Vissen bij obstakels


Plaats reactie
tom hoogers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-06-2008 14:54

28-06-2008 14:06

Beste mensen

sinds kort heb ik een mooi watertje ontdekt. het enige probleem is dat daar waar alle vis zit er nog verschillende oude stukken boom in het water liggen. oftewel het staat vol met stronken etc. onder water.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar het wil nog niet echt lukken om vis te landen (op enkele na dan).

Het gaat een beetje om een hoefijzerig gevormd watertje waarbij het alleen mogelijk is om vanaf de hoeken de kom te bereiken en in die kom zitten dus ook al die obstakels tot misschien wel 10 meter ver het water in.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? wat ik tot nu toe heb gedaan is hengels omhoog en de slip zo strak mogelijk zetten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

28-06-2008 14:11

Lees het boek Spiegelbeeld van Piet Vogel en Koen Koops maar eens.

Hierin staan aantal tips mbt obstakelvissen.

Daarnaast kan de DVD Verantwoord vissen op karper wel helpen.

Succes.
Pluk de dag
richard van den hoorn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2006 11:50
Locatie: geldermalsen

28-06-2008 15:51

wat je kan doen is een boot mee nemen!!!
als je dan een run krijgt aanslaan en gelijk de boot inspringen!!!
het volgende wat je kunt doen is dat je jezelf zo plaast dat je de vis direct van het opstakel weg kan laten zwemmen.
de meeste karpers die snachts haakt zullen namelijk van het ostakel weg zwemmen teninste dat is wat bij mij altijd gebeurt.
en zo dicht mogelijk bij je hengels zitten en bij een paar piepen gelijk aanslaan je moet de karper niet de kans geven om op snelheid te komen!!
veel succes ermee groetjes richard
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

28-06-2008 16:10

zwemmen karpers die je snachts haakt van de obstakels weg??
Heb toch andere ervaringen...ze doen bij mij snachts hetzelfde als overdag..en dat is er keihard in zwemmen juist...maar misschien dat het daar anders is.
Maar idd kan je in het boek van Piet Vogel een hoop over deze materie vinden.

Hoop dat je dit obstakelvissen iig met een zo verantwoord mogelijk systeem doet.
En voor het drillen is een boot in dit geval denk ik geen overbodige luxe.
Verder staan er hierboven al een aantal nuttige tips...ga iig niet slapen als je tegen obstakels vis en zorg dat je "bovenop" op je hengels zit.

groetjes en succes ermee,

fp
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-06-2008 16:17

Liggen de vissen 's nachts ook in de obstakels, of zitten ze daar overdag voor de veiligheid?
Probeer eens een voerplek te maken in een obstakelvrije zone. Is dat mogelijk?

Als de vis niet op die plek komt, dan zou ik daarna pas tegen obstakels aan gaan vissen. Vissen zwemmen hun rondes en blijven (hopelijk) niet de hele dag en nacht in de obstakels hangen.
tom hoogers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-06-2008 14:54

28-06-2008 18:53

ze liggen helaas alleeen bij die plek ga je er 10 of 20 meter vanaf liggen krijg je geen beet. Zowel overdag als snachts niet.

Boot is ook geen optie aangezien die niet is toegestaan.
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

29-06-2008 00:11

ik proeer die dvd Verantwoord vissen op karper echt al een aantal maanden tepakken te krijgen zijn nergens meer te krijgen :S. zijn ze niet online te krijgen ergens ??

Gr patrick
Derk Roelsen

29-06-2008 10:06

Voor al diegenen die tot op heden geen exemplaar van de DVD "Verantwoord vissen op karper" via een deelnemende winkelier hebben kunnen bemachtigen bieden wij NU een unieke kans:

Maak € 3,00 ( verpakkings- en verzendkosten ) over op Postbank rekening nummer 5116135 T.n.v. Stichting BelangenBehartiging Karpervisserij te Hellevoetsluis. Onder vermelding van je NEDERLANDSE postcode en je huisnummer.

De DVD wordt dan z.s.m. Doch uiterlijk binnen 3 weken naar je verzonden.

Bron: http://karperstudiegroep.nl/

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

30-06-2008 12:19

dank je Roel
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-07-2008 20:57

tom hoogers schreef:ze liggen helaas alleeen bij die plek ga je er 10 of 20 meter vanaf liggen krijg je geen beet. Zowel overdag als snachts niet.

Boot is ook geen optie aangezien die niet is toegestaan.


De enig overblijvende optie: zeker de nachtelijke (slaap) uren daar wegblijven.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-07-2008 12:23

In 'De Karperwereld' nummer 2 staat ook nog een leuk artikel over obstakelvissen.
Is geen overbodige luxe dat ook eens te lezen.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Plaats reactie