Speciaal voor de gebruikers die lezen maar niet reageren


Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

01-06-2008 13:23

Pieter Stam schreef:Ik ben ook zo goed als gestopt met reageren hier. De laatse anderhalf jaar maar enkele berichten. Zit nog wel regelmatig op de chat. Doorgaans nuttigere gesprekken dan via de topics m.i. Dat is dus meteen de belangrijkste rede dat ik hier niet meer post. Teveel mensen hier hebben om met de termen van Douwe te spreken van hun hobby hun religie gemaakt. En dat staat me ontzettend tegen. Ik kan me ook niet (meer) identificeren met deze mensen, vandaar...


Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

01-06-2008 13:52

Hallo,
Ook ik lees zoals de meesten elke dag wel of er nog iets interressants of voor mij iets nuttigs tussen staat. Als ik niets interressants of nuttigs vind ga ik er ook niet op reageren om te voorkomen dat het onzin wordt. Alleen als ik iets wil weten of iets uit wil leggen zal ik reageren. Ik ben het eens met het feit dat er sommige personen op het board zijn die vele postings hebben maar waarvan de meeste nogal zinloos zijn. Misschien is het verstandig deze mensen eens 'persoonlijk' te benaderen en te waarschuwen oid. Ik heb me ook wel eens geergerd aan opmerkingen die totaal geen toegevoegde waarde hadden. Ook simpelweg door slecht lezen. Maar daar ga ik niet eens op in. Ik heb het idee dat je meer informatie vind door te lezen dan door te vragen. Pas bij iets heel specifieks zal ik gaan vragen. anders kan ik beter gaan lezen. Je zou toch alleen maar zinloze reacties krijgen als gebruik de zoekfunctie of domme antwoorden. Natuurlijk ook door de IT vissers veel antwoorden maar ze antwoorden alleen in veronderstellingen en meestal niet uit ervaringen.
bb mix anders nix
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-06-2008 15:18

Bas Bakker schreef:Mourad en anderen,

5% van de bezoekers, doet actief mee in een online community. Dit is onderzocht door We the media (http://wethemedia.oreilly.com/) in 2002. Ik denk dat KWO in zijn handjes mag klappen, want ik heb het idee dat het percentage hier hoger ligt. Dit is een aanname, want harde cijfers weet ik niet.

Natuurlijk zal het algemene percentage sinds 2002 zijn toegenoemen. Aan de andere kant is de karperscene, toch een gesloten wereldje, vooral qua stekken, vangsten, etc.

Ik denk dat het weer tijd wordt voor een real life discussie over: "Het succes van sociale media".
Maar dan wel na mijn afstuderen.

8)


Bas, het kan wel kloppen dat maar 5% van de bezoekers actief meedoet in een online community, en dat de percentage (naar gevoel) hoger ligt hier op Carpboard, maar het kan altijd beter. Ik wilde gewoon eens definitief weten wat de mensen waar ik nu op doel weerhoudt te reageren en het actief meedoen in Carpboard. Ik heb de meest genoemde punten samengevat en zal het in de moderator en beheerdergroep gooien en proberen hier oplossingen voor te vinden.

De karperscene is in het algemeen ook een gesloten wereldje qua stekken en vangsten, maar dit forum draait om veel meer dan alleen informatie over stekken en vangsten. Onderwerpen waar geheimzinnigheid een rol speelt is maar een kleine deel van Carpboard. Ik wil de mensen die niet reageren aanmoedigen om toch wat actiever te zijn en je mening laten gelden. Een goede forum begint bij jezelf, vergeet dat aub niet.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-06-2008 15:28

Misschien wordt het toch een keertje tijd voor iets anders dan een community (lees je mee Bertil ;)). Een forum is er voor discussies en tussen neus en lippen door voor communicatie via PB. Niet iedereen heeft zin in discussies. Wil je iedereen actief krijgen dan moet je met iets anders op de proppen komen dan een forum.

Ik geef tzt graag uitleg over hoe je het succes van een community kunt waarborgen. Daarbij moet je de doelgroep segmenteren en focussen op bepaalde aspecten. Voor iemand die een beginner is, is dit forum geweldig. Voor iemand die al langer (of te lang) mee draait heeft het weinig toegevoegde waarde, dan af en toe wat vermaak en info.

In andere woorden een gat in de internet-karperscene-markt.
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

01-06-2008 15:50

Hoi,ik lees ook met regelmaat dit board,zitten soms erg interesante topics tussen,alleen de manier van reageren kan soms erg storend zijn vind ik.
Waarschijnlijk vinden sommige mensen het nodig om iemand af te zeiken,om het maar cru te zeggen,ook schelden komt regelmatig voor.
Dat vind ik erg jammer,ik denk ook dat mede daardoor reacties uitblijven.
Respecteer elkaar,dan zijn we op de goede weg,dan wordt het board weer interesanter waardoor er weer meer nuttige post komen,we willen toch allemaal onze vis vangen? :wink:
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-06-2008 16:27

Ik geef tzt graag uitleg over hoe je het succes van een community kunt waarborgen. Daarbij moet je de doelgroep segmenteren en focussen op bepaalde aspecten.


Voordat je de doelgroep gaat fermenteren en je gaat ‘focussen op bepaalde aspecten’ (ambtenaar? :lol:) zou ik me eerst afvragen of het nu dan niet goed is? Iedereen loopt hier dan wel te jammeren, maar het is volgens mij wel een van de drukst bezochte Nederlandse karperforums, is dat dan omdat het niet goed is?

Het kan altijd beter, maar wat is beter?

p.s. ik reageer nooit omdat ik gewoon heel verlegen ben 8)
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2008 17:08

Dat mag ook wel eens gezegd worden. Hoewel er wel meer forums zijn is het goed dat we niet versplinteren over al die verschillende forums. Dit is mede te danken aan de redactie van KWO.

Eerlijk gezegd denk ik dat een verloop in de forumleden niet te voorkomen is. Belangstelling wijzigt zich met de tijd, nieuwe forumleden dienen zich aan en oude forumleden verdwijnen. Dat zal niet veranderen. Je kunt je zelfs afvragen hoeveel leden van het begin nog karpervissen met de intentie van toen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-06-2008 17:10

Robert, naar mijn mening staat het woord "beter" parallel met de tevredenheid van de gebruikers van dit forum. Ben ook blij dat dit 1 van de meest drukstbezochte Nederlandse karperforum op internet is, dat mag zoals Kees zegt ook gezegd worden. Maar het kan altijd beter.

P.S Onzeker over je nieuwe kapsel? :D

robert de jong schreef:p.s. ik reageer nooit omdat ik gewoon heel verlegen ben 8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-06-2008 17:33

Als je een ontevreden gebruiker bent, ben je iemand die ofwel verslaafd is aan het geen je gebruikt, of iemand die kickt op zelfkwelling, of ontiegelijk dom. Niemand moet hier komen, toch is het hier drukker dan op een gemiddeld karperforum, dat wijst op tevreden gebruikers, want er zijn zoveel andere forums die hetzelfde proberen te bieden, maar toch niet aan de vraag voldoen, anders was het hier niet zo druk.

:D
8)
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

01-06-2008 18:41

ik reageer meestal alleen op topics waar ik ook zeker verstand van heb (of denk te hebben)

vind het onzin om te zeggen je moet op een meer van 30ha je vissen zoeken en daar vissen. ik vis eigenlijk nooit op zulke meren en heb daar ook geen verstand van dus jah waarom zou ik dan reageren.

vraag over kanaal en ik ken je al wat verder helpen.

vind soms echt onzin wat mensen hier posten als ik dan iemand die ik ken zie reageren op een post op bijv. een water waar hij nooit opzit vind ik het onnodige info wat hij geeft.

tevens de angst van sommige boarders dat het hele board op hun water komen vissen helpt ook niet mee. ik moet ook steeds denken dat ik niemand krenk als ik even meer info op het board zet dan nodig is. anders krijg je het halve board over je kop heen dat je teveel gelult heb.

Greetz Hoeppie
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-06-2008 22:24

robert de jong schreef: ‘focussen op bepaalde aspecten’ (ambtenaar? :lol:)

Het kan altijd beter, maar wat is beter?


Wat is beter? Dat mag / moet / kan iemand definieren van het KWO beheer of de gebruikers.
De reden van verloop is dat het forum voor diegene geen toegevoegde waarde meer is. Voor dat doelgroepsegment is een andere focus nodig. Het aspect reageren op basis en soms verdiepende informatie is niet relevant voor die bezoekers.

Om ze te behouden zul je iets anders uit de kast moeten trekken. Echter moet je dan de vraag stellen, wil je deze bezoekers wel behouden?
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

01-06-2008 22:36

Ik moet bekennen dat ik zelf ook zowat niks meer post. Ik ben zelf meer van de serieuse topics en niet van dat koffietafelgedoe.

Ik vind dat, dat eerste dus een beetje verdwenen is. Ik kom weinig topics meer tegen waar vernieuwende discussies plaats vinden.

Dit is mijn reden waarom ik weinig tot niks plaats. Maar ik moet wel toe geven dat er een heel klein beetje luiheid bij komt kijken :wink:
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

01-06-2008 22:44

Ik ben meestal snel klaar met het lezen van dit forum,niks wat me boeit.
Echt interesante topics zie ik hier nog zelden of nooit.

Dus dan reageer ik maar weer eens dom om de verveling iets te temperen.
Ergeren doe ik me vrij veel tegenwoordig aan sommige forumleden en dan wel aan het gelul van sommige pubers hier.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

02-06-2008 06:29

Dat kan ik wel begrijpen ja, ik sommige van die jonge apen zijn wel vervelend.
Maar goed er zijn ook wel sommige ouderen waar ik me kapot aan erger. Dat is nu juist het probleem. Zoals Robert al aanhaald is dit het drukst bezochte forum, het is dus nogal logisch dat iedereen wel wat vind wat niet in zijn straatje past. Oftewel iedereen heeft wel wat te zeiken, en doet dat dus ook.
Koffietafelpraat kunnen ze dus ook beter veranderen in theekransje, want we zijn af en toe net wijven hier. En omdat het zo druk is hier zullen de cracks ook wel 3 keer nadenken voordat ze iets serieus plaatsen, en gelijk hebben ze.
Ik ga ook niet al mijn tips en tricks hier op het forum plaatsen, beetje te druk hier. De prijs voor succes moddereters 8)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

02-06-2008 09:04

Ik zelf post ook niet zo snel meer wat ivm veel gezeik en gezeur (hoevaak ik dat al niet hier heb gelezen :P) ... en ik ben niet de enige, ik ken zeker 10 personen voor wie hetzelfde geldt.

Ik lees inderdaad wel alles :roll: Onee, soms ook wel eens "Markeer alle topics als gelezen" :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-06-2008 11:38

Mooi dat er ook mensen reageren die juist door hun gebrek aan normale conversatie klagen dat er dingen uit de hand lopen.
Volgens mij is dat niet bepaald de bedoeling van dit topic.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

02-06-2008 12:35

Een duidelijker voorbeeld dan hoe dit topic loopt: viewtopic.php?f=18&t=48778&start=25 is er niet waarom die mensen niet (meer) reageren.

Ik vraag me dan toch wat af, als jullie (gluurders/info zuigers zonder output te geven) je te goed voelen om te reageren, waarom voelen jullie je dan niet te goed om te lezen/info te halen?

Het blijft een apart volkje die karpervissers, net standaard Nederlanders. Misschien heeft "onze" premier toch een beetje gelijk dat ons volkje aanleg voor klagen/mekkeren heeft. You can't please em all..

Complimentje voor de moderators (ook die achter de schermen!) die alles in goede banen leiden.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

02-06-2008 12:50

gaat mij niet zo zeer om het gezeik dat je soms krijgt.
want ik zie voorbeelden genoeg dat het ook gewoon aan de mensen zelf ligt.
of ze willen gewoon een discussie.

waar ik me echt aan erger is het oftopic geouwehoer.
bij koffietafelpraat maakt het me nog niet zo veel uit maar bijv. vangsten op datum of discussie hoek dat is wel vreselijk vervelend.

noem een paar voorbeelden
- post bijvoorbeeld iemand een mooie vis bij vangsten op datum en dan al die loze opmerkingen daartussen.
tuurlijk staan er schitterende vissen tussen en dat mag gezegt worden maar soms heb je er pagina's tussen met 2 fotó's en de rest alleen maar opmerkingen van :o :o :o of :roll: :roll: :roll: . onodig toch.

net zo als discussie hoek daar staan ook vaak dingen in topics die er gewoon geen reed mee te maken hebben.
of als iemand informatie vraagt over een vakantie park dan word er vaak gezegt >> zoekfuntie.
maar als er alleen informatie van 2 jaar terug opstaat dan is het toch logisch dat je wat actueels wilt horen.

ik ben nog niet zo lang lid
maar ik kijk wel elke dag 8)
en ik zal vast wel een keer meehelpen aan de vervuiling van het board , (dan pb je maar, ken ik gelijk me opmerking weer verwijderen) :wink:

eigenlijk moet je gewoon met de feiten komen en die mensen gelijk een pb sturen dat het nergens op slaat wat ze posten , of gewoon namen noemen. (wel beetje lullig)
Gebruikersavatar
Huib van Baren
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-03-2008 16:11
Locatie: Zeist

02-06-2008 16:09

Ik post niet zo vaak, omdat ik me erger aan het gebrek aan respect voor elkaar dat ik zoveel tegenkom hier. Er zitten tussen de mensen die zich "karpervisser" noemen ook veel asocialen, zowel aan de waterkant, als op het forum die zich helemaal geen (karper)visser zouden mogen noemen.

Dat zie ik zowel bij de jongere vissers (met taalgebruik, of eerder taalgebrek waar ik soms wel om kan lachen..) maar ook bij de "oude garde".

Een aantal van de "ervaren vissers" heeft het in z'n hoofd dat ze de wijsheid en waarheid zoveel in pacht hebben dat wat ze zeggen de waarheid is. Op het moment dat je daar een normale nette maar kritische reactie plaatst, breekt vaak de hel los.

Ik ben wel blij dat het forum bestaat, want een (karper)visser is NOOIT UITGELEERD!! Echter met een beetje meer respect voor elkaar zouden we veel verder komen. Dan is het ook helemaal niet erg als sommige topics steeds terugkomen, met minder off-topic heen en weer geruzie ertussendoor,
want voor nieuwe, jonge karpervissers is het altijd goed om een gezonde discussie over alle basiskennis op gang te houden!!
Flip Scheggetman
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-09-2006 14:02
Locatie: Hoge Hexel

02-06-2008 16:20

Hoi,

In bovenstaande staan genoeg argumenten waar ik me bij aansluit, dus die behoef ik niet te herhalen.
IK geef toe dat ik soms een vraag beantwoord, direkt aan het email-adres van de vraagsteller, dit om te voorkomen, dat er topics binnen topics ontstaan, waar de gene die een vraag heeft geen enkel belang bij heeft. Je kunt een mening hebben, uitleggen hoe jij het zou doen, maar er zijn hier mensen op het forum, die alleen een reply maken om mensen af te zeiken.
Ik lees s'morgens eerst de Telegraaf online, daarna lees ik de nieuwe topics en aanvullingen op bestaande topics, ik vis pas 44 jaar op karper, en leer nog elke dag, vaak worden er zinnige dingen gezegd, soms is het humor en verdriet wat er wordt geschreven.

Een mee lezer van uit een zeer heet Qatar,

Tight lines, Flip
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

02-06-2008 17:41

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

03-06-2008 21:57

Ik snap het nut nog niet helemaal van dit topic. Ik ben ook meer een lezer dan een poster. Naar mijn mening is het gewoon een beetje uitgekauwd hier.

Gr. Pascal
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

04-06-2008 20:37

Ik zal ook niet meer zo snel reageren, wat heb ik eraan ???
Als je een andere mening hebt word je giga aangevallen door mensen die op een meeting niet durven!!
Maar op internet mag alles. Niet dat ik erg onder de indruk ben van hard taalgebruik ik zeg zelf ook wel eens wat. maar vooral wat heb je eraan, mijn mening veranderd zelden.
Steeds meer commerciele egootjes op het board en in de bladen, boiliestrooiers en bewuste loodverliezers.
Mensen die denken het vissen uitgevonden te hebben omdat ze een paar knikkers hebben gehad en T-shirt
maar merken meer kwaad dan goed brengen. Bladen koop ik niet meer er staat niks in enkel commerciegeleuter met wat groothoekfotos ?? Ik bedoel er word niks verteld alleen wat goed voor de sponsor en eigen ego is. Nee mensen ik ga lekker vissen en zorg zelf wel voor kennis door veel proberen en nadenken en als ik wat wil weten is er altijd wel een goede vriend die wat wil delen als je er om vraagt.
MVG, blankie boy
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-06-2008 20:48

Soms,
heel soms zijn er momenten en periodes dat andere en veel belangrijkere dingen om aandacht vragen..

Nietwaar?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

04-06-2008 20:57

Heb zelf jaren lang alleen maar gelezen, zelfs zonder dat ik lid was van het forum, dit was in de tijd dat er nog een flink aantal vissers actief was op dit forum, die echt wisten waar ze het over hadden, dit was nog voordat de periode aanbrak van jonge mennekes met veel te grote bekken, en veel te groot wijsneuzerig gedrag!

De tijd waarin het echt nog gezellig was, de tijd die ik schat 70 tot 80 % van jullie niet hebben meegemaakt.

De tijd waarin een ieder werd gerespecteerd en er niet werd geantwoord om zoveel mogelijk berichten te vergaren in dat berichtenaantal wat onder je naam staat.

De tijd waarin de 'jeugd' bijna alleen maar las, en nagenoeg niet reageerde omdat ze nog niet genoeg kennis in huis hadden, en als ze al reageerde was dit om een goeie vraag te stellen, waarna ze van 'de grote mannen' een antwoord kregen waar ze echt wat aan hadden.

De tijd waarin een ieder elkaar hielp om beter te worden en niet reageerde om interessant te zijn (of te lijken :wink: )

De tijd dat . . . . . ach jah die 'goeie' tijd, die tijd die niet meer terug komt, helaas voor dit forum, maar ach de wereld draaid door, en dingen veranderen nou eenmaal, zo ook dit forum.


Daarna ben ik lid geworden, en heb een tijdje 'actief' meegedaan, helaas begon de negatieve trend toen al opgang te komen.
Heb het toen nog een tijdje uitgehouden, maar op een gegeven moment is de lol eraf, en heb ik mij terug getrokken van nagenoeg alle manieren van reageren (m.u.v. af en toe eens iets in vangsten op datum, en de fotohoek, dit omdat er in de fotohoek nog wel normaal met elkaar kan worden omgegaan!!!)

Een jaar of 4 geleden heb ik het ook al geprobeerd!
De reden dat ik niet meer reageer? kijk hier maar eens (dateert van 4 jaar terug!!)

viewtopic.php?f=18&t=14982&hilit=moedeloosheid

Dus daarom reageer ik niet meer, maar goed vooral doorgaan met elkaar afzeiken en heel interessant doen, en de jeugd moet vooral blijven reageren met die grote bek hun!



De mooiste die ik hier langs heb zien komen, en daarmee de spijker op zn kop ramt is deze :
Eddy Norder schreef:Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.


Ik groet u allen