bekeuring


Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

18-06-2008 19:23

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 26-12-2009 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

18-06-2008 20:20

ik snap je punt wel b. van thiel. maar de echte karpervissers willen meer controles zodat onze nepvissers eens aangepakt worden. (vissers) die niet fatsoenlijk met een vis om kunnen gaan, bergen met troep achterlaten, lekker al hun vriendjes uitnodigen(en dan natuurlijk met de hardstlopende scooters) en zich daar half lam zuipen, muziek hard aan en tot diep in de nacht door.
zij zijn degene die het (nacht)vissen voor de echte karpervissers verpesten.

tuurlijk een paar kameraden uitnodigen kan ook wel, dat doe ik ook wel, maar dan zijn het er 2 of 3 en die zijn ook voor 12 uur meestal wel weg.

het gebeurd gewoon vaak dat de (echte) karpervissers op de bon worden geslingerd en de nepvissers er met niks vanaf komen. en dat is iets waar ik echt boos en chagereinig om kan worden. als er in het weekend gewoon altijd controle is(door dezelfde boa's of agenten) kom je als boa of politieagent wel vaker dezelfde echte karpervissers tegen en weet je zelf ook wel dat ze hun troep opruimen en het netjes houden aan de waterkant(naam noteren, en volgende dag controleren), en weet je zelf ook wel dat het overbodig is om ze een boete te geven voor een klein dingetje zoals bijvoorbeeld een lijst van viswateren wat ze zijn vergeten. de nepvissers moet je gewoon op de bon slingeren, want dat zijn bijna altijd de vissers die voor overlast en troep zorgen, maar gewoon hun gang kunnen gaan omdat er niet gecontroleerd word.

m.v.g sies
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

18-06-2008 20:28

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 26-12-2009 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2008 21:48

Sies een echte karpervisser die geen overtreding maakt krijgt geen bekeuring.
Zodra een echte karpervisser een overtreding maakt is hij niks meer en niks minder dan in overtreding en verdient dan die bekeuring punt uit.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

18-06-2008 22:35

Douwe, heb je het toch mooi mis,

ik heb zelf bijna wel is een bekeuring gekregen voor een iets wat ik absoluut niet gedaan had en ik was hier zelf absoluut niet in overtreding. En dat ging wel om het volgende feit:

NEPkarpervissers hadden op de desbetreffende stek waar ik toen zat te vissen een mooi feestje lopen bouwen, vernielingen aan een bankje etc.

Gevolg was, ik kreeg controle en ik had bijna een sanctie aan me broek hangen wegens vandalisme. Kon gelukkig een witvisser, actief bij de vereniging van het desbetreffende water, bevestigen dat ik het absoluut niet geweest was. En dat is waar sies op doelt, dat de karpervisser die er voor het vissen is, niet de duppe word van de mensen die het vissen als excuus gebruiken om te kunnen zuipen!
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-06-2008 22:44

Neemt toch echt niet weg dat het voorspelbaar is dat als je in overtreding bent een kans op een bon hebt. Echte karpervisser of nepvisser, wat dat ook mag betekenen, maakt geen verschil. Waar jullie wellicht op doelen is dat je voor andere overtredingen eerder gepakt zou moeten worden dan bijvoorbeeld nachtvissen waar dit niet mag. Pech is dat binnen de sportvisserij men schoon genoeg heeft gekregen van dit soort overtredingen en de regelmaat waarmee karpervissers die maken. De hengelsport bestaat helaas voor een groot deel uit andere sportvissers dan karpervissers. Zeker op bestuurlijk niveau.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2008 22:58

Kees niet alleen op bestuurlijkniveau wij hebben ruim 7000 leden waarvan het ALLERGROOTSTE deel gewoon de recreant is terwij l wij voor een kleine groep de meeste ellende mogen proberen recht te zetten.
Voor de rest sluit ik mij volkomen achter jou reactie aan.
Enne Fabian ik heb het niet mis dat het soms niet helemaal opgaat is alleen maar de bevestiging van de regel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

18-06-2008 23:18

douwe, je weet net zo goed als ik dat een agent een mens is met gevoelens en geen machine. als jij bijvoorbeeld een dochter hebt van 12 en die rijd zonder licht of op de stoep. ik wil wedden dat jij haar geen bon uitschrijft(terwijl ze feitelijk wel in overtreding is). zo zijn bijna alle agenten 99.9%. door die vissers die er een bende van maken en voor overlast zorgen enz. toloreert de politie veel minder en zien ze veel en veel minder door de vingers, wat gewoon jammer is voor de vissers die echt komen voor de rust, schoonheid van de natuur en het karpervissen. als je op een water gaat zitten waar nooit troep ligt, nooit overlast is en altijd nette vissers zitten. dan wil ik wedden dat de kans daar veel en veel kleiner is dat je een boete krijgt voor een kleine overtreding, als wanneer je op een water zit waar altijd overlast en rotzooi ligt. zo ook het voorbeeld van fabian. dat is gewoon jammer. een echte visser vernield geen bankje. het word gewoon helemaal verneukt voor de nette karpervissers die er echt komen om te vissen en voor de schoonheid van de natuur, door de vissers die er komen om een beetje te zuipen, te lamballen en te feesten.

m.v.g

t klopt ook wel dat je in overtreding bent, en als je een boete krijgt heb je pec
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-06-2008 23:32

Nou Sies, mooi geredeneerd. Maar laat ik je verzekeren dat de basis voor het strengere optreden ligt in de standaard overtredingen van gewone karpervissers en dat degene die er een zooitje van maken slechts de druppel vormen die de emmer deden overlopen. We hadden al een slechte naam. Helaas is dat het perspectief. Ik hoef je niet te vertellen dat ook ik dat jammer vind. We kunnen hier en daar ontheffingen regelen, maar blijven we overtredingen maken, dan is het water naar de zee dragen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-06-2008 07:46

Sies inderdaad leuke redenatie waarin je ook nog eens gelijk hebt maar mijn antwoord zit ook al in jou betoog, niet de verbalisant is de verantwoordelijke maar jou collega-visser.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

20-06-2008 00:49

bedankt :wink:,

het is ook zo dat de politie niet fout zit, en dat dat gewoon door onze collega(zo noem ik ze liever niet, magoed)-vissers komt. maar qua gevoel is het gewoon echt kut dat ze zo streng optreden naar vissers die er gewoon voor het genieten zitten. dat geeft je soms gewoon een haatgevoel naar de agenten, omdat ze eerder nooit zo snel bonnen uitschreven. omdat je van jezelf weet dat je niet zo'n rotzooischopper bent. maar ik denk dat het in de toekomst alleen maar erger word. dus moeten we maar zorgen dat we er het beste van maken.

gr.
marcel bijl
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-05-2005 22:14

22-06-2008 13:34

Douwe
Ik heb het allang opgegeven om alles te begrijpen volgens lid 2 hoef ik dus geen toestemming te hebben(uitzondering prive grond natuurlijk)
ik kan de wet helaas niet kopieren vanaf deze side maar hier een link
http://www.hogb.nl/projecthogb/wetten/v ... vis85.html
kijk even naar art 10 lid en 2

en ook ik vind dat zwartvissers moeten worden aangepakt
echter als je een vergunning heb en niet bij je waarom niet even laten zien op het bureua dezelfde dag
En kom je niet dan alsnog een bon staat ook op de bekeuring
Op de achterkant onder noemer T (tonen)
wil je echt een onzichtbare onderlijn maak hem eens van pva