Kwaliteit foto's in karperbladen meer dan bedroevend


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-07-2008 12:01

Als (nieuwkomer) een opmerking. Wat vinden jullie op dit moment van kwaliteit foto’s in sommige karperbladen. Vindt de portretten die je in sommige bladen tegenkomt meer dan bedroevend. Ga je de vis vergelijken met de vanger in kwestie er achter dan komt de vis al gauw over de 2 meter uit. Handen inderdaad zo groot als de kolenschop van vroeger. Als redactie moet je dan wel twee handen zand in je ogen hebben als je dat niet ziet, of niet wil zien.

Mij maakt het allemaal geen fuck uit. Denk meer aan de jeugd die het allemaal gewoon gaat vinden dergelijke vervormde misbaksels tegen te komen? Waarvan de verhoudingen voor geen reet kloppen. Die verantwoording zal je als redactie toch op je moeten nemen. Of is het een wedstrijd geworden wie de (grootste) vis plaatst in zijn blad. De plaatjes kijkende jeugd smullen het nog als zoete koek.

Alleen voor hoelang nog?

Peter
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

13-07-2008 12:12

Beste Peter,

Als je het geen "fuck" uitmaakt waarom maak je dan een topic aan ?
Ik denk ook dat de jeugd aanleren dat "fuck" een normaal woord is niet van niveau is.

Dan is er ook nog het medium waar jij je op begeeft, is het hier anders?
Zie ook vangsten op datum, raad het gewicht.

Topics over wel of geen gebruik groothoeklenzen zijn er ook al genoeg geweest.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-07-2008 12:21

de foto gaat ten slotte toch over de karper dus... de karper is het hoofd onderwerp van de foto.
dan mag hij er best wel een beetje uitspringen.
maarja zo ieder zijn ding toch???
als je je eigen er aan irriteert dan sla je die foto maar over :wink:
voor de rest ga ik lekker door met groothoek lenzen :lol:
zal wel......!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-07-2008 14:50

Ik dacht dat ik de enige was die mij eraan stoorde,maar gelukkig zijn er meer mensen die zo denken.


Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-07-2008 15:17

Nou Gradus, ook ik denk er zo over en ik denk velen met ons. Reden genoeg vor mij om alle bladen links te laten liggen.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-07-2008 15:21

alleen maar om dat mensen vissen in de lens drukken???!!!
zal wel......!
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

13-07-2008 15:32

pj,ook helemaal mee eens,maar het heeft wel wat om van een 20+ een
40 ponder te maken :oops: .
nee ,een gewone goede foto zonder hoeklens of andere dingen doen mij ook meer,puur natuur.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-07-2008 17:16

stefan andriessen schreef:alleen maar om dat mensen vissen in de lens drukken???!!!


Dat is voor mij wel een van de redenen om ze te laten liggen ja.


Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

13-07-2008 17:31

Ieder zijn meug. We vissen toch voor onszelf en met onze eventuele maatjes?

Ik werp niet uit in de hoop jullie een mooie foto te kunnen laten zien. Ik wil gewoon vis vangen.
Als ik wat leuks of bijzonders heb, plaats ik het en als ik wat erg leuks heb plaats ik het meestal niet (om geen pezers te krijgen) of pas later.

Op zich snap ik Peter's 'probleem' dus wel: vissen groter maken dan ze zijn is eigenlijk een beetje zielig. Goedkope penisverlenging, denk ik (een dikke BMW of zo kost al gauw een paar honderd hengels).

Het argument van Stefan telt ook: het gaat om de vis, dus die man mag er wel wat kleiner achter. Wel vind ik het een beetje zonde als de vis door verkeerd gebruik van de groothoeklens niet in de juiste proporties wordt weergegeven. Ik wil de vis zien en niet een opgeblazen versie ervan.

Veel belangrijker vind ik dat we plezier beleven aan onze hobby. Onderdeel daarvan is voor velen het delen van dat fantastische gevoel een mooie of grote karper te hebben gevangen.

Daar is volgens mij niks op tegen.

Maar het ging over de bladen. Tsja, daar geldt voor mij hetzelfde. Ik lees ook de tekst eromheen. Ga niet alleen voor de plaatjes.

En Peter: ouderwetse kolenschoppen bestaan nog. Ik heb er twee en een lijf van 1.91 lang. Als ik wil dat mijn karpers er een beetje uit komen, moet ik toch maar eens aan een groothoeklens gaan denken :lol:

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

13-07-2008 17:42

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

13-07-2008 18:03

alleen maar om dat mensen vissen in de lens drukken???!!!


Ja, inderdaad...dat is een afspiegeling van hoe een zielige figuren sommige karpervissers zijn. Het is veel méér dan alleen in de lens drukken en groothoekfoto's, het is een illustratie van hoe belangrijk een bepaalde vangst voor een bepaalde persoon is...niet echt dus. De foto is vele malen belangrijker. Als je jezelf en vooral anderen voor de gek wil houden met zulke onnatuurlijk uitziende en neppe foto's ben je zielig en fotografeer je om compleet verkeerde ego-redenen.

Een karper eruit laten springen is echt flauwe kul, ga gewoon iets dichterbij met de camera en niet met de vis, dan ook word de karper vanzelf groter. De vanger ook natuurlijk, maar het lijkt tenminste ergens op. Of er nu meer 'vanger' op de achtergrond staat of natuur...het maakt niet, de karper kun je net zo groot op de foto zetten als jij wil.

m.v.g. Chris Noorlander
Laatst gewijzigd door Chris Noorlander_ op 13-07-2008 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:06

Amen :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:08

wat is eigenlijk een groothoeklens? als ik het goed gebruikt een lens die de voorgrond dichterbij haalt (boller) ?
Laatst gewijzigd door janieck spithoff op 13-07-2008 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-07-2008 18:09

Chris, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het heeft, zoals jij al aangeeft, niets meer met het vissen opzich te maken, maar slechts het poseren met de ''medaille''. Deze mentaliteit staat mij absoluut erg tegen.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-07-2008 18:26

ik vind het gewoon mooier als de vis wat meer in beeld is dan de achtergrond/visser.
maarja dat heb je in de gewone wereld ook.
mannen houden ook vooral niet van grote borsten en kont bij een vrouw :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:28

Maar stefan, je kan het ook overdrijven ;) :D
Mvg, Janieck
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

13-07-2008 18:47

tja :roll:
het is maar net waar je je druk om maakt :wink:
misschijn staan ze in de volgende ''spiegel'' of ''karper'' wel met de rug tegen de lens :wink:
neem nou bijv. een cumshot ............... :oops:
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

13-07-2008 18:51

en dan hoor je ze niet klagen :-?
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

13-07-2008 19:00

Mijn camera heeft een minescuul schermpje,de ene x staat hij er dichter op dan de andere x,zeker als je net begint met zelfontspannen,ik heb lange armen en een lang lijf,ik ben nog steeds bezig de goede verhouding te vinden,persoonlijk hou ik niet van veraf fotos,ik wil de vis goed zien,daar gaat t om..
Daarentegen vind ik sommige fotos van mezelf ook te dichtbij,maar goed,intereseert me geen reetkever,als ik er maar blij mee bent,wat andere er van vinden intereseert me geen holtor..
Ik vis voor mezelf en voor de rest hoop ik dat mijn eigen fotos er goed uitzien ,voor de rest niks.
Omdat ik zeker geen veraf fotos wil,zal ik toch op safe spelen en iets dichterbij fotograferen

http://www.chris noorlander & danny den buitelaar are boogy boogys .com
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

13-07-2008 19:10

Hallo,

De foto's zijn een afspiegeling van het net zo bedroevende schrijfwerk.

In de schijnwerpers willen staan door te schrijven om het moeten schrijven. Uitgekauwde verhalen met pronk foto's die je in meerdere commerciele hoeken tegen komt.

Ik ben zelfs van mening dat er veel jongens die bekend willen zijn, geen plezier meer hebben in de visserij zelf ... een soort van aandacht te kort zal hier de oorzaak van zijn.

Als er zo'n blad op de mat valt heb ik hem in 1 wc beurt al uit. Ligt het er nou aan dat ik "uitgelezen" ben of staat er nou echt bijna niets boeiends in?

Moet wel zeggen dat ik vreselijk genoten heb van de reeks verhalen van Ruud Hageman en Kees Deelder in Spiegel magazine.
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 14-07-2008 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

13-07-2008 19:42

ah weetje als de mensen willen laten denken dat de vissen die ze vangen zo groot zijn moeten ze zelf weten mij maak het niks uit. ieder maakt op ze eigen manier ze foto. ik doe het zelf ook maar ik wil de detaisl van de vis goed kunnen zien het gaat om een herrinering van de vis en hoe di eruit zag en niet om ooh ik heb de grootste karper om mee op te scheppen.

maarjah je kan het zien op elke manier dat je wil. het gaat tenslotte om de vis

mvg,

robert
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

13-07-2008 20:44

Tekst kwam onvriendlijk over en was niet zo bedoeld. Zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door Bert Vooijs op 14-07-2008 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ff v==
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-07-2008 20:46

Beste Hans,

Vraag om een reactie, geef die nu eens dan weet ik waar je staat. Door er zaken bij te halen die niets met het onderwerp te maken hebben vervuil je de discussie. Blijkt nu eens te meer eens dat andere dachten hier alleen in te staan wat de kwaliteit van de foto’s aangaat. Je kunt het eens of oneens zijn met mijn mening. Vindt je het allemaal geleuter prima maar ga er dan wel inhoudelijk op in of reageer niet.

De rede waarom ik dit nu aanhaal is de volgende. Op het afgelopen jeugdkamp op de Snoekbaars was de jeugd vol van het blad Spiegel magazine. Op mijn vraag waarom zij er zo vol van waren de foto’s van de noem het voor het gemak gedrochten van karpers die er in stonden. Door de jeugd gek te maken met dergelijke foto’s geef je in mijn ogen een heel verkeerd signaal af. Kan toch niet zo zijn dat je het als normaal moet gaan beschouwen. Dat het blad verder inhoudelijk best goed in elkaar steekt staat hier niet ter discussie. Wel vraag ik de redactie eens goed na te denken of zij niet meer kritisch moeten zijn ten opzichten van dergelijke foto’s en het publiceren er van.


MVG,
Peter
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

13-07-2008 23:20

Je kunt het eens of oneens zijn met mijn mening. Vindt je het allemaal geleuter prima maar ga er dan wel inhoudelijk op in of reageer niet.


of je opent zon nutteloos topic niet :wink: ben je helemaal van het gezeik af
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

14-07-2008 01:45

Shit ik heb grote klauwen en vang alleen grote vis, wat nu ??

Peter snap je probleem opzich wel, maar ik persoonlijk vind het mooier dat ik de vis in volle glore kan zien.
mocht ik ooit een artikel gaan schrijven voor één of ander blad, tja dan krijgen ze alleen zulke foto's omdat ik het mooi vindt, en ik vis altijd voor me eigen niet voor een ander ;)

(daarom plaats ik weinig fotos)

Afbeelding
mijn grootste vis
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!