Kwaliteit foto's in karperbladen meer dan bedroevend


Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

17-08-2008 21:55

Gerrit Pook2 schreef:Het heet alleen maar een schijt houding omdat het net lijkt of je zit te schijten,verder wordt de afstand tussen lichaam en vis vergroot t.o.v. bijvoorbeeld het oudewetse op de knieen zitten, en de armen langs het lichaam houden.Ook de houding is gewoon stabieler als bij het hurken.
Je kunt bij de kniehouding de vis sneller en met meer controle(de vis met de rugvin naar je toe op je onderarmen laten glijdenen met je onderarmen naar de mat gaan waarbij het bovenlichaam zich gelijk boven de vis bevind) op de mat leggen bij spartelen van de vis. gr Gerrit

`
Ok, maar zo doe ik het nu ook. Dus ik zat al niet meer in de schijthouding. Ik zit op mijn knieen. Dus ik doe het goed.

Ik dacht dat hij met schijthouding een houding om op te schijten bedoelde en niet letterlijk een schijthouding.

haha
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

19-08-2008 12:32

Ik kreeg vannacht om 1 uur toch een bloedrun joh! Na een korte strijd wist ik een machtig mooie krijger mijn net in te loodsen. Snel even de vis gewogen en netjes weggezakt.

's Morgens om 10 uur werd ik wakker en bedacht ik dat de vis nog netjes in de zak hangt. Ik kijk in mn spiegeltje en zie dat ik een enorme peen en uien muil heb. Even snel naar huis gefietst om mn haar te doen, douche en nog wat extra make-up op te doen en na een korte fotosessie mocht de vis weer zwemmen...
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

19-08-2008 23:13

Je hebt hem toch wel goed voor je uitgehouden, met heeele grote handen? :wink:
K. van den Herik

28-08-2008 09:49

Allereerst wil ik Lilly Moonen 2 keer feliciteren. 1 keer met de vangst van een 29 kilo schub, de 2e keer met de foto in nr 49 van VBK. Geweldig mooie foto, zonder al te veel groot hoek. Zodanig dat een aantal op dezelfde pagina staande foto's afgedaan kan worden als: " karikatuur van een karpervisser".

Ga gerust dichterbij stan, hij is korter dan je denkt.

Tjonge jonge. Het verschil bedraagr soms de helft in gewicht en is niet te zien.

Dikke kus en dikke proficiat.

MVG

Klaas
Jan Peter Teerling

28-08-2008 11:09

Waar maak je je druk om denk ik dan, hoe iemand zijn/haar vissen op portret zet.. :roll:
Zolang ze de vissen maar met respect behandelen mogen ze van mij een vis van 12 pond opblazen tot 48kg.
Zal er geen seconde slaap over verliezen.

Net zo min dat mensen de vangst van hun "leven" (pb verbeteren) een (half) nachtje in een bewaarzak stoppen om zeker te weten dat je goede foto's overdag kunt maken. Niet iedereen beschikt over de juiste apparatuur om s'nachts goede foto's te kunnen maken.

Waar ik me wel aan stoor? Een blad van 8 eurie ( 17,60+ oud Hollandsche florijnen! ) zo volproppen met reclame dat je je best moet doen de artikelen er tussenuit te filteren.

De kwaliteit van de foto's past zich prima aan, aan de kwaliteit van de meeste artikelen die er instaan.. :D
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-08-2008 11:14

stefan andriessen schreef:topic starter,
zou u een voorbeeld foto willen neer zetten hoe je dan wel met een karp op de foto moet.
en eventueel ook (volgens u) hoe het niet moet.
mag ook een foto van mij zijn hoor :wink:


Die zijn er zat van jou :lol:
Niet raar bedoeld trouwens
K. van den Herik

28-08-2008 11:31

tijd dat ik me ergens druk om maakte is wel geweest.

Dat extra groothoek gedoe vind ik dus een teken van disrespect t.o.v. de karper.

Zakken moet ieder voor zich weten en bepalen

tja reclame? Soms weet je niet wanneer de reclame begint en de advertorial eindigd...
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

28-08-2008 13:42

de schijthouding is ideaal. Ik vis nog al eens op modderstekken en met de kniehouding kon ik na elke foto een schone broek aan trekken. :lol:
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-08-2008 14:05

K. van den Herik schreef:tja reclame? Soms weet je niet wanneer de reclame begint en de advertorial eindigd...


Ik vrees dat er geen verschil is dat een begin of eind zou kunnen aanduiden. :o

Wat betreft foto's kan alleen afwijken van de norm (mannetje/visje) nog wat soelaas bieden. Wat betreft de norm zijn we verzadigd. Heerlijk om een tijdje geleden een serie Terry Hearn foto's te zien met bloedmooie karpers van normale gewichten en perfect op de plaat gezet. Daar komt wat mij betreft niemand meer overheen en hebben we daarmee gehad. Vanaf daar is alles bergafwaarts voor wat betreft trofeeplaatjes.

Druk maken? Ik kijk amper naar de plaatjes, dus erg druk maak ik mij kennelijk niet. Het gaat om de plaatjes waar je om de een of andere reden wel naar kijkt. En blijft kijken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

28-08-2008 17:50

ja dries,
ik ken teminste foto,s maken :lol: het zijn meestal de mensen die er op reageren die geen vis fatsoenlijk vast kunnen houden :lol: of 150kg wegen zo dat de vis niet groot lijkt.
dat zijn toch meestal de mensen die zich ergeren aan het feit dat mensen zogenaamd vissen in de lens drukken :wink:
zal wel......!