Speciaal voor de gebruikers die lezen maar niet reageren


Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-05-2008 21:44

Ik krijg steeds vaker te horen dat er gebruikers zijn die hier op een dagelijks basis op het Carpboard een kijkje komen nemen, topics bekijken (minimaal 1 uur per dag), maar (bijna) nooit reageren.

Speciaal voor deze mensen open ik deze topic. Zit hier een bepaalde reden achter?

(Misschien ijdele hoop om te verwachten dat deze mensen hier juist wel reageren, maar niet geschoten is altijd mis.)
marco de voor
Berichten: 56
Lid geworden op: 14-11-2007 18:07
Locatie: lelystad
Contacteer:

31-05-2008 00:35

Ik reageer vrijwel nooit,
ben ook niet zo,n schrijver enzo,
ben meer op zoek naar handige tips

tja, heb niet echt een reden

sorry ;)
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

31-05-2008 01:06

Je reageert en schrijft/typed nu toch ook? dus waarom anders niet ;)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

31-05-2008 06:27

Ik denk dat een hoop mensen niet reageren omdat er gewoon een hoop geouwehoerd word op elkaar. Kan best begrijpen dat ze dat niet (meer?) doen.
Mij maakt het niet zoveel uit, heb er toch schijt aan. En sommige ervaren vissers voelen zich er te goed voor denk ik, zitten toch echt wel een hoop rookies tussen en jonge knaapjes he. Ook dat maakt mij niets uit, we willen allemaal een visje vangen he.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

31-05-2008 09:06

Het spijt me om te zeggen, maar goed, daar is dit topic voor;

ik denk dat de moderators veel strenger moeten zijn. Zoveel off-topic geouwehoer en nutteloze semi-leuke one-liners, maar ook veel flames en prive ruzietjes worden vaak uitgevochten op het forum. En als jouw mening niet overeenkomt met iemand anders dan krijg je er van langs.

Ik denk dat er sneller ingegrepen dient te worden.

Heel veel werk voor zo'n groot forum, maar ik denk dat het helaas wel belangrijk is. Ik heb het op de chat ook eens aangegeven, en er zouden veranderingen aan komen. Dus wie weet gaat het binnenkort een stuk beter.


Het zou voor mij een stuk aantrekkelijker worden om te posten in topics waar ik geen kaas van heb gegeten.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

31-05-2008 09:38

maakt t nou uit of iemand reageert of niet,lekker belangrijk,moet iedereen zelf weten,zijn gewoon stille willies..
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

31-05-2008 09:53

Mogge

Ook ik zit al vanaf het begin op het board,eigenlijk wel elke dag.
Ik lach me soms kapot om wat er geschreven wordt.
Ik ben gewoon een stille genieter

gr marco
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

31-05-2008 09:57

Nee danny, dat maakt niets uit. Daarom mag iemand toch wel nieuwsgierig zijn waarom mensen niet reageren. Is vooral wel handig om te weten voor moderator team en beheerders. Misschien is er wel een bepaalde drempel die mensen ervan weerhoudt om te reageren, als mensen dat aangeven kan er misschien wat aan gedaan worden zodat de drempel wat lager ligt om te reageren. En natuurlijk zul je altijd stille willies hebben die gewoon alleen willen lezen.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

31-05-2008 10:36

Snap je reactie helemaal!
de 9 van de 10 x dat ik hier online ben lees ik ook alleen maar..
Ik geef dan ook alleen mijn mening als ik denk dat het nut heeft :wink:
Er zijn al zoveel topics waar "gezeverd" word of alles 3x herhaald wordt, dat het het topic niet ten goede komt.
Op zo'n moment denk ik (en vele andere met me als ik het zo lees), schrijf alleen iets als je echt wat nuttigs bij te dragen hebt.
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

31-05-2008 12:04

Ben het eens met Gerard, heel veel informatie wordt dubbel gegeven op het forum, vaak zijn er wel drie man die dezelfde informatie geven en daarom zullen anderen het overbodig vinden óók te reageren.

Ik vind het dubbel reageren echter geen probleem, hiermee word het antwoord alleen maar nóg duidelijker. Het dubbel reageren is echter wel de reden waarom veel mensen niets van zich laten horen.

Ik vind het forum nu al redelijk vol staan met posts, zowel zinnige als onzinnige posts en ik vind het dan vaak ook niet aantrekkelijk om dan nogmaals te reageren.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

31-05-2008 12:44

sinds nu ruim een jaar heb ik al geen bericht meer gepost. vis wel eens op btw, en dat is hier crimineel.
Ik lees nog wel.
michel glas
Berichten: 7
Lid geworden op: 08-05-2007 15:52

31-05-2008 13:49

Hallo,

Ik reageer heel soms. Meer mensen zouden dit moeten doen. Sommige mensen vertellen hier zulke onzin!!
Gebruikersavatar
ferrie den Uyl
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-01-2008 21:08
Locatie: Montfoort

31-05-2008 14:26

Ik persoonlijk reageer ook niet erg vaak. Het andwoord is al te vinden in dit topic. Eindeloze discussies die weinig met het onderwerp te maken hebben en eeuwig kritiek zijn voor mij de hoofd redenen om niet te vaak te reageren. soms vind ik het erg nuttig en heb ik een opmerking met toegevoegde waarde en dan zal ik die zeker plaatsen.

Groeten, Ferrie
Vis moet zwemmen.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

31-05-2008 14:30

Ik denk (weet zelfs zeker, spreek namelijk regelmatig een aantal "meelezers")dat er genoeg mensen zijn die enigzins bang zijn te reageren.
Zoals we allemaal weten zijn er hier een aantal mensen aanwezig die heel erg veel moeite hebben met het normaal kunnen reageren tegenover andere mensen, waardoor een normale discussie vaak onmogelijk word gemaakt.
Dat schrikt veel mensen, en zeker de wat meer onervaren/beginnende visser vaak af.

Verder word je soms schijtziek van de (vaak wat jongere maar ook regelmatig oudere) boarders die vaak alleen maar een posten om het posten, die op elke post op zn minst een (onzinnige of slijmende) reactie denken te moeten plaatsen, alleen al om het plaatsen, waardoor je soms (als niet regelmatige poster) het idee krijgt dat je alleen mee telt als je aantal postings op zn minst bovengemiddeld hoog is.

Dit is dus niet alleen wat ik dénk, maar wat ik ook uit de praktijk van een aantal niet vaak postende boardbezoekers hoor.

gr.

Ferdy
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

31-05-2008 16:06

Daarom is het denk ik ook een zinnig topic wat is gestart door Mourad. Het kan en mag natuurlijk niet zo zijn dat mensen bang zijn om te posten. En al helemaal beginnende, niet ervaren karpervissers, het zou jammer zijn als deze mensen vragen hebben en ze niet durven stellen om bang te zijn afgebrand te worden. Zoals wel vaker gesteld, domme vragen bestaan niet maar domme antwoorden wel, dat hebben velen al eens bewezen op dit forum.
Voordat men een vraag stelt is het wel raadzaam de zoekfunctie te raadplegen, heel veel dingen zijn al eens aan de orde geweest, en kom je daar niet uit kun je altijd een moderator eens een pb sturen.

Het is en blijft natuurlijk een forum voor en door karpervissers!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

31-05-2008 18:06

Ik ben ook zo goed als gestopt met reageren hier. De laatse anderhalf jaar maar enkele berichten. Zit nog wel regelmatig op de chat. Doorgaans nuttigere gesprekken dan via de topics m.i. Dat is dus meteen de belangrijkste rede dat ik hier niet meer post. Teveel mensen hier hebben om met de termen van Douwe te spreken van hun hobby hun religie gemaakt. En dat staat me ontzettend tegen. Ik kan me ook niet (meer) identificeren met deze mensen, vandaar...
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

31-05-2008 23:58

Ik zie hier ook enorm veel onzin posts, beginners vragen die zo simpel zijn en vaak al op de verpakking staan van het materiaal waarover de vraag gesteld word. Eindeloze posts van vissers die een bekeuring hebben gehad terwijl die meestal terecht zijn. Verder merk ik dat er een hoop jeugdige vissers zijn die de basis van het vissen in zijn algemeenheid nooit hebben ervaren.

Het mag hier ook best wat strenger, meer sticky's over materiaal en grondbeginselen van het karpervissen zou ook welkom zijn om nutteloze posts te vermijden, een verwijzing naar de zoekfuntie zou ook veel verheldering geven.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

01-06-2008 09:52

Je hebt een punt Wim om het informatieve gedeelte a.d.h.v. stickies groter te maken, om zo onnodige dubbelposts te voorkomen. Ik ben wel van mening dat iedereen z'n vragen hier kan en zou mogen stellen, ongeacht het niveau waarop die persoon zit. Beginner of gevorderde. Het punt hier is, dat ik zelf soms het gevoel krijg dat mensen bang zijn om domme vragen te stellen. Domme vragen bestaan niet. Wat de een kan ervaren als dom, kan voor de ander (beginner bijv.) een serieuze vraag zijn. Indien deze vraag al eens eerder aan bod is gekomen, ben dan zo vriendelijk en verwijs deze persoon dan gewoon naar de zoekfunktie, en vraag om een slotje.(misschien een aandachtspunt voor de mods, om hier iets sneller mee te zijn) Een beginner met karpervissen, kan ook een beginner op een forum zijn...

Groetjes
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2008 10:59

Heren,

Dit board bestaat sinds 2002. Alle vragen zijn al eens langs geweest.

Slotjes kunnen geplaatst worden bij overtreding van de huisregeltjes. Een vraag stellen, die ooit al eens eerder geweest is, is geen overtreding.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
joost burrekers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-04-2005 20:04
Locatie: purmerend

01-06-2008 11:08

Hoi Mourad,ook ik ben iemand die dagelijks de hele site bekijkt maar nooit reageerd.Toen ik hier voor het eerst op de site kwam deed ik dat soms wel eens.Maar in de loop der jaren vind ik de discussies zo uit de hand lopen dat ik me kan voorstellen dat mensen geen zin meer hebben om een vraag te stellen of erop te antwoorden.Er zijn werkelijk bijna geen discussies die op een normale manier gaan.Ook erger ik me aan sommige mensen hier op de site die echt denken alle wijsheid in pacht te hebben.Al met al voor mij de reden om hier niet meer op sommige dingen te reageren.Ik blijf dus gewoon de site volgen en soms met een lach maar vaak met een hoop ????????
M.v.g Joost.
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

01-06-2008 11:11

Laten we het stellen van vragen dan verbieden....

Sorrie maar vind die opmerking erg kort door de bocht Kees. Als voorbeeld haal ik aan dat er veel wateren beschreven zijn op dit board, maar echt niet alle(ik noem maar even 1 zijpad). Daarbij is er geen enkele leercurve meer zodra een reaktie zoals bovenstaande wordt gegeven. Mocht dit meteen de attitude weergeven van dit board, dan zal ik mij bij deze ook bij de lezers gaan voegen, en de bijdragen achterwege laten.

Een aantal vragen die mij nou te boven komen Kees, zijn:

- Wat is volgens jou de doelstelling van dit board?
- Voor welke doelgroep is dit board bestemd?
- Als alle vragen gesteld zijn, wat kan er dan nog bijgedragen worden op deze plek?

Zie dit als constructieve kritiek op je vorige reaktie. De opzet van dit topic vind ik uiterst positief, en draagt bij aan de zelfverrijking die Mourad daarmee wil bewerkstelligen ten gunste van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Marco
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2008 11:30

Als jij voorstelt het stellen van vragen te verbieden, dan heb je niet begrepen waar ik op doel.

Het algemene doel van een discussie board is het houden van discussies en posten van gebruikers gerelateerde inhoud in de breedste zin van het woord. Carpboard concentreert zich daarbij op de karpervisserij. Dat is de enige voorwaarde. Het belang is een vrije discussie tussen geïnteresseerden en niet de nieuwswaarde van die discussie. Het niet toestaan van discussies die al eens eerder geweest zijn is een ernstige beperking van die vrijheid. Dit zal alleen maar versterken dat mensen niet durven reageren. De leercurve waar jij aan refereert hangt trouwens samen met de herhaling. Overigens is het leerzaam een discussie van het moment eens te vergelijken met dezelfde discussie uit het verleden. De vraag kan hetzelfde lijken, maar de karpervisserij evolueert.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-06-2008 11:55

Mourad en anderen,

5% van de bezoekers, doet actief mee in een online community. Dit is onderzocht door We the media (http://wethemedia.oreilly.com/) in 2002. Ik denk dat KWO in zijn handjes mag klappen, want ik heb het idee dat het percentage hier hoger ligt. Dit is een aanname, want harde cijfers weet ik niet.

Natuurlijk zal het algemene percentage sinds 2002 zijn toegenoemen. Aan de andere kant is de karperscene, toch een gesloten wereldje, vooral qua stekken, vangsten, etc.

Ik denk dat het weer tijd wordt voor een real life discussie over: "Het succes van sociale media".
Maar dan wel na mijn afstuderen.

8)
Martin Dumont
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-03-2008 15:44

01-06-2008 12:16

Ook ik ben iemand die bijna dagelijks eens een kijkje komt nemen. Posten doe ik alleen wanneer het nuttige informatie aan het topic zou toevoegen en het antwoord niet via de zoekfunctie terug te vinden is, wat nu eenmaal zelden het geval is.
Het forum is naast een informatiebron ook een communicatiemiddel. Wie via het forum sociale contacten onderhoudt zal nu eenmaal meer posten dan degenen die het als een karperencyclopedie gebruiken. Dat die sociale contacten voor de informatiesprokkelaar als minder interessant overkomen is niet te vermijden.
Wat me wel opvalt is de hele polemiek rond de zogenaamde IT-vissers. Deze mensen worden vaak afgeschilderd als paria's ("ratten"), maar is het niet meer dan normaal dat je zoveel mogelijk informatie verzamelt over hetgeen binnen je interesses ligt, zeker als je om de een of andere reden minder aan de waterkant kunt verschijnen? (Tenzij het om stekkenpezerij gaat natuurlijk.) Afgezien van aspecten als kwaliteit en kwantiteit zie ik weinig verschil tussen nog eens rondneuzen in het Grote karperboek en eens kijken wat het forum hier vandaag weer te bieden heeft. Dat ik noch in de karperliteratuur, noch op fora allerhande als auteur naam ga maken heeft dan eerder met zelfkennis te maken.

Bij deze wil ik wel een keer mijn bewondering uitspreken voor mensen als Kees Ouwehand of Peter Kuipers die het keer op keer wel correct en/of informatief houden en hun dagen blijven vullen met brandjes blussen...
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-06-2008 13:09

Gewoon alle leesvinken er af mikken.

Die kopen maar n krant .

:P :P :P :P :P :P :P :P


Gr :wink: