Speciaal voor de gebruikers die lezen maar niet reageren


Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-06-2008 22:03

Heren, houden we ons wel een beetje aan dit onderwerp aub?
Klaas Ems
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-01-2006 19:22
Locatie: Noord Holland

09-06-2008 00:57

Boarders,

Met regelmaat lees ik topics maar die enkele opmerking die ik ooit geplaatst heb werd gelijk vernederd, ben lang niet online geweest en of gereageerd. Dit heeft meerdere redenen:1. Als je als karpervisser een 40 uurs wedstrijd mee vist ben je een slappeling, mooiweervisser. 2. Als je het woord BETAALWATER noemt gaan er overal alarmbellen en zwaailichten aan en ga je tegen de muur want alle BETAALWATEREN worden over 1 kam geschoren (niet denken maar gewoon met de rest mee schreeuwen) 3. Als je licht gecompenseerd wordt in onze hedendaagse dure hobby (gesponsord) dan ben je een verwend nest. Let wel ik heb helemaal geen zin in moddergooien en elkaar in een hoekje duwen en afzeiken en kan me daarom goed voorstellen dat mensen lezen en intressante artikelen en informatie willen op zoeken en verder niet.

Ik zal vanaf dit moment vaker Online gaan en me mengen in discussies echter wanneer er onmiddelijk gezeik van komt wordt ik gewoon weer een stille genieter, juist een LEZER!
Spring, Summer, Autumn or Winter, there is never a reason to stay home when the water is calling...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-06-2008 05:04

Aart Lokhorst schreef:Niet goed kunnen lezen komt inderdaad nogal eens voor, net als niet goed kunnen schrijven trouwens...


Ik ben blij dat er toch ook een "bekende Nederlander" reageert! 8)

Toch goed om te lezen, schipper kees, dat je tegenwoordig voor de ontspanning vist.
Het is voor veel mensen al werken geworden blijkbaar.
Die 2200 boiliemixen moest ik trouwens wel erg om lachen hoor, ga zo door!

Sorry voor het off topic geleuter Mourad!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-06-2008 09:21

Niet lezen en toch reageren is er ook één. Is een persoonlijke ergenis. Iets verteld hebben en dan even verder een ander die exact hetzelfde beweerd. Dat ontneemt ook wel de zin om te reageren. Ook heb je na verloop alles wel tien keer herhaald. Dat doet sommigen ook afhaken.

Laagdrempelig medium. Werkt in het voordeel en in het nadeel.

Karpervissen als je werk en het daar druk mee hebben lijkt mij uniek. Of te wel, niet bestaand. Je kunt natuurlijk vooral druk zijn met jezelf. Het is een beetje de bedoeling van een bezigheid als karpervissen dat dit helpt ontspannen. Soms zelfs op doktersadvies. Voor sommigen is dat onbegonnen werk. Zoek dan een baan waar je het echt druk mee hebt en breng het karpervissen terug tot wat het is. Een hobby.

(Ik noem expres karpervissen, omdat je wel een baan kunt hebben die gerelateerd is aan je hobby.)

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

09-06-2008 20:31

Als je op dit onderwerp al kijkt weet je al wat er mis is in bijna alle onderwerpen.
Namelijk dat men een ego heeft die niet mis is, niemand is zo goed als ik ik IK.
Iemand die niet vist kan op dit board afstuderen in gedragstoornissen,mijn antwoorden ook daar in meegenomen(schrijf ook wel eens wat ,wat ik beter niet had kunnen doen).
Ik denk ook waarom mensen lezen en niet reageren, komt dat internet en karperwereld.nl niks kost je kunt even inlezen wat je interesseerd en hoepla volgende onderwerp en als je dit jaren meeloopt is het een cirkeltje
vol oude koek . Ook denk ik dat de karpervisserij zoals vandaag in de ogen van menig oud karpervisser niet meer leuk is. Je kunt het verval zien als je lang genoeg mee loopt, de jongens van weleer hebben niet meer de eye of the tiger. Het zal wel niks met het onderwerp te maken hebben maar ik denk dat dit wel zo is. Mentaliteit en iets voor wat willen doen. Je word er niets wijzer van geen euro!!!
Als je bij verenigingen kijkt zie je het zelfde het zijn altijd de zelfde mensen die de kar trekken de rest zijn kijkers ,boekjesleden of wat dan ook.
De bladen zijn aangepast aan de tegenwoordige karpervisser, snel resultaat, snelle spullen, snelle groothoekvissen, snelle betaalwater advertenties met of zonder lekkere vrouwtjes, snelle 600 meter uitvaren, snel douchen ,schijten, voeren, drillen , snel loodkwijt, snel betalen, snel blad snel geld .
Klaas zal wel weer zeggen heb jij je medicynen al ingenomen ?????
Maar ik zeg zie jij in de snelle KSN nog weleens de langzame mannen van weleer.
Die mannen vissen eg nog wel !!!!
Enkelt de tijd is ze voorbij gesneld.
MVG blankie boy
jeroen van den akker
Berichten: 9
Lid geworden op: 19-03-2007 20:13
Locatie: meerssen

09-06-2008 20:34

ontopic!!

dat slap geouwehoer en haantjes gedrag is de reden waarom ik alleen maar lees.
o ja taalgebruik is er ook een(vaak respectloos naar anderen).
grt jeroen
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

09-06-2008 21:52

Ik denk dat we hier allemaal leuke dingen zeggen. Maar gaan we er ook nog wat aan doen? Dat bijna iedereen hier een groot ego en een grote bek heeft is wel duidelijk. Ik poste hier eerder nog wel met enig regelmaat maar nu zo`n beetje 50% van de topic eindigd in ruzie heb ik het wel gezien. Ach ja ik ben nog maar 18 en heb nog geen ervaring. Dus wat kan ik voor nuttigs zeggen in een topic. :wink:
Gebruikersavatar
Paul de Wal
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-01-2008 12:57
Contacteer:

09-06-2008 22:55

Dit is dus waarom ik niet veel post op het forum. Er wordt gevraagd waarom mensen meer lezen dan typen, en dan komt er 1 vertellen hoeveel boliemixen hij wel niet kent. Dan komt er een ander die het er niet mee eens is en dan gaat het weer over of je wel zoveel uur kunt vissen per week als je ook nog werkt. Nou, ik hou me lekker rustig de komende jaren.... :(
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

09-06-2008 23:04

Toen deze topic geopend werd, was het niet de bedoeling om hier persoonlijk tegen elkaar in te gaan. Er is al eens gevraagd om het aub bij dit onderwerp te houden, willen jullie je daar aub aan houden? Voor alle personlijke vendetta's is er een privebericht functie of natuurlijk MSN.

Voor degenen die niet weten hoe dit werkt, onderaan ieder antwoord van een gebruiker zie je de volgende knop staan: Afbeelding. Klik daarop en je kan de desbetreffende gebruiker een privéberichtje sturen. En voor degenen die niet weten wat MSN is, ga dan naar: http://messenger.msn.com. Daar vind je alle info erover en kan je het zelfs downloaden. Mogelijkheden genoeg om elkaar af te kraken dus.. :roll:

Succes! Afbeelding
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-06-2008 23:08

Ok on topic,

Ik post nooit omdat ik het niet leuk vind als mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden dat ik het leuk vind om offtopic te gaan, want ik vind het niet leuk als andere mensen het niet leuk vinden als ik doe wat ik leuk vind.



Je kunt altijd nog scrollen, het is pas een probleem als je dit forum te serieus gaat nemen…


Tussenstand; :D 469.862 – :cry: 97

Wat zullen we doen? Bij 100000 een keer de doelgroep fermenteren en gaan focussen op bepaalde aspecten lijkt mij een goed idee :lol:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

10-06-2008 19:19

foutje bedankt :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Paul de Wal
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-01-2008 12:57
Contacteer:

10-06-2008 20:04

Lekker Kees, daar ga je weer... ga nou eens serieus reageren of zeg niks. Ik heb echt niks aan je engelse versjes en verhaaltjes. Reageer alsjeblieft op het onderwerp.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

10-06-2008 20:52

Offtopic geleuter (van dezelfde persoon en een paar anderen) verwijderd.

Ik had het beter "Speciaal voor de gebruikers die reageren, maar niet lezen" kunnen noemen.. :-?
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

12-06-2008 23:22

Bart-Jaap Koorn schreef:Heb zelf jaren lang alleen maar gelezen, zelfs zonder dat ik lid was van het forum, dit was in de tijd dat er nog een flink aantal vissers actief was op dit forum, die echt wisten waar ze het over hadden, dit was nog voordat de periode aanbrak van jonge mennekes met veel te grote bekken, en veel te groot wijsneuzerig gedrag!

De tijd waarin het echt nog gezellig was, de tijd die ik schat 70 tot 80 % van jullie niet hebben meegemaakt.



Kan me in het bericht van Bart Jaap vinden, al was dit voor mij toen de discussieboards van KWO en Carpweb nog gezamelijk waren, al heel erg lang geleden dus.

Wederzijds respect is vooral een heel wat zeg ik heel erg stuk minder geworden. Toen was het DB nog niet ontdekt door de massa. Poste toen als pikkie amper, las veel en stak erg veel op. Waren toen nog echt leuke en leerzame discussies.

Domme vragen? Nu zijn ze er volgens sommige, toen hielpen ze je gewoon vooruit.
Internet en commercie hebben wat mij betreft toch wel een negatieve impact op het karpervissen gehad. Worden nu veel stappen over geslagen door de jeugd omdat heden ten dage vaak een vertekend beeld wordt gegeven.

Gejank over gewichten, gezeik over en weer, eindeloze op niets uitlopende discussies en in het ergste geval zelfs met modder naar elkaar gooien. Dat is waar het de laatste jaren veelste vaak op uit draait en daarom post ik amper.

Nee geef mij maar weer dat board van jaren geleden, denk dat dit voor bijna iedereen geld die toen al op het DB actief was :( Weet wel dat er ondertussen veel, om wat voor reden dan ook, zijn afgehaakt.

Gr,Arjan
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

14-06-2008 21:30

On topic dan maar Mourad :P

Dit is dus niet persoolijk bedoeld, maar het is een mooi voorbeeld van JPT:

Ik vraag me dan toch wat af, als jullie (gluurders/info zuigers zonder output te geven) je te goed voelen om te reageren, waarom voelen jullie je dan niet te goed om te lezen/info te halen?


Ik lees hier veel meer dan ik post (ik ben een gluurder/zuiger).
Mijn vrouw zegt veel meer tegen mij, dan ik tegen haar.
Ik observeer liever.
En als ik iets zeg, houd ik het kort en bondig.

Is dat slecht?
Appart forum dan maar?

(jij kijkt toch ook meer naar je beetmelder, dan dat je er tegen lult?)

Leuk onderzoek, maar wat een flauwekul!

:roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-06-2008 22:58

Arjan geheugen is soms selectief ik weet het maar KWO en Carpweb zijn nooit samen geweest integendeel zou ik haast zeggen.
En ik herinner mij ook heel veel ellende/agressie op het board van Carpweb tot aan bedreigingen per mail toe, het is niet voor niets geweest dat je je later moest inloggen met eigen naam enz.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

19-06-2008 17:03

Douwe,

Debatteren, is net zo'n kunst als vissen.

En KWO en Carpweb zijn nooit samen geweest, maar ze zijn wel erg nauw met elkaar verbonden geweest.

Gr Paul
Mark van alteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-03-2008 20:40

19-06-2008 17:11

Jeroen Neef schreef:Ik denk dat een hoop mensen niet reageren omdat er gewoon een hoop geouwehoerd word op elkaar. Kan best begrijpen dat ze dat niet (meer?) doen.
Mij maakt het niet zoveel uit, heb er toch schijt aan. En sommige ervaren vissers voelen zich er te goed voor denk ik, zitten toch echt wel een hoop rookies tussen en jonge knaapjes he. Ook dat maakt mij niets uit, we willen allemaal een visje vangen he.



Kijk dit is nou iemand die het begrijpt! Well Done!.

Ik zit al een tijdje op dit forum te lezen en er staat een hoop info op waar iedereen wat aan heb , maar er zitten ook mensen op die alleen maar ouwehoeren of commentaar leveren op een ander.
Daarom ben ik een achtergrond persoon en reageer ik niet op bepaalde topics omdat ik dan zo ruzie zou hebben!.
Zelf hebben wij ook een forum pas in de lucht met een hechte groep waar Nooit commentaar wordt geleverd op mensen die vragen stellen of een verhaal hebben hoe ze een nacht hebben doorgebracht.
Vis zoals je wil vissen ieder op zijn eigen manier. groetjes http://www.dekarperjagers.nl!

P.s. Dit weehoud me dan ook niet om nooit meer op deze forum te komen mischien woorden we allemaal wel eens gezellig!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

19-06-2008 17:51

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 26-12-2009 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-06-2008 18:29

Paul zo nauw dat de een de ander opzocht om "iets" recht te zetten.
Verder denk ik niet dat het verstandig is om verder te gaan laat die koe maar lekker liggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mark van alteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-03-2008 20:40

20-06-2008 14:49

schipper kees schreef:mark zo is ie raak.

heb je site even bekeken leuk.
en snap ook waarom niet iedereen op jouw site zit te zijken .
was het hier maar zo.


Ja toch? zou houden we het gezellig en dat is de bedoeling van een hobby! als je wat te zeiken heb kan je net zo goed bij de story of prive gaan werken.

Maar iedereen is welkom op onze site kijken of we een gezellige boel kunnen maken , kan hier ook overigens!
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

20-06-2008 17:20

Douwe,

Die koe laten we zeker rustig liggen :)

Zelfs eraan denken om iets uit de sloot te halen, komt al niet meer op.

Maar wat mij wel opvalt idd .......!!!!!! veel oude bekenden waar we leuke discussie'
s, en ook leerzame
soms hard maar altijd.........zonder grof te worden konden voeren, niet meer hier aanwezig zijn.

Helaas moet ik bekennen, dat veel onderwerpen ook jaren geleden al aan bod kwamen, en een gezonde discussie...................neem bijv de WOR en tent toendertijd laconiek werden afgedaan (gelukkig niet door iedereen) nu nog steeds gevoerd worden, ook nog steeds verbaasde gezichten over bekeuringen die gegeven worden.

Een goede discussie is mijns inziens nog steeds mogelijk, maar de mensen die hem echt kunnen voeren ontbreken helaas hier of komen er gewoon te weinig helaas.

Gr Paul
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-06-2008 20:56

Tsja Paul,
Het zal je niet verbazen dat het WOR gebeuren een effect heeft op dit moment waar ik persoonlijk niet rouwig om ben :D

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

21-06-2008 11:34

Hey Peter,

Ik kan me er alles bij voorstellen, persoonlijk ben ik er ook niet rouiwig om zoals het hele gebeuren gaat. :D

Maar ik vertoef natuurlijk meer in buitenland, helaas door omstandigheden zoals ik al aanhaalde ben ik nu meer in Nederland.

je hebt een pb omdat ik dit niet openbaar wil doen

Gr Paul
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-06-2008 11:58

Worden de ouwe koeien nu wel of niet uit de sloot gehaald? Oude bekenden die toen zo leuk waren en zo goed debatteren konden. Gut wat was het leerzaam. In elk geval leer ik er hier wat psychologie bij. :)

On-topic maar weer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======