kan dit zo maar


Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

13-08-2008 21:49

beste boarders,we zitten weer met een klein probleempje.
we vissen al enkele jaren met zo'n 4 collega's op een open water,
dat aangesloten is op de maas,het is een groot recreatie gebied.
zoals in de vergunning staat mag m'n de alleen nachtvissen in de toegestaande maanden juni juli en aug,maar zoals ik al zei we vissen er al jaren ,in het voorjaar en de zomer.nooit problemen gehad ,we huurde daar dan ook een aanleg steiger af voor de boot,zodat er geen andere boten op onze stek konden aanmeren,en dan kon je er ook nog een tent bij zetten.dat mogen de recreatie vaarders ook voor een nachtje te overnachten,voor visite enz.maar nu is er van beheerder/eigenaar
veranderd,en die stelt andere wetten voor.kan dit zo maar,we mogen er ook niet meer nachtvissen van hem,valt hier nu echt niets aan te doen.helpppppppppppp helpppppppppp.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
janwillem hilverts

13-08-2008 22:34

Als het privéterrein is ben ik bang van niet!

Het is zijn stuk grond wat hij verhuurd aan jou. De aanlegsteiger met stukje gras waar je je tent kwijt kon.

Ik weet niet of er wat aan te doen is, maar volgens mij niet. Hij heeft het voor het zeggen, ook al staat het in de vergunning dat er gevist mag worden
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

13-08-2008 23:14

j.w. het is een openbaar water,waar jij en ik en alleman kan komen vissen,en over die steiger die huurde wij van de havenmeester.
en niet van hem.
en het is een groot recreatie gebied,waar je van alles kan doen
behalve nog vissen :evil: :evil: ,en zo'n gebied valt toch meestal onder een of ander beleid en niet over een persoon.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-08-2008 23:37

volgensmij kan hij je niets maken ..
ga jij weg voor iemand die geen of boa of politie is ? ---> ik niet
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-08-2008 23:52

Leon eerst maar eens er achter zien te komen hoe de rechten op dat stuk water liggen dan verder praten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2008 00:03

Wie huurt en/of verhuurt heeft rechten
Denk daarbij aan opzegtermijnen e.d...maar dat lijkt me in dit geval wel een beetje te ver gaan 8)
Als je betalingskwitanties heb e.d sta je iig sterker, maar ik vermoed zo dat het e.e.a. onderhands is gegaan?
echt begrijpen doe ik het volgende niet wat je schreef..
.en over die steiger die huurde wij van de havenmeester.en niet van hem.

Wie is " hem" dan in dit geval??
Verder kun je zoals Douwe beschrijft eerst proberen te achterhalen hoe de rechten liggen..hier begint alles mee
succ6 ermee
gr
Hans
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-08-2008 00:18

Amen,
visrecht is nog geen looprecht en ga maar zo door, juridisch zou ik dit eerst eens gaan uitpluizen.
Tot die tijd gewoon luisteren naar de beste man, dit geeft je in ieder geval een betere opening tot iets concreets dan lekker blijven zitten en niet weggaan zoals ik hier al kon lezen.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

14-08-2008 01:22

heren,volgens de vergunning,de grote sportvisakte mag ik daar vissen.
en nachtvissen in de maanden juni juli en aug.
ik heb er ook nog een extra boekje bij ,over dat water en andere waters.
daar staan ook de regelementen in.

hans:hem is de (nieuwe beheerde/eigenaar)ff van voor af aan lezen :)
en over de huurprijs van die aanlegsteiger werd netjes betaald,en dan kreeg je een kwitantie van de lieve man,de havenmeester.

en als het zo is,dat je er niet meer mag nachtvissen moet dat van tevoren dan niet bekend gemaakt worden
door eenander .........
ik weet wel dat er een bord staat,met de tekst 2 uur voor en na zons ondergang verboden toegang bla bla bla.maar dan zat ik er al lang :P
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2008 07:46

Wat ik ervan begrijp is het volgende:

je mag er nachtvissen in de aangewezen periode maar je mag er niet komen van 2 uur na zonsondergang tot 2 uur voor zonsopkomst? Dat strookt niet met elkaar toch?
En je mag er wel overnachten met je pleziervaartuig maar dan niet vissen (terwijl er in de vergunning staat dat nachtvissen toegestaan is), echter je mag er niet komen 2 uur na zonsondergang tot 2 uur voor zonsopkomst. (tenzij je met een pleziervaartuig bent??)

Ik vind het nogal vreemd.
Als jij middels de vergunning aan kunt tonen aan de nieuwe beheerder dat nachtvissen toegestaan is dan kan hij dat toch niet verbieden?
En als hij mensen met een pleziervaartuig toelaat, inclusief tent, dan kan hij jullie ook niet weigeren lijkt mij.
Er zal wel een reden aan ten grondslag liggen dat de nieuwe beheerder het nodig vond om nieuwe regels te stellen met betrekking tot het vissen. Probeer die redenen eens in een gesprek boven water te krijgen.

veel succes!

gr.Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
janwillem hilverts

14-08-2008 08:53

Zoals Douwe ook al zegt... Eerst zorgen dat je weet hoe alles zit.

Visrecht geeft je inderdaad geen looprecht (Dankje Peter, ik kon er ff niet opkomen) Als de nieuwe eigenaar van de steiger zegt dat jij er niet meer mag komen, en het is daadwerkelijk zijn stuk grond, dan zal je moeten gehoorzamen. Hij geeft namelijk het looprecht af!

Als hij zegt dat je weg moet, moet je gaan. Dus daar kan je niet veel aan veranderen.

Ik weet niet of je de papieren van de vorige eigenaar nog hebt waar in stond dat je er wel mocht nachtvissen, dan heb je misschien geluk dat je daar wat mee kan, maar dat betwijfel ik
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2008 09:02

Stel, ik heb een tuin aan een water. Moet ik daar dan vissers toelaten? Nee dus. Ook niet als een vorige eigenaar dit wel best vond. De eigendomsituatie lijkt hier van belang. Als ik het verhaal goed begrijp tenminste. Het gaat om tentje plaatsen op de steiger?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-08-2008 09:55

Visrechten?? voorbeeldje: wij hebben de visrechten op de Grote Wielen en de andere Wielen die daarmee in verbinding staan.
Op de Grote Wielen zelf mag je het hele jaar door nachtvissen op de andere wateren, bv Sierdwielen, Houtwielen niet.
Dus dat is heel mooi ware het niet dat je vrijwel nergens vanaf de kant mag vissen!! Natura 2000 gebieden met vogel en habitatrichtlijnen.
Dus visrechten en looprechten zijn niet aan elkaar gekoppeld.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2008 10:26

leon gijtenbeek schreef:
hans:hem is de (nieuwe beheerde/eigenaar)ff van voor af aan lezen :)

Leon, zoiets vermoedde ik al...
Jou schrijfwijze/stijl is nu niet echt duidelijk te noemen...eerder verwarrend :wink:



ik weet wel dat er een bord staat,met de tekst 2 uur voor en na zons ondergang verboden toegang bla bla bla.maar dan zat ik er al lang :P



Verboden toegang is dus ook verboden aanwezig te zijn op die plekken...maar dat wist je natuurlijk wel... Door het toch te doen heb je iig al een verkeerde uitgangs situatie gecreeerd met de rechthebbende in je eventuele toekomstige onderhandelingen met hun.
succ6 ermee
mvg
Hans
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

14-08-2008 19:20

paul,jij begrijpt het verhaal precies goed,dat anderen daar zo'n
moeite met hebben. :wink:
zal dit weekend is ff gaan infomeren daarzo,hou jullie op de hoogte.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2008 19:30

Nou, jullie begrijpen elkaar tenminste. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2008 23:47

poeh he....Paul for president :D
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

15-08-2008 20:39

ja,......maar ik heb liever paul for beheerder.
dan kan er misschien weer gevist worden :P :P
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-08-2008 22:27

zul je toch ff geduld moeten hebben, Paul is de komende weken met vakantie :lol: :lol:
Heb je mooi ff de tijd om zelf uit te zoeken hoe het nu met de rechten zit :)
gr
HB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-08-2008 22:46

Leon,
zoek uit wie het looprecht heeft, ben je heel snel klaar en heb je duidelijkheid.
Paul voor president leuk maar schiet je weinig mee op, om simpel te zijn. De grond is van de eigenaar en deze kan afwijkende regelsgeving toepassen die niet strookt met de visrechten die op zijn genomen in de vergunning.

Voorbeeld: er zijn campings die binnen een nachtviszone vallen maar waar het niet wordt toegestaan om te nachtvissen (redenen lijken me logisch). Dialoog met de huidige eigenaar lijkt me handiger dan er stug blijven zitten.

succes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

17-08-2008 18:44

zoals gezegd,ben ik daar geweest niemand meer aanwezig.
zit me toch niet lekker,heb ff een mail gestuurd naar de voorzitter
van de hengelsport federatie midden nederland,of die mij misschien
een beetje op weg kan helpen, of raad kan geven over dit onderwerp.
ik hou jullie op de hoogte.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

17-08-2008 20:51

Kees Ouwehand schreef:Stel, ik heb een tuin aan een water. Moet ik daar dan vissers toelaten? Nee dus. Ook niet als een vorige eigenaar dit wel best vond. De eigendomsituatie lijkt hier van belang. Als ik het verhaal goed begrijp tenminste. Het gaat om tentje plaatsen op de steiger?

Groet, Kees


idd, maar dit gaat niet om een tuin :oops: .
en ja als die schippers er wel mogen slapen waarom een visser niet? is dat geen racisme!?:P
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-08-2008 20:57

Discriminatie? :wink: Nee, niet echt in de aangenomen betekenis van het woord. Alle sportvissers worden als groep namelijk gelijk behandeld. :roll:

Overigens gaat het om een recreatiegebied waar je na zonsondergang en voor zonsopgang niet mag verblijven. Deze regel van het recreatieschap geldt ter plaatse. Maar zou ook voor die jachtjeslui moeten gelden. Wat in de jachthaven voor uitzonderingen gelden kan ik niet overzien.

Ik kan je slechts aanraden je in de situatie te verdiepen. Wellicht zit er ergens een mogelijkheid. Maar ik zie hem niet achter de PC.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

24-08-2008 00:58

we hebben al (enkele)mails verstuurd naar hengelsport federatie midden nederland, en sportvisserij nederland maar nog geen antwoord gehad.
het is nu al een week geleden,kunnen ze geen mail terug sturen over
dit onderwerp,of hebben ze het er te druk!!!!!.
laat ze op z'n minst ff laten weten of ze iets aan deze situatie kunnen of willen doen.


vervolgens proberen we aankomende week weer een keertje langs te gaan daar bij de recreatie plas,zoals ze zeggen wordt het weer een klein
beetje beter deze week.

als er nog iemand tips heeft,voor of over dit onderwerp hoor ik het graag.

mvg leon.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

27-08-2008 17:56

heb teminste een mail gehad van sportvisserij nederland,die zouden de mail doorsturen naar hfm nederland.
maar nog steeds geen bericht gehad,zal het daar zo druk wezen of zullen ze aan zo'n onderwerp geen tijd besteden :evil: :evil:

mvg leon.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-08-2008 19:28

Leon, er werkt maar 1 beroepskracht bij de Federatie Midden Nederland. Die zit trouwens ook geregeld op dit board. Mocht hij met vakantie zijn dan is het geen wonder dat er nog niet is gereageerd, m.i. moet je gewoon een beetje geduld oefenen.