NACHTVISSEN IN GZH WATEREN BEDREIGD


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2008 22:54

Zet ik toch een bivvy neer als ik snoekbaars aan het stropen ben. :wink:

Maar ik ben het met je eens dat zonder overlast en dergelijk nachtvissen met een tentje zo veel mogelijk moet worden toegestaan. Dat is dan ook de inzet naar de HSV'en. Ze zijn echter nog wat terughoudend. Gedonder aan de waterkant worden zij namelijk voor verantwoordelijk gesteld. En sommigen moeten gewoon wat opgepord worden door karpervissende leden voordat ze aan de gang gaan.

Groet, kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-05-2008 22:57

Voor de duidelijkheid mensen....
3 juni is de bij eenkomst in Delft. Laat je stem en ideen horen, voordat
alles naar de @#$^%$**8 geholpen wordt.

Arend en Rene en anderen...Bedankt voor jullie inzet, en er zijn echt wel mensen die het WEL intereseert !
Mij ideen zal ik zeker naar voren brengen !!

gr, fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

28-05-2008 23:04

laat ze maar weer lekker heel die nacht vergunning afschaffen.....veel te druk in het weekend tegenwoordig elke aap met een hengel trekt erop uit, echte vissers zijn het niet want als ze ook maar een druppel regen voorspellen blijven ze thuis...lekker liggen stinken in je veel te warme slaapzak en zonder enige vrees op een bekeuring je nacht doorkomen bah....laat mij maar gewoon weer lekker wegkruipen in de struiken onder me oval of niks meer dan de struiken als je onderdak... en dan maar hopen dat ze je niet gezien hebben met de nachtkijker...piepers zo zacht mogelijk en gewoon de hele nacht wakker blijven......pfffff goeie oude tijd 8) (zo is het leuke van het kat en muis spel er ook snel af....)
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-05-2008 23:09

casper utrecht schreef:ik weet het. En de motivatie van stroperij vind ik achterhaald. Weleens iemand zien stropen die in een bivvy ligt :D ?

Iedereen zou op ieder tijdstip moeten mogen vissen. Dat zal alleen worden geaccepteerd als ze geen overlast veroorzaken, schade aanrichten, rommel achterlaten enzovoort.
(Natuurlijk zijn er nog een handvol wateren met bijzondere situatie waarvan ik me kan voorstellen dat je er niet in het donker mag vissen).

Ik reed zaterdag langs de A1 bij amersfoort waar 3 (zwaar overbeviste) watertjes liggen. Bij 1 ervan zag ik vanaf de snelweg (!!) de rotzooi liggen van de vissers die er in de morgen nog zaten. Dan krijg je dit soort maatregelen inderdaad. Jammer, maar m.i. wel terecht. In het geval van dit topic hebben de vissers het ook aan zichzelf te danken en dat is doodzonde....


Genoeg stropers actief hierzo hoor, begint zo'n beetje vanaf Oktober...die diepvriezers moeten immers vol voor de feestdagen he :-?
enne...Dat veroorzaken van overlast is nou net de druppel, het loopt echt uit de klauwen.
HB
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

29-05-2008 00:06

Ronald Ermes schreef:Beste Arend,

Wellicht is het een idee om een voorstel te doen om de nachtvis vergunning duurder te maken en dan idd inleveren bij overtredingen. Wat dacht je van € 75,- a € 100,-...

De 'echte' vissers hebben er dit bedrag wel voor over denk ik.


Onzin. Er zijn ook 'echte vissers' (wat dat dan ook mag zijn) die geen brede beurs hebben. Gaan we er een elite sport van maken?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-05-2008 06:16

Casper,

Als je antwoord wilt hebben op die vraag waarom dat ter plaatsen zo geregeld is. Zul je bij de visrechthebbende van wat betreffende water moeten zijn.

Dat over het algemeen binnen bebouwde kommen van steden die regel in acht genomen wordt spreekt vanzelf.

-te voetballen
-auto te rijden
-te wandelen
Ook hier gelden bepaalde regels die vele aan hun laarslappen om dat ze het kolder vinden.

mvg,
Peter
casper utrecht

29-05-2008 07:18

[quote="pj otte"]
-te voetballen
-auto te rijden
-te wandelen
Ook hier gelden bepaalde regels die vele aan hun laarslappen om dat ze het kolder vinden. /quote]

Klopt, ook daar gelden vele regels. Maar die houden verband met veiligheid en/of overlast. En niet met de tijd. Als het om hobbies/vrijetijdsbestedingen gaat, dan zijn speciaal voor vissen tijden vastgesteld. Dit zou moeten worden veranderd in regels die samenhangen met overlast en veiligheid. Net als bij alle andere dingen...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-05-2008 11:43

Nou, ga eens na 10 uur 's avonds voetballen in een woonwijk.

Overigens geldt de beperking 1 uur voor en na zonsopgang ook voor het betreden van veel recreatiegebieden. Voor iedereen...

Zo kan ik nog wel wat verzinnen. Punt is dat de wetgeving al voorziet in een ontheffing van het verbod op nachtvissen voor de maanden juli tot en met augustus en de visrechthebbende tegenwoordig zelf kan beslissen om dit uit te breiden.

Zou je de regel trouwens uit de wet schrappen, dan zijn er ongetwijfeld verenigingen die weer beperkende regels op gaan stellen. Regels in verband met veiligheid en overlast zijn er genoeg. Nog meer er bij en het wordt er niet beter op.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

29-05-2008 12:23

Jos Holla schreef:Onzin. Er zijn ook 'echte vissers' (wat dat dan ook mag zijn) die geen brede beurs hebben. Gaan we er een elite sport van maken?

Een beetje meer 'elite' dan nu kan geen kwaad.. als je ziet wat er nu allemaal langs de waterkant zit en gebeurd.. dat mag de naam karpervisser eigenlijk niet hebben maar ze verpesten het wel voor de rest.

Heb nog wel ruimte naast mijn golfclubs in de kast :wink:
TTB Baits !
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

29-05-2008 13:22

Ronald, wil je ook meedoen in de karperafdeling van Groot Rotterdam? Neem eens contact op met Dennis de Wilde als je meer wilt weten.

mvg

Arend
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

29-05-2008 13:25

Arend, je hebt PB
TTB Baits !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-05-2008 21:33

Sorry Kees, maar het is niet waar dat een visrechthebbende zelf mag beslissen tot uitbreiding van de nachtvisperiode (wel tot het mogen vissen met meer dan 2 hengels...)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-05-2008 21:44

Haha, inderdaad Aart. Verruiming van het nachtvisverbod kan de visrechthebbende aanvragen bij het ministerie. Nou raak ik ook in de war. Voor een tentje kan de vereniging vrijstelling vragen bij de gemeente. :oops:

Nou, we schrijven het wel een keer op. Info op de KSN site trouwens.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

29-05-2008 22:40

het zijn veel vissers die het verpesten voor de andere lekker met een tent zet gewoon je plu neer lig je ook droog je moet het zo zien je kan of gaan vissen onder je plu of lekker thuis blijven zitten
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

31-05-2008 09:22

Ik heb een allergie voor muggen......... Dus een plu is voor mij niet genoeg. Je mag niet eens een muggen net over je plu spannen, Waarom mag dit niet?
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

31-05-2008 14:56

Nu ga ik hier niks goed zitten praten, absoluut niet zelfs.
Er gebeuren teveel wantoestanden hier aan het water (omgeving rotterdam) en dat moet gewoon snel ophouden.
Er mag van mij dan ook alles aan gedaan worden.

Wel wil ik 1 ding kwijt!
Ook ik ben in het bezit van de betreffende nachtvisvergunning, heb die ook nodig om te kunnen vissen aan mijn thuiswater.
Hier aan dit specifieke water worden de regels over het algemeen goed nageleefd, alleen hebben we hier last van een boa die het een en ander extreem overdrijft.
Deze man controleert dus letterlijk op de minuut.
De beste man maakt er een gewoonte van mensen boetes te geven die 5 minuten te lang aan het water zijn, dus 5 minuten na 2uur na zonsondergang en er valt dan niet met hem te praten.... ook sochtends als je er 5 minuten te vroeg zit krijg je een prent.
Verder is deze man zeer niet voor rede vatbaar en elke keer weer vreselijk chagerijnig(terwijl ik altijd normaal reageer en opensta voor discussie en of zijn uitleg)...
En dan heb ik zo iets van ... doe even normaal man !!! Je kan het ook overdrijven!

Nu zullen de moraal ridders hier wel weer gaan roepen : regels zijn regels, maar vraag me af wie er gaat opruimen op het moment je target(waar je al 5 jaar achteraan zit) vol zit te schranzen op je stek??? Moet de eerste nog zien, aangezien de kans dat je de volgende dag dezelfde stek kan bevissen zeer klein is op dit water...


Even relativeren: Ben het er dus volledig mee eens dat het niet goed gaat op veel wateren en daar moet echt wat aan worden gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar als de boa of controleur in functie zich gedraagd zoals bovenstaande zal die 60% weinig zakken, hoe goed veel vissers hun best ook doen!!

Dus bij deze even een voorbeeld van wat er ook gebeurd...
Jammergenoeg ligt dit niet aan mij , heb zelf namelijk nooit problemen met controleurs gehad en ben zelfs redelijk bevriend met een aantal....

Maar hoe dan ook hoop ik dat alle vissers hun VERANTWOORDELIJKHEID eens gaan nemen en zich eindelijk eens gaan gedragen, want het valt zeker niet te ontkennen dat er gewoon teveel wantoestanden gebeuren.
En met wantoestanden bedoel ik dus de teringzooi, geluidsoverlast en dat soort randverschijnselen...(want vraag me anno 2008 in deze verziekte maatschappij wel af of we niet wat nuttigers te zeiken hebben als wel of geen tent of 3e hengel en dat soort dingen, al vind ik wel dat ook dat soort dingen nageleefd moeten worden).
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

31-05-2008 15:05

Dennis Laport schreef:Ik heb een allergie voor muggen......... Dus een plu is voor mij niet genoeg. Je mag niet eens een muggen net over je plu spannen, Waarom mag dit niet?



Vind trouwens wel, dat er in gevallen als deze wel enigzins onderscheid gemaakt mag worden.

Trouwens, dat er zoveel bivvies en tenten e.d. worden aangetroffen bij de controles zou op sommige dagen ook aan het weer kunnen liggen, bij storm gooi ik ook me wrap eroverheen, ongeacht de regels, want ga zeker op de beste tijden aan mijn water (en dat is met storm) niet thuis blijven en alleen onder een pluutje tijdens storm vind ik beetje te veel van het goede en in sommige gevallen vrij gevaarlijk.
Heb trouwens het idee en de ervaring uit het verleden dat dit ook over het algemeen door de vingers word gezien.
Maar zoals bovenstaand is te lezen is de boa waar ik hier mee te maken heb niet echt aan de schappelijke kant.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

31-05-2008 20:07

Kale vent ferdy ?
TTB Baits !
K. van den Herik

04-06-2008 08:23

btw, niet alleen in deze wateren. btw een btw is straks alles wat rest... 8)


2 mogelijkheden, samen 1.
1)
4 weekenden flyeren onder de vissers. Duidelijk maken dat straks ich hab s nicht gewusst niet werkt.

2)
in de flyer aankondigen dat overtreders gemeld worden bij de federatie. Na de 2e overtreding een waarschuwingsbrief naar de persoon. 3 slag uit, maar dan ook overal en ook geen vispas meer. KSN VBK leden mogen dan van mij part ook geroyeerd worden.

Hoe komen al die gasten btw aan die tenten enzo? Zeker speciaal voor Frankrijk gekocht?
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

04-06-2008 10:40

wij zij toch altyd de lul.....
want wij vissen op karper.............................
K. van den Herik

04-06-2008 12:15

kan nog gekker... autorijdende karpervissert... Zojuist de staat mogen spekken. Ruim 4 km te hard. eur 19 te water :cry:

En dat want slaat btw nergens op
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2008 13:02

Dat is na correctie Klaas. Dus de absolute snelheid was meer dan 4 km erboven. De aflezing van je eigen teller geeft daadwerkelijk meer aan dan je rijdt. Dus als je daarop afgaat reed je bij elkaar toch wel wat te snel. Maar inderdaad, het is vervelend en kost onnodig geld. Plus dat Nederland inmiddels afgedekt is met controles.

Ik rijd nu maar op de snelheidmeter met signaal van de TomTom. Scheelde al weer in de bekeuringen, dus dat ding heb ik er zo uit. Kom ik een paar minuten later. Gewoon volgens de regeltjes is stukken voordeliger.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

04-06-2008 13:15

me too

Maar niet zo intressant verder.

Wel mogelijkheid 2 per direct invoeren

2)
in de flyer aankondigen dat overtreders gemeld worden bij de federatie. Na de 2e overtreding een waarschuwingsbrief naar de persoon. 3 slag uit, maar dan ook overal en ook geen vispas meer. KSN VBK leden mogen dan van mij part ook geroyeerd worden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2008 13:49

Vind ik ook Klaas. Maar er zijn wel wat overeenkomsten met karpervissen te maken. Ook ten aanzien van de mogelijkheid 2. Bij 2 snelheidsovertredingen het rijbewijs innemen (en geen lid van de ANWB). Scheelt ook in de drukte. Overigens ben ik geen voorstander van jouw mogelijkheid en de veelheid aan regeltjes die verzonnen worden. Maar als er om gevraagd wordt...

Wat heeft het KSN/VBK lidmaatschap ermee uit te staan?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

04-06-2008 16:57

ROYEMENT
Artikel 3
1. Royement geschiedt door besluit van de ledenvergadering. Royement kan
voorafgegaan worden door schorsing door het bestuur.
2. Reden voor royement zijn:A. het niet naleven van of in strijd handelen met de statuten, reglementen of
besluiten van de KSN.
B. Het schaden of benadelen van de KSN.3. Een voorstel tot royement kan alleen door het bestuur worden gedaan, eventueel
op voordracht van de leden. Royement kan alleen uitgesproken worden door de
ledenvergadering. Bij royement stelt het bestuur het betrokken lid zo snel mogelijk op
de hoogte van het besluit, met kennisgeving van de redenen.