NACHTVISSEN IN GZH WATEREN BEDREIGD


Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

10-08-2008 09:17

ja jeroen inderdaad diep treurig maarja met zijn alle kunnen we er wat een doen natuurlijk.
als ik zit te vissen(daar ja) en het is een tijdje stil dan ben ik degene die de bosjes in duikt om alle grafzooi van die andere mongolen op te ruimen! kleine moeite denk ik dan.
je kan wel klagen dat het daar zoon zooi maar je kan ook een voorbeeld aan mij nemen.
nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik zo geweldig ben en me zelf een pluim in me reet steek.(terwijl een lintje wel op zijn plaats is :P )
maar als iedere(die hard) karpervisser dat nou doet dat helpt allicht. ofniet..........?

ennuh... heb jij die dode karpers zelf zien liggen of was het een verhaal?
want ik weet wel dat een lokale visser daar(goeie vent overigens) een keer 2 dooie karpers van de palen af heeft gehaald met complete montagen nog in de bek. een mooie voorslag van een meter of 10 en jawel....een inline loodje van een dikke 100 gram.

ps,
zijn er nog nachtvis passen verkrijgbaar voor rotterdam?

groete

stefan
zal wel......!
Jeroen Schouten
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-02-2007 14:28
Locatie: Rotterdam

10-08-2008 13:19

hallo,

Ja ik ruim me eigen stek altijd helemaal op. Ook als er nog troep van andere bij ligt. Maar ik ga niet op mijn zondag middag zelf het bos in om troep van andere op te ruimen. Dat moeten ze zelf doen.
Is toch niet meer dan normaal?
Wat ik wel een goed plan vind. Is gewoon om met alle vissers die in het lage bergsche bos vissen een dag af te spreken en dan met iedereen het bos door kammen en alles een keer op te ruimen. Maar vissers komen uit het hele land en ik heb het idee dat het vooral de vissers buiten Rotterdam zijn die de grootste zooi maken.
En die dooie karpers heb ik zelf gezien gisteren middag. 1 spiegel schat een pondje of 15 en een schub van toch wel tegen de 30 pond. Kon er niet bij vanaf de kant anders had ik ze wel ff in een vuilniszak meegenomen.
Maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij hoe je bij een stek weg kan lopen en al je tyfeszooi zo kan laten liggen. Niet alleen peuken of papiertjes maar complete stretchers en kapotte stoelen. Maar ik vis er dus nooit mede om die redenen, we moeten er mekaar gewoon op aanspreken. Weet je zeker dat iemand verantwoordelijk is voor die teringzooi en durf je er zelf niks mee te doen. Zet het gewoon op het forum, maak er een foto van en maak zijn naam bekend. Ik zal vanmiddag weer ff een rondje fietsen met een camera dan kan iedereen op het forum hier zien waar we het over hebben.

groet Jeroen
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

10-08-2008 13:49

die vissen zijn zeker dood gegaan uit natuur ofniet of complete montage in de bek.

maare de manege stek aan de overkant.
word altijd bezocht door dezelfe mensen (bijna altijd)
(kut) ventjes op brommers die maken er de grootste tyfus zooi van echt niet normaal.
nu wil ik dus niet alle mannen op hun brommertje afzeiken ik weet dat er ook goeie tussen zitten(heb ze zelf gesproken).
maar meestal zijn het jongens uit bergsche hoek zelf :roll: maken ook kolere herrie tot 3 snachts.
en dan zul je net zien dat er geen controlle is die nacht. of durven die controleurs daar niet te komen?
er staan om de 100 meter prullen bakken en nog in de bosjes gooien. echt ongeloofleijk!!!

ik heb laatst ook nog foto,s gemaakt van de vuilnis maarja of je daar iets mee opschiet?
ik kan ook niet op een zekere dag gaan opruimen want ik heb geen auto.
maar elke keer als ik vis duik ik even de bosjes om andermans zooi op te ruimen
dus als meer mensen dat doen word het allicht beter.

groet,
stefan
zal wel......!