Vuilruimdag Karperafdeling HSV Groot Rotterdam


Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

19-08-2008 18:49

Hallo, ik ben blij dat er lekker gereageerd word. Ik zie het verschil niet tussen dag en nacht vissen behalve dan de positie van de zon. Als iedereen zich normaal gedraagd heb je nooit geen problemen.
Is al die rotzooi wat er op geruimd gaat worden wel van nachtvissende karpervissers???
Nee natuurlijk niet en ik weet ook wel dat deze actie bedoeld is om goede wil te tonen.
Maar had je dit niet beter eerder kunnen doen toen het nog mocht.
Weet je waar ik mij aan erger is dat het altijd apart geregeld moet zijn en dat het altijd geld kost. Ik vind dat je gewoon 24 uur per dag moet kunnen vissen.
Als mensen zich misdragen boete of intrekking vergunning simpel toch !!!
Maar alles moet altijd zo lang duren in nederland voor je eens wat voor elkaar hebt.
Ik was ook lid van hsv groot rotterdam, ik verbaas me over de karperafdeling toen ik lid was had je een bestuur waar geen beweging in te krijgen was !! Toch schijnt het niet moeilijk te zijn om het nachtvissen te regelen en ook 3 hengels is geen probleem. ER zijn voorbeelden zat in nederland.
Nu weet ik niet of dit intrekken van vergunning enkelt voor water geld van groot rotterdam ?
Ik weet een ding dat gedrag en fatsoen in nederland ver te zoeken is . Ik weet ook wel dat mijn voorbeelden van mijn eerste 2 reactie's niks met vissen te maken hebben of toch wel zijn karpervissers geen afspiegeling van de samenleving ????

Groetjes Blankie boy
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

19-08-2008 21:46

Het geldt helemaal niet voor het water van Groot-rotterdam. Sterker nog, Groot-Rotterdam heeft er niks mee te maken. Het betreft de zgn federatieve of G.Z-H-wateren.

En nogmaals: we hebben helemaal niet het idee dat we in één dag effe alle troep opruimen en het dan gehad hebben, omdat iedereen ons leuk vindt. Het gaat om het leggen van contacten. Wij kunnen namelijk wel tegen elkaar gaan roepen dat er meer controle moet zijn, strengere straffen moeten komen, enz. Maar daar hebben we niets aan. (Dan was het al lang opgelost)
We moeten samen met degenen die het beleid maken en handhaven kunnen overleggen hoe we de zaken kunnen verbeteren. Daar kunnen de verenigingen best veel in doen. Bijvoorbeeld de nachtvistoestemming door de controleurs uit laten geven. Persoonlijk afhalen bij de vereniging en dan gelijk de afspraken en de sancties bij overtredingen doornemen. Samen met de boa's de controles doen

Wat betreft die bedreigingen: volkomen ontoelaatbaar. Maar veel van de andere overtredingen betreft zaken die nog niet zo lang geleden zonder probleem gedoogd werden. Ik heb een paar jongens gesproken die het ene weekend gecontroleerd werden en met de bivvy was het oké. Om vervolgens de week erop op dezelfde plek een bekeuring te krijgen voor de bivvy. :evil:

Wat dat bestuur betreft heb je ook wel gelijk, maar die lopen zelf ook weer tegen andere instanties aan. Met name de heemraadschappen zijn helemaal niet visser-minded. We zijn er echter wel afhankelijk van. Dan zijn er op een groot water vaak veel verschillende eigenaren en visrechthebbenden die allemaal apart met verandering moeten instemmen.

Afspiegeling van de maatschappij???? Kijk eens rond in de stad opeen drukke dag. Zou 60% van al die mensen in overtreding zijn? :wink:
K. van den Herik

20-08-2008 07:55

als je iedereen controleert? Meer. Zwart geld, uitkeringsfraude, wapens, drugs, verkeerd geparkeerd, geen geld in de meter. Spuwen op straat, vervuilen, pissen, diefstal. Vuil kijken
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

20-08-2008 08:36

laat maar.
Laatst gewijzigd door Rudolf Gosselink op 07-09-2008 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

20-08-2008 13:28

Casper Huizer schreef:O ja? Zou je dat ook in Frankrijk doen op een plek waar dat niet mag? Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je visspullen, en als je pech hebt zelfs je auto, in beslag zijn genomen. Een harde aanpak zouden ze in Nederland ook zo snel mogelijk moeten invoeren voor Tokkies die er een zooi van maken/bedreigen enzovoort. Eerst waarschuwen + boete, dan vergunning innemen en als ze dan toch doorvissen deze "Franse" aanpak. Dan hou je een groep over die geen problemen/rotzooi zal maken. Een algeheel nachtvisverbod is dan niet meer nodig. Iedereen blij (behalve Tokkies).


ik kan je bijna met zekerheid vertellen dat er franse zijn die gewoon nachtvissen ook al zou het niet mogen
dus ja zou het dan ook doen
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

20-08-2008 16:43

Nee in een stad is het zeker meer dan 60%.

Wat is er dan precies ingetrokken ?? Het spijt me dat ik het niet weet , ik dacht dat het om een proef met nachtvisvergunningen ging in het leven geroepen door de karpergroep van groot rotterdam.

Over het buitenland gesproken, ik ken er al heel wat die bijna alleen nog in de buitenlandse wateren vissen ! Dit zijn fatsoenlijke karpervissers er is niks aan de hand met ze. Alleen balen ze van de regelgeving in nederland.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

21-08-2008 14:57

Even de achtergrond dan:

De federatie Zuid-Holland heeft de afgelopen twee jaar een extra nachtvistoestemming uitgegegeven voor de maanden maart, april, mei, september en oktober. Het betreft een aantal wateren in de recreatiegebieden van de Randstad. Deze toestemming was aan een aantal regels gebonden. (Papieren in orde, geen gebruik van tent/bivvy, geen rommel, geen auto's in het gebied, geen alcohol, geen open vuur.

Bij controles bleek dat veel van de nachtvissers zich niet aan de regels hield en het kwam bij een aantal zelfs tot confrontaties met de BOA's en de politie. Met name dat laatste was natuurlijk heel vervelend.
Nu wordt de proef met de toestemming geëvalueerd en afhankelijk daarvan wordt bepaald of er een voortzetting plaatsvindt. Wanneer ze uitgaan van iedereen die het verkeerd doet kun je de uitslag van de evaluatie wel voorspellen. Aan de andere kant geeft de overweldigende belangstelling wel aan dat er heel veel vissers toch graag gebruik maken van de mogelijkheid om 's nachts te kunnen vissen.

En inderdaad kun je er in de stad misschien wel van uitgaan dat meer dan 60% in overtreding is: muziek downloaden, geen id bij je, of geen kentekenbewijs of meer van dat soort levensbedreigende overtredingen, maar nog steeds schiet de nachtvisser daarr niets mee op. We kunnen dat wel steeds tegen elkaar zeggen, maar dat heeft geen zin.
Omgedraaid: Iemand rijdt door rood en laat het voorkomen. Argument van de verdachte: Jaaaa... maar ik zag laatst ook iemand vissen met een tentje. Gevolg vrijspraak?...dacht het niet.

Ik heb helemaal niets tegen jongens die in het buitenland gaan vissen, ben zelfs een beetje jaloers op ze, want dat zit er door de baan en het gezin niet in. Eigen keuze natuurlijk en ik kan er prima mee leven, maar ik wil graag dicht bij huis ook lekker kunnen vissen.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

21-08-2008 16:54

Bedankt voor de info Rudolf. Blijf toch van mening dat in de hengelsport behoorlijke boete's betaald moeten worden voor kleine vergrijpen, dat ik er dingen bij haal die niets met vissen te maken hebben weet ik ook, maar waar kan je deze boete's dan mee vergelijken???

Ik zeg het nog een keer Nederland is ZIEK en ik denk zelf terminaal.

Ik woon in rotterdam dus ben ik niet snel meer verbaasd, Waar je nu een boete voor krijgt is als je je auto te koop aanbied op straat, dus te koop in je auto en je hebt een boete.
Camera toezicht, verkeersborden met gedragsregels en niet die van de ksn,het gaat maar door !!
Dit heeft weer niks met vissen te maken maar gewoon opgemerkte activiteiten van de bestuurders van dit snel minder mooie land.

Trouwens die schoonmaakdag las ik in reactie's is voor de contacten, komen die lui van de federatie's ook dan??? Marco en Ed misschien ?? Het word wel aantrekkelijk gemaakt.

groeten Blankie Boy.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-08-2008 19:29

Rudolf, voor de goede orde: de Federatie Zuid-Holland bestaat niet, het is de federatie Zuid-West Nederland.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

21-08-2008 21:32

Aart, bedankt.
Ik lees een post altijd nog een keer over, maar dit had ik niet opgemerkt.

Kees,
Ik vind sommige van de boetes ook veel te hoog in verhouding tot de overtreding. Met name die 200 voor een derde hengel is een hoop geld wanneer je kijkt wat je daar nu eigenlijk verkeerd aan doet. Het enige argument dat ik tot nu toe heb gehoord is "Het mag nu eenmaal niet". Ik wil die in dit topic nu niet meer vergelijken met andere boetes. Daar is vast wel een ander forum voor.
Verder vind ik de overtredingen nergens voor nodig. Ik word regelmatig gecontroleerd en alles is in orde, terwijl ik toch lekker zit te vissen. Ik ken er een paar die al meerdere keren met een tent en drie hengels een boete hebben gehad, maar gewoon doorgaan. Daar heb ik echt geen medelijden meer mee.

We hebben ons tot nu toe steeds gericht op de G.Z-H, via SportvisserijNederland hebben we ook wel contact met de federatie. Ik zal eens vragen wat we daarmee kunnen doen. Goed opgemerkt.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-08-2008 19:23

Weet je ,ik vind het zo ontzettend zuur voor al die karpervissers die zich wel gedragen zoals het gewenst is. Maar er word bij het vissen toch wel heel makkelijk gezegt we stoppen er mee. Ik hoor de beterweter al zeggen :ja de goeie moeten onder de kwaie lije. Dit laatste is bij de sportvissers altijd zo.
Ik zie het nooit gebeuren dat er niet meer gevoetbalt word in de kuip, over bedrijging van politiemensen gesproken.Ook al word de hele coolsingel gesloopt, al er gewonnen word ook al is het een veredeld boterhambordje het word gevierd.

Wat dit met voetbal te maken heeft, nou niks
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

26-08-2008 18:34

Kees je hebt op zich wel een punt. Maarja je kan het niet als tegenargument gebruiken. Misschien dat we te veel karpervissers hebben?

Daarnaast hebben veel mensen hun oordeel al gelijk klaar wat vaak meer kortzichtigheid is.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

26-08-2008 19:29

Kees Ouwendijk schreef:Wat dit met voetbal te maken heeft, nou niks


En wat dit met vissen te maken heeft?? Ook niks.

Ik ben het wel met je eens, maar we hebben er zo weinig aan.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

05-09-2008 10:15

Heren (en dames),

Er kan nog tot a.s. maandag 8 sept. worden aangemeld via vuilruimdag@hotmail.com (onder vermelding van naam, woonplaats en hengelsportvereniging). Het huidige aantal aanmeldingen is nog wat aan de magere kant. Hierbij daarom nogmaals een oproep om je aan te melden en gewoon een half dagje op te offeren voor een goed initiatief! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe groter het gebaar.

Gr,

Robert
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

06-09-2008 20:04

Kom op mensen meld je aan als je het karpervissen een warm hart toedraagt. Het is een kleine moeite en eindelijk een kans om ons in een goed daglicht te plaatsen. Er wordt vaak gediscuseerd over dit soort dingen en als er een kans is zijn er weinig mensen die daadwerkelijk de daad bij het woord voegen.
Dus kom op, meld je aan en laat zien dat we niet over 1 kam hoeven te worden gescheerd.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

07-09-2008 20:42

We hebben vissers die op karper zaten te vissen aangesproken en een infoblad gegeven. De infobladen hebben bij alle (bekende) hengelsportzaken in de regio gelegen en op diverse forums zijn berichten geplaatst. Er zijn een heleboel e-mails verzonden en mensen die ik helemaal niet kende begonnen er aan de waterkant over. Het bericht is dus aardig rondgegaan en het aantal mondelinge toezeggingen was best groot.

Wanneer iedereen die gezegd heeft dat ie zal komen dat ook via het door Robert genoemde mailadres laat weten kunnen we zorgen dat we volgende week voldoende materiaal klaar hebben staan.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

13-09-2008 18:05

Net terug van de vuilruimdag. Alle aanwezigen bedankt voor de inzet! Het was een gezellige en bovenal nuttige dag!
We hebben hiermee niet alleen drie van de drukker beviste wateren in de regio R'dam schoongeveegd (letterlijk dan), we hebben natuurlijk (en vooral) ook een goed signaal afgegeven aan de beheerder (Groenservice Zuid-Holland - GZH), getuige ook hun positieve reactie. Bij elkaar hebben we met een kleine 20 man ruim 20 grote vuilniszakken vol afval opgehaald. Met name in het Lage Bergse Bos en de Bleiswijkse Zoom, waar het op sommige plekken echt bedroevend was wat we aantroffen. Op sommige plekken was overduidelijk het afval van karpervissers direct achter hun kampement de bosjes in gegooid. Ook bedroevend was de hoeveelheid losslingerende nylon vislijn. Verder blijkt ook dat doppen van bierflessen verdraaid slecht biologisch afbreekbaar zijn...

Gezien het succes gaan we dit intitiatief volgend jaar zeker voort zetten. Want qua imagoverbetering van de karpervisserij valt er nog een hoop te winnen in de regio.

Gr,
Robert