zeer slechte vangst


Plaats reactie
marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

03-08-2008 22:32

hallo wou eens weten of er meer mensen zijn met dit probleem,vang haast niets meer.en dann heb ik het niet alleen over karper maar ook witvis wil niet meer bijten.heb voor de karpers al veschillende aas soorten gebruikt maar niet helpt het lijkt wel of ze er niet meer zijn(wat niet zo is gelukkig)
Anonymous

04-08-2008 00:08

bij mij lijkt het net andersom
ik begin ze ineens te vangen
gelukkig een keer :)

heb wel ergens gelezen dat jullie en augustus maanden zijn met veel natuurlijk voedsel
weet niet in hoeverre dit zo is maar kan mischien een rede zijn
albert pennings
Berichten: 138
Lid geworden op: 24-06-2008 18:03

04-08-2008 12:29

ik zit met het zelfde probleem, echt helemaal niks meer al iets an 2weken niks meer gevangen.. geen karper,snoek of witvisjes meer.
eergsister weer een nacht gezeten met 5 dagen voor gevoert.
niks gevangen. :oops: :cry:
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

04-08-2008 17:33

Het is hier ook ontzettend slecht met de vangsten. Maar dat is natuurlijk ook wel logisch. We hebben een warme winter gehad , daardoor is er een enorme plantengroei in het water. Tussen die planten zitten allemaal beestjes die onze vriend karper erg lekker vindt. En dan kun je ze van alles lekkers aanbieden, maar ze hebben dan toch het allerliefste hun natuurlijke voedsel. En daarom zijn onze vangsten ook slecht.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-08-2008 18:05

makkelijk he slechte vangsten afschuiven op het weer of natuurlijk voedsel 8)

Tuurlijk is het nu wat harder werken voor een visje, maar dat ze onvangbaar zijn... gelukkig niet :lol:
probeer eens zeer attractief aas :wink:
albert pennings
Berichten: 138
Lid geworden op: 24-06-2008 18:03

04-08-2008 18:09

en dat is?
:oops:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-08-2008 18:11

Remko Oude Elferink schreef:makkelijk he slechte vangsten afschuiven op het weer of natuurlijk voedsel 8)


Vergeet ''dressuur'' niet.... :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

04-08-2008 18:17

Dat is gewoon zo Remko. Of dacht jij dan van niet ? Ik zit hier op een dressuur put te vissen met erg veel wier en andere plantengroei, dacht jij dan dat het zo makkelijk was. Want dan kom maar een keer langs en laat maar eens zien of jij het beter kunt ?
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-08-2008 18:26

Jeroen,

Zoals ik al aangaf is het idd nu een stukje moeilijker dan in het voorjaar of najaar.
ik zelf zit ook op moeilijk water met zeer veel wier!! zelfs zoveel dat ik mezelf er soms in vast loop met waden!
Hier zit ook veel mosseltjes en ander gespuis tussen.

Maar met een gedegen aanpak heb ik nog steeds sessies van minimaal 2 visjes in 5-6 uurtjes vissen. zelfs laatst nog 6 in een nachtje. (enkel de nacht)
terwijl er ook mensen vissen die met 2 man in 3 nachten 2 vissen vangen.

belangrijkste nu is stekkeuze, aas, en evt je stek wiervrij maken zodat je je presentatie optimaal kunt aanbieden.

en misschien nog wel het allerbelangrijkste. zorgen dat je aasje goed opvalt! (niet alleen je haakaas!! maar al je boilies ook die je voert) zowel qua kleur geur en smaak!
Laat je bolletjes maar eens een nachtje soaken in Salminol of musseljuice. Als je op de juiste plek vist krijg je die koppen wel omlaag!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

04-08-2008 19:10

Ik snap wel een beetje wat jij bedoelt. Ik draai op dit moment mijn bollen met extra red hot spice olie, ook gebruik ik vette grondstoffen , getoaste hennep, soya bloem volvet, vismelen en knoflook. Goede grondstoffen om een attractieve bol te hebben. Ook maak ik gebruik van een behoorlijk dikke dip die lang blijft hangen. Niets van dat brengt daar ook maar iets van verandering in.

Ik heb het zelfs al met andere montage 's geprobeerd . Wel voeren of juist niet voeren, noem maar op. Het enige wat ik de laatste tijd niet meer heb gedaan is een nachtje mee pakken en dat wil ik morgen nog proberen.

En er zijn best wel een aantal vissers die het wel lukt op deze put,maar dat zijn dan ook de meest ervaren karper vissers. Maar ook die vangen geen grote aantallen.

Ik blijf er wel positief naar kijken, want er moet ook gewoon weer een betere tijd komen, en ik blijf gewoon doorgaan, maar als je al bijna twee maanden niets meer hebt gevangen dan is iedere vis op de kant wel welkom. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik maar beperkt heb kunnen vissen, maar toch normaal moet je in een paar uurtjes ook wel vis kunnen pakken.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

05-08-2008 14:33

Jeroen,

Je boilie ingredienten zullen prima zijn. Maar waar ik op doel is dat de signaal functie van je aas nu belangrijker is dan de samenstelling van je bol. (schrale bol goed gesoaked in salminol zal vaak net zoveel attractie hebben als een hoowaardige bol gesoaked in salminol, er van uitgaand dat je semi-instant vist en niet hele lange voercampagnes houd)
Je vertelt zelf ook al dat de vissen voorkeur hebben voor natuurlijk voedsel op dit moment. Dus je moet ze daarvan afleiden.

even een vergelijking met de mens in dit geval jij!. Jou natuurlijkvoedsel bestaat bv alleen maar uit bv vis. je zit 24 uur per dag tussen de visproducten. opeens sta ik daar tussen alle visproducten met een grote bakpatat! ik loop daar lekker te stinken met me patatten en frikandellen.. en wedden dat ik jou aandacht trek! ook al zie je me niet je zult me wel ruiken!! sta ik er bv met een salade.. dan zul je me niet eens opmerken tot het moment dat je voor me neus staat!

ik lees dat je met een dip werkt. doe je deze alleen op je haakaas of op al je boilies?
Wat ik nu vooral doe is: ik pak 2kg bollen (ondooit en 24u gedroogd), 50-100ml Salminol (aminol kan ook, maar salminol is dunner en trekt dus makkelijker in, en komt er makkelijker weer uit) en giet het bij in de zak en schud het goed door elkaar. om de paar uur even opschudden. de volgende dag is het bijna allemaal ingetrokken. en voor en tijdens het vissen voer ik ruim bij. begin meestal al gelijk met 500gr per stek. zo komt er veel attractie op de stek en hoop ik de vis zsm op de stek te krijgen.

je zult ook brasem aantrekken maarja die moet je maar even voorlief nemen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-08-2008 14:54

goh
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

05-08-2008 14:57

Ik heb nu een dip gemaakt van melasse en zalmolie.Ik heb een kilo bollen in een emmertje gedaan en daar een flinke scheut over gedaan. Vanmorgen was bijna alles er al ingetrokken . Toen heb ik er nog weer een goeie scheut bij ingedaan. Ook heb ik nu een stek op het oog wat normaal gesproken niet druk bevist wordt, misschien ook wel het proberen waart. Ik zal het morgen wel even laten horen of het gelukt is .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

05-08-2008 18:22

Ja Mitsz,
Ik leer wel van jou lezingen en teksten :wink:
En het werkt ook nog 8)

Groeten...
Jan Peter Teerling

05-08-2008 22:52

Je vergeet de (zalm)olie Remko, voor het verticale spoor..

Als ik doe wat jij aangeeft (of Mitsz :D ) en de brasems voor lief neem en mijn vismeel boilies ga soaken en er daarmee ga voeren , kan ik net zo goed de stretcher en slaapzak thuis laten.. En niet op 1 water, maar op een stuk of wat hier. En als ik het omdraai, schraal aas zonder al de portemoneeleegtrek-ingrediënten, en voer hiermee heb ik precies het tegenovergestelde.

Voeren met attractief aas op een plek waarvan ik weet dat er regelmatig karper vertoeft levert dat steenvast brasem(s) op die de rust op de stek verstoren doordat ik ze een stuk staal door hun mondje ros, en daarna verstoor ik het zelf weer door uitvaren/gooien en bijvoeren. Het resultaat van al deze activiteit op je zorgvuldig uitgekozen stek laat zich raden. En als het nu bij één brasem zou blijven.. Maak me na 3 deurmatten niet meer de illusie dat er nog iets uitkomt waarvoor ik (mede) zit.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-08-2008 08:45

Jan Peter,

Ieder water is natuurlijk anders net zoals de brasems.
Ik had hetzelfde verwacht hier op de wateren die ik bevis zoals het twente kanaal. Stikt er normaal gesproken van de brasem maar heb er nog geen enkele gevangen met mijn gesoakte bollen.
idem op een ander water waar het van de brasems stikt.
gelukkkig voor mij laten de brasems mijn bollen hier links liggen.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

06-08-2008 09:07

Ik heb vanacht met mijn heerlijk gesoakte bollen wel vis op de mat weten te krijgen. Eerst om kwart voor één een hele trage aanbeet, resultaat een schub van 15 kilo. En om kwart over vier was het weer raak een volle fluiter, resultaat een schub van 11 kilo. Eindelijk.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-08-2008 09:12

Proficiat.
Hopen dat er nog velen mogen volgen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-08-2008 09:40

Je zou eventueel misschien ook wel per ongeluk bij uitzondering met iets anders dan een boilie kunnen gaan vissen, of ergens anders dan op de bodem.

Of met zo'n giftig roze fluo, maar wel iets hoger.
8)
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

06-08-2008 10:29

Bij mij zijn de laatste tijd de vangsten ook erg slecht. Maar inderdaad door een roze fluo pop up toch nog verschillende karpers kunnen vangen. Ook stekken waar weinig gevist wordt ondanks dat het er niet als een echte karperstek heb je wel kans op een aanbeet.
Heeft het niets met het weer te maken? Temperatuurverschillen, erg warm, benauwd, flinke regenbuien, oostenwind?
Samen is niet alleen...
Leen Kauffeld
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-07-2008 13:41

06-08-2008 16:06

Ik ben Marco zijn vismaat en ik kan wel zeggen dat we zo ongeveer alles uit de kast hebben getrokken, onze vaste visstek vang ik met de pen ook al niks en ook weinig leven te zien.
Andere wateren waar ik en Marco zijn geweest is wel leven maar niet echt bijten, wel rond de pen aanwezig zijn, de pen loopt ook regelmatig weg maar je kan aanslaan wat je wilt, het gaat niet.

Alle type weer gehad, alles soorten voedsel van boillies, sweet corn, wormen, maden, tijgernoten etc etc, maar niks blijkt te werken. :-?
We geven de moet niet op maar het zou een opsteker zijn voor het vertrouwen om er weer eens 1 te vangen :wink:

Resumé, met vast lood of pen en waar en wanneer, weer of geen weer, voedsel in alle soorten, geen beet :( :-?, voerplekken gemaakt, bijvoeren met kippenbix of duivenvoer het helpt allemaal niks.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

06-08-2008 20:42

Dynamiet, dat is dan nog de enige oplossing.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
roger mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-09-2006 20:04

07-08-2008 11:22

Waarom zie ik negergens een maggot clip staan.
T leven onder water na bootsen mensuh t barst van de levende wezens nu larven muggen slaken kreeftjes juffers ezne.
Probeer er op in te spelen.
marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

08-08-2008 22:06

bedankt voor alle reacties merk dus dat er meer zijn die hier last van hebben ga het nu maar eens met wormen proberen misschien dat dat wil en ga morgen maar eens een potje mosselen halen misschien hebben ze dar zin in want op water waar ik andere jaren altijd wel iets ving heb ik nu zelfs geen piepertje meer
Plaats reactie