Gepakt met nachtvissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2008 21:13

marcel klein schreef: en nachtvissen moeten ze nu eens goed regelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Zomaar wat vraagjes...
Wie is "Ze" in deze?
Wat is jou bijdrage hierin tot nu toe?
Waarom moeten altijd anderen de boel eens goed regelen?

mvg
HB
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-08-2008 21:20

Je gelooft toch niet dat de pepperspraybrigade met z'n 2en op een groep Polen afstapt terwijl deze een heel bos affikken om 2 worstjes warm te krijgen.
Punt is wegens gebrek aan controle is 't gierend uit de klauwen gelopen en daar moet die EENZAME visser dan maar voor boeten. Dat ze daar dan wel een buslading macho's met uniformfetish voor over hebben geeft maar weer eens aan hoe ze in Den Haag menen met jouw en mijn belastingcenten menen te moeten omgaan. Maar ja de grootste relnichten zitten bij de politie. En die pet past ons allemaal. Misschien mag je daar wel onder (verder) slapen.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

22-08-2008 21:45

Met ze bedoel ik vanzelfsprekend de beleidsmakers bij de verschillende gemeentes want deze hebben zich in het verleden altijd verschuild achter bv de wor ikzelf heb meerdere jaren met de plaatselijke gemeente hier overlegd om wat gedaan te krijgen maar er komen altijd van die vage argumenten zoals zogenaamde bezwaren vanuit de beroepsvisserij,of campingeigenaren die als inkomsten mislopen of de WOR dit allen zijn als je een beetje feeling hebt met de karpervisserij geen steekhoudende argumenten ik heb bv ook zelf de plaatselijke media aangeschreven toen ik om 08:30 terwijl ik nog geen uur aan het vissen was bekeurd werd voor wildkamperen terwijl ik op exact dezelfde lokatie wel in een boot had mogen slapen met mijn hengels erop om aan te tonen dat het huidige beleid gewoon belachelijk is.

Ook de mensen van onze plaatselijke hengelsportvereniging doen hun uiterste best om zaken goed geregeld te krijgen dus daar ligt het ook niet aan gelukkig zitten daar ook fanatieke karpervissers bij aangesloten.

Maar helaas zijn wij met zijn allen drukker met de vinger naar elkaar te wijzen (dat is ook de reden waarom ik wou reageren)terwijl juist al deze energie beter samen in een vorm van ontrevendheid bij de gemeentes neergelegd kan worden of misschien wel het ministerie van visserij.

Voor mijn gevoel gaat het er helemaal niet om wat jij of ik doet het gaat om de algemene opinie en dezen hebben geen verstand van zaken want anders mocht je wel alleen nachtvissen in die andere 9 maanden ipv de lekkere zomerperiode want dan zitten er misschien wat meer minder professionele mensen aan het water maar dan nog ook deze mensen moeten een kans krijgen als je 16 bent denk je anders dan als je 36 bent.

Waarom anderen omdat deze "anderen'(plaatselijke hsv) mij geadviseerd hebben om eerst rustig af te wachten.

Dus gemeentes regel het hoeven wij elkaar niet meer af te kraken op de diverse discussieboards!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2008 22:14

Rustig maar hoor... :)
Herken dat gezeik met de gemeente maar al te goed in de onderhandleingen welke we gedaan hebben namens Carp club zoetermeer
Het is inderdaad soms om moedeloos van te worden :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-08-2008 13:29

[quote="Rene Schouten"]Je gelooft toch niet dat de pepperspraybrigade met z'n 2en op een groep Polen afstapt terwijl deze een heel bos affikken om 2 worstjes warm te krijgen.
Punt is wegens gebrek aan controle is 't gierend uit de klauwen gelopen en daar moet die EENZAME visser dan maar voor boeten. Dat ze daar dan wel een buslading macho's met uniformfetish voor over hebben geeft maar weer eens aan hoe ze in Den Haag menen met jouw en mijn belastingcenten menen te moeten omgaan. Maar ja de grootste relnichten zitten bij de politie. En die pet past ons allemaal. Misschien mag je daar wel onder (verder) slapen.....[/quote]

Volgens mij heb ik hier hier met een relnicht te maken.

Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-08-2008 14:18

Marcel,

Als het gaat om de WOR had je niet bij je gemeenteambtenaren moeten zijn maar bij de politie. Bij hun de vraag neerleggen of zij niet over willen gaan tot een gedoogbeleid een andere mogelijkheid was er niet. Kwamen er toen de tijd regelmatig klachten bij hun en de gemeente binnen was het een verloren zaak om dit gedoogbeleid gerealiseerd te krijgen. Nu weten veel gemeente nog steeds niet wat ze met de huidige wetwijziging aanmoeten.

Voor het nachtvissen o.a. gedurende langere periode is het aan de visrechthebbende om dit al dan niet bij het ministerie van LNV aan te vragen. Hier gaat een half tot een jaar overheen alvorens er een uitspraak komt. Is het Federatie water kan je als HSV hun er op aanspreken dit te realiseren. Natuurgebieden en in woonwijken is o.a. een rede dit te weigeren.

Voor de goede orde, zomaar een boot s’nachts ergens aanmeren is in veel gevallen volgens mij ook niet toegestaan.

Hier zaten we met het probleem dat op twee gemeentehavens geen visrechten zaten. De ambtenaren die het stuk voor moesten bereiden wisten ook niet van de hoed en de rand. Plus dat zij omkomen van het werk. Door regelmatig als HSV aan de bel te trekken bij die heren is het nu voor 99% rond. Een goed contact met de ambtenaar van sportzaken en de verantwoordelijk wethouder maakte dit een stuk makkelijker. Veelal is het door dat zij te weinig te weten van de materie en werkdruk dat dit soort zaken steeds maar onder in de la blijven liggen. Is zeker geen onwil bij veel gemeente zo ervaar ik het althans.

Peter
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

23-08-2008 18:11

Mooi om te horen Peter dat jullie er samen uit hebben kunnen komen even over je opmerking over de wor ben destijds op het politie bureau geweest maar daar kreeg ik het volgende antwoord omtrent overnachten de wor is iets waar ook de politie geen bevoegdheid in heeft en hebben hun dus ook het opgelegde beleid uit te voeren en dezelfde politieagent gaf ook aan dat het afhangt van de agent die je krijgt want volgens deze man is het zelfs al zo dat als jij op een stoel met een deken om je heen zit en in slaapt valt ben je al aan het overnachten dus eigenlijk kamperen dus word je afhankelijk van de agent zijn bui of collega die als bij hem is of hij daarvoor al dan niet bekeurt wat betreft je vraag/opmerking over de boot op de plek waar ik bekeurd werd overdag voor wildkamperen mag je aanmeren met een boot dus daar mag je zelfs vanaf de boot vissen en slapen ik weet dit omdat ik al meerdere mensen heb gesproken die als nu op deze manier vissen maar je mag alleen gebruik maken van de daarvoor aangelegde aanmeerplaatsen ook nog even een puntje op veel plaatsen mag je in juni,juli en augustus nachtvissen maar dat geeft je nog geen recht om een tent te plaatsen dit word meestal wel gedoogd maar ook dit viel onder de WOR.

Toen ik de bekeuring ging aanvechten kon ik een stuk overhandigen uit een raadsvergadering uit onze gemeente waar een vraag werd voorgelegd aan onze burgemeester omtrent vistenten aan de ijssel waarop de burgemeester antwoordde dat dit overdag mag maar s'nachts niet werd mij door de politie te verstaan gegeven dat zelfs (toen was er nog de WOR)de burgemeester geen bevoegdheid had om dit toe te staan dus het is dacht ik niet zo eenvoudig om te overleggen met de politie.

Ik zie hier bij ons dat mensen uit eigenbelang vissers slecht afschilderen er ligt hier sinds een aantal jaren een hele mooie fietsroute door het platte land en langs de ijssel maar de boeren willen graag hun privacy houden en dus protesteren er een aantal tegen dit fietspad zij gebruiken argumenten als privacy en angst voor vissers die als nu makkelijk overal aan het water kunnen komen en er een zooitje van gaan maken nu kan ik mij daar ook zeker wel wat bij voorstellen maar dit valt met een goed en eenduidig beleid zeker te handhaven lijkt mij maar ik denk dat dit soort zaken het niet makkelijker maken voor ons.
Laatst gewijzigd door marcel klein op 24-08-2008 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-08-2008 19:31

Marcel, de gemeente Kampen is een beetje een 'hopeloos geval' wat dit betreft. Jij kent ook wel de verbodsborden die de gemeente aan de Melmer en bij Slagershout destijds heeft geplaatst (verboden te parkeren en te kamperen vanaf zonsondergang tot zonsopkomst).
Alleen wordt er nooit gehandhaafd, noch door de BOA van de gemeente noch door de politie. Met name tentjes/plu's etc. van 'Oostblokvissers' staan daar al jaren en nooit wordt daar tegenop getreden. Waardeloos beleid...
Anderzijds geeft Jan Schuurman jou wel een PV voor een vistentje overdag met een aantal agenten erbij, waardeloze actie aangezien ze m.i. dan eerst maar eens de al jarenlang geldende regels en verbodsborden van de gemeente Kampen zelf moeten gaan handhaven. Waarschijnlijk zijn ze daar te schijterig voor..., anders kan ik er geen reden voor bedenken.
Dat jij daar overdag geen tentje geplaatst mocht houden was terecht volgens de toen geldende WOR regels, dat wil en kan ik ook niet goed praten, maar dat meten met twee maten daar heb ik zwaar de pest over in.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-08-2008 11:03

Marcel,Aart,

Hier hebben we als HSV goede contacten met politie en federatie boa’s. Krijg ik een melding vanuit onze leden kan ik hun oproepen. Tot nog toe is dit altijd door hun gehonoreerd, ook s’nachts. Zou het hier voorkomen dat er spraken is van willekeur door buitenlanders niet aan te pakken zijn er weer contacten met dagbladen. Hier heeft men als plaatselijke overheid er de pest in als zij door de media op hun nummer gezet worden. Als men aan de IJsel doof is voor dergelijke berichtgeving is het te triest voor woorden.

In het Limburgse had men ook veel problemen met voormalige Oostblokkers. Een harde opstelling waarbij vele goedwillende ook te pineut waren heeft daar het probleem volgens mij beheersbaar gemaakt. Lees en hoor er althans niets meer over.

Zit met de vraag of hier geen rol is weggelegd voor federatie boa’s. Bij de federatie ZWN is er een boa coördinator ga er vanuit dat er bij jullie ook een is? Hem als HSV aanspreken over de willekeur die er plaats vindt zou ik zeker doen.

Hier hebben we als HSV boa’s op een algemene ledenvergadering uitgenodigd. De mogelijkheden en onmogelijkheden zijn toen aan de orde geweest. Dat besturen van HSV hier een veel actievere rol kunnen spelen kunnen we ons als karpervissers zelf aanrekenen. Maar ja daar zullen we het maar niet meer over hebben.

Dat er zaken mislopen betreffende controle handhaving visdocumenten kan ik niet ontkennen. Toch vindt ik het huidige beleid waarbij een grotere rol is weggelegd voor federatie boa’s een hele verbetering.


Peter

Fox Carp Experience 2008
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

24-08-2008 11:54

Hier zou een samenwerking ook tot een veel beter beleid kunnen zorgen uitgaande dat de informatie die ik heb ontvangen klopt heeft de plaatselijke hsv hier 4 mensen in dienst niet full time natuurlijk die als de opleiding hebben gevolgd tot boa terwijl onze gemeente er maar 1 heeft en deze maar 20 uurtjes per week voor de gemeente werkt en in deze tijd ook nog taken heeft als jachtopziener.

Deze persoon is inderdaad de persoon die als eerder werd genoemd en ook mij is ter ore(dit kan ik natuurlijk niet bewijzen) gekomen dat er situaties zijn geweest aan de melmer waar deze persoon boven aan de dijk is blijven staan bij deze oostblokkers en zelfs niet is wezen kijken of vragen naar vergunningen en juist waar ze dus eigenlijk met veel machtsvertoon zouden moeten reageren doen ze het niet en bij een gewone visser komen ze dus even bekeuren het is dus gewoon een vorm van selectief beleid waar ik hoop dat door de uitstraling van je hele uitrusting gedoogd word dat te doen waar je mee bezig bent (op een zo goed mogelijke manier een karper haken)word ik dus wel bekeurd en dit soort minicampings gaan gewoon door.

Nog even een vraag aan jou Peter is media aandacht nu wel of niet wijs aangezien ik enerzijds van mening ben om weer de krant aan te schrijven om net zo als vorig jaar aandacht te vragen voor de waardeloze omstandigheden voor ons of is het beter af te wachten zonder dat je mensen tot evt beslissingen pusht????
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

24-08-2008 13:25

Hier hebben we als HSV goede contacten met politie en federatie boa’s. Krijg ik een melding vanuit onze leden kan ik hun oproepen.


Dat is dus al 1 schakel teveel in de kettting maar dat is tussen jouw en je HSV waarvan me de naam even ontschoten is. Verder is oproepen 1 ding maar komen een 2de

en

[/quote]Dat er zaken mislopen betreffende controle handhaving visdocumenten kan ik niet ontkennen. Toch vindt ik het huidige beleid waarbij een grotere rol is weggelegd voor federatie boa’s een hele verbetering.

En daarna meteen door naar de provincie boa en daarna naar de land boa.......


Peter

Fox Carp Experience 2008
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Jan Peter Teerling

24-08-2008 15:41

Ben benieuwd waarom je de stempel "relnicht" zo ffkes hanteert Peter. Voor iemand van jouw leeftijd best een hip woord eigenlijk! Als je nou in je volgende posts de woorden "vet" & "cool" gebruikt ben je dr helemaal!

Voor iemand die prentendeerd volwassen te zijn best sneu.

Je gelooft toch niet dat de pepperspraybrigade met z'n 2en op een groep Polen afstapt terwijl deze een heel bos affikken om 2 worstjes warm te krijgen.

Kan dr niet aan afleiden dat ie graag naar Toppers In Concert gaat, maar wel dat ie humor heeft.. :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-08-2008 17:10

Misschien eens samen gaan vissen?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Peter Teerling

24-08-2008 17:17

Goed idee Kees, en anders spreken we gewoon wat af op de TTB BBQ! :D
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-08-2008 21:46

Peter, nog even het volgende voor een beter begrip en dan hou ik ermee op daar dit soort gedoe op dit board niets oplost.

Het probleem ligt niet bij de HSV uit Kampen of hun BOA's of de Federatie en hun BOA's. Het probleem is dat de gemeente Kampen heerlijke visrechten heeft op alle gemeentewateren en op het deel van de rivier de IJssel wat binnen de gemeentegrenzen ligt. Aan die heerlijke visrechten valt niets af te dingen (zijn al 2 rechtszaken over gevoerd in het verleden en beide keren is de gemeente in het gelijk gezteld). Op enkele wateren, die de gemeente aan de HSV uit Kampen verpacht na, geeft de gemeente zelf voor al haar overige wateren (dus ook een stuk IJssel) vergunningen uit. De opbrengsten daarvan zijn ruim 30.000 Euro per jaar... De vergunningsvoorwaarden op de gemeentelijke vergunning sluiten ook helemaal niet aan op de HSV en Federatieve voorwaarden en zijn nog op het verleden gebaseerd, dat wil b.v. zeggen dat 'Oostblokkers' onbeperkt witvis zoals blankvoorn, brasem, kolblei, baars etc. mogen meenemen. Alleen van snoek, snoekbaars en karper mag maar een beerkt aantal meegenomen worden en dit terwijl in b.v. alle Federatiewateren rondom Kampen het meenemen van snoek en karper verboden is.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

25-08-2008 08:43

Ik lees vaak dat 'ze' het moeten regelen. 'Ze' hebben het echter wel geregeld. We hebben zoveel regels dat we er niet meer uit komen. Het probleem is dat wij het niet eens zijn met die regels.


--------------
Een idioot schept orde, het genie beheerst de chaos
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-08-2008 09:42

" Ze " hebben het inderdaad geregeld.

Het kan en mag allemaal, ( Hele jaar nachtvissen, legaal tentje gebruiken, 3 hengels ) geregeld worden.

" WE " moeten er alleen een beetje moeite voor doen.

" WE " steken echter geen poot uit.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-08-2008 09:53

Hollear 8) ,

Gaan WE nog even een paar nachtjes schijt aan die regels hebben als het nachtvisseizoen hier al ruim een week ten einde is?

WE kunnen ook naar het ijsselmeer, maar daar moeten WE helemaal schijt aan alles hebben.

:lol:
8)
K. van den Herik

25-08-2008 14:52

tijd dat JULLIE dat dan es regelen voor ONS
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-08-2008 15:22

Nog niet geregeld dan?



Door HUNNIE
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

25-08-2008 16:10

Tijdens de vergadering van HSV de karper zitten drie vooraanstaande leden vooraan. Genaamd: Iemand, Niemand en Iedereen. Toen de vraag kwam wie er contact op wilde nemen met de gemeente stak Iemand zijn hand op, maar uiteindelijk deed Niemand het. Daarna was Iedereen boos op Iemand, omdat Niemand had gedaan wat Iedereen had kunnen doen.

WE proberen van alles, WE zijn lid van de karperafdeling, en WE zijn controleur van de vereniging, WE gaan naar de ledenvergaderingen en WE proberen iets te organiseren om de karpervissers van de vereniging bij het beleid te betrekken. WE merken echter wel dat alles wat je wil veranderen heel traag gaat. Bijvoorbeeld het beleid mbt nachtvissen staat al drie jaar op papier, doorgegeven aan het bestuur, gevolg NIETS. De vraag om hulp bij een opruimdag: mensen die zich opgeven: 7; zeikerds over het nut ervan: honderden.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-08-2008 17:19

Dat dan weer WEL!
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Robert knijneburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-07-2008 17:32

25-08-2008 17:38

Agenten mogen niet meer dan 3 boetes per dag aan een persoon tegelijk uitschrijven.......
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

25-08-2008 17:51

:lol: :lol: :lol: :lol: Waar heb je dat nou vandaan??????????????? :roll: :roll: :roll:
marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

03-09-2008 21:57

ja weet er alles van hier in Kampen er staan hele weekende auto s aan de waterkant in het weiland met grote tenten er bij maar ja de pollitie ziet het niet zeggen ze maar als er een nederlands nummerbord op de auto zit komen ze wel.laast was er hier een duitser die 8 karpers van meer dan 20 pond in de kofferbak had liggen weg vis .
Plaats reactie