Pol betaalwater forum


Plaats reactie

Nieuw forum "Vissen… Op betaalwater" als proef?

Peiling eindigde op 15-09-2008 10:14

Ja
173
83%
Nee
35
17%
 
Totaal aantal stemmen: 208
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

03-09-2008 20:45

Vind het gevaarlijk om hier een forum over te beginnen.

Soms praat je hier toch over mensen d'r inkomen waar ze hun ziel, zaligheid en hele hebben en houden in hebben gestoken. Deze mensen hebben het beste met de vissen en vissers voor en voeren een goed beleid. Ineens wordt er hier op het forum iets gezegd door iemand die het van horen zeggen heeft en wat niet waar is en de goedbedoelde eigenaar die een eerlijke boterham probeert te verdienen verliest inkomen en gaat failliet (extreem gezegd dan).

Of een betaalwater eigenaar stampt heel zijn water vol met grote gejatte vis en laat 10 vissers op 1ha vissen maar deze wordt opgehemeld omdat er zo leuk gevangen wordt.

Denk dat het moeilijk te beoordelen is en er veel valse info het forum op gaat. Denk dat het belangrijk is om eerst alles op een rijtje te hebben en betaalwaters beoordeeld te hebben en daarna pas een forum openen als de feiten er zijn.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-09-2008 21:38

Beste Steintje,
Op dit forum vist toch niemand op een BTW? :lol:
Wat je noemt valt onde de laster/smaad noemer, dus een punt heb je zeker. Zie het moeilijk in dat deze informatie wordt gecontroleerd door de forumbeheerders. Dit is niet te doen.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2008 21:54

Dat probleem is niet ineens exclusief voor beheerders van betaalwateren. Dus lijkt het mij niet dat je daarom voor deze groep een speciale uitzondering zou moeten maken. Maar zoals gezegd zullen we toe zien hoe het loopt. Dat inzicht moet het forum opleveren door het bespreekbaar te maken. En kom hé, er zijn wel meer boards, maar CarpBoard is de enige met een principe verbod.

http://www.iusmentis.com/meningsuiting/ ... elediging/

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

03-09-2008 22:21

goede zaak hoor: overal mag over gediscusseerd worden ,dus ook over betaalwateren. een paar lieden schreeuwen moord en brand als het hier over btw. gaat. Terwijl meer dan de helft van de lang geregistreerde gebruikers van karperwereld.nl al eens een betaalwater bezocht hebben........(denk ik)
een mening mag je hebben ,maar om nou meteen als een pitt-bull tekeer te gaan als alleen maar een btw. ter sprake komt,gaat een beetje te ver.
maak het bespreekbaar,luister naar de argumenten en de redenen van de btw. bezoekers. zo komen ook de slechte wateren ter sprake........
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

04-09-2008 06:34

Bertil maak nou maar die topic wie het niet wil lezen kan het overslaan maar anno 2008 is het fenomeen betaalwater bij heel veel karpervissers een hot item en hebben deze wateren al veel vaste klanten ook heel veel mensen van dit board dat zie ik soms al aan de fotoos,je kan wel achteruit blijven kijken maar dat heeft geen nut die tijd is geweest.

Mijn ding is het niet maar dat hoeft ook niet ik kan er wel mee leven als men goede informatie neerzet waar een ander wat aan heeft.

Wat mij al een tijd opvalt is dat overal gestolen vissen zwemmen,vissen met een hazenlip rondzemmen,en dan die kut polen nog volgens vele die vis opvreten,en overal zitten peppen,en jan zit zonder onthaakmat te vissen,als ik dan de regels van een betaalwater lees dan denk ik soms ze hebben het beter voor elkaar dan de regelgeving die de hengelsportverenigingen erop na houden want die is helemaal naatje.

Nee laat maar komen hoor is iedereen tevreden en wil je het niet lezen dan sla je het gewoon over.
Laatst gewijzigd door PETER ANDRAE op 04-09-2008 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

04-09-2008 08:44

Peter,ben ik een liefhebber van betaalwateren??
heb ik ooit een foto geplaatst op dit board?
als je een mening hebt over iemand, probeer dit dan wel met feiten te onderbouwen als je moet gaan liegen om je gelijk te krijgen hoeft het voor mij al niet meer,ik haak af........
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-09-2008 09:08

Hmmm, ik zou me kunnen indenken dat alle info van zo'n btw "gekleurd" is. Hoef vast niet uit te leggen waarom.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-09-2008 09:16

@ Hans,

volgens mij is Peter in de war met ene Wim Hanegraaf uit maastricht die overigens hier nooit meer is omdat hij dus foto`s had geplaatst van BTW vissen en vervolgens erop aangevallen werd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-09-2008 09:22

Dat weet ik haast wel zeker... :wink:
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

04-09-2008 11:49

kijk zo ontstaan er dus misverstanden: als NL. namen al te moeilijk zijn, hoe wil je dan discusseren over de franse namen van de verschillende wateren?
zo zou een water dat zijn zaakjes goed regelt wel eens een slecht beoordeelt kunnen worden hier......ziemaar hoe ik hier beoordeelt wordt..........is dat de bedoeling van een betaalwater topic... :roll:
Gerrit Hees

04-09-2008 11:59

Zal dan wel onderscheid gemaakt gaan worden door mensen tussen de btw vissers en de niet btw vissers. :roll:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-09-2008 12:21

@ Hans,

jij wordt hier niet beoordeeld, je werd verward met iemand anders.(die toevallig dezelfde achternaam heeft)

kan gebeuren toch ?

of is zoiets onacceptabel ,en heeft zoiets direct te maken met het beoordelen van BTW`s ?

ik dacht het niet.

cheer up dude!
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

04-09-2008 12:24

kan,maar als dit met mensen kan gebeuren ,kan het toch ook met wateren gebeuren :roll:
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

04-09-2008 12:38

Vind het ook wel een beetje cru hoe soms op vissers wordt gereageerd omdat ze weleens op betaalwateren zijn geweest of komen.

Vind wel dat als er een verbod is op btw's in het forum zoals op dit moment ook geen info moet worden gegeven.

Komt er een extra forum met als topic betaalwater zul je idd wel drempelvrees krijgen zoals de reden van Gerardo al vermeld. Ik heb een aantal jaren geleden verschillende keren op btw's gevist en heb goede en slechte btw's gezien. Het is al weer een jaar of 3 geleden dat ik op een btw heb gezeten maar ik weet zeker dat ik in de toekomst heus nog weleens op een btw kom. Vind net zoals Peter aan iedereen de keuze vrij wat te doen. Wat dat betreft kan het forum wat mij betreft best komen. Echter zoals eerder door mij vermeld vind ik de kans op valse info groot en kunnen er mensen de dupe van worden.

Waarom niet als test laten lopen en na bijvoorbeeld een paar maandjes een poll er tegenaan doen van laten staan of gewoon verwijderen?
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

04-09-2008 12:46

deal!!
K. van den Herik

04-09-2008 12:50

Jeroen,

Zelf zou ik liever een goed beheerd btw vissen dan een slecht beheerde verenigingstrutput volgestampt met al dan niet overal gepikte vissen.

Men? Ik niet...

Beginnen bij een BTW? Wel afgeven op een BTW maar owee als we zelf niet 5 beten op een dag krijgen in ons trutputje....

Fijne dag verder...

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2008 13:07

Er is al aangegeven dat het forum als proef gaat lopen met de mogelijkheid om het te stoppen als het niet naar wens gaat. Of daar een pol voor nodig is zal ter zijner tijd blijken. In deze pol zijn genoeg ja stemmers nodig willen we er aan gaan beginnen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-09-2008 13:13

Volgens mij zitten we allemaal in betaal(d) water te vissen.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-09-2008 14:22

Kees Ouwehand schreef:Er is al aangegeven dat het forum als proef gaat lopen met de mogelijkheid om het te stoppen als het niet naar wens gaat. Of daar een pol voor nodig is zal ter zijner tijd blijken. In deze pol zijn genoeg ja stemmers nodig willen we er aan gaan beginnen.

Groet, Kees


Je kan ook de mensen aanpakken die het zullen verstoren ipv meteen het betaalwatergedeelte te verwijderen.
Weet nu al 100% dat er een aantal forumhelden het zullen verpesten met onzin.
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

04-09-2008 14:25

AHHHH Hans niet boos zijn kerel ik verwar je idd met iemand anders sorry man ook dat kan gebeuren dus bij deze mijn welgemeende excuus.

Tnx voor de opfrisser michel :wink:.

Ik zelf kom niet op betaalwater Hans dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen wel vind ik dat je de mensen die dit wel doen de ruimte moet geven om hun ervaringen met andere mensen te delen.

Dus een aai over je bolletje :D en maar weer doorgaan en niet omkijken he :wink:.

Ferenc daar zijn de moderators voor die kunnen onzin berichtje,s verwijderen en als je niets met dit soort wateren hebt kun je deze topic altijd overslaan je hoeft het niet te lezen niemand verplicht het.


Heb het vorige bericht even aangepast Hans.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-09-2008 16:05

Ferenc,

Dat zullen we zeker niet toestaan.
Er kan normaal over gediscussieerd worden, maar verpesten zal zeker niet gebeuren.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

04-09-2008 16:24

Dit is een goed idee, zo kan men reclame maken voor elk betaal water. Wanneer er objectief wordt geschreven, zal dit alleen de kwaliteit van betaalwateren verbeteren. Sterker nog er zal een concurrentie strijd kunnen ontstaan, met als gevolg beter kwaliteit viswater, beter verzorgde karpers, minder gepikte karpers et cetera.

Het is heel logisch, wanneer er een goede dienst wordt aangeboden wil men hier gebruik van maken. Met als gevolg goede reclame dus meer klanten. Wanneer er een slechte dienst wordt aangeboden, volgt er nog meer reclame, maar natuurlijk negatief.

Als het water A meer wordt verhuurd, dan water B. Dan zal water B proberen iets te doen om meer klanten te krijgen bijvoorbeeld een betere dienst aan te bieden. Vervolgens krijgt water A minder klanten, met als gevolg dat hij zijn water moet verbeteren.

Dit alles met als gevolg, een verbeterde kwaliteit viswater. Door een forum hier over te openen, kan men ook beter zien wat hij afhuurt.

Ik adviseer zeer zeker een zwarte lijst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groet,
Daan

P.S.
Je kan het toch niet meer veranderen, maar wel verbeteren. Dit zal een goede stap zijn. Trouwens wel een heerlijk zeur onderwerp, voor veel (echte) vissers :D

Voor die echte vissers 1 vraag: willen jullie niet op RAINBOW LAKE vissen? moet je toch echt voor betalen
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-09-2008 17:55

Goed idee,

Wanneer gaan we beginnen, ga over drie weken naar een betaalwater met m'n vrouwtje. Kan ik gelijk een recensie er tegen aan gooien bij terugkomst.

cheers
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

04-09-2008 19:03

Aart Lokhorst schreef:Rob, er is toch niets te verbergen dus maakt het m.i. niets uit of dat alleen voor 'leden' is of voor iedereen.


Als je het openbaar maakt zullen ook mensen via een zoekmachine op het desbetreffende forum komen.
Als je het alleen voor geregistreerde gebruikers openzet heb je hier geen last van ;)

Moet wel in te stellen zijn, bij PHPBB kan het sowieso.. dus moet hiermee ook wel kunnen.
Ben zelf forumadmin geweest van een redelijk groot forum dus als iemand vragen heeft hoor ik het wel!
Gebruikersavatar
Rob Out
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-06-2007 23:26
Locatie: Hilversum

04-09-2008 19:23

alles verandert waarom de mening niet over btw carp boart heeft toch niks te verbergen zoals de heer Aard Lokhosrt al schreef . waarom geen kennis en informatie vergaren die je dan in je schoot geworpen krijgt en kunt delen met anderen ( ja ik weet dat er ook wel misbruik van gemaakt gaat worden)
maar dat gebeurt met alles er zullen genoeg mensen zijn die met 3 hengels vissen en ook buiten de tijd nacht vissen als dat niet toegestaan is doen we daar dan ook wat aan op dit board
laat maar komen dit forum
als het in de ogen van de heren te gek wordt kunnen ze het forum altijd nog verwijderen
mvg
R :wink: ob Out
Bezint voor U begint
Rob Out