Ksn twee hengels.


bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

15-07-2008 23:01

Géén lid laat dat duidelijk zijn.

Commercie? en of de heikneuters die dan wel niets op hun onthaak mat krijgen.
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit voor 2 hengels, wil het graag bij het rechte eind hebben maar naar mijn klein en kort geheugen zie ik er niets in wat de voordelen dan wel moeten zijn van die derde hengel.

die ene aan beet in de morgen?

dan heb je het niet goed gedaan!

Nadelen wel, wat een ellende op drukke wateren.
wat te denken van witvissers, de stempel die (wij) al dan niet hebben.

bescheiden mening, vooral voor de bootjes en (uitvaarders) op grotere afstanden.
en die lullo's die over al toch scheit(dt) aan hebben.
zint voor ge begint.

ben dan een visser op het groningse heb géén last van drukte :lol:
ik ben tegen.
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

15-07-2008 23:18

Amen derde hengel is meestal voor twijfelaars.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-07-2008 23:20

bas nanninga schreef:Géén lid laat dat duidelijk zijn.

Commercie? en of de heikneuters die dan wel niets op hun onthaak mat krijgen.
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit voor 2 hengels, wil het graag bij het rechte eind hebben maar naar mijn klein en kort geheugen zie ik er niets in wat de voordelen dan wel moeten zijn van die derde hengel.

die ene aan beet in de morgen?

dan heb je het niet goed gedaan!

Nadelen wel, wat een ellende op drukke wateren.
wat te denken van witvissers, de stempel die (wij) al dan niet hebben.

bescheiden mening, vooral voor de bootjes en (uitvaarders) op grotere afstanden.
en die lullo's die over al toch scheit(dt) aan hebben.
zint voor ge begint.

ben dan een visser op het groningse heb géén last van drukte :lol:
ik ben tegen.



hoe diep zijn de wateren die je bevist?
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

15-07-2008 23:32

Mitz ga je nu lullig doen, moet jij een hengeltje op metertje, twee, en drie hebben.
:-?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-07-2008 23:36

ik vraag enkel hoe diep je water is? da's toch niet lullig? Je hoeft het niet te vertellen hoor.
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

15-07-2008 23:41

Hier is al een thread over, gestart door Aart Lokhorst, met inmiddels 76 reacties en verschillende standpunten:

viewtopic.php?f=39&t=49544&start=75
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

15-07-2008 23:58

Hé mitz vaargeul zit op 4,5 gemiddeld. met uitschieters op 6,5 tot 7 (dit is wel de max)
maar wat is je doel dan? wil je mij een lesje geven of wat? :D
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

16-07-2008 00:10

zie niets anders als ellende op de plassen dan!

mijn mening.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-07-2008 00:26

laat ik het zo zeggen.

ik ving een goede vis op 2 meter diepte een aantal zomers geleden. De volgende dag kwam diezelfde vis eruit op 16 meter diepte. Een week later ving een vriend van mij een vis op 22 :o meter diepte.

allemaal op hetzelfde water.

Op sommige stekken op mijn thuiswater, kan ik dus wel met 5 hengels tegelijk vissen.

ik kan je echter ook gerust stellen. Indien ik de derde hengel niet kwijt kan en denk dat ik daarmee mezelf in de weg zit, dan gebruik ik 'm ook niet. Zelfs in Franrijk heb ik nooit met de vierde hengel gevist.

Enfin...

Ik denk niet dat jij er last van hebt, dat ik hier met drie hengels vis. (vaak vis ik er met 1)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-07-2008 00:53

2 hengels op de rotpod en dan neem ik me nog een match of feeder.
Ik ben graag nog met wat bezig in de tussen tijd.
Hier kan makkelijk nog een 4e hengel erbij.
lijn druk wa,s da :lol:
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-07-2008 06:39

Wees blij dat door de federaties (Sportvisserij Nederland) om een advies gevraagd wordt aan de KSN. Is wat Mitsz al aangeeft veel viswater en omstandigheden lenen zich er uitstekend voor om met drie hengels bevist te worden. Heb nog een voorbeeld, op een breed kanaal komt het regelmatig voor dat de ene keer de vissen onder je eigen kant gevangen worden 14 dagen later kan het weer goed de vaargeul of de overkant zijn. Problemen met witvissers kan ik er niet krijgen. Wat is er dan op tegen om hier de mogelijkheid te geven om met een derde hengel te vissen. Heb je er geen behoefte aan vis je toch lekker met twee stokken of desnoods met een stok als je twee nog teveel vindt.

Er wordt hier geklaagd dat er zoveel regeltjes zijn in ons land. Nu is er een mogelijkheid om regels wat te verruimen is het weer niet goed. Wie snapt er nog iets van, is maar een rare wereld waar we in leven.

Groet,
Peter
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

16-07-2008 08:02

Heb mijn bedenkingen er over.

zoals het meestal gaat word er misbruik van gemaakt(goede jongens daar gelaten)

mitz die vis had je dan op één dag gevangen, nu heb je nog een reden om vaker te gaan vissen :P

Het zal ook wel zo zijn dat er op sommige water een derde hengel ingezet (kan) worden
wees realistisch naar je zelf en géén hebbert, en niet te spreken over al die lijnen + bijkomende
dresuur.

gr bas
Richard Meijndert
Berichten: 54
Lid geworden op: 10-09-2003 02:00
Locatie: 's-Heerenberg

16-07-2008 09:52

Naar mijn mening is het toch alleen maar mooi dat we evt de mogelijkheid kunnen hebben een derde hengel in te zetten, zeker op sommige wateren waar een aanbeet al weinig voorkomt. Dan ben ik maar een heikneuter............ :wink:
Op wateren die dun bezet zijn en waar je dan de mogelijkheid hebt op verschillende dieptes te visen ( zoals Mitz al aangeeft ), kan je dan je kansen alleen maar vergroten. Op dicht bezette putjes, en waar veel vissers zitten, heeft het naar mijn mening ook geen nut om een derde hengel in te zetten. Alleen maar lastig.
Doe er gewoon je voordeel mee, en zet een derde hengel in als de mogelijkheid daar is.
Bas, commercie.........zal het niet voor gedaan worden; wie van ons heeft er geen setje van drie stokken ed. Dus veel meer zal er niet verkocht worden, iedereen koopt bijna standaard om met drie hengels te vissen.....toch ?
Dressuur......welk water kent de klappen van de zweep tegenwoordig niet....
Kan voor mijzelf alleen maar zeggen dat ik blij zou zijn met de mogelijkheid om af en toe een derde hengel in te zetten ( legaal ).

MvG,
Richard
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-07-2008 10:19

Peter uhhhh laat maar. :roll: :roll: :roll: soms word ik er zelfs moe van.
Ik begrijp overigens niet wat de KSN met twee of drie hengels te maken heeft; KSN twee hengels????????
Al er iemand is die daar niets over te zeggen heeft is het de KSN wel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-07-2008 10:32

Douwe, de ksn kreeg een vraag voorgelegd vanuit sportvisserij Nederland.
Niemand beweert dat de ksn er iets over te zeggen heeft, net zoals jij en ik er iets over te zeggen hebben..

http://www.karperwereld.nl/artikel/persksn35.php
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-07-2008 11:17

Henk dat laatste is niet helemaal waar, of beter nog helemaal niet waar.
Die vraag en het antwoord wil ik niet verder meer op in gaan dat is in een ander topic uitgebreid aan de orde geweest.
Vissen is een hobby, geen religie!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-07-2008 12:09

De k.s.n heeft :SOMS: wel t vermogen een 3 e hengel vergunning op somige wateren rond te krijgen.
Door met hun aantal leden een aanvraag te doen namens hun ledenbestand op enkele waters.
Als niemand de mond open doet blijft straks toch de 3 hengel voor sommige een droom of fantasie.
De hsn en welke vereniging ook zal aanvragen echt niet in de wind slaan,al denken somige er anders over.
:o
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-07-2008 13:18

De KSN heeft helemaal niet dat vermogen ze kunnen hooguit vanuit een ADVISERENDE rol een bestuur om krijgen en dat is volgens mij ook een taak van een belangenhartiger, tenminste dat is een rol die ik hun dan maar toedicht.
Namens de leden kunnen ze het niet voor elkaar krijgen ze zijn immers geen lid en daar waar ze wel lid zijn, federaties bv hebben ze spreekrecht maar geen stemrecht en ook dat is terecht.
Vissen is een hobby, geen religie!
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

16-07-2008 16:06

richard en alle 3e hengel verwanten

succes er mee, mij niet gezien met drie stokken.
gr bas
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-07-2008 18:01

Staat heel GROOT :SOMS: en op somig water. LEZEN STOMME KROOT. :lol:
Ik denk dat er ksn leden zijn uit regio,s die wel goed eraan doen die aanvraag te doen.
Waarom?drie jaar gelden deden wij vvm maastricht de aan vraag en die werd als test meteen toegestaan.
tot nu toe zelfs verlengt.
Wel 50 euro schrijfgeld maar je zonder geld komt alleen god op bezoek.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-07-2008 18:05

Beste Douwe,

Ga er van uit dat je in je leven ook wel eens personen om bepaalde adviezen hebt gevraagd. Ook al hebben deze personen of instanties verder geen bemoeienis met de besluitvorming. Is juist goed om een vereniging als de KSN die de nodige kennis in huis heeft hier over om advies te vragen.

Henk, is wel zo dat vanuit hengelsportverenigingen aan de FZWN gevraagd is hier over met een standpunt te komen. Dat zij op bepaalde wateren ook al hun medewerking verleend hebben om te komen tot een derde hengelvergunning wil ik graag vermelden.

Ik wordt er echt niet moe van. :lol: :lol: :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-07-2008 20:13

Tsja Peter,
Ik heb mijn bedenkingen en denk terecht. Heb ze al geventileerd dus herhaling is niet verstandig.
Tijd zal leren wat wijsheid en verstandig is.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-07-2008 22:49

Stomme kroot??
Heb je niks anders??
Ik zal mij maar niet verlagen tot jou niveau.
Toedeloe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-07-2008 22:52

Peter O klopt inhoudelijk wel wat je noemt maar ik zeg toch dat ik niet weer in discussie ga over de inhoud van dat advies mijn mening is ietsje genuanceerder geworden maar ik blijf het een -, shit zou ik het haast wel weer gaan noemen. 8) :D :D :D

Andere Peter, :D :D Wat wijs en verstandig is ligt bij de visrechthebbenden zoveel is wel zeker en ik wens de heren achter de bestuurstafels die wijsheid toe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

17-07-2008 00:21

bas nanninga schreef:richard en alle 3e hengel verwanten

succes er mee, mij niet gezien met drie stokken.
gr bas



Beetje een vreemd antwoord in een discussie. Dan had je dit topic niet moeten openen.

Ik zelf vis ook altijd met 2 hengels. Met 3 mag niet bij ons en als ik samen vanaf de boot ga is met 6 hengels vissen een drama. Persoonlijk zou ik graag ook met een 3e hengel willen gaan vissen maar aan de andere kant is het beter dat het bij 2 blijft. Voor een hoop vissers geld dat de vis alleen aan de overkant zit en het liefste moeten de hengels 100 meter uit elkaar liggen. Sommige houden totaal geen rekening met hun omgeving wat dat betreft. Ik denk wel dat het het eerlijkste is als de regels voor geheel Nederland gelijk getrokken worden.