Ziekte of aanvalsbeschadigingen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-06-2008 23:06

Ik heb vrijdag weer op mijn favoriete vijvertje gezeten, en een maat van me ving daar een heel aparte brasem.

Het formaat of gewicht was niet apart, maar wel de dikke wond die erop zat. Dit heb ik nog nooit gezien bij welke vis dan ook? Op het moment van vangen was er ook een vriend van mn vismaat bij, en die wist te vertellen dat een gevangen snoek van afgelopen week een soortgelijke beschadiging had...

Nu wou ik aan jullie vragen, weet iemand misschien wat dit voor ziekte kan zijn en ofdat ik me zorgen moet gaan maken (met name voor de karper)? Of ofdat het gewoon beschadigingen zijn van een aanval van grote snoek?

Op dit water zit zeer grote snoek, en er zitten er ook iets meer dan normaal. Het is echt nu ineens plotseling, heb het nooit eerder gezien. Owja en het is een stilstaande visvijver, niet aangesloten op een rivier of sloot laatste tijd ook geen uitzettingen geweest (voor zover bekend).

Dit is de vis:
Afbeelding
Het was een verwonding die binnenin helemaal egaal wit was en rondom was de huid dikker en rood (leek zelfs te bloeden op sommige plekken). Ook zat er karperluis in en rondom de wond (die doorzichtige mini beestjes met zwarte oogjes). Verder had de vis nog verdikte slijmplekken op sommige plaatsen. De snoek had hetzelfde zei die kerel.

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

08-06-2008 23:18

Lijkt mij duidelijk op een oude Snoek wond.

Grote Snoeken slaan de kans niet over om een lekker vet brasem geval naar binnen te werken.
Ook is Snoek territoriaal en vallen ze vaak eigen soort genoten aan soms zelfs groter dan hun zelf zijn.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-06-2008 23:45

Ow oke bedankt kenny.

Ik vermoedde het al, maar wist het niet zeker. Want dit was wel een lap van een brasem! 50 cm ofzo? En die snoek was ook best groot.

Maar toch bedankt voor de snelle reactie.

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Plaats reactie