Hoe ga je om met een stekkenpezer


PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

29-08-2008 07:49

Ik rijd altijd met de auto over ze heen heb je er later ook geen last meer van daarna spuug ik ze nog een keer in hun porum,en zeg dan met een big smile,en nooit meer doen he mannetje.


Dus mannetje,s uit noord pas op he ik zie en hoor alles en rijd elke dag alle plekken af :wink:.

8) best cool wel.

:D
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

05-09-2008 19:03

Nuja hoe ga je ermee om. Zoals al eerder gezegd als ik die persoon nog nooit in mijn heel leven gezien heb, nja dan beschouw ik het als een jammer toeval. Meestal ga ik wel sowieso een vriendelijk praatje maken, waarin gevraagd wordt waarom hij er zit en hoe lang hij van plan is er blijven te zitten, daarna vertel ik dat ik er gevoerd heb en dan zie je snel genoeg aan hun gezicht of ze uit de lucht gevallen komen of niet.
Nu sissy dat ik ben laat ik ze in beide gevallen wel zitten al hangt het af van de mate waarin ik gefrustreerd ben en die frustratie hangt dan vooral af van het water waarop ik zit en wie erop de voerplek zit.

Als het een bekende is dan is dat een persoon die geen goedendag meer hoeft te verwachten van mij en waar ik ook geen rekening meer mee zal houden in de toekomst. Als dat niet het geval is, dan heb ik gewoon pech gehad.
Zo is hier een megagroot water waar slechts één echte rotte appel rondloopt, die meteen verkast van zodra hij ziet dat iemand aan het voeren is en ziet dat deze persoon ook daadwerkelijk vangt. Droevig vind ik dat, want op een dergelijk groot water ben je vaak financieel gezien niet in staat om 2 of 3 grote voerplekken aan te leggen, ik als student toch niet alleszins. Als ik op een klein water aan de slag ga kan ik mij wel permitteren om meerdere voerplekken aan te leggen, meestal 3 en dan boeit het me juist geen reet als 1 van die plekjes bezet zijn.

Vooral de drukbeviste wateren lopen dat risico, omdat je ook ziet dat er veel komen en gaan die het zomaar eens willen proberen. Ook zie je dat die "drukbeviste" wateren meer en meer instant aangepakt worden, wat een andere mentaliteit met zich heeft meegebracht, namelijk het feit dat deze mensen vinden dat iedereen maar instant moet vissen en zich dus geen hol aantrekken van de voerplekken. Je wordt dan jammer genoeg al snel een stekkenclaimer genoemd, ook al ben je slechts van plan om er slechts een aantal sessies te draaien.

Kortom probeer ik op grote wateren de aparte plekjes te zoeken en daar dan goed door te voeren. Op de kleine putten maak ik dan een drietal voerplekjes aan, zodat ik altijd wel eentje vrij heb voor mezelf. Voeren voor een ander heet dat dan, maar erzonder zouden mijn eigen resultaten beslist minder zijn. Ook lukt het weleens als je echt je zinnen op die ene stek gezet hebt en desbetreffend persoon wist niks van je voercampagne af, dat hij je even verwittigd wanneer zijn sessie erop zit en jij de plek weer overneemt.

Het is zoals een kennis hier eens zei: "Het is ook nooit goed: als je verkast ben je een stekkenpezer, als je blijft zitten ben je een stekkenclaimer"
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-09-2008 22:47

Ik maak géén onderscheid, als ik constateer dat er een fregel op een van mijn stekken zit, trap ik op de hohouder stap uit mijn leopart gewapend met een honkbalknuppel, ram hem voor zijn smoel en als hij gillend op zijn rug ligt breek ik zijn vingertjes één voor één als ik niet duidelijk genoeg ben kneus ik zijn beide knietjes, pis over hem heen en zeg dat hij binnen 5 minuten ingepakt moet zijn, anders kijl ik de hele zooi de maaiem in, mocht hij toch de gore moed op brengen om om zelfs om water te vragen, krijgt hij een speciale behandeling.
Zo doen wij dat in het noorden.
CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Rick de Neef
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-08-2005 09:18
Locatie: Voorne Putten

06-09-2008 09:21

Hi Joeri,

Ik ben het 100% met je eens. Op dit moment vis ik op dezelfde wijze

Bedankt voor je reactie
"Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen"
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

06-09-2008 10:31

Heel goed Cor grijp ze 8) .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-09-2008 13:22

Hebben jullie nog een beetje leuk water daar Cor?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

06-09-2008 17:01

Ik heb alles hier nog eens doornomen. Wat mij vooral opvalt is dat iedereen zegt van "ga voeren als niemand het ziet", daar ga ik dus helemaal niet mee akkoord. Hoe wil je nu in godsnaam dat ze je voerplek erkennen en respecteren als ze jou nooit hebben zien voeren? Als je dan ook nog eens in de eventueel illegare uren vist, dan kan je er al helemaal niet pissed om zijn.

Ik doe het dus net andersom, ik ga meestal in de namiddag voeren, zodat iedereen exact ziet waar ik voer, maar zodat ik ook exact zie wie mij kan gezien hebben! Het is dan voor mij makkelijker om iemand als echte stekkenpezer aan te duiden, jij hebt hem eenmaal zien zitten en hij heeft jou zien voeren, waardoor hij dus zero kans heeft om zich eronderuit te muizen. Als je in de donker gaat voeren en hij komt op je plek zitten, kan je moeilijk gaan bewijzen dat hij aan het stekkenpezen was, want jij hebt hem 9 kansen van de 10 niet gezien laat staan dat je hem erna nog herkent!
Vindt dat zo goed lukken eigelijk, je weet snel genoeg wie je dan kan vertrouwen en wie niet en degeen die je vertrouwen schaden krijgen op die manier ook al snel een slechte naam op desbetreffend water aangezien de wel correcte heren die je ook hebben zien voeren ook zien dat deze persoon jou voerplek inpalmt.

In elk geval, stiekem liggen voeren heeft volgens mij zero nut. Hopelijk heb je er wat aan :wink:
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

06-09-2008 17:46

Kees Ouwehand schreef:Hebben jullie nog een beetje leuk water daar Cor?

Groet, Kees


ik wil wel eens weten waar die zit te vissen eigenlijk 8)
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-09-2008 18:33

Me vismaat en ik hadden begin dit jaar een kleine voercampagne opgezet op een water, al tijdens de eerste sessie 3 mooie vissen, week later wilden we weer gaan en toen zat er ook zo'n randfiguur precies op ons voerplekje te vissen en als ik precies zeg is het precies, ook de mentaliteit van dit heerschap liet te wensen over, me vismaat kreeg te horen intereseert me niks en ik ga ook niet weg.
Dit zelfde heerschap zit ook op dit forum maar ik zal me niet verlagen tot het noemen van namen....je treft 'm vanzelf op je voerstek.

Hoe moet je omgaan met zo'n figuur, tja stekkenclaimen kan inderdaad ook niet dus wat dat betreft hadden we dus pech, je kan moeilijk iemand in elkaar rossen of iets dergelijks al jeukten de handen aardig moet ik zeggen.

Op zijn voerplekken gaan zitten vind ik ook geen optie want wil me niet verlagen tot dat niveau, het is mij wel is gebeurt dat ik net zat en iemand naar me toe kwam en vertelde over voeren, ik behoor gelukkig nog tot het slag dat dan 500 meter verkast en daar me geluk probeer maar helaas is dat zeldzaam tegenwoordig.

Ik constateer toch dat de maatschappij verhard en mensen/karpervissers nog maar weinig respect voor elkaar hebben, Balkenende schreeuwt over normen en waarden maar hij is bezig met een kansloze missie naar mijn inziens.

Ik heb in ieder geval me les geleerd, ik leg geen voerplekjes meer aan dus hoef ik me ook niet meer druk te maken over stekkenpezers, dat ik daardoor misschien minder vang neem ik op de koop toe.

Een andere oplossing tegen stekkenpezers is, lekker op een betaalwater gaan zitten dan kan je altijd op je stek vissen als je 'm besproken hebt.

Nog een ding..geweld levert niks op, dus iemand op ze bek slaan voor een visstekkie pffff wat een gelul.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-09-2008 16:19

In mijn vorige posing was ik effe aan het zieken en stangen dat was duidelijk.
Heel vervelend is het wel voor die visser die een voerstek onderhoud en als hij daar wil gaan vissen er iemand anders vist, als het een vreemde is dus toeval kun je het met wat overleg wel uitkomen, en met een local kun je je voerplek kenbaar maken en kun je een deal maken, dat scheeld een hoop moeite/geld en iritatie, maar ja vergeet niet idd het water is vrij.
Veel erger zijn de grote mannen, de gesponsorde mannen die mannen die artikelen in bladen en magazines schrijven, die op karper sites het grootste woord hebben, die dvd's uitbrengen, die mannen moeten schoren, die zitten écht op een andermans voerplek met de optie vangen véél en dikke vis.
Die lappen écht de regels aan hun laars en hebben schijt aan collegialiteit en fatsoen, en denken dat ze alles kunnen en mogen.
Terwijl juist die het voorbeeld moeten geven, en het voortouw moeten nemen.
Dat soort vissers moet aangepakt worden!
Een voorbeeld: een poosje geleden zaten op een bekend kanaal in Belgie 2 hollanders tevissen op een niet bekende plek, een local schrok toen hij op die plek aankwam, toen hij vertelde dat hij daar al een poosje voerden en nu kwam vissen kreeg hij de wind van voren en dat het water vrij was!
Teleur gesteld ging hij weg maar kwam na 10 min terug hoosde op die plek tientallen kilo's voer erin en
zei "het water is toch vrij'' een uur later pakten ze in en dropen af.
Nog een voorbeel: in een water waar vaste vissers hun voerplek hebben kwam een zeer bekende gesponsorde karpervisser sniky op een van die voerplekken vissen, toen een van die vaste vissers dat in de gaten kreeg liep hij er na toe en nam wat foto's en vertelde dat hij een artikel ging schrijven en naar een magazine zou sturen, dat zou fataal voor hem zijn en met een rooie kop droop ook hij af,
kijk zo kan het ook.
CN
Unicorn Carp Fisching