2de hands


dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 16:38

Heyy beste boaders....

Ik vind het geweldig om bij vraag en aanbod te kijken of marktplaats, alleen vallen mij een paar dingen op.

1: Alles wat te koop word gezet is geloof het of niet maar 1 hooguit 2 keer gebruikt, er toevallig!
2: iemand verkoopt iets, ( molen, hengel, pod, pieper.) en vraagt er bijna in verhouding de aanschaf prijs voor, oh ja want ze zijn maar 2 keer gebruikt.
3: Bij molens zetten ze er altijd bij dat de spoelen net helemaal vol gespoelt zijn met nieuwe lijn.

Al met al ik vind dat je net zo goed nieuw kan kopen want dan zit er nog gerantie bij ook.
Wat mensen niet voor spullen vragen!!!
Als je een auto koop dan is die een half jaar later ook 1/3 van zijn nieuw waarde kwijt.

Misschien komt het bij somige mensen verkeert over maar zo bedoel ik het niet, ik vind dat de prijzen die mensen vragen voor hun 2de hands spullen niet normaal.

Greets Dennis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

15-07-2008 16:59

Ik ben het helemaal met je eens. De prijzen die af en toe gevraagd worden zijn nogal achterlijk. Af en toe staat er wel iets leuks tussen, een leuk beginnerssetje bijvoorbeeld. Ik heb weleen een setje weten te kopen voor 180 euro bestaande uit 2 leuke hengels, 2 leuke vrijloopmolens, rodpod, piepers, schepnet, stretcher, tent enz. Niet het allerduurste, maar wel leuk. Maar de relatief duurdere merken gaan veelal voor de hoofdprijs op internet. Dan komt nog eens de eventuele brandstof of verzendkosten bij.

Af en toe staan er wel wat leuke nieuwe spullen in verpakking op. Waar je helemaal gek van wordt zijn de advertentie mbt boillieverkoop. Gratis reclamekosten denk ik dan maar he, wel zwaar irritant :p

Mitchel
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 17:01

Ja Idd, van de boilie reclames word je ookmee dood gegooit, en ze staan er gelukkig niet dubbel op ook :-?
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

15-07-2008 17:34

Weet je waar ik gek van wordt, van die mensen die van alles willen kopen maar nooit komen opdagen. Van die mensen die als je ergens 50 E. voor vraagt dan 49 E. bieden en de volgende 49.50 E.

Zeer frusterend...

Maar als je iets te duur vindt kan je de advertentie ook gewoon laten voor wat ie is.... :wink:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

15-07-2008 17:40

Niels Hofman schreef:Maar als je iets te duur vindt kan je de advertentie ook gewoon laten voor wat ie is.... :wink:


joh?
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

15-07-2008 17:42

ja!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

15-07-2008 17:48

Had dat dan even eerder verteld :oops: Of had ik het even moeten vragen? :-?
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

15-07-2008 18:25

Nee hoor. Maar misschien kan je zelf een keer nadenken, hoef je ook niet van die domme vragen te stellen...
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

15-07-2008 19:33

Van nadenken, komen zorgen... dat laat ik aan anderen over!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-07-2008 19:49

Gaat jullie toch geen flikker aan wat de verkoper erbij zet?

Snap niet waar jullie je druk om maken,ik slaap er wel om.
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 19:51

Daar heb je ook gelijk in Niels.

Maar het gaat er over dat mensen eens moeten nadenken voor welke prijs ze iets proberen te verkopen,en dan zeggen dat ze maar 1 of 2-3 keer gebruikt zijn. Vind het maar erg toevallig allemaal.
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 19:52

Ruben vd Worp schreef:Gaat jullie toch geen flikker aan wat de verkoper erbij zet?

Snap niet waar jullie je druk om maken,ik slaap er wel om.



Als het me geen flikker aan gaat, waarom zet de verkoper het er dan bij!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-07-2008 21:49

Tsja Dennis en dan?
Normaliter probeer je als verkoper je product goed aan te prijzen.
Lulverhalen hebben daarin tegen geen zin, heb bijvoorbeeld op dit moment een tent een een paar molens te koop staan.

De tent nieuw 825,- net een half jaar oud, amper gebruikt met aankoopbon voor garantie doeleinden.

De molens 3 keer met een nieuwprijs van pak hem beet 1050 euro in topconditie, zonder lijn :wink:

Wat is in jou optiek een realistische prijs dan? Krijg ook reacties van mensen die bedragen bieden waar je als verkopende partij hetzelfde zou kunnen denken. Misschien... heel misschien zijn er zaken bij die hun geld wel waard zijn? Maar goed voor een dubbeltje op de 1e rang is wel zo nederlands :lol:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

15-07-2008 22:34

Dat ze dit nog een discussieboard noemen :lol: En nu niet zeggen als je het niet bevalt pleur je maar op, want ik blijf lekker hier :p Deze jongen, Dennis, constateert iets en wil daar graag een topic over maken, niks mis mee toch? Ik ben het in velen gevallen echt wel met hem eens.

Peter, daar geef ik je ook groot gelijk in. Sommige onzin biedingen zal je altijd wel hebben en is ook echt irritant. Wat is een redelijke prijs? Beetje afhankelijk van de staat van een product. Meestal zo'n 50% van de verkoopprijs (en dus niet de adviesprijs) vind ik over het algemeen wel aavaardbaar.

Mitchel
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-07-2008 23:03

dennis lakerveld schreef:Heyy beste boaders....

Ik vind het geweldig om bij vraag en aanbod te kijken of marktplaats, alleen vallen mij een paar dingen op.

1: Alles wat te koop word gezet is geloof het of niet maar 1 hooguit 2 keer gebruikt, er toevallig!
2: iemand verkoopt iets, ( molen, hengel, pod, pieper.) en vraagt er bijna in verhouding de aanschaf prijs voor, oh ja want ze zijn maar 2 keer gebruikt.
3: Bij molens zetten ze er altijd bij dat de spoelen net helemaal vol gespoelt zijn met nieuwe lijn.

Al met al ik vind dat je net zo goed nieuw kan kopen want dan zit er nog gerantie bij ook.
Wat mensen niet voor spullen vragen!!!
Als je een auto koop dan is die een half jaar later ook 1/3 van zijn nieuw waarde kwijt.

Misschien komt het bij somige mensen verkeert over maar zo bedoel ik het niet, ik vind dat de prijzen die mensen vragen voor hun 2de hands spullen niet normaal.

Greets Dennis


Ben het met je eens,dat komt ook dat er veel handelaren actief zijn op marktplaats.
Maar soms moet ik er idd wel om lachen wat ze vragen,bijvoorbeeld een trui van fox,1x gebruikt en de verkoper heeft er 260 euro voor betaald :wink:
Gewoon adviesprijs 100 euro hoor.
Of een jrc strecher 1 x gebruikt,vraagprijs 180 euro,dat kost ie nieuw bij vlemmix :lol:.
Voor echte redelijke prijzen moet je aan de waterkant zijn :wink:

Groet,


Gradus
....................
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

15-07-2008 23:15

ik zou zeggen gooi het spul op Ebay dan zie je pas de realistische prijzen van spullen.

gr Gerrit
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 23:30

peter postema schreef:Tsja Dennis en dan?
Normaliter probeer je als verkoper je product goed aan te prijzen.
Lulverhalen hebben daarin tegen geen zin, heb bijvoorbeeld op dit moment een tent een een paar molens te koop staan.

De tent nieuw 825,- net een half jaar oud, amper gebruikt met aankoopbon voor garantie doeleinden.

De molens 3 keer met een nieuwprijs van pak hem beet 1050 euro in topconditie, zonder lijn :wink:

Wat is in jou optiek een realistische prijs dan? Krijg ook reacties van mensen die bedragen bieden waar je als verkopende partij hetzelfde zou kunnen denken. Misschien... heel misschien zijn er zaken bij die hun geld wel waard zijn? Maar goed voor een dubbeltje op de 1e rang is wel zo nederlands :lol:

groet,
Peter


Ja Peter zo kan je het ook bekijken, misschien is het bij jou echt zo dat het 1-2-3 keer gebruikt is maar als je zo hier en daar kijk is het overal zo.
Ik vind dat echt toevallig. Tuurlijk wilje je spullen goed aanprijzen, maar als een BV daiwa molen of een dure hand gemaakte hengel of dure tent zijn zogenaamde waarde blijft houden dan kan je ook zeggen dat er gebruikers sporen op zitten toch.

Vat het AUB nie verkeert op peter hahah.
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 23:32

Gerrit Pook2 schreef:ik zou zeggen gooi het spul op Ebay dan zie je pas de realistische prijzen van spullen.

gr Gerrit


Ja dat is een hele goede optie.
Heb er al eens op gezocht maar valt vies tegen om er wat te vinden.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2008 08:22

Ieder persoon die zijn spullen 2dehands aanbied, probeert er zoveel mogelijk profijt uit te halen.. das toch niet zo raar? De aanbieders op marktplaats hebben meestal een hoge vraagprijs welke af en toe vlak naast de nieuwprijs ligt, omdat er genoeg mensen zijn die het voor die prijs toch daadwerkelijk kopen.

Over de staat van bepaalde aangeboden producten liegen er vast een hoop, maar zo zijn er ook eerlijke mensen.

Molens via marktplaats gekocht, verkeerde in perfecte nieuwstaat zoals het persoon aangaf.
Hengels via marktplaats gekocht, verkeerde in perfecte nieuwstaat vertelde het persoon mij. Eenmaal in ontvangst genomen hadden deze hengels: overduidelijk lak verschil & beschadigingen.

er zijn zat mensen die je bepaalde dingen voorliegen, dus mocht de prijs dicht bij de nieuwprijs liggen koop dan lekker nieuwe, heb je garantie en molens waarvan je weet dat deze daadwerkelijk nieuw zijn.
Maar ga niet lopen zeiken dat de prijzen zo hoog zijn, Iedereen moet/wil zijn brood verdienen.

Gr,

Dennis
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-07-2008 08:39

@Mitchel & Dennis L,
Kijk daar kunnen we iets mee, sluit me bij jullie aan trouwens. Probeer zelf altijd een waarde aan een produkt te koppelen die overeenkomt met de staat.

De tent gaat voor 600,- weg, 225,- onder de nieuwprijs. Dit vind ik een nette prijs voor dit produkt. Mocht hij nu 2 jaar oud en zijn met gebruikerssporen dan zou een bedrag rond de 400,-/450,- eerder in de buurt komen. Voor de molens hetzelfde verhaal, zijn werkelijk in nieuwstaat. Ook deze gaan niet weg voor een bedrag die onder de 750,- ligt.

Helaas kun je je ook wel eens vergissen, hiervoor ben je mens. Zolang je dit maar netjes oplost met de kopende partij dan kun je er ook nog steeds prima uitkomen.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

16-07-2008 10:22

dennis lakerveld schreef:
Gerrit Pook2 schreef:ik zou zeggen gooi het spul op Ebay dan zie je pas de realistische prijzen van spullen.

gr Gerrit


Ja dat is een hele goede optie.
Heb er al eens op gezocht maar valt vies tegen om er wat te vinden.



Dat komt omdat Marktplaats gratis is en op Ebay moet er wat betaald worden en dit is nog altijd Nederland.
We willen niet alleen de hoofdprijs maar willen er niet voor belalen.
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

16-07-2008 15:55

Iedereen heeft hier zeker een punt hoor.
Alleen het viel mij erg op en stoor mij er steeds meer aan, misschien komt het door mij zelf dat ik hoop dure spullen kunne te kopen voor een spot prijs.
Ben ook niet de rotste om dat toe te geven.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-07-2008 20:16

Tsja Dennis,
je begint zelf over een prijs die "eerlijk" is :lol:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

16-07-2008 20:22

Tis gewoon zo dat iedereen alles voor een appel en een ei wil kopen.

Rieeel zijn ze tegenwoordig niet meer,de koper heeft er ook dik geld voor moeten betalen(meestal).
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

16-07-2008 21:30

Gewoon goed zoeken en onderhandelen, dan is er nog genoeg betaalbaars te vinden. Laatst nog een ovaltje met knappe stormsticks voor 2 tientjes op de kop getikt. Ding was hagelnieuw. Die gasten die de hoofdprijs vragen laat ik lekker links liggen, gebruikt is nu eenmaal gebruikt ( hoe goed het er ook uitziet ).