X2, goedkoop of toch duur?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

19-08-2008 22:53

eigenlijk niks aan toe te voegen mitchel :wink:

dingen die belangrijk zijn voor het vissen zelf haal ik nooit van x2, op lood, leadclips en wartels na. haken, onderlijn materiaal, de hoofdlijn, molens hengels wil ik van betere kwaliteit hebben, omdat ik deze zaken het belangrijkst vind)


niet alles van x2 is slecht,maar jij(jaapie) scheert meteen alles over 1 kant(ook anderen). er zijn een paar bepaalde dingen kapot gegaan en jij zegt meteen dat heel x2 niks waard is. als 3 verschillende honden je bijten, wil toch ook niet zeggen dat alle honden vals zijn ofwel?

x2 heeft gewoon goedkopere dingen die je net zo goed kan gebruiken als de duurdere dingen van jrc, pb products , fox, etc. maar ook producten die eigenlijk niet veel waard zijn en te snel kapot gaan.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-08-2008 23:16

Ja sommige dingen zijn idd wel goed,dan denk ik aan lood en zo.
Heb tot nu toe ook een strecher gehad van x2,ook niks mis mee.
Verder denk ik idd dat het omgaan met spullen heel belangrijk is.
Maar je hebt idd ook spullen waarvan ik zeg nee dit haal ik liever niet.
Heb ook het gevoel dat sommige zich hier op het board sterk willen etaleren,door mee te praten met iedereen.

Gradus.....
....................
Gebruikersavatar
Jaapie brug
Berichten: 31
Lid geworden op: 15-08-2008 20:22

19-08-2008 23:21

Laat ik het zo zeggen dan:

Alles wat ik gehad heb van X2 is allemaal kapot gegaan en zeker dat ik me spullen goed verzorg... het was na een paar keer vissen al kapot.

Als je volgende keer bij vlemmix ben koop dan voor de gein eens zo'n boilie lijntje en trek er maar eens aan :lol: of beter nog haal die mystic carp hengels! en gooi er eens mee, het enigste wat ik tot nu toe nog goed gevonden heb van x2 zijn die grote onthaak matten maarja daar kan ook weinig kapot aan..

maarja dit is mijn mening gast.. als jij het er niet mee eens bent koop je tog gewoon alles van X2 maar kom niet klagen hierzo :lol: ik heb je gewaarschuwd

Ik lucht me hart even na al dat gedonder met X2, lucht wel op moet ik zeggen :lol:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-08-2008 23:36

En dat is ook belangrijk :D

Gradus
....................
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

20-08-2008 10:14

Overdrijven is zeker een vak, het lullige is alleen dat ik in dit geval niet overdrijf :P

GR,

Daan
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

20-08-2008 11:01

Ik kom het hier ook niet opnemen voor X2. Ik zeg alleen dat het wel mee zal vallen. Je kan voor dat geld geen top kwaliteit verwachten, maar je kan er wel van verwachten dat het langer dan "een paar keer" vissen mee gaat.

Ik heb op het moment niks van X2, maar heb wel dingen van ultimate. Prijzen komen volgens mij wel redelijk overeen en de kwaliteit zal denk ik ook niet ver van elkaar liggen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel te klagen heb hoor.

Neem nou die eerder aangehaalde ultimate hengeltjes. Ik heb er jaren mee gevist een genoeg karper op de kant mee mogen halen. Als ze niet tussen je spaken komen of als je er je hond niet in laat bijten (uit ervaring) dan doen ze hun werk gewoon hoor. Wat wel dramatisch is, zijn de werpeigenschappen enzovoorts. Maar dat is weer een ander verhaal ;)

En dat je wat beter kwaliteit lood/onderlijnmateriaal enzovoorts haalt, daar kan ik het helemaal in vinden. Maar nog steeds hoef je niet het duurste van het duurste te nemen. PB is echt niet slechter dan Korda hoor. Terwijl dit voor bv een pakkie haakjes 1,75 scheelt.

Mitchel
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

20-08-2008 11:23

ik vind maar zooi mijn strecher is van X2 maar is echt slechte kwaliteit!
toen ik um uit de doos haalde was zn knop om de rug leuning mee vast te zette al dol :-? dus dat werd een nieuwe knop :(
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

20-08-2008 12:29

kijk jaapie, eerst zei je dat ALLES van x2 prut is, terwijl je nog maar een klein deel van hun assortiment hebt uitgepbrobeerd. nu zeg je al dat die dikke onthaakmatten van x2 wel goed zijn, dus niet alles is prut. dit is ook wat ik heb gezegd. er zijn veel dingen van x2 wat niks waard is, maar er zijn ook dingen die wel waar voor je geld zijn. zals jij zegt die onthaakmatten. kameraad vist met x2 haken, maar ik kon niet merken dat zijn vangsten er minder op waren. dat ze minder sterk zijn zou kunnen, maar ik heb ook wel is gehoord(en foto gezien) dat een korda haak zomaar afknapt.

of bijvoorbeeld pva heb ik ook van x2 gekocht, alleen gebruik ik het niet zoveel meer omdat ik bijna alleen maar op een kanaal vis. maar dit werkt toch echt gewoon prima.

m.v.g. sies :)
andrew van waard

20-08-2008 13:42

ik heb die oval deluxe niks geen problemen, en heb die sybian chair ook geen problemen mee, ik heb een foudraal 13 ft deluxe ervan ook geen problemen mee,en nog een onthakings weegmat, en ik vis er al een halfjaar mee zeker 2 x in de week.
het is maar hoe je ermee omgaat, foudraal niet te belachelijk vol pakken zodat ie zowat uit de naden scheurt, stoel met beleid afstellen ''dus niet afstellen als je er al op zit, zodat er spanning op blijft staan''.
die oval deluxe ook nog geen problemen mee gehad, het is echt maar net hoe je ermee omgaat, maar onderlijntjes etc van x2 gebruik ik niet, wat verwacht je er ook van als het zon 2 euro scheelt.
ik denk dat de meeste ook niet eens de helft heeft uitgeprobeerd en toch al oordelen, omdat de naam toch al een negatief iets heeft.
en als het kapot is, heb je garantie en ga je terug, zoals je dat doet met alles !

Gr andrew
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

20-08-2008 14:32

**Onnodige quote**

OK, maar materiaal moet bij mij betrouwbaar ,slijtvast en onverwoestbaar zijn!
als ik alles met glazen handen moet hanteren dan heeft het bij mij geen meerwaarde.je moet 100% vertrouwen in je materiaal hebben en dat in alle omstandigheden.Dus als ik er met voorzichtigheid mee moet omgaan dan hoeft het van mij niet.
Greetz Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

20-08-2008 14:54

Er zijn maar een aantal artikelen waar je die eigenschappen op kan toepassen Tobias, met name slijtvast en onverwoestbaar. Dat bestaat bijna niet op enkele uitzonderingen na :p Betrouwbaar daarentegen kan je wel vinden bij de niet-budget merken.

Mitchel
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

20-08-2008 15:10

Dat Klopt!Is maar net wat voor eisen je stelt!Ik ben toch van meening dat goedkoop vaak duurkoop is.
Greetz Tobias :wink:
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Kaj de Jager

23-08-2008 20:26

Ik heb ook een heleboel spullen van X2 tot nu toe bevalt het me nog uitstekend hopelijk blijft dit zo :p
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

27-08-2008 22:40

ach,ik heb hengels van x2 de black phantoms ,niks mis mee.
een keer gekocht voor 16 euro.
niet te vergelijken met een fox hengel,
maar voor 16 euro is het wel te doen.
Gebruikersavatar
Remon Hopstaken
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-08-2008 16:23
Locatie: Roosendaal

27-08-2008 23:01

X2 is goedkoop maar dat heeft ook met de kwaliteit te maken. Ik heb eerst een karperstoel gehad van X2 maar die begaf het al na een jaartje. Voor mij is X2 geen kwaliteitsmerk.
Doe mij maar Nash :D
Klik hier om terug te keren naar de vorige pagina
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

30-08-2008 13:46

ik koop regelmatig spullen bij de vlemmix
ook van x2 heb 1 strecher van x2 al 4 jaar niks mis mee
pas een shelter gekocht doet het ook nog goed
alleen zoiets als beetmelders dat koop ik niet van x2
maatje van me heeft nu wel die x2 draadloos en nog geen problemen mee gehad en ik kan je verzekeren dat die niet alleen met mooi weer aan de water kant hebben gestaan .
ik zelf had mijn fox str er bij staan en mijn foxjes begonnen te flippen .

prijs kwaliteit is x2 wel een goed merk denk ik zomaar

grt. red
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

01-09-2008 10:57

Slaap al jaar of 5 op een X2 6 poot stretcher, op een klein brandgaatje na niks mis mee, alle bewegende, schroefende en uitschuivende delen werken nog net zo als toen ik m kocht, kortom perfecte stretcher voor dat geld en hij gaat nog wel wat jaren mee.

Heb ook zo'n X2 backpack ook niks mis mee, ritsen prima en na 4 jaar gebruik nog steeds in prima staat.

Ook me bivy is van X2 en staat als een huis in wat voor een weer dan ook.

Heb pas extra stoeltje besteld van X2 en ik las dat de onthaakmat ook wel oke is dus die schaf ik ook maar aan want me ouwe mat moet met pensioen.

Kortom bij mij is X2 Goed & Goedkoop al zijn er ook spullen die ik niet zou kopen zoals de optonics want ben een knucklehead freak ;-)
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

02-09-2008 21:35

ik had die x2 overnighter met wrap.was na 1 sessie al verrot.de schroef zat zo vast dat de plupoot kompleet van de plu afgedraaid werdt met het erafdraaien,maar dat kon niet volgens vlemmix.
ik heb ook die agilla rodpod gehad.klote ding.die quick schroeven(hoe zo ook mogen heten)
zijn zo gaar als boter.wat wel goed is.ik heb toen een titaniumrunnertje gehaald.voor het lichte werk
doet ie het echt tegek.alleen voor het lood doe ik het nog.voor de rest ga ik toch liever voor
de wat grotere merken.
groeten nico
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

03-09-2008 12:49

Kijk, ik heb zelf alleen een stoel van X2. Heb hem nu anderhalf jaar, helemaal niks mis mee. Weeg bijna 100 kg dus stoel heeft toch wel wat te verduren.

M'n schoonvader vist zo'n 1 a 2 x per jaar op karper. Hij heeft ook van die X2 Phantom hengels van 16 euro. Perfect toch voor hem? Die hengels hebben voor hun 16 euro toch nog alleszins aardige ogen erop zitten, reelhoudertje, je snapt niet hoe ze het kunnen maken. Blank is wel zo dik als een opgezwollen kinderarmpje :lol: maar gaat bij normaal gebruik echt niet zomaar doormidden. Kortom, voor de wat minder fanatieke visser een heel leuk en betaalbaar alternatief. Prijs/kwaliteitverhouding is daarom wellicht gelijk, zoniet beter dan de 'gerenomeerde merken', waar ook nog wel eens wat aan schort.

Komt er dus op neer dat je zelf een beetje in moet schatten hoe en hoe vaak je die spullen gebruikt. Als je heel intensief vist onder zware omstandigheden zou ik je inderdaad geen X2 aanbevelen. Voor de recreatieve visser is het echter best een leuk betaalbaar alternatief, waarbij sommige artikelen zelfs sowieso goed te doen zijn (zoals die stoel van mij en bv zaken als lood, PVA...).

Maar aangezien voor sommige mensen het schijnbaar niet cool is om toe te geven dat ze ook spullen van X2 hebben, ga vooral door met het (vaak ongefundeerd) afzeiken van een merk. Koop het dan gewoon niet. Ook nooit sokken bij de zeeman gekocht? Moet je eens proberen, die zijn ook goed :wink:

Ps denk dat ik binnenkort eens een pet en trui van X2 ga halen, X2-cultmerk :lol: :lol: :lol:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

03-09-2008 17:54

Ps denk dat ik binnenkort eens een pet en trui van X2 ga halen, X2-cultmerk :lol: :lol: :lol:[/quote

Neem er voor mij ook een setje mee dan :lol:

Gradus............
....................
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

04-09-2008 08:12

Regel ik voor je Gradus. Maar ga dat niet voor iedereen doen hoor. Als het te populair wordt is het geen cult meer hahaha!
yan boo
Berichten: 300
Lid geworden op: 20-03-2008 20:25

05-09-2008 18:00

heey,
ik heb nu de foudraal deluxe van X2, maar de rodpod past er niet in :-?
Ze zeggen dat er een rodpod in kan enzo?
Hebben meer mensen hier last van?
Ook heb ik haken bestelt van PB krijg ik een andere maat :-? :-? :-?
ps. De rodpod die ik heb = de ultimate culture adjustus!
gr Yan Boo
Vissen is niet vangen!
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

06-09-2008 09:33

He Yan, moet je 'm adjusten net zo lang totdat hij er wel in past :lol:

Nee zonder gekheid weet ik ook niet. Vraag het ze zelf eens zou ik zeggen. Heb zelf wel eens een 12 ft foudraal van een gerenomeerd merk gekocht en toen ik thuiskwam pasten mijn 12 voeters er net niet in, was iets van 2 cm te kort. Terug naar de winkel en gewoon een zelfde 13 ft foudraal voor hetzelfde geld teruggekregen. Kortom, bel ze even en los het op.
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

06-09-2008 15:09

ik zie dat de menignen nogal verdeeld zijn :p
Heb zelf een aantal dingen van X2 , X2 is gewoon een goedkoop alternatief alleen moet je weten wat wel en niet duurzaam is van X2.

Mijn eigen ervaring met x2 is helemaal niet zo slecht
heb er een stretcher van en een tent.de stretcher binnkort wel weg maar heb m wel zn 6 jaar goed gebruikt.
Hengels en molens ed zou ik niet aanschaffen van x2, daarin wil ik gewoon niet bezuinigen evenals optonics.
Maar voor de visser die niet zoveel centen in zn hobby kan steken ?????
Pva ed koop ik wel eens van x2, maar koop nooit haken van x2 :P heb die vergissing 1 keer gemaakt een aantal jaren terug, die dingen bogen nog bij brasem uit.

Kortom denk ik dat stretchers tenten plu's foudralen stoelen ed helemaal niet slecht zijn van x2 .
X2 is lekker betaalbaar en kwalitatief doen ze echt niet onder voor grote merken.

Greetz
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-09-2008 15:33

Rick Op het veld schreef:ik zie dat de menignen nogal verdeeld zijn :p
Heb zelf een aantal dingen van X2 , X2 is gewoon een goedkoop alternatief alleen moet je weten wat wel en niet duurzaam is van X2.

Mijn eigen ervaring met x2 is helemaal niet zo slecht
heb er een stretcher van en een tent.de stretcher binnkort wel weg maar heb m wel zn 6 jaar goed gebruikt.
Hengels en molens ed zou ik niet aanschaffen van x2, daarin wil ik gewoon niet bezuinigen evenals optonics.
Maar voor de visser die niet zoveel centen in zn hobby kan steken ?????
Pva ed koop ik wel eens van x2, maar koop nooit haken van x2 :P heb die vergissing 1 keer gemaakt een aantal jaren terug, die dingen bogen nog bij brasem uit.

Kortom denk ik dat stretchers tenten plu's foudralen stoelen ed helemaal niet slecht zijn van x2 .
X2 is lekker betaalbaar en kwalitatief doen ze echt niet onder voor grote merken.

Greetz


Sluit ik me helemaal bij aan bij dit pleidooi.....;-)
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.