :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Gr,
Daan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-09-2008 20:56

Beste Kees,
Kijk gewoon eens naar de opzet en zie of je hier iets mee kunt qua opzet/invulling.
Niet vreemd hoor eens te kijken naar hoe zaken zijn opgezet bij iemand anders, ook hier kun je gewoon de negatieve aspecten belichten die er zijn. Is ook niets mee, als dit daadwerkelijk zou werken is het in ieder geval een begin naar misschien iets beters.

Beste Douwe,
Wie heeft het hier over vergelijken, twijfel normaliter niet aan je vermogen maar dit keer..... :lol:
Ben namelijk zeer content dat niet alles te vergelijken is.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-09-2008 22:50

Peter zijn wij het toch eens? Ze zijn ook niet te vergelijken toen niet en nu zeer zeker niet.
Vissen is een hobby, geen religie!